Tribuna, iunie 2002 (Anul 118, nr. 3426-3450)

2002-06-01 / nr. 3426

Anul CXVIII, serie nouă, nr. 3426 FONDAT IU IM DE ION SLAVICI ' 't " ■' > ^ mmmmmmmmmmmna COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Sâmbătă, 1 iunie 2002 12 pagini (cu supliment), 4000 Iei la abonați ■ 1700 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://Hww.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuua.ro 11unie - Ziua Internaţională a Copilului Cuăceter mici - Mitocul Pământului, omul luminii Naşterea voastra- izvor nesecat de Viaţă Surâsul vostru - chipul mereu întinerit al Speranţei Privirea ochilor mari - cer pur deasupra Pământului Iar întristarea - lacrimă înnourată în suflet de părinte Prin voi, doar prin voi, Existenţa dobândeşte Valoare, Sens şi Durată. Vouă, celor mici, sărutul luminii din Soare. Ion Onuc NEMEŞ eroama Copiii lumii sunt copiii noştri. Cu vorba şi cu ochii, ei rostesc frumuseţea: “mama”, “mingea”, “trotineta”, “înger îngeraşul meu” şi altele multe. Ei ascultă poveştile noastre, ale oamenilor mari, şi cred în ele, până în ziua târzie când află că omul ăsta mare nu înseamnă şi “măreţie”. Când se termină povestea, începe abecedarul şi copiii noştri pleacă să se ia la trântă cu şcoala. Ei îşi poartă în ghiozdan marile bucurii şi micile tristeţi, de ei ştiute. Ştie cineva un moment mai nedrept decât acela în care un copil suferă? A văzut cineva bucuria mai bine desenată decât pe chipul unui copil victorios? Pe vremea când un nene rău stingea luminile oraşelor, am văzut-o pe Oana într-un magazin, implorându-şi mămica să-i cumpere ursuleţul ăla frumos, cel mai frumos ursuleţ din lume, din pluş de culoarea castanei, cu ochi prietenoşi ca doi năsturei. Fetiţa auzise cu urechile ei când ursuleţul i-a şoptit, numai pentru ea: Oana, Oana, ia-mă cu tine! Dar mămica, sau nu-l iubea pe ursuleţul cel frumos, sau era o mămică săracă. S-au despărţit de ursuleţ tocmai când s-au aprins luminile în oraş. Am văzut lacrimile Oanei şi firma luminoasă a magazinului: “Lumea copiilor”. Era 1 Iunie, începuse să plouă. Prin vitrina magazinului am văzut cu ochii mei cum plângea ursuleţul. Mihai BRATU IML Copiii s-au plimbat cu motocicletele Poliţiei Rutiere Copiii de la câteva şcoli din Sibiu au sărbătorit, ieri, în colaborare cu Poliţia Rutieră, Ziua Copilului. Câteva sute de copii de la Şcoala Generală nr.16, Liceul “Onisifor Ghibu” şi de la Colegiul "Gheorghe Lazăr" au primit, ieri, felicitările poliţiştilor din cadrul Poliţiei Rutiere şi ale celor din cadrul Compartimentului de Prevenire a Criminalităţii. Copiii au primit pungi cu dulciuri şi rechizite inscripţionate cu însemnele Poliţiei Rutiere, s-au urcat în maşinile de intervenţie, au încercat motocicleta, au ţipat în staţie, au aprins farurile maşinilor şi au recitat poezii la staţia maşinii de poliţie. “Am încercat să apropiem această generaţie de uniforma poliţistului şi să le dăm copiilor mai multă încredere în Poliţie", ne-a declarat slt. Valentin Palistan din cadrul Poliţiei Rutiere Sibiu. Poliţiştii sibieni i-au învăţat pe copii câteva reguli de bază în circulaţia rutieră şi au încercat astfel să-i ferească de pericolele viitoare. La Colegiul Naţional “Gheorghe Lazăr”, poliţiştii au făcut fericiţi, în colaborare cu asociaţia ARAPAMESU, câţiva copii care provin din familii dezorganizate. Conducerea Poliţiei a reuşit să pună în aplicare această iniţiativă de 1 Iunie cu ajutorul câtorva societăţi din Sibiu, care au susţinut financiar achiziţionarea dulciurilor şi rechizitelor. Felix DAMIAN Departamentul de tineret al Crucii Roşii Sibiu sărbătoreşte, astăzi, alături de toţi sibienii, Ziua Internaţională a Copilului, începând de la ora 10, voluntarii Crucii Roşii vor organiza, în Piaţa Mare şi pe str. N. Bălcescu, o serie de manifestări dedicate celor mici. Aceştia sunt aşteptaţi să participe în număr cât mai mare la concursurile şi jocurile concepute pentru ei. Strădania celor mici va fi răsplătită cu premii variate. Acţiunea va continua şi duminică, 2 iunie, când voluntarii Crucii Roşii se vor deplasa la Centrul de plasament nr.3, unde vor organiza o zi distractivă pentru copiii din acest centru. (S.M.) Ieri, s-a dat startul celei de-a IX-a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru, manifestare culturală de mare anvergură, care transformă Sibiul într-o adevărată citadelă a iubitorilor Thaliei --------------------------------------UL____________ _______________________________________________ “Bolile cardiovasculare sunt un pericol social foarte important” Pentru a doua oară după revoluţie, Sibiul găzduieşte o manifestare ştiinţifică medicală de anvergură naţională, precum este cea de-a XI-a Conferinţă Naţională de Cardiologie Preventivă şi Recuperare Cardiovasculară. De ce din nou Sibiul? Ne-a răspuns prof.dr. Ioan Branea, de la Timişoara ,dar sibian prin naştere, familia sa trăgându-se din Mohul, iniţiatorul şi preşedintele Grupului de lucru de cardiologie preventivă şi recuperare cardiovasculară. “Am ales Sibiul pentru că este un centru recunoscut pe plan naţional şi internaţional privind profilaxia, pentru combaterea factorilor de risc ai bolilor cardiovasculare şi pe probleme de recuperare. Prof.dr. Ioan Maniţiu şi dr. Gheorghe Nandriş ,ambii Ion SORESCU ____________cont în pag. 12 Crucea Roşie Sibiu sărbătoreşte ziua de 1 iunie