Tribuna, decembrie 2001 (Anul 117, nr. 3278-3301)

2001-12-01 / nr. 3278

COTIDIANINDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXVII, serie nouă, nr. 3278 Sâmbătă, 1 decembrie 2001 12 pagini (cu supliment), 3000 lei (la abonați ■ 1400 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Consiliul Local a emis o nouă hotărâre privind gospodărirea oraşului Viceprimarul Tuluc se apucă de confiscat căruţe! * potrivit noii hotărâri, câinele poate fi plimbat doar cu botniţă, lesă şi carnet de sănătate * în gospodăriile din cartierele de blocuri se pot creşte doar doi porci/ familie * Consiliul Local al municipiului Sibiu a abrogat cea mai folosita hotărâre municipală, HCL 30/1994 privind gospodărirea oraşului şi a emis, joi, alta, mai consistentă şi în ton cu noile prevederi legislative. Cele mai multe dintre prevederile HCL 30 rămân, în esenţă, aceleaşi, cu mici modificări la capitolul “contravenţii”. Este, însă, de amintit că... “instituţiile, asociaţiile locatarilor şi ale proprietarilor, deţinătorii de imobile!... locatarii... au obligaţia de... a nu folosi hârtii, cârpe, scânduri sau tablă în locul geamurilor lipsă, la uşile şi ferestrele exterioare”. De asemenea, sunt obligaţi să instaleze la loc vizibil tăbliţe tipizate cu numărul de casă. Potrivit hotărârii emise joi, "locatarilor li se interzice să usuce rufele la vedere, în balcoane sau pe terase”. Cu privire la creşterea animalelor și păsărilor, Consiliul cont in pag. 77 Rázván MARCU Pe strada Moldovei, un patriot Alexandru Vaida Voevod Ieri după-amiază, pe str. Moldovei la nr.26, a fost dezvelită o placă în memoria celui care a fost unul din făuritorii României Mari, Alexandru Vaida Voevod. Momentul dezvelirii plăcii a fost urmat de o slujbă de sfinţire, după care prof. Mihai Racoviţan a evocat în câteva cuvinte activitatea marelui patriot. Lucrarea aparţine prof. Ioan Cândea, sculptor, iar contribuţia materială este [lăudabil] a Organizaţiei Pensionarilor din Sibiu. Au mai fost prezenţi P.S. Visarion Răşinăreanu, Episcop vicar, dr. Gavril Pop [din partea CJS) și dl. Alexiu Tatu [director DJCPCN). D. BAKO Mesajul şefului IPJ Sibiu cu prilejul Zilei Naţionale a României Stimaţi cetăţeni ai judeţului Sibiu, în această măreaţă zi de 1 Decembrie, când se împlinesc 83 de ani de la acea clipă astrală a Istoriei noastre, în care poporul a consfinţit visul de veacuri. Unirea tuturor românilor în graniţele fireşti, conducerea şi efectivele Poliţiei Judeţene vă adresează cele mai bune gânduri şi urări. Totodată, vă asigurăm că am fost, suntem şi vom fi permanent de veghe la apărarea valorilor umane şi democratice, sporindune efortul depus în slujba comunităţii, în vederea asigurării mult-doritului climat de ordine și pace socială. Col.drd. Nicolaie Gheorghe ŞUTEU Gorgo La Sibiu se va constitui Cooperativa de Credit Ipotecar Banca Naţională a României a autorizat pentru Sibiu constituirea Cooperativei de Credit Ipotecar, cu sediul în Sibiu, str. Andrei Şaguna nr. 15, având ca preşedinte pe prof. ing. Beniamino Fauro. Toţi cei interesaţi să devină membri fondatori ai Cooperativei de Credit Ipotecar pot lua legătura cu prof. ing. Beniamino Fauro în Sibiu, str. Titu Maiorescu nr. 5, telefon 09458.53.99, sau la birou, între orele 8 -13 și 15 -18, la tel: 23.28.33; 21.22.87. Ion Iliescu: Declaraţia de la Miercurea Ciuc - o manifestare de naţionalism extremist Preşedintele Ion Iliescu a declarat, vineri, că apelul adresat maghiarilor din Miercurea Ciuc să nu participe la sărbătorirea Zilei Naţionale a României constituie "o manifestare de un naţionalism extremist inacceptabil în condiţiile de astăzi". “Se vede că există oameni cu minţi rătăcite, care au rămas sclavi unor reprezentări de extremă neactualitate pentru viaţa noastră contemporană şi pentru destinul nostru, pentru aspiraţiile noastre, şi mă refer la Ungaria şi România", a afirmat preşedintele Iliescu. El a adăugat că apelul respectiv este expresia unor “stări de spirit depăşite din punct de vedere istoric şi nocive pentru climatul nostru". Preşedintele Iliescu şi-a exprimat satisfacţia pentru reacţia promptă a conducerii UDMR, care a “dezavuat" acţiunea biroului senatorial al Uniunii din Miercurea Ciuc. Şeful statului a precizat că, joi seara, a vorbit la telefon cu prefectul judeţului Harghita, care a luat legătura cu primarul din Miercurea Ciuc, semnatar al comunicatului respectiv. Iliescu a declarat că primarul “s-a dezis” de afirmaţiile din comunicat: “A recunoscut că a acţionat iniţial sub presiunea unui senator, cel care este iniţiator şi care face parte din gruparea radicală a lui Tőkés din UDMR. Omul şi-a ţiat seama că a greşit şi el va deschide adunarea festivă de astăzi de la Miercurea Ciuc şi va da o recepţie cu ocazia Zilei Naţionale", a mai spus Iliescu. Un comunicat în limba maghiară, remis, joi, presei, de Biroul Senatorial UDMR Miercurea Ciuc sugerează locuitorilor municipiului de etnie maghiară să nu participe la acţiunile organizate de Ziua Naţională a României, iar celor care vor participa să poarte o banderolă neagră pe braţ. UDMR a anunţat, joi seara, că dezaprobă declaraţia unor persoane publice din Miercurea Ciuc referitoare la Ziua Naţională a României, considerând că documentul “contravine spiritului de convieţuire şi de respect reciproc, principiu fundamental al programului politic al UDMR". MEDIAFAX “Săptămâna ” Având în vedere urmările nefaste ale consumului de droguri, Centrul Judeţean de Prevenire şi Consiliere Antidrog Sibiu, coordonat direct de Prefectura Sibiu, a iniţiat un amplu program de combatere a acestui flagel, organizând, printre altele, şi acţiunea “Săptămâna antidrog”. Deschiderea va avea loc luni, 3 decembrie 2001, ora 13, în sala Inspectoratului Școlar Sibiu. Nevăzătorii au justificate nemulţumiri Asociaţia nevăzătorilor din România, Filiala Judeţeană Sibiu îşi face publică nemulţumirea în legătură cu nerespectarea şi neaplicarea unor legi de protecţie a persoanei cu handicap de către instituţii ale administraţiei publice locale. Prin Ord. 102/1999, Consiliile locale aveau obligaţia să prevadă în bugetele de venituri şi cheltuieli fondul de salarii pentru însoţitorii persoanelor cu handicap grav care necesită îngrijire permanentă şi care au încheiat contractul de muncă cu primăriile. Multe primării din judeţ nu au făcut acest lucru, plătind salariile cu mare întârziere şi în cuantum de doar 40-60%. Dorim să atragem serios atenţia conducătorilor acestor instituţii asupra acestui fapt, apelând la buna lor credinţă, deoarece situaţia existentă nu mai poate continua şi în anul viitor, deja acumulându-se mari nemulţumiri în rândul membrilor asociaţiei. De altfel, considerăm că România are destule probleme sociale şi nu este cazul, în acest moment, să-şi adauge o altă problemă socială, cea a persoanelor cu handicap. Preşedinte, Radu GHIZĂŞAN Sărbătoarea zilei de 1 Decembrie a fost pregătită din timp şi chiar a început mai devreme. Reprezentanţii judeţeni ai Guvernului au raportat la videoconferinţa de marţi stadiul pregătirilor, asigurându-l pe ministrul Cozmâncă de aria largă de preocupări, pentru ca Ziua Naţională a României să fie periată de scaunele electorale obişnuite. Instrumentele sărbătoririi sunt cele cunoscute, de la depuneri de coroane, slujbe religioase şi parade militare, la vernisări de expoziţii, dezveliri de busturi, saloane de fotografii, spectacole artistice etc. etc. Fiind ii sărbătoare naţională, ea a fost pregătită a se petrece în întreg perimetrul ţării, aşteptându-se şi nişte manifestări ale românilor pe care istoria i-a fixat, la acest ceas, în afara teritoriului naţional. Ministrul Cozmâncă a anunţat că în judeţul Covasna, Guvernul s-a îngrijit să trimită doi miniştri care să participe la festivităţi, iar prefectul de Miercurea Ciuc a pregătit manifestări omagiale pe parcursul a şapte ore, manifestări în care se vor implica oficialităţile locale din Primărie, unde primarul Csedö Csaba va oferi o recepţie. Acestea erau pregătirile reprezentantului autorităţilor Guvernului într-un judeţ despre care gurile rele spuneau că a cam ieşit de sub autoritate. Autorităţile maghiare locale au apreciat, însă, că ziua de 1 Decembrie, o fi ca Zi Naţională a României, dar se justifică doar in regiunile unde populaţia română este majoritară. In consecinţă, primarul de Ciuc, cei doi viceprimari, mai mulţi consilieri locali şi judeţeni, şi doi senatori UDMR lansează un apel către populaţia maghiară din zonă (aflată, bineînţeles, sub autoritatea Guvernului) recomandând boicotarea sărbătorii. Dacă totuşi - admit semnatarii mesajului - etnicii maghiari vor lua parte la sărbătorire, aceştia să poarte musai - banderole de doliu pe braţ. Dacă am văzut pregătirile pentru 1 Decembrie, nu ştiu încă felul în care se va desfăşura sărbătorirea. Vom şti abia mâine. Oricum, ziarul nostru urează tuturor cetăţenilor ţării, români, maghiari şi de alte etnii, gânduri frumoase, urări de sănătate, de prosperitate şi de îndeplinire a tuturor aspiraţiilor comune. Mihai BRATU