Tribuna, martie 2003 (Anul 119, nr. 3655-3680)

2003-03-01 / nr. 3655

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIX, serie nouă, nr. 3655 Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Aniversare a coerenţei si a * * devotamentului uman Pentru structurile Protecţiei Civile, începutul lui 2003 coincide cu sărbătorirea a 70 de ani de existenţă a acestei structuri cu atribuţii speciale. Ieri, a fost o zi cu conotaţii sentimentale nu numai pentru personalul IPCJ Sibiu, pentru cei din inspectoratele municipale de protecţie civilă sau din şiragul comisiilor orăşeneşti, comunale, aparţinând agenţilor economici, cât şi pentru noi, simpli cetăţeni. Pentru a conferi momentului importanţa cuvenită, la vernisajul expoziţiei deschise, cu această ocazie, în holul Cercului Militar Sibiu au fost prezenţi prefectul Mircea Silvestru Lup, directorul de cabinet, jr.Titus Dunăreanu, vicepreşedintele CJS, Iosif Moldovan, general de brig.Nicolae Uscoi, alte personalităţi locale. După ce a dat citire mesajului premierului României, prefectul a felicitat organizatorii pentru maniera în care au conceput festivităţile. în final, şeful Inspectoratului Judeţean de Protecţie Civilă Sibiu a înmânat diplome membrilor Comisiei Protecţiei Civile, colaboratorilor şi presei locale. IA.PJ BffiMaH Bunz Bzraraan Prin Decizii ale DGV Bucureşti Şase vameşi sibieni ,suspendaţi din funcţie Pentru eliberarea unor chitanţe vamale, în baza unor dovezi de repatriere, într-o perioadă cuprinsă între anul 1996 şi începutul anului 1997, Parchetul Militar Bucureşti a întreprins în intervalul 1999-2002 o cercetare penală care a fost finalizată într-un dosar penal ce se află acum pe rolul Curţii de Apel Alba lulia. în acest dosar sunt acuzate 72 de persoane de săvârşirea infracţiunilor de fals intelectual, uz de fals, folosire de acte falsificate, contrabandă şi complicitate la contrabandă cu maşini. Printre inculpaţi se află şi şase lucrători vamali din cadrul Biroului Vamal şi Control Vămuire Internă Sibiu. Ca urmare, în baza dispoziţiilor legale în vigoare, Tudor Tănăsescu, directorul general al Direcţiei Generale a Vămilor Bucureşti a luat măsura suspendării acestora din funcţie începând cu data de joi, 27 februarie a.c. Este vorba despre Ioan Dumitru Boţa, inspector pentru datoria vamală, Adrian Iosif Cândea, inspector vamal, Erno Eminovici, inspector vamal, Ovidiu Stoian, Dorin Dăncăneţ şi Adrian Dinu Şerban - controlori vamali. Contactaţi telefonic ieri, cei şase vameşi sibieni ne-au declarat că au primit deciziile de suspendare din funcţie şi că nu doresc să facă nici un comentariu pe această temă. Ei se consideră nevinovaţi şi au invocat faptul că nici una dintre maşinile pentru care au eliberat chitanţă nu a fost furată şi nu a fost introdusă ilegal în ţară (prin contrabandă -s.n.). De asemenea, în opinia lor nici una dintre dovezile de repatriere eliberate de Ministerul Afacerilor Externe nu este falsă. Totodată, vameşii sibieni suspendaţi şi-au exprimat deplina lor încredere în actul de justiţie al magistraţilor Curţii de Apel Alba lulia şi speră ca, în final, să fie dovedită nevinovăţia lor. într-o asemenea situaţie ei urmează să beneficieze retroactiv de toate drepturile de care au fost lipsiţi ca urmare a suspendării lor din funcţie. Ioan VIDRIGHIN Rareş BIŢU Conform planificării americane, ceremonia de semnare a protocoalelor pentru aderarea la NATO a celor 7 va avea loc la 26 martie, la Bruxelles. Vestea vine pe canale neoficiale, urmând să fie oficializată luni de lordul Robertson, la București. Admiterea efectivă este planificată pentru luna mai, anul viitor, dacă nu vor exista obiecţii neplanificate. După cum am văzut, planificările americane sunt elastice, se fac fără consultări prealabile cu aliaţii şi suportă amânări explicabile. Chiar şi războiul irakian, planificat pentru ianuarie, s-a replanificat pentru februarie şi, iată-ne, am păşit în martie, cu defecţiuni majore în aparatul NATO şi cu împotriviri neplanificate din partea Consiliului de Securitate al Naţiunilor Unite. Oricum, noi suntem, de facto, în NATO, chiar dacă într-un NATO care şi-a schimbat fizionomia iniţială de care ne îndrăgostiserăm. SUA au hotărât să-i premieze pe sprijinitorii necondiţionaţi ai politicii lor, astfel că România a primit calitatea de “partener demn de încredere", cu drepturile ce decurg din acordarea titlului. O neaşteptată “decoraţie" o vom primi, conform planificării, la 10 martie, când Statele Unite ne vor înmâna statutul de economie de piaţă funcţională, în ciuda Uniunii Europene, care e de altă părere. Decoraţia vine în urma unui studiu îndelungat al reformelor din România, ne zice in motivaţia juriului american, domnul Evans, trimis personal al preşedintelui Bush, la Bucureşti. Aşa o fi? Să avem noi economie de piaţă funcţională şi să n-o fi observat-o? Mai uşor ne vine să credem altceva, şi anume că suntem în faţa unor recompense. Ne-ar aranja mai bine nişte investiţii americane de anvergură, care să ne ajute să merităm statutul, nu să ne fie acordat pentru alte merite. Americanii se simt, pe bună dreptate, obligaţi faţă de România. Este un moment de care am putea să beneficiem. Depinde şi de noi. Statutul de ţară răsfăţată nu există, dar dacă ar exista, cu siguranţă l-am obţine. Mihai BRATU De 1 Martie, cu dragoste! Distinse doamne şi domnişoare, * Sărbătoarea Mărţişorului, care marchează începutul primăverii, al frumuseţii şi tinereţii sufleteşti, îmi oferă plăcutul prilej de a oferi tuturor sibiencelor în mod simbolic firul împletit din mătase roşie şi albă, alături de cele mai nobile sentimente de fericire şi împlinire. Cu cele mai alese gânduri, Constantin MORAR, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu Nici prima zi a lunii martie şi nici întreaga primăvară nu ar fi de ajuns pentru cineva care ar dori să dea câte un mărţişor tuturor femeilor din Sibiu. De aceea le adresez sibiencelor un mărţişor simbolic sub forma unui gând bun şi a urării de sănătate, bucurii şi o primăvară însorită. Klaus JOHANNIS, primarul municipiului Sibiu * Cu prilejul sărbătoririi Zilei Mărţişorului şi a Zilei Internaţionale a Femeii, am onoarea şi deosebita plăcere ca, în numele Consiliului Garnizoanei Sibiu şi al meu personal, să adresez calde felicitări tuturor domnişoarelor şi doamnelor, militare şi civile, din unităţile militare sibiene, un gând bun, bucurii şi împliniri personale şi profesionale, alături de cei dragi şi apropiaţi, precum şi multă putere de muncă pentru finalizarea tuturor proiectelor prezente şi de perspectivă. La mulţi ani! Cu aleasă consideraţie, gral de brigadă, prof.univ.dr. Nicolae-Gheorghe USCOI, comandantul Academiei Forţelor, Terestre “N. Bălcescu” și al Garnizoanei Sibiu Schimbarea sistemului de încălzire din Sibiu ar fi fost ilegală proiectul iniţiat de PD nu a avut viza de legalitate a secretarului municipiului , directorul Energie Termică, Ilie Grădinar, a apreciat obiectiv că adoptarea unor astfel de măsuri ar crea haos în tot oraşul % din aceleaşi motive, acceptarea solicitării cetăţenilor din Hipodrom ar fi fost o greşeală Fără îndoială, cel mai important punct de pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local Sibiu de joi a fost dezbaterea situaţiei sistemului de încălzire centralizat ■ din municipiu. Revenim astăzi cu precizări şi amănunte despre cele discutate, în încercarea de a crea cititorilor noştri un tablou complet asupra celor întâmplate. Proiectul înaintat de PD dădea libertatea tuturor sibienilor să opteze pentru care sistem de încălzire I doresc: centrală de apartament, centrală de scară, bloc I sau sistem centralizat (centrală de cartier). Totodată, I proiectul prevedea măsuri prin care sibienii se puteau I debranșa de la actualul sistem. I cont. in pag. 4 Florin STAICU Tuluc a fost dat jos de la şefia Societăţii de Drumuri! După ce, cu doar câteva luni înainte, a fost schimbat din funcţia de viceprimar, Gheorghe Tuluc a mai încasat o lovitură. El a fost înlăturat ieri de la conducerea Societăţii de Drumuri şi Prestări în Construcţii SA (DPC SA), la iniţiativa unei părţi a Consiliului de Administraţie (CA). Eliminarea lui Tuluc din funcţia de director s-a făcut pe motivul unor amenzi încasate de la Inspecţia Generală în Construcţii. în locul lui Tuluc a rămas la conducerea DPC SA, interimar, directorul executiv al societăţii, cel care a îndeplinit prerogative tehnice până acum, Marian RADA. Gheorghe Tuluc a fost director al SC DPC SA până în iulie 2000, când a preluat funcţia de viceprimar. După ce a fost schimbat, el s-a reîntors la locul de muncă. Vom reveni. . Răzvan Marcu