Tribuna, august 2003 (Anul 119, nr. 3783-3808)

2003-08-01 / nr. 3783

Anul CXIX, serie nouă, nr. 3783 Vineri, 1 august 2003 24 pagini, 4500 lei (la abonați ■ 1800 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro în căutarea unei soluţii  la iniţiativa prefectului şi a preşedintelui CJS, ieri au fost convocaţi toţi cei responsabili de sensul giratoriu de la Şelimbări autorităţile locale vor veni cu o soluţie în maximum două săptămâni * ACR-ul cere desfiinţarea giratoriului, Poliţia vrea să schimbe priorităţile în sens, iar primarul Şelimbărului vrea un sens lărgit “cât pentru două TIR-uri” . După săptămâni întregi în care numeroşi şoferi au înjurat, iar cei mai ghinionişti au avut parte şi de tamponări, autorităţile au hotărât în sfârşit, că trebuie făcut ceva. •Nemulţumiţi de situaţia creată de construirea sensului giratoriu de la Şelimbăr şi “impulsionaţi" şi de numeroasele sesizări primite de la cetăţeni, prefectul Mircea Silvestru Lup şi preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Constantin Morar, au convocat, ieri, o şedinţă atât cu specialiştii locali şi cu Poliţia sibiană, cât şi cu reprezentanţii de la Drumuri Naţionale, care au acceptat soluţia giratoriului. cont. itt pag. 15 Florin STAICU Ministerul Justiției "îmbogăţeşte" executorii din Ordinul ministrului Justiției 1624/C din 12 iunie 2003 (publicat în Monitorul Oficial nr. 529 din 23 iulie 2003) executorii judecătorești din România primesc drept cadou 12 “onorarii maximale" pentru tot atâtea servicii prestate. Ordinul a intrat în vigoare de la data publicării lui în Monitorul Oficial, iar pentru aplicarea lui veghează Direcţia organizarea instanţelor, resurse umane şi statistică judiciară, Direcţia economică, investiţii şi administrativ, Serviciul contencios (din cadrul Ministerului Justiţiei şi Uniunea Naţională a Executorilor Judecătoreşti. Refuzăm să credem că există un temei real, obiectiv pentru această nouă “îmbogăţire” a executorilor judecătoreşti. Şi aşa lumea se plânge de tarifele mari, exagerate, pe care unii dintre executorii judecătoreşti le practicau până acum, cont. în pag. ÎS Ioan VIDRIGHIN Prof. univ. dr. Dumitru Ciocoi Pop: "Nu doresc să mai candidez la funcţia de rector"runii judecătoreşti?! "Crucea albastră" înfiptă în "insula Speranţei" la Vurpăr CRĂCIUN, un OM pentru oameni . Angajăm difuzări de presă - Tribuna. Informaţii la sediul redacţiei, str.George Gosbuewh. Atenţie, şoferi începând de astăzi intră in vigoare noul Cod Rutier 1 % potrivit noului Cod Rutier, şoferii contravenienţi vor fi sancţionaţi pe lângă amendă şi cu puncte de penalizare *la cumularea a 15 puncte, permisul de conducere va fi suspendat . Potrivit articolului 225 din Hotărârea de Guvern 85/2003 privind regimul de aplicare a Ordonanţei de Guvern 125/2002, începând de astăzi, 1 august, se aplică sistemul de penalizare prin puncte a conducătorilor de autovehicule în cazul săvârşirii de către aceştia a uneia sau mai multor contravenţii prevăzute în noul Cod Rutier. Astfel, în cazul în care agentul de circulaţie constată comiterea unei contravenţii rutiere, contravenientul va fi sancţionat, pe lângă amenda contravenţională destul de mare (între 700.000 lei şi 8 milioane lei) şi cu înscrierea în baza de date a Serviciului Poliţiei Rutiere a punctelor de penalizare aferente 1-----------------*--------“-a fiecărei contravenţii (între 2 şi 6 puncte, în funcţie de gravitatea contravenţiei comise). în cazul în care un şofer cumulează 15 puncte de penalizare, permisul de conducere îi va fi suspendat pe o perioadă de 30 de zile, iar dacă într-un interval de 6 luni de la data expirării duratei de suspendare mai săvârşeşte alte contravenţii care să însumeze 10 puncte de penalizare, permisul de conducere îi va fi suspendat timp de încă 60 de zile. Şoferii aflaţi în aceste situaţii vor fi înştiinţaţi în scris că permisul de conducere le-a fost suspendat, documentul respectiv urmând a fi predat Serviciului Poliţiei Rutiere. Neprezentarea într-un termen de 5 zile la sediul poliţiei pentru a preda permisul de conducere va duce la prelungirea perioadei de suspendare cu încă 30 de zile. La sfârșitul fiecărui an, punctajele cumulate de conducătorii auto vor fi prescrise, indiferent dacă a fost atins sau nu pragul celor 15 puncte. D. DEAC ri. O minciună autorizată, căreia i se asigură continuitatea până în zilele noastre, s-a născut din confuzia intenţionată a doi termeni, pe care autori-,tăţile din România nu au vrut să-i separe şi nu vor să-i separe nici azi. Este vorba de “a deveni" şi “a declara". Am văzut cum nişte localităţi, care făceau mândria “ruralului" românesc, au fost declarate oraşe, fără să fi devenit cu adevărat oraşe. Am văzut comune pe care oricât leai scotoci, nu găseşti “urbanul”, avansate la excepţional pe tăbliţa din şosea şi prin ghidul turistic. Vedem oraşe declarate municipii, fără să se simtă jenată vreo autoritate de la Primărie. De fapt, cui foloseşte minciuna oficială? Minciuna oficială nu face altceva decât să sporească salariul câtorva funcţionăraşi şi să satisfacă ambiţiile ieftine ale unei părţi din populaţia, esenţial rurală, dornică să se înghesuie sub genericul "urban". Categoria “declaraţilor nedeveniţi" este largă, foarte încăpătoare şi foarte păgubitoare. Cu ce ne vor fi folositori bacalaureaţii declaraţi, care se descurcă greu în limba maternă, sau care socotesc cu siguranţa obţinerii unui rezultat inexact? Minciuna oficială poate să aducă un pseudoavantaj imediat. Atât. Ea se practică şi este admisă şi în partea de sus a relaţiilor internaţionale. Ne-am bucurat că Statele Unite au declarat România ţară cu economie de piaţă funcţională. Noi ştim ca este o minciună oficială, dar o admitem şi vrem să o folosim. Cât timp? Drumul minciunii este cu atât mai dăunător cu cât este mai lung. Cea mai rezistentă la drum dintre toate minciunile oficiale se numeşte “doctrină”. Şi ea se “declară” în permanenţă şi nu "devine” niciodată. Mihai BRATU SC Transmixt SA Sibiu a deschis două noi curse regulate de călători începând cu data de 07.07.2003 s-au deschis două noi curse regulate de călători pe următoarele rute: I. Sibiu-Sebeş-Orăştie-Deva-Arad-Timişoara - plecări zilnic la ora 15.30 din Sibiu şi returul la ora 16.30 din Timişoara. II. Sibiu-Braşov-Ploieşti-Constanţa-Mangalia * - plecări la ora 5 din Sibiu în zilele de luni, miercuri, vineri; - plecări la ora 12 din Mangalia în zilele de marţi, joi, sâmbătă. Cursele se efectuează cu microbuze moderne şi confortabile, dotate cu instalaţii de climatizare. Pentru rezervări de locuri şi informaţii suplimentare la telefon 0269/21.77.57, 0744/56.63.90.