Tribuna, iulie 2003 (Anul 119, nr. 3756-3782)

2003-07-01 / nr. 3756

COTIDIAN IN Marți, 1 iulie 2003 16 pagini, 4500 lei (la abonați ■ 1800 lei) Anul CXIX, serie nouă, nr.3756 Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Coadă la cereri de locuinţe * în doar 5 ore, Primăria a distribuit mai mult de 1400 de cereri * în cartierul Reşiţa vor primi locuinţe 216 familii * Peste 1400 de sibieni s-au înghesuit, ieri, la Primărie, timp de câteva ore, pentru a primi un formular-tip cerere pentru acordarea unei locuinţe în cartierul Reşiţa. Coada s-a întins de la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, pe scări până afară, în spatele clădirii, în numai 5 ore, funcţionarii Primăriei au distribuit peste 1400 de formulare. "Numărul mare de cereri demonstrează, încă o dată, dacă mai era nevoie, criza de locuinţe din Sibiu. Eu cred că, dacă va continua programul de construcţii de locuinţe, în câţiva ani vom reuşi să roluăm problemele grave ale Sibiului în acest domeniu" - ne-a declarat viceprimarul Daniel Fântână, preşedintele Comisiei Sociale a Consiliului Local Sibiu. Formularele sunt însoţite de instrucţiuni de completare şi de o listă cu documentele justificative care trebuie anexate. Dosarul complet va fi introdus într-un plic A4 şi va fi depus la Primărie până cel târziu în 11 iulie. ''Instrucţiunile sunt foarte clare. Sper să nu existe dificultăţi în completarea cererii. Noi vom întocmi la final clasamentul în funcţie de punctaj, urmând a repartiza, cel târziu în 31 iulie, locuinţele" - a adăugat Fântână. Florin STAICU Scumpirile de vară Institutul Naţional de Statistică ne asigură că ţinta de inflaţie din acest an va fi atinsă, iar nivelurile consemnate până acum confirmă această previziune. In acelaşi timp, băncile, deşi ar avea motiv să mai scadă dobânzile, s-au oprit prudente la un anume nivel aşteptând să vadă ce se va întâmpla după scumpirile de vară. Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, a renunţat şi el la asigurările pe care le oferea de fiecare dată când era întrebat dacă vom atinge sau nu ţinta de inflaţie pentru acest an. Toate acestea îl determină pe cetăţean să se întrebe: ce se va întâmpla după 1 iulie ? Carburanţii, conform modelului de calcul aplicat în prezent, în funcţie de paritatea leu/euro, ar trebui să înregistreze nişte creşteri datorate, pe de o parte modului de calcul şi creşterea accizei, iar pe de altă parte datorită devalorizării monedei naţionale faţă de euro. Specialiştii apreciază că preţul benzinei va creşte cu circa 600-700 de lei ca urmare a cursului înregistrat la paritatea leu-euro pe 30 iunie, dată de referinţă pentru trimestrul trei. La motorină, majorarea preţului este pusă pe seama creşterii accizei cu 34 de euro/tonă care va conduce la scumpirea cu 1000 lei/litru, la care se adaugă circa 500 lei datoraţi devalorizării monedei naţionale, măsură care se va aplica începând cu prima zi de vară. Dacă ţinem cont că fiecare sucursală a SNP Petrom poate practica un adaos comercial de până la 5 % faţă de preţul de referinţă, în funcţie de costurile de distribuţie a (cont. În pag. 14) Liviu Brezoe In ultimele zile Poliţiştii au verificat pieţele din Sibiu * ei au controlat aproape 200 de societăţi comerciale, asociaţii şi producători individuali * Peste 40 de poliţişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Sibiu au verificat, în ultimele zile, pieţele agroalimentare şi târgurile din municipiu, în cadrul celor şapte acţiuni organizate, ei au controlat 65 de societăţi comerciale, 68 asociaţii familiale şi 65 de producători individuali. "Pentru nerespectarea prevederilor Legii 12/1990, au fost acordate 32 de sancţiuni", ne-a declarat Cristina Sasu, ofiţerul I de relaţii cu presa al IPJ Sibiu. De asemenea, Poliţia a legitimat peste 200 de persoane. Sorana maier ! eu XL Administraţia Finanţelor Publice a municipiului Sibiu, la o nouă adresă Direcţia Generală a Finanţelor Publice Sibiu aduce la cunoştinţa contribuabililor având sediul sau domiciliul fiscal în comunele Cristian, Poplaca, Răşinari, Roşia, Slimnic, Şelimbăr, Şura Mare şi Vurpăr că, începând de astăzi, 1 iulie 2003, Administraţia Finanţelor Publice Sibiu (comunală), cu sediul în Sibiu, str. Morilor nr.51, se desfiinţează, activitatea acesteia fiind preluată de Administraţia Finanţelor Publice a municipiului Sibiu, cu sediul în B-dul Victoriei nr.1-3 (noul sediu: Calea Dumbrăvii nr.28-32). Foto: Fred No’~ Noul cinematograf Arta, din intersecţia Calea Dumbrăvii-Bulevardul Mihai Viteazul din Sibiu, inaugurat zilele trecute, dispune de o sală modernă, cu 238 locuri confortabile şi de condiţii excelente de vizionare a filmelor pe ecran lat. Prin cinematograful Arta a fost îmbogăţită oferta cultural-recreativă a oraşului nostru. Să fie într-un ceas bun! începând de astăzi. In Muzeul din Dimibravă Olimpiada Naţională "Meşteşuguri artistice tradiţionale" Timp de şase zile, Complexul Naţional Muzeal ASTRA găzduieşte cea de-a Vlll-a ediţie a Olimpiadei Naţionale "Meşteşuguri artistice tradiţionale". Deschiderea manifestării are loc astăzi, ora 10, în Muzeul din Dumbravă unde, pe scena de pe lac, copiii meşteşugari, veniţi din toate zonele ţării, vor aduce, odată cu frumuseţea costumului popular al zonei reprezentate, şi expresia concretă a talentului lor artistic deprins în familie, de la meşteşugarii satelor, de la membrii Academiei Artelor Tradiţionale din România sau în cadrul Cluburilor Copiilor şi Elevilor, în ansamblul ei, Olimpiada vine să demonstreze virtuţile şi virtualităţile artei populare româneşti, perenitatea valorilor sale, disponibilitatea excepţională a copiilor şi a tinerilor pentru preluarea şi conservarea tradiţiilor naţionale. Cei peste 200 de copii vor face dovada calităţilor lor artistice şi tehnice excepţionale chiar în faţa publicului vizitator. Programul zilnic al Olimpiadei este între orele 9,30-18,30. Pentru copii şi bunici intrarea este liberă. Ion Onuc Nemeş Sub semnul mirării Duhul blândeţii şi meditaţia îndelungată au marcat începuturile politice ale actualului preşedinte liberal. Pe măsură ce Opoziţia devenea mai costelivă, dl. Stolojan câştiga în incisivitate, ajungând, astăzi, un combativ pe care nu-l întrezăream, care a renunţat la meditaţia prelungită, în favoarea mutărilor rapide, spontane uneori. Cu un vocabular modificat (mai nou, liderul liberal foloseşte cuvântul" paranoia", în legătură cu unii lideri pesedişti), cu observaţii mai acide ("parlament anexat guvernului") şi cu disponibilităţi de a face alianţe, dl. Stolojan îi întinde mâna d-lui Băsescu, cu care, împreună, să ofere populaţiei "alternativa" . Sigur că o alianță PNLPD ar putea să constituie o alternativă la guvernarea "la plezneală" (îl cităm din nou) care ne-a adus unde ne aflăm. Sigur că preconizata alianţă nu poate fi altfel decât democraţia noastră, în chenarul căreia se înscrie. Aşa că va fi o alianţă originală. Ea trebuie să se închege peste capul doctrinelor PNL şi PD. Cei doi dau semne ca vor renunţa la mofturile doctrinare şi se vor alia diferit de la localitate la localitate. Important este să iasă Stolojan la prezidenţiale şi Băsescu la Primăria Capitalei. (Acesta nu este un citat). Cu riscul de a stârni zâmbete, o să amintim că duşmanul viitoarei alianţe este partidul de guvernământ, care se revendică din gândirea social-democrată. Pe la Internaţionala Socialistă se va instala un imens semn al mirării. Ca şi semnul mirării care ne domină, ştiind că noul preşedinte executiv al PSD, dl. Cozmâncă, ne-a prevenit că vrea să pună "baze noi la viaţa politică", prin "curăţare şi civilizare". Asta, în aşteptarea revenirii la partid a fondatorului. Mihai BRATU