Tribuna, septembrie 2000 (Anul 116, nr. 2893-2918)

2000-09-01 / nr. 2893

încep şcolile. Oare chiar încep? Singurii pentru care cu adevărat se deschid sunt cei care merg pentru prima oară la şcoală. Ei îşi vor aduce aminte întreaga viaţă cum au mers cu mămica de mână şi au intrat în acea clădire mare cu o placă pe care, mult mai târziu, au aflat că scrie şcoală. Ei, cei care intră acum în clasa întâi, cei care păşesc pentru prima oară pe tărâmul lui A mare de mână îşi vor aminti peste ani că la 1 septembrie 2000, ultimul an al mileniului, au păşit pragul şcolii, fiind înscrişi ca elevi în clasa întâi. Pentru noi, ceilalţi, deschiderea anului şcolar nu este decât o rememorare. Fiecare îşi aminteşte anii de şcoală aşa după cum îl ajută memoria sau devenirea lui în lume. Indiferent în ce clasă am merge, indiferent de numărul firelor albe din păr, toţi pentru un moment măcar, mergem cu sufletul în clasa întâi. Pentru că, toţi păstrăm într-un loc anume primul sunet de clopoţel şi cei mai trecuţi mirosul de motorină al duşumelelor cu care şcolile primare de altădată îşi primeau elevii. Să fie un an bun, cu elevi silitori şi dascăli pricepuţi, cu copii şi nepoţi frumoşi şi cuminţi! Liviu BREZAE 'Ui f . jbbb în şcoală sub semnul îndemnului tttulim kfcdm Astăzi, şcolile îşi deschid larg porţile întrun nou an de învăţământ. Aşezăm emoţia şi bucuria acestui moment sub semnul îndemnului înscris pe frontispiciul Şcolii din Gura Râului, care, recent, a sărbătorit împlinirea unui secol de la înfiinţare: “Prin cultură la putere”, îndemn care, devenit realitatea fiecărei zile, ne dă puterea de a deveni, prin forţa mereu regeneratoare a Cărţii, mai presus de noi înşine. Tribuna r-------------------------n VW ocazia deteltiderii anului tedlal 2000 - 2001, delete tei adleteg tutuidl elemtel ducni d dateălilol lel, mult succeA, /lulele de muncă, c cdalc iaie cât maidiama d tedi/acții /ie măuită | fienhu ad/iutea, lealija I idealuiile cu care au I ticmnil la diurn. Primarul municipiului Sibiu, Klaus JOHANNIS. % If fomt îs im se im sum . • .. ' -Í .. • ,V-â - •••-. COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXVI, serie nouă, nr. 2893 Vineri, 1 septembrie 2000 16 pagini, 2000 lei (la abonați-900 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http ://www. tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@verena.net, tribuna@logon.ro M ■ m « A1 ■ WW ■ ■■■ ■ ■ Dispute dure între ţărăniştii sibieni * ministrul Caramitru a fost propulsat de BNC pe primul loc în lista pentru Senat din partea PNŢCD Sibiu * spectacol politic jenant * ţărăniştii au convenit menţinerea lui Călin în funcţie, cel puţin deocamdată săptămâna viitoare se anunţă tranşarea cazului Călin * Deşi Comitetul Interimar de Conducere (CIC) al PNŢCD Sibiu a decis includerea preşedintelui interimar al filialei, ministrul Ion Caramitru, pe poziţia a şasea în lista pentru Camera Deputaţilor, Biroul Naţional de Conducere (BNC) - PNŢCD a dat câştig de cauză ministrului. Poziţionarea lui Caramitru în fruntea listei pentru Senat, aşa cum era de altfel de aşteptat, a fost înregistrată după ce ministrul a depus o plângere la BNC, în care cont. în pag.16 Dan TOMOZEI Tramvai la Sibiu? Ieri s-a exprimat oficial, prin hotărâre, şi Consiliul Local Sibiu în favoarea reintroducerii tramvaiului în municipiu. Potrivit hotărârii adoptate, primarul va asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor şi va avea, desigur, sarcina de a identifica sursele de finanţare. Proiectul privind reintroducerea tramvaiului în Sibiu este deja elaborat şi prevede, în prima fază, modernizarea liniei actuale, iar apoi, etapizat, extinderea traseelor, astfel încât să poată fi deserviţi 128.000 locuitori din oraş. R.M. In curând "botezul" noului pod peste râul Cibin! In aceste zile se execută ultimele lucrări de finisare la extensia (lărgirea) podului peste râul Cibin, de pe Şoseaua Alba lulia din Sibiu, înainte de tăierea panglicii. După cum se poate observa și din prezenta fotografie, elementele decorative (dar şi utile) - şirul lateral al lămpilor aparţinătoare podului, nu te duc cu gândul tocmai la “look-out”al vestitului Golden Gate Bridge, dar totuşi trebuie să recunoaştem privindu-l că frumuseţii Sibiului i s-a mai adăugat un nou element constructiv, de care sibienii nu pot să nu încerce o oarecare... mândrie! Să fie într-un ceas bun! Text și foto: Fred MSS paca şi acoliţii lui au făcut * La Apoldu de Sus, afacerile se derulau prin Vasile Bârsan * Mulţumită investiţiilor din casele celor pe care îi sprijinea Child Rescue, acoliţii lui Bişboacă şi-au făcut mansarde şi alte lucruri la proprietăţile pe care le au *■ Nenumăratele semnale pe care leam primit după episodul trecut din acest serial dedicat fostului director pentru România al Organizaţiei Child Rescue International (CRI) ne-au condus la concluzia că oprirea de la publicare a tuturor “faptelor de arme” ale lui Nicolae Bişboacă nu ar fi un lucru bun. Vom afla astăzi cum “caracatița” lui Bişboacă, clădită, din păcate, pe structura Organizaţiei Child Rescue România, are tentacule întinse în cele mai nebănuite zone. Una dintre acestea este Apoldu de Sus. Aici stăpân este Vasile Bârsan, un haiduc în toată puterea cuvântului. conf.în pag.14 Ion SORESCU NOI ŞEFI LA C. J. SIBIU Prin dispoziţia preşedintelui C.J. Sibiu, ec. Eftimie Gosteiu, începând cu data de 1 septembrie, noul director general al D. G.U.A.T.L.P. este ing. Emil Vânătoru (în foto) care va îndeplini această funcţie până ce postul va fi scos şi ocupat prin concurs. Fostul director general, arh. Corneliu Drăgan, este arhitectul şef al judeţului şi şef Servicii Urbanism şi Amenajarea Teritoriului. Ing. Petru Călin, director general adjunct al D.G.U.A.T.L.P., este începând de azi director general al S.C. Drumuri şi Poduri în locul ing. Nicolae Dumitra, care s-a pensionat la cerere cu data de 1 septembrie. Ion SORESCU Trebuie să fim realişti în ceea ce priveşte asigurarea fondurilor pentru spitale şi medicamente * interviu cu ec. Costin Ionescu, directorul economicofinanciar al CJAS Sibiu * * încasările de la agenţii economici merg greu * datoriile spitalelor sunt, de fapt, redirijarea banilor destinaţi cheltuielilor materiale către cheltuieli de personal * D-le director, pentru început, care este “starea” finanţelor Casei în prezent? - în cursul acestui ani, încasareacontribuţiei la fondul de asigurări de sănătate de la agenţii economici a înregistrat o oarecare stagnare, la o sumă cuprinsă între 40-43 miliarde de lei lunar, fapt care ne îngrijorează. Agenții economici plătesc tot mai greu. Ion SORESCU cont.în pag.15 Sibiul va merge la Guvern cu trei variante de stemă Consiliu! Local al municipiului Sibiu şi-a însuşit cele trei variante de stemă dintre care Guvernul va alege una şi o va oficializa pentru reşedinţa de judeţ. Varianta cea mai agreată la nivel local este cea stabilită prin decret regal (imaginea 1) în anul 1930, aceasta însă a fost respinsă de Guvern în 1993. R.M.