Tribuna, aprilie 2003 (Anul 119, nr. 3681-3704)

2003-04-01 / nr. 3681

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIX, serie nouă, nr. 3681 Marți, 1 aprilie 2003 16 pagini, 4500 lei (la abonați - 1800 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Ieri, la prânz, în Aula "Avram Iancu” a Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu, Facultatea de Litere şi Arte a organizat simpozionul aniversar prilejuit de împlinirea a 70 de ani de la naşterea poetului Nichita Stănescu. Universitari sibieni şi invitaţi au evocat personalitatea complexă şi opera poetului Nichita Stănescu, iar actorii Ofelia Popii, Florentina Ţilea, Adrian Neacşu şi Cătălin Pătru de la Teatrul “Radu Stanca" din Sibiu au prezentat recitalul “Şi-am zis verde de albastru”, recital de poezie realizat de actorul Virgil Flonda. Vom reveni. ( î.e.n.) Miíl sÉjÜJvi] slMußä P archetul General de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie are un oaspete de seamă, în persoana doamnei Ioana Maria Vlas, al cărei nume revine pe prima pagină a ziarelor şi pe buzele umflate ale investitorilor FNI. Doamna Vlas n-a fost adusă. Doamna Vlas a venit. Fire sensibilă, doamna Vlas n-a suportat tensiunile vieţii de fugar şi a venit pe capul autorităţilor române care numai de ea n-aveau nevoie acum, când sunt atât de ocupate cu lupta împotriva corupţiei. Dar dacă tot a venit şi este sănătoasă, trebuie audiată. Fosta preşedintă a SOV Invest este considerată farul de ceaţă care ar putea lumina escrocheria devalizării şi falimentării FNI, în care şi-au pierdut banii naivii investitori români de tranziţie. Doamna Vlas este o femeie vorbăreaţă, calitate apreciată de toate organele de anchetă corecte, dar nu chiar de toată lumea. Audierile se anunţă palpitante şi, cu siguranţă, vor dura multă vreme şi vor deveni tot mai secrete pe măsura trecerii timpului. Asta pentru că doamna Vlas ocupă “parterul” anchetei, iar ancheta are câteva “etaje” mai greu de urcat Prima persoană de care a venit vorba la audieri a fost domnul Sorin Ovidiu Vântu, despre care doamna Vlas afirmă că este direct implicat în devalizarea FNI, ca şi în prăbuşirea acestuia. N-ar fi exclus ca autorităţile române să-i recomande d-lui Vântu să nu părăsească ţara. Oricum, acesta a răspuns prompt, că numele său este “târât” în afacere cu totul pe nedrept Continuându-şi “ascensiunea”, doamna Vlas a pomenit de nişte “aranjamente” la nivel înalt în care sunt amestecaţi membri ai Guvernului din vremea semnării contractului între FNI şi CEC, contract care a făcut să explodeze numărul de depunători. Numele acestora n-au ajuns încă în presă, în schimb, presa a început să pomenească de dl. Nicolae Văcăroiu, tot pe nedrept, știut fiind că domnia-sa n-a fost decât partener de afaceri cu dl. Vântu. Vizita inopinată a doamnei Ioana Maria Vlas va stârni valuri mari. Va stârni, probabil, şi interesul Parchetului Naţional Anticorupţie. Mihai BRATU a at. Plata alocaţiilor pentru nou-nâscuţi Plata alocaţiilor pentru copiii nou-născuţi, dosare depuse în luna februarie 2003, se va face în zilele de 2,3, 4 aprilie 2003, orele 10.30-15, în baza actului de identitate al mamei și a certificatului de naştere al copilului, în original. în faţa Cantinei studenţeşti Un sibian a găsit o grenadă! *• grenada era una militară autentică, dar de exerciţiu, fără încărcătură explozivă Un sibian ce trecea prin faţa Cantinei studenţeşti, din str. Rennes, a descoperit o grenadă militară ascunsă: lângă gardul viu din zonă. Fără să o atingă, bărbatul a anunţat imediat Inspectoratul de Poliţie Sibiu, iar Grupa Pirotehnică s-a deplasat la faţa locului. “Am descoperit că era vorba de o grenadă militară autentică, defensivă, dar de exerciţiu, fără încărcătură, explozivă”, ne-a declarat subcomisarul Mircea Mate. Grenada, care era foarte ruginită, a fost predată Inspectoratului de Protecţie Civilă Sibiu şi va fi distrusă. Mircea Mate spune că este posibil ca aceasta să provină din perioada de dinainte de Revoluţie când, la şcoli şi întreprinderi, se făceau instructaje şi exerciţii cu astfel de grenade. în România nu se mai fabrică acum acest tip de grenadă. în municipiul Sibiu nu s-au mai descoperit grenade lăsate la întâmplare. Au fost însă cazuri în care s-au găsit cartuşe sau obuze. Sorana MAIER Rectorul Academiei Forţelor Terestre “Nicolae Bălcescu” Sibiu şi comandant al Garnizoanei Sibiu, gl.bg. prof.univ.dr. Nicolae Uscoi, a revenit în ţară după două săptămâni petrecute în America, în cadrul unei vizite oficiale. Rectorul AFT a fost însoţit de locţiitorul său, col.drd. Puiu Şaramet Vizita de la Pentagon a coincis cu ziua în care a început războiul din Irak şi a fost considerată de cele două personalităţi militare ca fiind o experienţă inedită şi utilă. Dar, despre impactul cu modelul militar american, despre starea de spirit din ţara tuturor posibilităţilor, cât şi despre contactul pe linie profesională o să vă oferim date într-un interviu acordat în exclusivitate. (A.P.) un nou conflict de muncă in Hidrosib? Ieri, la SC Hidrosib SA din Sibiu a avut loc, pare-se, “partea a ll-a” a conflictului de muncă generat de neplata la timp a salariilor. Informaţii detaliate nu vă putem oferi, graţie unei - de data aceasta - “politici a porţilor închise”, personalul de pază al societăţii comunicându-ne că nu avem acces în incinta Hidrosib. (Păcat!). După câteva ore, contactat telefonic, reprezentantul acţionarului majoritar (SC Vibro Prod SA), Lucian Dumitra, ne-a precizat că au avut loc “discuţii pe tema salariilor" şi că, după ora 14 (ieri - n.n.) se vor plăti salariile de bani estimându-se să fie plătit astăzi. (D.C.) — Foto: D. BĂLȚATI restante. Există și posibilitatea ca acestea să fie plătite în totalitate sau eșalonat, restul