Tribuna, noiembrie 2000 (Anul 116, nr. 2945-2970)

2000-11-01 / nr. 2945

Anul CXVI, serie nouă, nr. 2945 Miercuri, 1 noiembrie 2000 16 pagini, 2000 lei (la abonați - 900 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@sibnet.ro, pubtrib@sibnet.ro Sibiul - model de ospitalitate şi deschidere europeană Domnule Prefect, A fost o mare bucurie pentru mine să vizitez Sibiul. Am regăsit acelaşi oraş european, model de convieţuire a etniilor, a tradiţiilor culturale, spirituale şi confesionale, capabil să solidarizeze toate energiile spre binele întregii comunităţi şi al fiecăruia în parte. Am fost profund impresonat de ospitalitatea şi căldura cu care am fost întâmpinat peste tot pe unde am trecut. Ţin să vă mulţumesc încă o dată şi vă rog să transmiteţi mulţumirile mele tuturor colaboratorilor dv. pentru contribuţia lor la buna organizare şi, implicit, la reuşita acestei vizite. Cu cele mai bune urări de succes Ancuța l-a evacuat pe Milucu din Casa Turiştilor ocazia vizitei mele la Sibiu. Ca relativ nou-venit în România, a fost extrem de plăcută şi interesantă discuţia cu dv. privind subiecte de importanţă pentru România, pentru regiunea dv., în special, precum şi pentru relaţiile româno-olandeze. Am apreciat în mod deosebit că mi-aţi împărtăşit punctul dv. de vedere referitor la dezvoltarea judeţului Sibiu şi oportunităţile pe care le oferă companiilor olandeze pentru a dezvolta cooperarea cu oameni de afaceri din municipiul Sibiu şi din judeţ. Vă mulţumesc de asemenea pentru frumoasele cadouri pe care aţi avut amabilitatea a mi le oferi. în încheiere, doresc să vă asigur că voi păstra o plăcută amintire a şederii mele la Sibiu și sper că in viitor se va ivi prilejul de a aprofunda acest prim contact. Stimate domnule Prefect, Intorcându-mă la București, doresc să vă mulțumesc - deși cu întârziere din cauza a numeroase obligații urgente - pentru primirea deosebit de ospitalieră pe care mi-ați oferit-o cu Bucure&k Creditarea întreprinderilor mici şi mijlocii prin Fondul Româno-German Astăzi, la ora 13, la Hotelul “Bulevard”, va avea loc o conferinţă de presă organizată de Fondul Româno-German din România şi Banca “Carpatica” SA, cu tema: Creditarea întreprinderilor mici şi mijlocii prin FRG, cont. în pag. 14 L.B. APROAPE DE OAMENI, Împreună cu ei 5150. în prezenţa lui Theodor Stolojan PNL Sibiu şi-a lansat candidaţii pentru Parlamentul României Luni seara, în Sala Oglinzilor din sediul Forumului Democrat German Român din Sibiu, Organizaţia Judeţeană Sibiu a Partidului Naţional Liberal şi-a lansat, în mod oficial, candidaţii pentru Camera Deputaţilor şi Senat. La festivitate a fost prezent şi Theodor Stolojan, candidatul acestui partid pentru Preşedinţia României. ______________ conf.în pag.24 Dumitru MANIŢIU T AR ALIANŢA PENTRU ROMÂNIA wamwuu mJATJURI UITOHIALU) Prezenţa preşedintelui Vladimir Putin la Palatul Elysée, întârziată de atitudinea acidă a Franţei legată de conflictul cecen, poate fi apreciată ca o încălzire înaintea unui meci greu. Putin a venit cu o “brichetă” în mapă, ca să aprindă un ochi din aragazul european cu butelie săracă, ştiut fiind interesul U.E. pentru hidrocarburile ruseşti. Aşa că a făcut “aluzii concrete” la o posibilă aderare a Rusiei la Uniunea Europeană. Preşedintele rus s-a arătat gata să intre în planurile UE de creare a forţelor rapide pentru dezamorsarea şi chiar preîntâmpinarea conflictelor din lumea largă. Ar fi, aceasta, o altă ofertă, în afara ofertei de gaze, petrol şi electricitate, pe care Rusia o prezintă pe piaţa UE. Preşedintele Jacques Chirac a vibrat pozitiv, în dubla sa calitate de şef al Franţei şi de temporar părinte al UE. Preşedintele rus, căzut pe gânduri, s-a întrebat în faţa martorilor summitului, dacă NATO mai are vreun rost în zilele noastre. O fi având, sau n-o fi având, este prea devreme să ne întrebăm. Poate vin şi americanii cu nişte sugestii. Oricum, părerea noastră nu contează. Mihai BRATU T Deși se află în Australia GRINCA - Destituit de la șefia PETROM Detalii în pag. 16