Tribuna, noiembrie 2001 (Anul 117, nr. 3252-3277)

2001-11-01 / nr. 3252

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXVII, serie nouă, nr. 3252 Joi, 1 noiembrie 2001 16 pagini, 3000 lei (la abonați -1400 Iei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Ieri, la Sibiu * 5.900.000 lei ■ cel mai mic salariu de pe lista revendicărilor SIP! * De ieri, sindicaliştii sibieni din învăţământ pichetează şi sediul Primăriei. La protest au participat doar 15 persoane, deşi, iniţial, se estimase ca numărul acestora să ajungă la 30. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean al SIP Sibiu, Ion Sturzu, exprimându-şi regretul că “nu toţi colegii au răspuns la convocare”, a precizat: “Am apelat la această variantă pentru că doar aşa putem să determinăm Guvernul să reflecteze asupra priorităţilor naţionale. Solicitările noastre nu sunt aberante, în condiţiile în care în nici un stat european alocaţia bugetară pentru învăţământ nu este mai mică de 6% din PIB”. Amintim că sindicaliştii solicită un buget majorat pentru învăţământ (6% din PIB) şi aplicarea grilei salariale negociate şi asumate de MEC, ce cuprinde următoarele sume: profesor universitar -10.000.000 lei, conferenţiar universitar - 9.500.000 lei, lector universitar - 7.600.000 lei, profesor preuniversitar - Sindicaliştii din învăţământ au pichetat Primăria 7.200.000 lei, bibliotecar, scurtă durată-6.500.000 lei, măria, Consiliul Judeţean şi documentarist, redactor, învăţător (studii medii) - Prefectura până la apariţia informatician, analist (studii 5.900.000 lei, Mai men- Ordonanţei de Urgenţă, superioare) - 5.500.000 lei, ţionăm că sindicaliştii vor IuliaNAGY profesor (studii superioare de continua să picheteze Pin- Foto: Fred MSS Un mort şi trei răniţi în zona Şelîmbăr! Marţi, 30 octombrie, seara, ora 19:45, pe DN 1, în zona localităţii Şelimbăr, pe un sector de drum în care se circulă pe două benzi de mers pe sens, s-a produs un accident grav de circulaţie, soldat cu un mort şi trei răniţi. Werder Costela, de 35 ani, cu dublă cetăţenie, româno-germană, cu reşedinţa în Tălmaciu, str. M. Viteazul nr.51, aflată la volanul autoturismului Peugeot 406 cu nr. HDH AV 846, într-o curbă uşoară la stânga, datorită vitezei şi neatenţiei, a pătruns pe celălalt sens de mers, intrând în coliziune frontală cu Dacia 1310 cu nr. SB 05 GTU, condusă de Toma Ionel, de 52 ani, culmea - tot din Tălmaciu, str. Cibinului nr.72. Victimă nevinovată, acesta a decedat. Werder Costela şi Werder Martin Günther, de 33 ani, şi respectiv Ceauşilă Vasile, de 44 ani, din Mârşa, pasager în Dacia, au suferit vătămări corporale. Ion SORESCU 1 dolar SIA 31015 1 marcă germană 14353 14110 28073 L Detalii în pagina 2 (oOXY) nITORIALU1 11 ani în deplasare, pe teren american, echipa premierului Adrian Năstase şi-a creat 3 mari ocazii de a “marca”. Prima “ocazie”, cea mai mare, este ocazia F.M.I., a doua ocazie se numeşte NATO 2002, iar a treia este ocazia de a învăţa lecţia nouă la Istorie. Deplasarea este învăluită în optimism, după cum confirmă Adrian Năstase şi contraconfinmă miniştrii Mihai Tănăsescu şi Şerban Mihăilescu, preluând încrederea şefului lor. Domnul ministru Tănăsescu, marele absent de la dezbaterea proiectului de buget pentru anul 2002, a declanşat protestul comun PNL - PD care s-au şi retras, grăbit, de la lucrările Comisiei, oferind un reuşit exemplu pentru ceea ce se cheamă atitudine politică inutilă. Proiectul se poate dezbate oricum. Credem că ministrul Finanțelor nu trebuia să lipsească de la un examen atât de important cu FMI, de dragul “bugetului” pentru 2002. Unul dintre izvoarele de optimism al delegaţiei noastre s-a înfăţişat în banala formulare pe care n-o mai ia nimeni în serios: “S-au purtat discuţii utile”. N-am auzit de vreun comunicat comun care să spună că s-au purtat discuţii inutile. Ele pot deveni inutile mai târziu. O idee absolut nouă şi absolut surprinzătoare s-a ivit cu prilejul vizitei la Muzeul Holocaustului, când s-a făcut promisiunea că soldaţii români vor beneficia, în viitor, în cadrul armatei, de lecţii despre Holocaust!? N-am înţeles dacă vor fi nişte lecţii de istorie intercalate printre orele de instrucţie militară, sau ne găsim în faţa redeschiderii învăţământului politic, atât de drag nouă odinioară. Premierul Năstase a mai promis că se va implica personal pentru dărâmarea tuturor statuilor mareşalului Antonescu. Bineînțeles că soclurile ar trebui păstrate. Mihai BRATTI I Trăim din ce în ce mai “bine” * noile tarife sunt valabile numai până în 30 noiembrie * Curentul electric este, de astăzi, mai scump. Potrivit Ordinului nr.23 al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, de la 1 noiembrie tarifele cresc cu 3,6%. în aceste condiţii, noile preţuri pentru consumatorii casnici practicate de “Electrica” SA sunt: tarif social - 1005 lei/kwh primii 50 kwh, 4320 lei/kwh ceea ce depăşeşte; tarif monom (standard) - 1565 lei/ zi (abonament) şi 1580 lei/kwh (preţul energiei); tarif monom (diferenţiat) -1565 lei/zi (abonament), 1921 lei/ kwh (ore de zi), 1247 lei/khw (ore de noapte); tarif monom fără abonament - 2130 lei/kwh. Cu alte cuvinte, la un consum de 40 kwh pe lună la tarif social, valoarea facturii va crește cu 1400 lei, iar la un consum de 90 kwh pe lună la tarif standard vom plăti cu 6570 lei mai mult. Tot de azi cresc cu 3,6% şi tarifele pentru agenţii economici. Florin STAICU l De astăzi, curentul se i 4' I ilT; I=PA î=J CU 3,6% I A doua etapă a promoţiei "Calitatea in forme noi" * zece telefoane mobile şi zece navete de bere “Bâlea” şi-au găsit stăpânii * Ieri, la berăria ‘Trei Stejari" din Sibiu a avut loc cea de-a doua extragere a premiilor din cadrul campaniei “Calitatea în forme noi”, organizată de SC Bere Trei Stejari pentru produsul “Bâlea” (binecunoscuta şi gustoasa bere sibiană). Astfel, sorţii i-au ales pe: Marcela Nedelcu, Hedu (Nedu?) Mircea, Galina Gândilă, Dorin Popa, Adrian Ţurcan, Ioan Bădişor, Nicoleta Crăciun, toţi din Sibiu, şi Cosmin Preotesei (Porumbacu de Sus), Alexandra Enciu (Agnita) și Mariana Ganu (Sânpetru - Sântămărie Orlea), pentru a beneficia de un telefon mobil. Cei care au avut parte de câte o navetă de bere “Bâlea” au fost, conform extragerii, Aurora Rebegu, Andra Maria Savu, Moise Cojocaru, Cornel Ursu, Mioara Ghişoiu, Marcel Boiangiu, Iulian Săvulescu, din Sibiu, şi Răzvan Pavel Man (Slimnic), Nicolae Micu (Ludoş) şi Achim Tolciu (Şeica Mare). Campania “Calitatea în forme noi” se desfăşoară în perioada 1 septembrie - 1 decembrie a.c., iar cei care nu au avut norocul de a câştiga până acum (deşi au trimis cele patru capace de “Bâlea”) poate vor beneficia de câştigurile oferite de SC Bere Trei Stejari din Sibiu la următoarea extragere, din 5 decembrie. Succes! D. CHISELIŢĂ