Tribuna, mai 2001 (Anul 117, nr. 3095-3120)

2001-05-02 / nr. 3095

COTIDIAN IMnPDCMHPMf ADADC ! A CIRII ISMUCrPIMUtlM 1. ArAHt LA OlDIU Anul CXVII, serie nouă, nr. 3095 Miercuri, 2 mai 2001 8 pagini, 2500 lei (la abonaţi -1200 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Lucian Aurelian Ploiaş - condamnat la 1 an şi1 luni închisoare Judecătoria Bistriţa, prin sentinţa penală nr. 701/2001 a hotărât condamnarea inculpatului Ploiaş Aurelian Lucian la 1 an şi 6 luni închisoare pentru comiterea infracţiunii de nerespectare a hotărârii judecătoreşti, prevăzută de art. 271, al. 1, Cod Penal, în conformitate cu art. 81 C.P. instanţa a suspendat executarea pedepsei şi a stabilit cf. art. 82 C.P. un termen de încercare de 3 ani şi 6 luni. Prin aceeaşi sentinţă, instanţa a hotărât încetarea procesului penal pornit împotriva inculpatului pentru comiterea infracţiunii de gestiune frauduloasă, prin retragerea plângerii părţii vătămate, respingând pretenţiile civile formulate. în legătură cu acest al doilea element al sentinţei, domnul Liviu Durdun ne-a declarat că va face apel, el neretrăgându-şi plângerea şi pretenţiile civile, întrucât, pe parcursul anilor ce au acompaniat procesele dintre dânsul şi Aurelian Ploiaş, nu a reuşit să-şi recupereze importantele pagube care i-au fost produse. Contactat de noi, imediat după pronunţarea sentinţei, domnul Liviu Durdun ne-a precizat: “Toate tergiversările şi deciziile ciudate din aceste procese s-au datorat faptului că am fost membru PDSR, suportând răzbunări într-o serie de procese politice, în spatele cărora s-au negociat posturi şi funcţii. De altfel, la timpul oportun voi aduce la cunoştinţa opiniei publice dedesubturile acestei afaceri murdare”. Octavian RUSU Bustul lui Cioran distrus de vandali * reacţia oficialităţilor locale şi guvernamentale * Primarul Răşinariului, Ioan Bâra, ne-a relatat că în urmă Contactat telefonic, subprefectul judeţului, Cornel cu două zile a fost distrus bustul filosofului Emil Cioran, Langa, ne-a declarat la rândul lui: “Nu pot califica acest bust situat în faţa casei memoriale, gest şi sunt de-a dreptul stupefiat şi indignat că am ajuns “Sunt profund indignat de acest eveniment care nu face să profanăm simbolurile culturii locale şi naţionale. Am cinste localităţii. Am solicitat Poliţiei Răşinari să dispus să se ia toate măsurile pentru depistarea întreprindă cercetări pentru prinderea vandalilor. Autorii infractorilor”, urmează să fie deferiţi justiţiei şi să se recupereze de la Distrugerea bustului pare că a fost făcută tendenţios, ei valoarea pagubei estimată la 200.000.000 lei”, sublinia venind să saboteze parte din programul cultural-artistic primarul, dedicat marelui filosof român, .ub egida “Zilele Cioran”. Iniţial, autorii actului de vandalism au spart nasul Amintim cititorilor noştri că acest bust a fost inaugurat bustului după care nemulţumiţi de rezultat, au trecut la în urmă cu trei ani în prezenţa surorii marelui filosof decapitarea acestuia. român. Vom reveni. Iulia NAGY la Porumbacu de Jos, pe întuneric Circulând pe o bicicletă nesemnalizată, două persoane au fost spulberate de un furgon Duminică, 29 aprilie, ora 22.45, pe raza comunei Porumabacu de Jos s-a petrecut un grav accident de circulaţie, soldat cu două victime. Furgonul Mercedes cu numărul de înmatriculare SB 33 EUR, proprietatea SC Eurocar SRL Sibiu, condus de Durău Daniel Ovidiu, de 27 ani, din Arad, a acroşat o bicicletă nesemnalizată, pe care se aflau Ţiglar Nicolae, de 24 ani, din Alţâna şi Albean Cristina, de 17 ani, din Porumbacu. Cei doi, care se deplasau în aceeaşi direcţie de mers, adică spre Sibiu, au decedat pe loc plătind un prea greu tribut nesăbuinţei de a circula pe întuneric fără semnalizare luminoasă. Ion SORESCU Ieri, spre orele amiezii de 1 Mai, în mod surprinzător, Dumbrava Sibiului - oaza atât de necesară nouă tuturor, cu aer proaspăt şi linişte sufletească - adăpostea puţini vizitatori (de asalt nici vorbă!). Să ne amintim cum, prin ’90, ne băteam cu pumnul în piept şi ne atribuiam merite, pentru că am reuşit să schimbăm “trenul”. De atunci, prin “gara” România au trecut câteva trenuri pe care le-am scăpat. Persoanele care s-au trezit, brusc, personalităţi politice, nu voiau, chiar toate, să călătorească în sens opus, sau voiau doar un vagon mai confortabil în vechiul tren şi în aceeaşi direcţie. Cei 50 de ani de călătorie spre o destinaţie iluzorie au marcat nu doar puterea de apreciere a momentului ci şi conştiinţele atâtor români puşi în faţa unui examen istoric greu. Era dificil să schimbăm imediat trenul, cu atâtea “bagaje” pe care aveam lipită eticheta “comunism”. Trebuia să facem economie de piaţă cu nişte “specialişti” care au învăţat din scoarţă în scoarţă economia politico-socialistă, trebuia să învăţăm noua lecţie politică de la nişte “dascăli” care n-o ştiau nici ei, trebuia să călcăm într-un teren necunoscut sau uitat, cu nişte “călăuze” fără hartă sau busolă. Presupunând că niciunul dintre cei aflaţi în situaţia de a putea lua hotărâri de interes naţional n-a avut vreo rea intenţie, nu putem presupune că cineva a dovediit mare pricepere. Adăugând peste toate acestea şi nişte “metehne specifice”, pe care ne străduim să le ascundem, nu să le eradicăm, tabloul jalnic al ţării, după mai bine de zece ani de când am zis că schimbăm trenul, îi face să creadă pe unii că ne găsim într-o situaţie normală. Că atâta suntem în stare. Această credinţă începe să-şi facă loc, frânând şi bruma de încredere pe care alţii o mai au. Citind selectiv nişte sondaje de opinie, vom constata că Partidul Resemnării Naţionale este pe cale de apariţie. Mihai BRATU Oare nu mai ştiu oamenii să se “agrementeze”? Text şi foto: Free MSS GoXu b Eveniment teatral la Sibiu Spectacal “‘Praedna ” la regia lui Silviu “Puncinet” Vineri, 4 mai, ora 19, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu este programat spectacolul Phaedra, adaptare de Silviu Purcărete, după “Hippolytos”, de Euripide, şi “Phaedra”, de Seneca, în interpretarea actorilor Teatrului Naţional Craiova, în regia lui Silviu Purcărete şi scenografia Ştefaniei Cenean. Spectacolul a fost distins cu numeroase premii la festivaluri de gen din toată lumea şi a fost jucat pe marile scene dramatice ale mapamondului. De mâine, preţuri mai mari la carburanţi Societatea Naţională a Petrolului, “PETROM” SA, a decis creşterea preţurilor la carburanţi. “Scumpirea se datoreaza devalorizării leului în raport cu moneda europeană EURO, întrucât accizele la benzină şi motorină se calculează în EURO, am fost nevoiţi să creştem tarifele” a declarat, ieri, cotidianului “Tribuna”, purtătorul de cuvânt al SNP PETROM SA, Gabriel Năstase.Scumpirile se aplică, la depozitele Petrom, încă de ieri. Valoarea lor diferă în funcţie de produs. Preţul motorinei va creşte cu aproximativ 100 lei, iar cel al benzinei cu 180-300 lei/litru. Directorul general al PETROM Sibiu, Ion Ariton, ne-a precizat că staţiile din judeţul Sibiu vor creşte preţurile doar de mâine. F. STAICU Azi se inaugurează SUPERMARKETS “Cireşica” Astăzi, ora 13, locuitorii cartierului sibian Hipodrom IV vor putea participa la deschiderea oficială a celui de-al cincilea SUPERMARKET ALCOMSIB - “Cireşica”. Ei vor avea bucuria să găsească în acest magazin modern, dotat la standarde occidentale, peste 8000 de sortimente - produse alimentare şi nealimentare, în perioada 2-16 mai, conducerea ALCOMSIB SA Sibiu anunţă o ofertă specială pentru toţi clienţii. Mâine vom reveni cu amănunte de la această inaugurare. Ioan VIDRIGHIN