Tribuna, decembrie 2002 (Anul 118, nr. 3583-3606)

2002-12-02 / nr. 3583

Pagina 2 Tribuna eveniment Bazarul de Crăciun Organizat, an de an, în această perioadă premergătoare sărbătorilor de iarnă, în Sala Oglinzilor a Forumului Democrat German din Sibiu, bazarul atrage - de fiecare dată - un mare număr de vizitatori. Articolele artizanale, prezentate aici într-o mare varietate şi oferite spre vânzare, au fost realizate de femeile cercurilor de lucru manual ale Bisericii Evanghelice din Sibiu, în spaţiul redus, dar gospodărit cu chibzuinţă, al holului de la etaj, a mai funcţionat o cafenea-ceainărie, unde vizitatorii au putut consuma, la cele câteva mese, o gamă variată şi apetisantă de prăjituri, de producţie proprie. In această ultimă lună a anului, în judeţul Sibiu se vor organiza nouă târguri, după următorul program: 3 XII - Sibiu (porcine), 4 XII - Aţei (animale), 6 XII - Păuca (mixt), 10 XII - Şeica Mare (animale), 13 XII - Sibiu (porcine), 17 XII - Ocna Sibiului (mixt), Sibiu (porcine), 19 XII - Agnita (animale), 20 XII - Sibiu (porcine). Târgurile lunii decembrie Agenda vieţii spirituale * Suntem în săptămâna a 15-a după Rusalii. Evanghelia săptămânii (Mt 22, 35-46) ne spune că la Iisus a venit un învăţător de lege cu intenţia de a-l ispiti în legătură cu poruncile: “învăţătorule, care poruncă este mai mare în lege?” El i-a răspuns: “Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tau, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău... Iar a doua, la fel ca şi aceasta: Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi. In aceste două porunci se cuprind toată Legea şi proorocii”. Pe cât de adânc, pe atât de clar, Mântuitorul rezumă toată mulţimea poruncilor din acea vreme într-una singură: porunca iubirii faţă de Dumnezeu şi faţă de aproapele. Iubirea este cel mai măreţ sentiment pe care nimeni nu poate să-l definească întru totul. Toţi o simţim ca o tainică legătură dintre Creator şi creaturile Sale, legătură ce se caracterizează printr-un dar nemărginit de unire cu veşnicul izvor de unde-şi au existenţa. Fiecare am primit la creaţie o părticică din inima lui Dumnezeu care tinde mereu spre El şi nu-şi găseşte liniştea decât la El. Iubirea “e ruptă din inima lui Dumnezeu, căci “Dumnezeu este iubire, şi cel ce rămâne în iubire, rămâne în Dumnezeu, şi Dumnezeu rămâne în el” (I, loan 4, 16). Precum cel ce-şi iubeşte părinţii, îi ascultă, tot aşa cel ce iubeşte cu adevărat pe Dumnezeu, îi împlineşte voia, păzind poruncile Lui, cuprinse în Sfânta Scriptură, şi apoi, mai pe scurt, în “Cele zece porunci” (Decalog). Căci, cel ce iubeşte pe Dumnezeu nu slujeşte la alţi dumnezei, nu-şi face idoli cărora să se închine, nu ia numele lui Dumnezeu în deşert, iar ziua Sa de odihnă o cinsteşte prin rugăciune şi fapte bune. Cel ce iubeşte pe aproapele, îşi cinsteşte mai întâi părinţii trupeşti, nu ucide, se păzeşte de desfrânare, nu fură, nu depune mărturie mincinoasă şi nu pofteşte nimic din ceea ce este al altuia. Respectarea acestor porunci este o dovadă a iubirii lui Dumnezeu şi de aproapele. * Pe 2 decembrie 1847 era ales ca episcop al Transilvaniei, Andrei Şaguna, care, pe 12 decembrie 1850, a fost ridicat la rangul de mitropolit. * Astăzi, 2 decembrie, calendarul creştin ortodox face pomenirea Sf. Prooroc Avacum. El a trăit cu aproape 600 de ani înainte de venirea lui Hristos, fiind din seminţia lui Simeon. Pentru viaţa sa, a primt de la Dumnezeu darul proorociei şi a proorocit despre robia Ierusalimului,despre pustiirea Templului şi despre luarea poporului în robie. Iar când s-au împlinit toate acestea, prin Nabucodonosor, împăratul chaldeenilor, în anul 586 î. Hr., Avacum a fugit în pământul ismailitenilor, unde a pribegit până după robie. De la el ne-a rămas şi o carte, în trei capitole, care îi poartă numele, şi pe care o găsim între cărţile Vechiului Testament. Marea învăţătură a lui Avacum este aceea că Pronia lui Dumnezeu cârmuieşte toate popoarele, Dumnezeu este împăratul omenirii şi el pedepseşte popoarele, unele prin altele, dar le şi eliberează pe unele prin altele. Cel drept va trăi prin credinţa sa în Dumnezeu. Gh. DOBRIŞ Vernisaj “Clipe Azi, 2 decembrie, ora 17, are loc, în foaierul Facultăţii de Litere şi Arte, vernisajul expoziţiei “Clipe destăinuite”, în organizarea Casei de Cultură a Studenţilor din Sibiu şi a Fotoclubului studenţesc “Orizont”. Vor expune studenţii Roxana Sima, Simona Dobre şi Daniel Bălţat lucrări de artă vizuală şi pictură. Expoziţia este închinată memoriei celui care a fost scriitorul Mircea Matei Popa, intrat mult prea devreme în veşnicia cărţii. Dana STOICA semnari în faţa Şcolii Generale din Tălmaciu se află un stejar viguros plantat în anul 1928 în semn de omagiu adus jubileului împlinirii a 10 ani de la desăvârşirea Marii Uniri din 1918. O hotărâre de Stat din acea vreme recomanda şcolilor din Transilvania să planteze câte un stejar care să reamintească peste vremuri trăinicia şi vigurozitatea unui vis devenit realitate - Unirea Transilvaniei cu Ţara -, vrerea tuturor românilor. La fel ca Şcoala din Tălmaciu, mai multe şcoli au în curtea lor acest simbol, ale cărui semnificaţii s-au pierdut ori -7»< ■* 2 decembrie 2002 BRUKENTHAL X J*^ Dobândă: Fixă- 23% Depozitele sunt garantate conform legii Termen: 6 luni Se acceptă împuterniciți Suma minimă: 5 milioane lei - persoane fizice * 25 milioane lei - persoane juridice . »MkJSfCiA. COMKRCXAJJÍl. Tel: 23,01,60 Medios, B-dul I.C, Brötianu, nr. 4 Tel 83,42.68 Stejarii Unirii s-au uitat, după un timp în care bietul om - cum zice cronicarul - a stat sub vremi potrivnice visului său. Mi-a amintit de aceşti Stejari ai Unirii dr. medic specialist Eugen Târşia din Sibiu, ai cărui părinţi, Toma şi Maria Târşia, au fost învăţători în Tălmaciu, au fondat şcoala românească şi au plantat stejarul care vieţuieşte şi astăzi. In jurul stejarului se făceau serbările şcolare, iar alături de el se afla un catarg pe care se înălţa tricolorul. Erau vremuri de mare vibraţie patriotică în care intelectualii, ca şi părinţii dr. Eugen Târşia, îşi asumau cu gravitate rolul de apostoli ai neamului, iluminându-l prin Cultură. Dincolo de omagiul pe care doctorul îl aduce memoriei părinţilor săi, evocând acest episod de istorie românească, credem că s-ar cuveni să plantăm noi Stejari în conştiinţele noastre datoare cu neuitare şi eternă cinstire. Ion Onuc Semeţ P.S. Ieri, de Ziua Naţională a României, pe B-dul Victoriei din Sibiu, afară de steagurile tricolor arborate de instituţii, doar două case erau împodobite cu Tricolorul Românesc. Oferta locurilor de muncă în perioada 2-8 decembrie * Administrator cont - 2 locuri * Ajutor maistru țesător-tricolor - 3 locuri * arhitect clădiri - 1 loc * asistent medical - 1 loc * barman - 3 locuri * broder manual la domiciliu - 20 locuri * brutar - 4 locuri * bucătar - 2 locuri * casier - 5 locuri * casier şef - 1 loc * cizmar-confecţioner încălţăminte după comandă - 28 locuri * coaforfrizer - 1 loc * conductor arhitect - 1 loc * confecţioner - 20 locuri * confecţioner îmbrăcăminte - 3 locuri * confecţioner îmbrăcăminte după comandă - 10 locuri * confecţioner încălţăminte - 5 locuri * confecționer tricotaje după comandă - 10 locuri * contabil - 2 locuri controlor trafic - 2 locuri * croitor - 5 locuri * croitor la încheiat dresuri copii - 2 locuri * croitor-confecționer îmbrăcăminte - 15 locuri croitor - confecționer îmbrăcăminte după comandă - 94 locuri * director - 1 loc * dispecer case de expediții -1 loc * dulgher (exclusiv restaurator) -13 locuri * economist - 4 locuri * electronist -1 loc * faianțar (exclusiv restaurator) - 7 locuri * femeie de serviciu - 1 loc * gestionar depozit - 1 locuri * inginer agromontanolog - loc * inginer căi ferate, drumuri şi poduri - 1 loc * inginer construcții- 1 loc * inginer construcții civile, industriale - 2 locuri * inginer industrializarea lemnului - 1 loc * inginer textile -10 locuri * inginer textilist - 2 locuri rfc jurisconsult - 1 loc * lăcătuş - 5 locuri * lăcătuş construcţii metalice şi hale - 4 locuri * lăcătuş mecanic - 1 loc * lăcătuş mecanic de întreţinere şi reparaţii - 2 locuri * măcelar -1 loc * magaziner -2 locuri manipular mărfuri - 2 locuri marochiner-confecţioner marochinerie după comandă - 34 locuri * mozaicar exclusiv reustaurator - 5 locuri * muncitor la confecționat saltele - 3 locuri * muncitor necalificat - 8 locuri * muncitor necalificat în agricutură - 2 locuri * muncitor necalificat la lucrări de croitorie - 15 locuri * necalificaţi - 5 locuri * ofiţer credite -1 loc * presator - 5 locuri * programator - 1 loc * reprezentant tehnic comercial -1 loc * secretară -1 loc * șef coloană auto - 2 locuri șlefuitor lustruitor - 5 locuri * șlefuitor lustruitor mobilă - 5 locuri * șofer - 5 locuri șofer (gradele B, C, E) - 5 locuri * sudor -1 loc * strungar -10 locuri * sticlar - 5 locuri * sudor autogen -1 loc * tehnician chimie industrială -1 loc * tehnician proiectant construcții - 1 loc * țesător - 26 locuri * tâmplar - 20 locuri * tâmplar universal -18 locuri * tinichigiu auto - 1 loc * tractorist - 1 loc * tricotor dresuri copii - 1 loc * tricotor manual la domiciliu - 20 locuri vânzător - 9 locuri * vopsitor -3 loc * vopsitor lemn - 2 locuri * zidar restaurator -10 locuri * zidar rosar-tencuitor - 6 locuri.IL.B.) Tot ce iti doresti, intr-un singur loc pentru un om calculat! ... in curând in Sibiu