Tribuna, ianuarie 2003 (Anul 119, nr. 3607-3630)

2003-01-04 / nr. 3607

Anul CXIX, serie nouă, nr. 3607 DE IOAN SLAVICI FONDAT IN COTIDIAN INDEPENDENT.APARE LA SIBIU Sâmbătă , 4 ianuarie 2003 12 pagini (cu supliment), 4500 lei (la abonați -1800 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Patru tineri au dispărut în Munţii * ei trebuiau să ajungă acasă în 29 decembrie * pârâţii au anunţat Salvamontul abia joi, 2 ianuarie a.c. Zeci de salvamontişti sunt în căutarea lor * Patru tineri din Oradea - trei băieţi şi o fată, cu vârste între 19 şi 25 de ani - au dispărut în Munţii Făgăraş, iar salvamontiştii au început joi să-i caute. Tinerii au sunat acasă ultima oară în 27 decembrie, din zona Bâlea, şi au anunţat că sosesc peste două zile. Abia în 2 ianuarie, părinţii au anunţat Serviciul Salvamont. “Echipele sunt în teren de ieri, 16 salvamontişti de la Sibiu, în echipe de 3, 4 oameni, şi zece de la Argeş şi Piteşti, dar vremea este rea şi ceaţa nu ne permite să vedem decât la 3 m distanţă", ne-a declarat, ieri, Nicolae Mustea, şeful Serviciului Salvamont Sibiu. Salvamontiştii nu ştiu, deocamdată, în ce direcţie au luat-o tinerii, ei au găsit doar trei rucsaci abandonaţi în apropiere de Bâlea. Trei dintre tinerii dispăruţi erau speologi şi erau bine echipaţi. Nicolae Mustea spune că există şanse ca tinerii să fie găsiţi în viaţă şi pentru că au fost cazuri în care oamenii au fost salvaţi şi după o săptămână. Salvamontiştii încearcă acum să afle în ce direcţie se îndreptau tinerii şi să restrângă aria de căutare. Autorităţile sunt pregătite şi cu un elicopter dar, din nefericire, zborul era, ieri, imposibil din cauza ceţii. Sorana MAIER Mircea Silvestru Lup receptiv la semnalul lui Ion Iliescu pagina 10 i 816 .  Primul copil născut în Maternitatea din Sibiu în 2003 ei o fetiţă, Raluca Maria Dănilă, care a venit pe lume timp înainte de ora 1. Raluca s-a nat cu o greutate cu kg şi este într-o perfectă stare de sarte • Maternitatea din Sibiu nu a avut o activitate uşoa această perioadă, de la începute noului ar şi până ie înregistrăndu-se nu mai puţin de 26 de naşte'. IR.M.) galonat cu trei stele Peste 200 de persoane din Sibiu şi Bucureşti au închinat cupa de şampanie, cu ocazia Revelionului 2003, în cochetul restaurant de la Cercul Militar Sibiu. Organizatorii, cadrele militare din Garnizoana Sibiu, în frunte cu comandantul acesteia, gr.de brig. prof. univ. Nicolae Uscoi, Cercul Militar şi Restaurantul Militar, pot să se felicite pentru reuşita petrecerii de la cumpăna dintre ani, când au cucerit invitaţii şi participanţii Revelionului 2003 cu un excepţional program artistic, din care nu au lipsit Pluguşorul tradiţional, dansurile populare cu “Ceata Junilor”, dansul modern, tombola, Periniţa, glumele şi voia bună. Printre “vinovaţii” antrenului se numără şi formaţia vocalinstrumentală “Trison”. Nici la capitolul culinar Restaurantul Militar, condus de dl. Gheorghe Nichita - şef complex, nu a decepţionat, preparatele maestrului bucătar, Gheorghe Tăran, fiind apreciate la superlativ de participanţi. Medalionul de porc şi rulada de curcan au constituit surpriza şi deliciul serii. A. POPESCU In noaptea de Revelion Petardele au făcut victime * numărul lor a f mai mic decât în anii trecuţi * Petardele au trimis, şi în acest an, sibieni la spital, dar, din fericire, în număr mult mai mic faţă o fi anul trecut. Dacă la revelionul din 2002 zece persoane rănite din cauza petardelor au ajuns la Urgenţă, trecerea în 2003, doar doi sibieni au apelat la ajutorul medicilor.Unul dintre ei a suferit iritaţii la nivelul ochilor din cauza fumului provocat de petarde, iar alt pacient,prezenta arsuri grave la nivelul mâinii drepte, ne-a spus dr. Carimen Natea, purtătorul de cuvânt al Spitalului Clinic Judeţean Sigitru. Doar în primele zile ale lui 2003, medicii de la Urgenţă au avut peste 300 de consultaţii. Nu au lipsit fracturile, entorsee şi contuziile cauzate de gheaţa de pe trotuare, afecţiunile digestive şi crizele hipertensive. De asemenea trei femei au ajuns la Urgenţă, din 1 ianuarie până ieri, după ce s-au intoxicat cu monoxid de carbon. Sorana MAIER Sibienii ţin în bănci 92,627 milioane euro! * peste două treimi din această sumă este păstrată în depozite la termen în lei * sibienii ocupă locul 6 în topul celor mai economi români Conform unui studiu realizat de BNR şi dat publicităţii în ultimul număr pe 2002 al revistei CAPITAL, românii ţin în bănci peste 4,25 miliarde euro. Din această sumă, 63,4% sunt depozite în lei, iar 36,6% - depozite în valută. Cei mai economi români sunt bucureştenii, cu 21,73 milioane lei pe locuitor al Capitalei. în acest top urmeaz ieșenii, cu 10,92 milioane lei/locuitor ,valoarea medie a depozitelor în lei şi valută], clujenii - cu 8,17 milioane lei/locuitor, braşovenii - cu 7,5 milioane lei/ locuitor, constănţenii - cu 7,3 milioane lei/locuitor şi sibienii - cu 7,275 milioane lei/ locuitor. Din calculele făcute de un specialist bancar, care a dorit să-şi păstreze anonimatul, sibienii ţin în bănci 92.627.653 euro. Elementele luate în calcul au fost următoarele: populaţia judeţului - 444.600 locuitori şi valoarea medie a unui depozit bancar în lei şi valută, conform studiului BNR. Menţionăm că s-a avut în vedere cursul de 34.919 lei/euro. Studiul Ioan VIDRIGHIS conlpag.10 Slujitorii presei româneşti se vor învoi a recunoaşte că l-au pierdut pe întâiul dintre ei toţi: întâiul întru luciditate şi întru echilibru. “Luciditate şi echilibru" ar trebui să scrie în deschiderea primei pagini a oricărui ziar care îşi iubeşte şi îşi respectă cititorul. Luciditate şi echilibru a degajat, în permanenţă, fraza omului care a trebuit să se oprească aproape de staţia la care râvnim cu -‘-ţii* Speranţei. * LsQBt trainiic, cititorul de adevăr, tirectorul “Adtf ' vărului" a răspuns lucid şi I echilibrat Intre oanior care îl măcinau pe omul nedumerit, nemulţumit sau revoltat ţinându-i şi pe alţii în chingile lucidităţii şi în poziţia echilibrată, atât de uşor de pierdut în tumultul marilor prefaceri. Formator de echipă pusă în slujba adevărului, semănător neobosit de idei şi apărător devotat al democratei autentice, Dumitru Tinu a păstrat permanent o distanţă sanitară faţă de oricare dintre partidele amatoare de putere şi de adevăruri parţiale. De aceea spunem că întreaga clasă politică a pierdut un supraveghetor necesar, un instrument viu de corecţie. Spunem că societatea românească, în ansamblul ei, a suferit prin dispariţia lui Dumitru Tinu, o pierdere grea. Şi scriem acest editorialneeditorial, în memoria Editorialistului dispărut în prima dimineaţă a acestui 2003, staţie a Speranţei. SH 77. TriScu sau odihnească! Mihai BRATU