Tribuna, mai 2003 (Anul 119, nr. 3705-3730)

2003-05-02 / nr. 3705

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIX, serie nouă, nr. 3705 Vineri 2 mai 2003 Varianta în limba română pe INTERNET 16 pagini, 4500 lei (la abonați - 1800 lei) E-mail: red@ciS Noua Lege a taximetriei a intrat în vigoare Clienţii taximetrelor stau inima spate îndelung controversată, noua lege a taximetriei a intrat de ieri în vigoare şi, odată cu ea, toate procedurile privind transportul în acest regim. Titlurile de noutate, prezentate de TRIBUNA pe larg în ediţiile trecute, sunt multiple, între ele obligativitatea clienţilor de a se aşeza pe locurile din spate, iar în faţă, lângă şofer, doar dacă în spate nu mai este loc. Primăriile vor limita numărul de taximetre şi le vor stabili culoarea, astfel că pirateria va fi simţitor redusă. Toţi operatorii acestor servicii se aşteaptă şi la alte creşteri de tarife. R. MARCU Se reamenajează bulevardul principal al Hirodromului Dispar "maidanele" de pe Mihai Viteazul Corespondenţa din Germania Detalii în pag. 16 La un an de la înfrăţirea oraşelor Sibiu-Landshut: "Este foarte important ca tineretul să poarte această colaborare în viitor", ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■ declară primarul Josef Deimer Parteneriatul Sibiu-Landshut îşi dezvoltă noi arii de colaborare. La un an de la înfrăţirea celor două oraşe - parteneriat iniţiat de primarul Klaus Johannis - o delegaţie formată din reprezentanţi ai Primăriei Sibiu, directorul Casei de Cultură a Municipiului Sibiu, Ovidiu Dragoman, Liliana Popescu, directoarea Casei de Cultură a Studenţilor Sibiu, părintele Eörs Nagy, din partea Parohiei Romano-Catolice Sibiu, profesori, elevi şi studenţi, reprezentanţi ai mediului neguvernamental, Asociaţia de Prietenie Sibiu-Landshut, Fundaţia Lobby Art Sibiu, Cercetaşii României Sibiu şi Fundaţia Capricorn se află, în perioada 26 aprilie-1 mai a.c., într-o vizită de informare în Landshut, Germania. Obiectivul deplasării este identificarea unor oportunităţi de parteneriate şi colaborări în domeniul tineret-cultură. IN.RJ_______ conf. în pag. 15 In paginile O ș $Xo Mai muncitoresc. Sărbătoare naţională marcată în calendar cu roşu. Nici un drapel arborat, nici o manifestare organizată! Sau au fost organizate în clandestinitate? Falsa impresie că 1 Mai este sărbătoare comunistă şi trebuie dezavuată a prins rădăcini... M-am gândit că, fără manifestaţie, oamenii muncii o să sărbătorească ziua lor internaţională la Dumbrava, loc special amenajat pentru petrecere în aer liber. Dar n-a fost aşa. Acum e altfel. Cu totul altfel. La cele două hoteluri de elită lume puţină, cu excepţia restaurantului de la Grand Flotei, amenajat “afară ’, unde era multă lume, în rest, lume puţină şi gunoaie... cât vezi cu ochii. Maşinile trase direct pe iarbă, iar la umbra lor pe pături câţiva oameni, mai puţini copii, mâncau din traistă ce le-a mai rămas de la Paşti. Nici un grătar, nici un loc de vânzare a berii, iar restaurantul deschis în alţi ani şi cu mulţi clienţi era în... renovare. Pe terasele unde altădată se manifestau formaţiile cultural-artistice, nişte copii jucau mingea. conf. în pag. 13 Liviu BREZAE Dumbrava ■■■■■■■■ Sibiului • mereu tentantă! Zona de agrement a sibienilor Cşi nu numai a lor!] a atras, încă din primele zile însorite ale acestei primăveri, un număr impresionant de vizitatori, în bună parte turişti de pe alte meleaguri. Sectorul de Agrement şi Zoo (noua denumire a Grădinii zoologice] a oferit celor care i-au trecut pragul şi unele noutăţi, precum două cuşti noi, spaţioase, unde convieţuiesc în prezent 20 maimuţe în condiţii excelente, doi lupi albi, proveniţi din Ungaria, ţara lor de origine fiind Canada. Text şi foto: Fred MSS cont. în pag. 13 Pe DNlf range Şelimbăr Un pensionar a fost zdrobit de un TIR bărbatul a traversat şoseaua prin loc nepermis . Un pensionar de 65 ani, din satul Nou, şi-a pierdut viaţa miercuri seara, pe DN1,în urma unui accident rutier, în jurul orei 21.30, Gheorghe Dumitru a traversat şoseaua, în afara localităţii Şelimbăr, printr-un loc nepermis, a fost surprins de un TIR şi omorât pe loc. Autotractorul marca Renault, cu nr. BH-06-TBI, era condus regulamentar de Florin Bota, de 29 ani, din localitatea Valea de Sus, judeţul Bihor. Tirul venea din direcţia Râmnicu-Vâlcea spre Sibiu. Sorana MAIER Asociaţia "Răniţii Revoluţiei” a primit un spaţiu pe str. Zidului Consiliul Local a aprobat repartizarea spre folosinţă gratuită, cu destinaţia de sediu, a unui spaţiu, pe str. Zidului nr. 14, către, Asociaţia “Răniţii Revoluţiei 22 Decembrie ’89". Spaţiul are două încăperi, în suprafaţă totală de 35 mp şi a fost dat în folosinţă asociaţiei, pe o perioadă de 5 ani. Tot pentru 5 ani a fost repartizată o altă încăpere de 9 mp, la aceeaşi adresă, Asociaţiei de ajutor de înmormântare “Centru”. Restul spaţiului rămas neocupat (80 mp) va fi scos la vânzare prin licitaţie publică cu destinaţia spaţiu comercial. CS.F.1 O aaDa MMI Mini-summit-ul pătrat de la Bruxelles a însemnat iniţiativă plină de neclarităţi, iniţiativă motivată ambigui prin exprimări de felul "cartier general multinaţional’ “agenţie europeană pentru armament”, "nucleu de planificare a capacităţii colective”. Ca să nu se spună că iniţiativa ar fi francogermană, preşedintele Jacques Chirac şi cancelarul Gerhard Schroeder i-au convocat, pentru semnătură, şi pe belgieni şi pe luxemburghezi. Nici Chirac nici Schroeder n-au avut curajul să spună deschis că s-au cam săturat de NATO. De fapt ce vor cei doi? Vor o structură militară nouă, strict europeană, cu forţă de reacţie rapidă, care să facă faţă “operaţiunilor comune” (?!]. Care operaţiuni comune? “Operaţiunile" lui Chirac şi ale lui Schroeder sunt foarte clare şi se văd cu tot învelişul lor opac. Prima reacţie rapidă a şi venit din Marea Britanie şi va veni, desigur, şi din partea “lenţilor" americani. O armată europeană care să mărşăluiască paralel cu trupele NATO nu poate exista decât în viziunea temporar comună a lui Chirac şi Schroeder. Mai repede credem că ne aflăm în faţa unei tentative de subminare a NATO. Oricum, Alianţa nu mai este funcţională în noile condiţii de după Irak. Noua “strategie’* propusă de preşedintele francez şi de cancelarul german este doar o stratagemă. Un efect colateral sigur va fi întârzierea completării cu state noi a Uniunii Europene Mihai BRATU yen n