Tribuna, octombrie 2000 (Anul 116, nr. 2919-2944)

2000-10-02 / nr. 2919

2 octombrie 2000 Tribuna publicitate socială Pagina 3 Vorbeşti la telefon şi auzi un semnal în receptor. Scurt înseamnă că te sună cineva altcineva şi înseamnă că foloseşti serviciul "Apel în aşteptare” de la Romtelecom, care-ţi permite să continui sau să răspunzi noului apel. Urmează partea simplă: faci cum crezii serviciu gratuit, disponibil prin centrale digitale. Pentru informaţii suplimentare contactaţi oficiile comerciale ROMTELECOM ROMTELECOM Dincolo de cuvinte... in boxa acuzaţilor . “Am dosar penal, pentru că am făcut ceea ce trebuia să fac...” Trec deseori pe la Tribunal, numărându-mă printre spectatorii fideli ai şedinţelor de judecată. Aerul încărcat şi agitaţia sunt primele aspecte care-ţi ies în cale. Urmează, apoi, coloritul oamenilor... Pe primul loc situânduse negrul. Cei mai mulţi infractori sunt “negri” (ţigani), hainele magistraţilor sunt negre, perdelele sunt “negre”, până şi sufletele unor oameni de aici sunt tot negre, fie de supărare, pentru că au încălcat legea, fie de nervi, deoarece adevărul se lasă greu scos la iveală, fie de disperare că una dintre cele mai apropiate fiinţe se află în boxa acuzaţilor. La fel de neagră şi tristă era şi inima lui Oprea Voinea, judecat pentru delapidare, într-un dosar strămutat de la Tribunalul Teleorman. Fost manager la SC ‘Tumu” SA din Turnu Măgurele, Oprea Voinea este acuzat că ar fi facilitat vânzarea de pesticide în valoare de 5 miliarde lei către o firmă din Bucureşti şi că ar fi sponsorizat ilegal Partidul Socialist în campania electorală. Din probele aduse în apărarea sa, rezultă că Oprea a încheiat un contract de vânzare în calitate de director al firmei ‘Turnu” cu SC Eurohaus, prin care se tranzacţionau mai multe tone de pesticide, urmând ca banii să fie încasaţi în termen de 30 de zile. Cum aceste produse au ajuns la micii producători din agricultură, banii au întârziat să apară, deoarece abia atunci se însămânţa pământul (acesta fiind singura lor sursă de venit), expirând, astfel, termenul contractual de încasare a banilor. Cele 5 miliarde nu au intrat, însă, în buzunarul lui Oprea, ci în conturile firmei, dar eșalonat, după cum a avut fiecare client, în ceea ce privește a doua faptă pentru care a fost trimis în judecată, și aceasta s-a dovedit neîntemeiată, probele arătând că, în anii electorali, plafonul de sponsorizare a unui partid este mai mare decât în ceilalți ani. “Sunt aici pentru că am făcut ceea ce ar fi trebuit să fac. Am ajutat agricultura, am dosar penal, am construit case pentru oameni, am dosar penal, am luat bani de la bancă și i-am înapoiat, am dosar penal”, spunea Oprea din boxa acuzaţilor. Mariana VULTURAR Programul Instruirea formatorilor în domeniul învăţământului asistat de calculator Marţi, 3 octombrie, ora 10, va avea loc, în localul Facultăţii de Inginerie a Universităţii “Lucian Blaga”, decernarea Certificatelor de absolvire participanţilor din seria a treia la Programul CNFIS, subvenţionat de Banca Mondială, referitor la Instruirea formatorilor în domeniul învăţământului asistat de calculator. Programul este coordonat de prof.dr.ing. Graţian Şteţiu, director de Grant. Au participat, la aceste cursuri gratuite şi le-au absolvit cu succes în anul şcolar 1999- 2000, un număr de 88 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar sibian. Pe durata unui ciclu de 10 săptămâni, cadrele didactice participante sunt introduse în lumea utilizatorilor de tehnică de calcul, până la nivelul elaborării de cursuri şi material didactic cu ajutorul calculatorului. Interesul sibienilor pentru acest Program a fost şi este impresionant: nici o absenţă şi calificative foarte bune! Inspectoratul Şcolar Sibiu a sprijinit şi sprijină această activitate, care se înscrie în eforturile de reformare a învăţământului. Universitatea “Lucian Blaga” Sibiu asigură condiţii optime de desfăşurare a Programului, parte a strategiei de integrare a Universităţii în comunitatea sibiană. Programul continuă şi în anul 2000-2001, începerea primului ciclu urmând a fi anunţată din timp, în anul 2001/2002, conform afirmaţiilor prof. Graţian Şteţiu, programul va trece în faza superioară, cea adresată “avansaţilor”, autori de softuri didactice. in premiera "iepuraşi" la Sibiu Pentru petrecerea lunii octombrie : IUMAMMB! ICă v-aţi tot plâns! Ba că-i plictiseală-n ■ urbe, ba că vi se face acru, ba că abia I aşteptaţi balurile, ba că vi se face de I cătănie şi alte alea. ■ Iar ca să astup gurile cârcotaşilor care credeau, în gura mare, că la Sibiu nu I se-ntâmplă nente, vă anunţăm că I ditamai PLAyBOY-ul a ales să ţină I petrecerea lunii octombrie taman în I Cotton Club. Chiar mare la stat şi degrabă vărsătoriu de vipuri, invitaţi-surpriză şi multă lume I fină, Playboy promite sibienilor o I petrecere de pomină în 13 octombrie, mai exact vineri 13, de-o să crape toată lumea de atâta voie bună, cum nu s-a mai văzut! Mai ales că localul cu pricina este tocmai dat la remaiat, săptămâna viitoare urmând să-şi aştepte clienţii în haine noi, boieri dumneavoastră. Şi v-aşteaptă nu oricum, ci cu invitaţia de a vedea la lucru formaţia TAXI, care joi, 5 octombrie, va explica - şi pentru ardeleni - ce se întâmplă cu banii fiecăruia. Rareş B. 5^362. in aqua forte Bâlci pe banii fraierilor Mult mediatizatul spectacol “Ochii tăi”, susţinut luni de formaţiile L.J. şi Exotic, în loc să mă încânte, mi-a produs o stare de dezgust. împreună cu prietena mea, am plecat spre Sala Polivalentă cu speranţa de a vedea şi asculta două dintre cele mai populare formaţii de muzică disco ale momentului. In prima oră de spectacol, pardon “de circ”, zgomotul sălii arhipline acoperea staţia de sunet, aşa că nu am înţeles nimic. Prin faţa noastră s-au tot perindat vreo trei formaţii de muzică uşoară, ai căror membri erau aduşi, parcă, de la balamuc, unul mai colorat şi mai strâmb decât celălalt. N-a lipsit nici umorul reprezentat de grupul “Vacanţa mică”, dar ce umor! Alcătuit din ţipete groaznice şi pipăieli pe la organele genitale. Atât în prima parte a show-ului. Au urmat, apoi, evoluţiile excelente ale celor de la Exotic şi L.A. care ar fi salvat imaginea organizatorilor, dacă s-ar fi desfăşurat în condiţii normale. Frumoasele de la “Exotic” au avut noroc că băieţii din sală s-au stăpânit şi nu au dat buzna peste ele, lăsându-le să ne mai alunge din mâhnire, cu melodiile şi dansurile lor. A venit rândul băieţilor de la L.A., despre care toate fetele ştiu că sunt pe primele locuri în topul preferinţelor feminine. N-au apucat să cânte prima piesă, că puştoaicele din sală au năvălit în jurul lor, oamenii de ordine, în număr de trei, neputând ţine piept puhoiului. Nu era nimic dacă rămâneau doar în jurul lor şi spiritul de turmă nu ar fi funcţionat. La un moment dat nu i-am mai văzut pe cei de la L.A., ci doar o grămadă dezordonată de oameni (sau mai bine zis animale) care se luptau pentru a-i îmbrăţişa sau săruta. Bineînţeles că spectacolul, s-a întrerupt, dar tinerele încălzite şi cu mintea aburită de fantasmele unor băieţi bine au repetat scena la reluarea lui, închei spunând că vina pentru transformarea spectacolului în bâlci ţigănesc aparţine organizatorilor care s-au gândit să ia doar banii publicului, fără să asigure măcar securitatea artiștilor și o sonorizare corespunzătoare. Mariana V.