Tribuna, ianuarie 2002 (Anul 118, nr. 3302-3326)

2002-01-03 / nr. 3302

Pagina 2Tribuna diverse Transmisiune în direct de la Cabana "Plăpumioara" Cel mai tare... Revelion al Anului Nou în fiecare an, cu prilejul sărbătoririi Anului Nou, se organizează la cabana "Plăpumioara" cel mai mare Revelion la care participă, e drept, separat, peste un miliard de persoane. Pentru că fondurile redacţiei nu ne-au permis să contactăm în această noapte festivă corespondenţii noştri răspândiţi în marile capitale ale lumii, ne-am mulţumit cu relatările corespondenţilor noştri autohtoni aflaţi la faţa locului. lată, pe ore, ce ne-au transmis domniile lor, cu menţiunea că din sute de relatări am reţinut doar pe cele care se referă la o familie în vârstă, ce locuieşte la casă, o familie de vârstă medie ce locuieşte la bloc şi o familie tânără ce locuieşte într-o garsonieră. Invitaţii Revelionului sunt, printre alţii, Fuego, Pepe, Alegria, K 1, Ro-Mania, Hora, Red, Rustic, Taxi, Parlament, Vank, Desperado, Kappa, Sistem, Alina, Candy, Andre, Simplu, Toma Caragiu, Amza Pellea, Octavian Cotescu, Dem Rădulescu, Mariana Anghel, Nicolae Furdui Iancu, Petrică Mâţu, Florentina şi Petre Giurgi, Irina Loghin, Gheorghe Turda, Liviu Vasilică. Ora 19: - Ai măturat zăpada? - Da. Am pus lopata şi mătura după uşă, în hol. - Ai dat drumul la câine? -Da. Ora 20: - Cu ce mă îmbrac? - Cu dracu, Doamne iartă-mă! Cu pijamaua, că nu vine nimeni să te vadă. Pe urmă, e mai comod aşa. Să-ţi pui şi nişte izmene să nu-ţi fie frig şi nişte şosete de lână, să nu te tragă la picioare. - Păi nu stăm în pat? - îmi pot îmi adormi şi nici nu poţi mânca. Stai acolo pe canapea şi trage măsuţa lângă tine, să ajungi la mâncare. Ora 21: - Pe care program ne uităm? - Pe oricare. Dă telecomanda aici, că tu te uiţi numai la prostii, începem? Ora 21:30: - Pot să gust din răci? * - Gustă, că de-aia le-am făcut. Da'ncepe cu tobă, că merge cu muştar şi poţi bea bere. La răci bea şi tu un pahar cu vin la miezul nopţii, că de-aia e Anul Nou. - La copii le-ai trimis? - Le-am trimis tot ce trebuie. Ora 22: - Ia vezi la cine latră câinele. - Erau nişte ţigani cu Pluguşorul. - Acum, noaptea? - Acum. Au plecat, dă-le pace. Dă un telefon la naşi, să nu se culce şi să zică mai apoi că am uitat de ei. Ora 23: - Mută pe programul unu, poate vorbeşte Ceauşescu. - Care Ceauşescu? - Asta, mă, Iliescu. Să vedem poate zice ceva de pensii. Du-te, tu, crezi că de pensii le arde de Anul Nou? Ora 0.00: Scoală Gheorghe că e Anul Nou. La mulţi ani! Hai odată că trece miezul nopţii. La mulţi ani! Du-te de leagă câinele că l-au înnebunit ăştia cu bubuiturile. Măi, n-auzi? Dimineaţa la 6, meteahnă moştenită din cei 40 de ani de lucru la Stat, televizorul a fost stins, să nu mai consume, iar gazda a strâns de pe măsuţă bunătăţile şi le-a pus în frigider. - Scoală Gheorghe şi mătură zăpada, că uite ce-a nins peste noapte. Ora 19: - La cât începe Revelionul? Inainte începea la şapte jumătate. ' "Dar acum?a vezi, că de aia am băgat cablu. Vezi la străini, poate o. Cum să înceapă, că ăia sunt în urma noastră cu o oră saujuă. - Adică la ei vine Anul Nou cu două ore mai târziu? - Da. Uite e Garcea pe PRO TV. Las aici? - Lasă. Măcar e în românește. Ora 20: - Ai auzit, saşii își fac Revelionul la Forum. La miezul nopţii se duc în Piaţa Mică şi aprind artificii, beau şampanie. - Aşa-i în Germania. - Nu-i ca la noi, cu neamurile, cu sarmale, cu răci. Cu pluguşor... - Cine mai face la noi Revelion ca pe vremuri... - Cine te opreşte să-l faci? - Cu două milioane pe noapte, fă-l tu... Ce, poţi cheltui două salarii în trei zile? Ora 21: - Dă pe programul 1, că fac ăia o sinteză din ultimile 45 de - Adu ceva de mâncare şi de băut, că începe Revelionul. Ora 22: - Nu mai este programul ca pe vremuri, cu Pluguşor, cu glume. Acum bagă numai dezbrăcate şi nebuni de stea care dau din cur şi cântă englezeşte. Parcă n-am fi români. - Aşa-i moda... Ora 23: - Mai mânci ceva, că aş vrea să strâng... - Ce te grăbeşti, că până dimineaţă mai este. - Uite viteazul unde era în alţi ani pe la trei erai sub plapumă... - Parcă tu nu... Ora 0,00: - Hai afară să vezi artificiile... Parcă nu mai este ca altădată. Artificii mai puţine, bubuituri mai multe. Uite ce frumos ninge, ca în poveşti. Fii atent că nu se mai vede maşina de zăpadă. Să te duci dimineaţă să o cureţi... Hai în casă că-i frig. Ora 1: - Fii atentă că ăştia au început cu periniţa. Or fi pe gata. Ai văzut că nu mai bagă ardeleni de-ai noştri, numai regăţenii,cu manele... Dă un telefon la TVR, să câştigăm şi noi un televizor. - Lasă, că n-apuci tu să intri în emisie... Ora 2: - Nu mai căsca atât, că-i molipsitor... - Schimbă pe Antena 1, că e Doru Octavian Dumitru... Ora 3: - Gheorghe, măi Gheorghe! Dacă nu te uiţi, stinge televizorul să nu meargă degeaba. Ora 19: - Scoală Gigi, că începe Revelionul! - Mai stau un pic. Pune ce trebuie pe masă şi apoi mă scol. Ora 20: - Scoală Gigi, că începe Revelionul! - Lasă că nu începe chiar la fix. Şi la început nici nu-i aşa tare... Mă scol, mă scol, taci odată! - Băi, nu mai lua blugii pe tine. Măcar în noaptea de Anul Nou pune-ţi costumul. - Parcă mă vede cineva cum stau la televizor... Ora 21. - Ăştia nu mai termină cu colinzile? Tot colindă de azi dimineaţă. - Dacă nu-ţi convine, mută-l pe alt program. - Tot un drac. Stai pe "Acasă", că uite au film. - Acum şi în noaptea de Anul Nou ne uităm la film?. Ora 22: - Hai să mâncăm ceva... - Parcă-s cam arşi cartofii ăştia... - Nu spuneai tu că dacă sunt arşi fac bine la digestie? E drept asta era acum câţiva ani... - Da, da, dar ăştia sunt prea arşi. - Nu-ţi pune atâta vin, la-o cu binişorul, că noaptea-i lungă. - Acum nici de Revelion n-am voie să beau? - Zi şi tu ceva de inimă... - Electrocardiogramă... - Hai, nu face mişto... Ora 23. - Ar trebui să dai nişte telefoane la naşi, la prietenii noştri... - Păi or fi acasă? - Unde să se ducă? Tu nu ştii că de ani de zile fac Revelionul în familie? - Gigele, hai repede că e un rebus la TVR şi se dau televizoare cadou, la formează şi tu, poate-i prinzi. Ora 0: 2002: - La mulţi ani, Gigi! - La mulţi ani, Marieta! Hai să trăieşti! Ora 1: - Tot nu i-ai prins pe ăştia de la televiziune? încearcă mai mult, că un televizor nou ne-ar prinde bine. - Am încercat, dar e tot ocupat. Eu cred că ăştia dau numai la prieteni. Mai încearcă şi tu. Ora 2: - Ce Dumnezeu, e numai ocupat. Nu pleca, că dacă-i prind să poţi răspunde la întrebare... Ora 3: - Lasă-i, Marieta, dă-i încolo cu televizorul lor cu tot. Hai să vedem ce mai este pe celelalte programe. Uite-l pe Ovidiu Ioaniţoaia la Procesul etapei. - Şi în noaptea de Anul Nou tot la sport te uiţi?- Taci, că nu e sport. E mişto cu Garcea. Ora 4. Mai mănânci ceva, că eu aş vrea să mă culc... - Adu nişte sarmale, mai bem ceva și apoi ne culcăm. - Tot cu băutura... - Păi ce vrei să fac, să mă uit la ăștia cum dansează la Romexpo? Ora 5: - Stai cuminte că sunt obosită moartă. - Păi nici acum?... LIVIU BREZAE Revelioane. Gura Râului Concursul "Inimioare la ieslea Betleemului" Din iniţiativa Parohiei ortodoxe din Gura Râului, a doua zi de Crăciun la Biserica mică din localitate s-a desfăşurat festivitatea de decernare a premiilor la prima ediţie a Concursului de creaţie literară dedicat copiilor" Inimioare la ieslea Betleemului". Din cei 450 de copii câţi sunt cuprinşi în clasele I-VIII- şcoala de aici fiind după cea din Răşinari instituţia cu cei mai mulţi copii din mediul rural din judeţ, au participat la concurs 82, dintre care 22 au fost premiaţi cu diplome, cărţi, iconiţe, dulciuri asigurate de societăţile comerciale din localitate. Ilustrăm acest laborator de creaţie literară creştină cu poezia "Rugăciune" compusă de Florian Luca, clasa a lll-a, premiat cu premiul II. Din prima zi a anului 2002 Un gest deosebit de frumos Dan Roateş este angajat al firmei "TECHGUARD" SRL Sibiu, în dimineața zilei de 1 ianuarie 2002, se îndrepta spre serviciu când, din întâmplare, calcă cu piciorul pe un celular, îl ridică și privind-l atent, observă în jurul lui două fire de păr mai lung, ceea ce-l duce cu gândul că-i aparţine unei femei. De fapt, nu se înșelase deloc. Peste 10 minute, celularul sună și o voce tânără, disperată, îl roagă, dacă este posibil, să se întâlnească și să-i înapoieze mobilul găsit. Fără să stea pe gânduri, angajatul "TECHGUARD" îi confirmă locul unde l-a pierdut și, pentru că a intrat deja în serviciu, o invită la sediu pentru a-i înmâna telefonul. Iată, aşadar, un gest deosebit de frumos, onorant deopotrivă pentru Dan Roateş dar şi pentru firma sibiană "TECHGUARD", ai cărei angajaţi s-au remarcat în anul trecut prin multe asemenea gesturi de înalt civism şi frumuseţe morală. Ioan VIDRIGHIN Ofertă de creditare pentru întreprinderi de succes KfW Şi Banca Comercială "Carpatica" Sucursala Sibiu Banca Germană de Reconstrucţie şi Dezvoltare Acordă credite în EURO pentru: * întreprinderi mici şi mijlocii (până la 50 de angajaţi) * asociaţii familiale, persoane fizice autorizate şi liber profesionişti. Pentru realizarea obiectivelor ce privesc afacerea dv. (capital de lucru, achiziţionarea de mijloace fixe sau alte investiţii), vă rugăm să ne contactaţi la: Banca Comercială Carpatica - Sucursala Sibiu, Bulevardul Vasile Milea nr.1, tel: 069/23.01.60, 23.01.68, fax: 069/23.01.96 0Rv ......i. Banca Comercială Română SA - Sucursala Judeţeană Sibiu începând cu 1 ianuarie 2002, dobânzile bonificate de BCR la disponibilităţile în lei la vedere şi termen ale persoanelor fizice şi juridice sunt următoarele: Persoane fizice Persoane juridice Disponibilități la vedere5 5 Depozite ♦ 1 lună 28 28 * 3 luni 30 30 * 6 luni 31 31 * 9 luni 32 32 * 12 luni 33 33 * 18 luni 35 35 Certificate depozit ♦ 3 luni 31 31 ♦ 6 luni 33 33 Disponibilități în cont card lei9 5 Depozite în lei în vederea ieşirii la pensie -12 luni 33 Depozite în lei pentru vacanţă * 6 luni 31 * 12 luni 33 IUignitiune Azi uitându-mă spre cer Mă gândeam la Dumnezeu Şi de-ndată am început Rugăciunile să-i spun. Doamne, sfinte luminate, Varsă-ţi marea bunătate Peste mine ai Tău copii, în putere mă-ntăreşte De greşeli Tu mă fereşte Şi ajută-mi, Doamne sfinte, Ca să fiu şcolar cuminte Să-nvăţ mult, să nu fac rău Ca să fiu pe placul Tău. Ion Onuc Nemeş can 3 ianuarie 2002