Tribuna, octombrie 2002 (Anul 118, nr. 3530-3556)

2002-10-01 / nr. 3530

Anul CXVIII, serie nouă, nr. 3530 FCM, în lmn DE un SLAVICI COTIDIAN INDEPENDENT.APARE LA SIBIU Marți, 1 octombrie 2002 16 pagini, 4000 lei (la abonaţi -1700 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Termene Strada Ştefan respectate! cel Mare e gata! * traficul rutier va fi redeschis în zilele următoare * DJPC SA face ultimele retuşuri * Societatea de Drumuri şi Prestări Construcţii SA Sibiu a finalizat lucrările pe strada Ştefan cel Mare, urmând ca, în zilele viitoare, artera să fie redeschisă traficului rutier. “Asfaltările s-au încheiat pe întreg tronsonul, aşa după cum estimam, deci până la sfârşitul lunii septembrie. Urmează o serie de retuşuri constând în instalări de indicatoare, trasări de marcaje şi igienizări"- ne-a declarat directorul DPC SA, Elena Tuluc. Strada Ștefan cel Mare a fost închisă, ani de zile, datorită unor lucrări ale Distrigaz, mult prelungite din pricina lipsei banilor. Razván MARCU Cu ocazia deschiderii anului universitar Mesaje de felicitare învăţământul universitar din judeţul nostru are o frumoasă tradiţie în pregătirea calitativă a studenţilor, prin aportul cadrelor didactice de excepţie, îmbogăţind, prin aceasta, patrimoniul de valori al ştiinţei şi culturii româneşti. Considerăm că este de datoria noastră să continuăm această tradiţie şi să acordăm învăţământului universitar sibian dimensiuni calitative noi, care să corespundă pe deplin exigenţelor de astăzi ale cunoaşterii. Cu aceste gânduri, doresc să adresez, cu ocazia deschiderii noului an universitar, urări de succes studenţilor, profesorilor, tuturor celor care sunt cuprinşi în sistemul de învăţământ superior civil şi militar din judeţ, asigurându-i de întreaga mea disponibilitate. Prefect, ing. Silvestru Mircea LUPic • Cu ocazia deschiderii noului an universitar, doresc să adresez sincere urări, tuturor studenţilor, cadrelor didactice din sistemul învăţământului superior din judeţul Sibiu, exprimându-mi totodată încrederea că, prin munca lor, viitorul naţiunii este asigurat. Preşedintele Organizaţiei Judeţene a PSD Sibiu, ec. Ioan CINDREA Doi bărbaţi au fost muşcaţi de urs * unul dintre ei a suferit leziuni grave ale venelor şi muşchilor * Doi bărbaţi, unul din Cisnădie, şi al doilea din Miercurea Sibiului, au fost atacaţi şi muşcaţi de urs în acest weekend. Constantin Popovici, de 31 ani, din Cisnădie, a ajuns la Urgenţă cu muşcături puternice şi după ce a pierdut mult sânge. El a fost atacat în lanul de porumb, în timp ce se afla la cules cu alţi membri ai familiei Qloga şi a scăpat cu viaţă deoarece, la un moment dat, ursul s-a retras. "Bărbatul avea o plagă la nivelul coapsei stângi, era lezată profund vena femurală, motiv pentru care avea o hemoragie puternică şi erau lezaţi şi muşchii”, ne-a spus dr. Carmen Natea, purtătorul de cuvânt al Spitalului Clinic Judeţean Sibiu. Constantin Popovici a fost supus unei intervenţii chirurgicale şi va mai rămâne în spital sub observaţia medicilor. Cel de-al doilea caz de om atacat de urs s-a petrecut la Miercurea Sibiului. Dragoş Ilie, de 42 de ani, a scăpat doar cu plăgi la mâna dreaptă şi la spate. In cazul lui nu a fost nevoie de internare, dar a fost trimis la Centrul antirabic pentru vaccin. Sorana MAIER *♦»» « m 4 Distinse cadre universitare, dragi studenţi, îmi face deosebită plăcere să mă adresez dv., în această zi, începând cu care amifiteatrele vor fi din nou pline. în primul rând, doresc să mă adresez tuturor acelora cu spiritul tânăr şi liber, iscoditor şi neliniştit, aplecat spre cunoaştere. Pentru că spiritul liber este acela care caută adevărul. Iar dv., dragi tineri din învăţământul superior civil şi militar, vă revine, acum şi aici, sarcina de a vă înzestra cu toate cunoştinţele necesare pentru a putea face faţă viitorului. Pentru că aici vă puteţi cultiva spiritul şi, prin aceasta, să puteţi gusta din binefacerile libertăţii şi astfel să lucraţi cu dăruire şi credinţă pentru viitorul dv., pentru viitorul României. închei aceste gânduri pe care vi le-am împărtăşit dv., celor care priviţi înainte cu speranţă şi responsabilitate, uvând succes generaţiilor de astăzi şi de mâine din Sibiul universitar. Constantin MORAR, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu Tribuna culturală Din raţiuni redacţionale, pagina tematică “Tribuna culturală", care apare cu consecvenţă săptămânală, vinerea, de 12 ani, va fi programată, începând cu această săptămână, în zilele de joi. Coordonatorul paginii mulţumeşte cititorilor pentru fidelitatea şi interesul constant manifestate faţă de conţinutul paginii ce-şi propune să reflecte dimensiunea culturală a acestui spaţiu în raport cu valorile naţionale şi internaţionale. Ci.o.n.J Primul ministru al landului Baden Württemberg, întâmpinat călduros de oficialităţile focale în aceste zile, România este gazda unui înalt demnitar german, care şi-a propus în programul său vizitarea a trei importante localităţi: Sibiu, Sighişoara şi Timişoara. Vizita de la Sibiu a început duminică, 29 septembrie, ora 17.45, când avionul Falcon 20 al companiei Elbe Air a adus la bordul său, de la Stuttgart, delegaţia germană. Primul ministru al landului Baden Württemberg şi cele alte 12 oficialităţi germane care îl însoţesc au fost întâmpinate şi salutate la Aeroportul Sibiu de prefectul Mircea Silvestru Lup, secretarul Consiliului Judeţean Sibiu, Andrei Polefka, de primarul municipiului, Klaus Johannis, şi de alte oficialităţi locale. După primirea de la Aeroport, delegaţia germană şi partea română au avut o scurtă rundă de întrevederi la Hotelul “împăratul Romanilor”, convorbirile desfășurându-se într-un cadru destins și prietenesc. A.POPESCU contpag. 13 Primarul Sibiului s-a întâlnit cu Erwin Teufel Primarul Klaus Johannis a avut, ieri, o întrevedere cu primul ministru al landului german Baden-Württemberg, Erwin Teufel, aflat într-o vizită oficială de două zile în România. Ajuns la Primărie după un scurt tur al orașului, oficialul german a cerut mai multe informaţii de la primarul Johannis, care i-a prezentat pe scurt istoria oraşului şi câteva repere legate de viaţa economică, socială şi culturală a Sibiului. Profilul oraşului a fost considerat de înaltul oaspete unul atrăgător şi promiţător. “Mă bucur că mă aflu in acest oraş, a cărui lungă istorie europeană este foarte vizibilă şi asta ne arată, incă o dată, faptul că ţara dumneavoastră aparţine in mod clar Europei. Dar noi nu am venit aici numai pentru a vedea vechea arhitectură şi locurile istorice, ci am venit, in principal, pentru prezent, pentru a îmbunătăţi legăturile economice", a spus Erwin Teufel. Johannis i-a solicitat premierului Teufel sprijin pentru îndrumarea la Sibiu a mai multor investitori germani. Primarul a dăruit delegaţiei un set de mape conţinând broşurile editate de Primărie “Powered by History", “Investieren Sie in Hermannstadt"şi cartea de vizită electronică a Sibiului în format CD, toate materialele conţinând informaţii din domeniul “Indicaţia preţioasă” circula preluată de secretarul general pe un drum precis, de sus în al Guvernului, Şerban Miros. Alte “preţiozităţi” se hăilescu, şi propulsată până la înfăţişau sub formă de păreri, premierul Năstase. Ideea Mulţi dintre oamenii politici de alegerilor anticipate are o azi au înghiţit pe nemestecate motivaţie majoră pentru indicaţii preţioase, chiar dacă partidul de guvernământ nu aveau păreri intime diferite, mandat nou. Se mizează pe Un fel de element comic, succesul de la Praga, pe faptul dămboviţean, se răspândise că alegerile vor fi organizate prin toată ţara. Când, la de primarii pesedişti, marocutremur, arhitectul şef al rntari, şi pe o posibilă pierdere Capitalei îşi nota în carneţel de popularitate a PSD, până cum trebuie refăcute nişte în 2004, blocuri avariate, comicul Ajunsă la Cotroceni, ideea a dâmboviţean se confunda cu fost bine “săpunită” de predezastrul naţional, şedinţele Iliescu, căruia “i s-a părut” a fi ceva care nu se potriveşte intereselor ţării. Auzind de “interesele ţării”, populaţia, deşi sătulă de politică, a devenit mai atentă. Să fie interesele ţării mai Indicaţia preţioasă erau prejos decât interesele poruncă deghizată, care nu se vreunui partid? mai poartă în noul decor Cunoscându-l pe Ion Iliescu democratic. Poate că, într-un ca pe un politician abil, care cadru restrâns de partid, ca să s-a descurcat oricând, popu- mai existe, ca un atavism de raţia ar putea să-l creadă şi de care nu te desprinzi cu data asta. Mai ales că dom- uşurinţă, masa nu mai are ce pierde. Acum se poartă “ideea”, "su- Indicaţii preţioase nu se mai gestia”. Ideea n-are un drum pot da. Poate să-şi spună precis. Ea se mişcă uşor şi de părerea. Şi a spus-o: “Mie mi sus în jos, dar şi de jos în sus, se pare ca...". La fel sugestia, sau părerile. Un sondaj corect ar putea să ideea alegerilor anticipate a arate cam ce i se pare şi plecat de la vale spre deal, de populaţiei. Deşi se cam ştie, la ministrul Ioan Rus. Ea a fost Mutai ERA TU