Tribuna, decembrie 2000 (Anul 116, nr. 2971-2993)

2000-12-01 / nr. 2971

■Hi ^COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIUT Anul CXVI, serie nouă, nr. 2971 Vineri, 1 decembrie 2000 16 pagini, 2000 lei (la abonați - 900 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@sibnet.ro, pubtrib@sibnet.ro Banca Comercială pănă Astăzi, Banca Comercială Română împlineşte 10 ani de existenţă. E mult, e puţin? Cert este, dacă am fi să ne luăm după statisticile celor în domeniu, că Banca Comercială Română se află între primele 30 de bănci din Europa, dovedindu-se un pion de bază al sistemului bancar şi principalul finanțator al economiei românești postdecembriste, conf. în pag.2 Liviu BREZAE Următorul număr al ziarului nostru va apărea luni, 4 decembrie 2000 Până una-alta Spaţiile comerciale rămân la URBANA! primarul s-a luat de directorul SC Urbana * vicepreşedintele Consiliului de Administraţie al Urbana consideră acţiunea Primăriei , drept neargumentată . Oprea Cimpoeru bate câmpii ! Iniţiativa Primăriei Sibiu de trecere a spaţiilor cu altă destinaţie decât locuinţă, din administrarea SC Urbana SA, în administrarea municipalităţii, a fost respinsă de Consiliul Local cu un scor relativ strâns. Pentru susţinerea proiectului a luat cuvântul primarul Klaus Johannis, împotriva lui, C-tin Oprean, vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie al Urbana şi consilier local, iar pe lângă subiect, menţinându-se pe aceeaşi linie pe care s-au înscris încă de la începutul mandatului, au vorbit Nicolae Rada şi Oprea Cimpoeru. Ultimul dintre ei, deşi a intuit corect substratul proiectului de hotărâre, anume de vânzare a spaţiilor de către Primărie şi nu de către Urbana, a dat cu bâta-n baltă spunând - culmea, foarte serios - că “dacă noi vindem tot, cei care vin după noi, ce vor mai vinde?”. Primarul Sibiului a afirmat că este de mirare că un director al unei societăţi a Consiliului Local îşi permite să iasă în presă şi să împartă informări printre consilieri. C-tin Oprean, în luarea sa de cuvânt, a susţinut cauza societăţii Urbana, subliniind că demersul Primăriei este, de fapt, unul de desfiinţare a Urbanei şi l-a catalogat drept neargumentat. Primăria Sibiu a cerut Consiliului Local trecerea spaţiilor în administrarea municipalităţii, motivând între altele prin datoriile mari pe care Urbana le are de încasat: 7,2 miliarde lei. Iniţiativa Primăriei a “căzut” la vot, pentru susţinerea ei fiind necesar votul “pentru” a 2/3 din numărul consilierilor în funcție. Răzvan MARCU ! JLG initica stârpirea Deliberativul municipal sibian a aprobat, ieri, hotărârea privind luarea unor măsuri de stârpire a ciorilor, conform căreia, de la bugetul local se vor aloca, în acest scop, 10 milioane lei. Municipalitatea şi Asociaţia Vânătorilor şi Pescarilor vor stabili un program comun pentru stârpirea ciorilor şi distrugerea cuiburilor. Acţiunile se vor desfăşură în cele mai afectate zone din oraş: Parcul ASTRA, B-dul Victoriei, Calea Dumbrăvii, Spitalul Clinic Judeţean, Spitalul de Psihiatrie şi Parcul Sub Arini. (R.M.) |Henife Steile ciorilor 77 De mâine. Se scumpeşte transportul din comun! Consiliul Local al municipiului Sibiu a aprobat ieri majorarea tarifelor practicate de Societatea de transport în comun Tursib SA la bilete și abonamente. Potrivit hotărârii, o călătorie va costa 2750 lei, iar un bilet cu două călătorii 5500 lei. Abonamentele integrale vor costa 93.000 lei pentru o linie, 141.000 lei - două linii şi 211.000 lei pentru toate liniile. Majorările vor intra în vigoare de mâine. Tot de mâine se pot încheia şi abonamentele aferente lunii decembrie. (R.M.) Ziua Marii uniri "%nl ci/ie. inma unui neam de fericire atât de mare că 'mcumjiau veacul întreai de dineu . 1 Decembrie 1918 ■ “piatra fundamentală a fericirii românești” In pag. 8-9 "N oiStenii Ziua de 1 Decembrie va rămâne de neuitat în conştiinţa românilor de pretutindeni şi din toate vremurile, ca simbol al încheierii unui lung şir de lupte şi speranţe, de aşteptări şi strădanii cu care s-a deschis o nouă epocă în istoria multiseculară a poporului român. Acum, în pragul mileniului III, când ştim cu toţii că sunt încă multe de făcut, cu speranţă şi încredere mă adresez dv., convins fiind că numai împreună vom reuşi să punem ordine în toate şi să readucem Sibiul pe locul pe care-l merită între oraşele ţării şi ale Europei. Să ne unim forţele şi să avem încredere unii în alţii! Să întâmpinăm împreună, cu cinste, ziua de 1 Decembrie - Ziua Naţională a României, sărbătoarea tuturor celor cu suflet românesc. Klaus Johannis, primarul municipiului Sibiu BUULD] Agenţiile de presă din toată Europa şi din America s-au speriat de rezultatele alegerilor din 26 noiembrie şi căinează România, acuzând păreri de rău şi dureri în mâna pe care ne-au întins-o. Subiectul zilei este tragismul cotiturii României. Principalele ziare europene au făcut spaţii libere pentru ştirea “bombă” şi pentru interpreţii ei. Stafia lui Vadim se plimbă prin vecini cu o mitralieră în dotare şi cu un spray paralizant. Moldovenii lui Lucinschi spun că acceptarea la putere a extremelor alterează buna vecinătate, ungurii simt că Vadim e un Funar cult, ţările Uniunii Europene se pronunţă unitar, cum s-au pronunţat şi atunci când Austria a încercat s-o ia pe dreapta. Prin ţară, partidele îşi sfătuiesc, cu surdină, susţinătorii “să evite extremismul”, evitând să pronunţe numele bardului de la Butimanu, ajuns pe nesimţite şi pe neaşteptate în postura de adversar al tuturor. Interdicţie de vocabular. Interdicţie impusă de o lehamite afişată, sau de nişte temeri ascunse? în acest timp, tribunul îşi potriveşte în oglindă zâmbetul cel mai nimerit pentru caz de victorie şi îşi face nişte socoteli pe agenda de “după”: Mitzura, la Tineret şi Sport; Leonida, la Cultură; Dolănescu, la Agricultură; Dragomir Corleone, la Justiţie... Cadre ar fi... Să fie, oare, România scena unei tragi-comedii din care nu se observă, deocamdată, decât partea tragică? Eu cred că se poate trece cu bine şi peste acest accident electoral, de scurtă durată, cum am mai trecut noi şi peste alte accidente istorice. Mintea românului cea de la urnă a suferit puţin în ceaţa toamnei, dar există şi mintea românului cea de la urmă. Aceasta trebuie să funcţioneze şi cred că va funcţiona. Mai sunt zece zile în care ne putem gândi. Astăzi să ne gândim că e Ziua Ţării, că trebuie să gândim pentru Ea, că trebuie să fim mai uniţi şi mai buni, că interesul nostru este interesul Ei. Să ne deşteptăm, cum porunceşte Imnul. Dumnezeu să ne ajute! Mihai BRATU Mulţumiri şi urări de bine Marea Sărbătoare Naţională de la 1 Decembrie - Ziua Naţională a României, îmi oferă prilejul de a mulţumi colaboratorilor din serviciile publice descentralizate, tuturor celor ce au contribuit la bunul mers al judeţului Sibiu, pentru activitatea meritorie depusă până în prezent. Mulţumesc colegilor din departamentele Prefecturii Judeţului Sibiu, primarilor din municipiile, oraşele şi comunele judeţului pentru calitatea muncii depuse până în prezent. Nu în ultimul rând, doresc să vă mulţumesc dumneavoastră, iubiţi sibieni, atât în nume personal, cât şi în numele Partidului Naţional Liberal, pentru votul de încredere acordat nouă. Vă asigur, şi cu această ocazie, că ne vom face datoria şi vom merge DREPT LA ŢINTĂ în numele dumneavoastră, PRIN NOI ÎNŞINE, pentru România. Vă urez multe zile de sănătate şi împliniri, cu rezultate proporţionale cu votul şi orientarea fiecăruia. La mulţi ani, români, într-o Românie bogată şi puternică... La mulţi ani! Mircea ŞTEŢIU, subprefect al judeţului Sibiu