Tribuna, mai 2002 (Anul 118, nr. 3403-3425)

2002-05-03 / nr. 3403

Pagina 2 Tribuna actualități Respectuoase mulţumiri Vineri, 26 aprilie a.c., printr-o excelentă colaborare între administraţia publică locală, comunitatea militară, Asociaţia Naţională a Veteranilor de Război şi organizaţiile neguvernamentale, la Cercul Militar Sibiu s-a desfăşurat ceremonialul militar de dezvelire a "Monumentului ostaşului român din toate timpurile", creaţie artistică a sculptorului Adrian Popescu şi simpozionul cu tema: "Comunitatea internaţională şi conflictele mileniului III", în numele personalului Academiei Forţelor Terestre "Nicolae Bălcescu" şi al meu personal, am onoarea să adresez respectuoase mulţumiri parlamentarilor sibieni, reprezentanţilor administraţiei publice locale, mediului universitar, cultelor, Asociaţiei Naţionale a Veteranilor de Război, Uniunii Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere, unităţilor şi instituţiilor militare, precum şi cetăţenilor municipiului Sibiu care au dat curs iniţiativei noastre şi au participat la aceste evenimente Un gând de recunoştinţă se îndreaptă către sponsorul acestei acţiuni - Supermaket UNIVERSALL Sibiu, reprezentat de domnul director Ioan Avram, care a demonstrat, prin fapte, că aparţine şi se identifică cu problemele importante ale comunităţii noastre şi sprijină iniţiativele constructive ale semenilor, din arealul unde-şi desfăşoară activitatea. Nu în ultimul rând, mulţumim reprezentanţilor mass-media locale şi corespondenţilor zonali pentru promptitudinea şi obiectivitatea cu care au mediatizat acţiunile noastre găzduite de Cercul Militar Sibiu. Fiind în preajma Sărbătorii învierii Domnului şi Mântuitorului nostru Iisus Hristos, sunt onorat să transmit urările noastre de sănătate, fericire, bucurii şi împliniri, pace şi linişte sufletească, tuturor credincioşilor ortodocşi şi greco-catolici din municipiul şi judeţul Sibiu. Comandantul Academiei Forţelor Terestre "Nicolae Bălcescu" şi al Garnizoanei Sibiu. General de brigadă, prof. univ. dr. Nicolae uscoi PHARE (TVET) Formare profesională * Învăţământ profesional şi tehnic La sfârşitul săptămânii trecute a avut loc lansarea oficială a componentei "Formare profesională - învăţământ profesional şi tehnic" (TVET) din cadrul Programului PHARE 2001, cu un buget total de 21,33 milioane Euro, dintre care aproximativ 4,7 milioane Euro sunt destinate Regiunii Centru. Obiectivele acestei componente au în vedere modernizarea sistemului educaţional, adaptarea şi eficientizarea mecanismelor de conducere şi a coordonării formării profesionale, raţionalizarea şi modernizarea actualei reţele de învăţământ şi, nu în ultimul rând, asigurarea egalităţii şanselor pentru toţi tinerii de a obţine o bună calificare, la nivelul standardelor europene. Prin componenta TVET vor fi finanţate activităţi precum reabilitarea infrastructurii -stciilor, procurarea de echipamente de birotică şi tehnică de calcul şi asistarea formării profesionale. Solicitanţii eligibili sunt grupuri şcolare care organizează învăţământ profesional şi tehnic, de nivel profesional, liceal, tehnologic şi postliceal, din reţeaua învăţământului de stat sau particular acreditat, care să fie direct responsabil de pregătirea şi managementul proiectului şi se află în una din zonele de restructurare industrială cu potenţial de creştere economică. în Regiunea Centru sunt 72 de unităţi şcolare eligibile, dintre care 23 urmează să fie selectate pentru finanţare. Termenul limită pentru depunerea proiectelor este 17 mai 2002, ora 16,00. Informaţii suplimentare se pot obţine de la Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru, sau de pe pagina de web a Ministerului Dezvoltării şi Prognozei, www.mdp.ro. (I.S.) Incendiu la Mârşa Marţi, la ora 14:30, pe strada Abatorului din Mârşa a luat foc un grajd, iar focul a ars aproximativ 30 de metri pătraţi din suprafaţa acestuia, 500 de kilograme de fân şi un porc, ne-au informat, ieri, surse din cadrul Grupului de Pompieri "Dumitru Croitoru" Sibiu. Incendiul a izbucnit după ce un vecin a ars în curte resturile din gospodărie și a lăsat focul nesupravegheat. Sursa de aprindere a fost o scânteie dusă de vânt către grajdul proprietatea Maricicăi Cojocea. Incendiul a fost stins de pompierii din Avrig. (R.S.) UNIMAT COMPONENTĂ A GRUPULUI DE FIRME O CONA MATERIALE DE CONSTRUgil Comercializează următoarele produse (preturile includ TVA): 4 DB 37 06:10.500 lei/ kg. - nefasonat; 08 010:10.300lei/kg - nefasonat 12.700 lei/ kg. • fasonat; 12.500lei/kg ■ fasonat 4 PC 52 012 ■ 025:10.800 lei/ kg. ■ nefasonat și 13.000 lei/kg ■ fasonat 4 PUSĂ SUDATĂ 04-2,15 m X 5 m - 380.000 lei/ buc. DUCTIL STEEL 05 -2,15 m X 5 m - 550.000 lei/ buc. BUZĂU 05 ■ 2,15 m X 5 m - 750.000 lei / buc. Alte produse comercializate: DUCTIL STEEL Sisteme de gipscarton și tencuieli km. Vată minerală isover Tavane casetate Polistiren Ciment Bau Var Preseon Ţigle şi BCA Marmură şi obiecte din marmură MARMOSIJUI Ţiglă Ferestre de mansardă AMACCoşuri de fum Gresie şi faianţă Import Iulia şi Spania Şelimbăr, jud. Sibiu, str. Mihai Viteazul nr. 2 B, Tel. 069/56.03.81, Fax: 069/56.03.06 S-a prelungit termenul pentru depunerea Declaraţiilor de Venit întrucât un număr important de contribuabili nu au depus în termenul prevăzut de lege Declaraţiile de Venit pentru anul 2001. Executivul a aprobat prelungirea acestui termen până la 31 mai a.c. Contribuabilii sibieni care au primit prin poştă plicuri cu formularele privind Declaraţia pe Venit şi nu le-au depus, sunt invitaţi să le depună la poştă sau la sediul Administraţiei Finanţelor Publice. Reamintim cititorilor noştri că au obligaţia de a depune declaraţii de venit global persoanele fizice române, cu domiciliul în ţară, pentru veniturile obţinute, atât în România, cât şi în străinătate din activităţi independente, salarii, cedarea folosinţei bunurilor. Nu au obligaţia de a depune declaraţie de venit global acei contribuabili care au realizat anul trecut venituri dintr-o singură sursă, sub formă de salarii, la funcţia de bază, pe întregul an fiscal. (L.B.) Estetica străzii Surprinzător, zilele trecute, pe străzile Sibiului, la ore matinale, ne-a fost dat să întâlnim maşini-cisterne al căror jet pulverizator de apă era îndreptat spre covorul firav de iarbă al zonelor verzi din centrul urbei. Semne bune ziua are! Numai de s-ar menţine bunul obicei! Text şi foto: Fred MSS Chestiuni speciale pe agenda Delegaţiei Permanente Pe ordinea de zi a şedinţei Delegaţiei Permanente a C.J. Sibiu, ţinută marţi, 30 aprilie, au figurat două documente: o informare privind activitatea desfăşurată de conducerea Şcolii speciale din Dumbrăveni în anul 2001, obiective şi priorităţi în anul 2002, şi,un raport privind situaţia economico-socială a comunei Roşia, în anul şcolar 2001-2002, în şcoala din Dumbrăveni sunt înscrişi 166 elevi. La finele semestrului I, procentul de promovabilitate a acestora a fost de 92%. Restul de 8% îl reprezintă elevii cu situaţie neîncheiată din cauza absenţelor. Prioritatea numărul unu a cadrelor de aici a fost şi rămâne şcolarizarea elevilor cu cerinţe educative speciale şi a copiilor care au abandonat şcoala din diferite motive (familii dezorganizate, situaţie materială precară, handicap mental nedepistat de Comisia de Expertiză Complexă), în ceea ce priveşte Roşia, se pare că aceasta este comuna cu cele mai multe probleme sociale din judeţ, având 421 dosare aprobate la Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, fiind necesare 615 milioane lei lunar pentru a acorda ajutorul social şi de încălzire a locuinţei, la care se adaugă alte 97 milioane lei lunar necesari pentru plata celor 42 de asistenţi personali de îngrijire persoane cu handicap gr. I. I. SORESCU 3 mai 2002 "Academia Funcţionarilor din Bonn şcolarizează 10.000 persoane pe an" ♦ afirmă expertul german Dieter Haschke ♦ La finele seminarului "Integrare europeană şi parteneriatul de aderare al României", expertul Academiei Funcţionarilor din Bonn, Dieter Haschke, a felicitat participanţii, în special pentru exerciţiul practic, cel care avea în vedere conceperea unor proiecte de finanţare, ancorate în probleme reale specifice comunităţilor din care fac parte. Practic, exerciţiul a fost de bun augur, în special pentru reprezentanţii din Şeica Mare şi Fântânele (Cacova), care au creionat într-o primă fază proiecte ce pot fi puse în valoare, după o redimensionare a datelor. Participanţii, la rândul lor, au plecat mulţumiţi, mai ales că şi-au clarificat şi datele necesare proiectelor PHARE, ISPA sau SAPARD, aici, în ultimul caz, fiind probleme, căci Agenţia Naţională SAPARD încă nu are un cadru legislativ adecvat pentru dezvoltare. Dieter Haschke nu se află la primul seminar în Sibiu, expertul german având stagii vechi de formare, în România, încă din 1990. Important şi deloc de neglijat este şi permanenta dorinţă a expertului german de a aduce cele mai proaspete informaţii din "sânul" Europei. El participă, o dată la două luni, la seminarii de informare, la Bruxelles, culegând informaţii importante care, prin această filieră, ajung mai rapid în posesia cursanţilor de la Centrul Teritorial de Formare Continuă de la Sibiu. Sigur, experienţa modelului german este bine venită pentru autorităţile din ţară, mai ales pe fundalul demersurilor pe care România le face pentru integrarea sa în UE. Nici în statele Comunităţii, perfecţionarea nu este străină. Potrivit datelor prezentate de expertul Dieter Haschke, în Republica Federală Germania, prin Academia Funcţionarilor din Bonn, anual, 10.000 de consilieri şi politicieni se şcolarizează. Acest gen de programe, ce au fost recent încheiate la Sibiu, va continua, fiind incluse în strategia pe termen lung pe care directorul Centrului Teritorial de Formare, Mihai Baltador, o are în acest an. A. POPESCU Titluri de stat pentru populaţie Ministerul Finanţelor va lansa, în zilele de 7 şi 8 mai a.c., două emisiuni de certificate pentru trezorerie. Prima emisiune va avea o dobândă de 28%/an şi o scadenţă la 90 de zile. Emisiunea a doua va avea o dobândă de 29%/an şi o scadenţă la 180 de zile. Operaţiunea de vânzare a certificatelor se va încheia în 31 mai, ora 14. (L.B.)