Tribuna, septembrie 2003 (Anul 119, nr. 3809-3834)

2003-09-01 / nr. 3809

1 COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIX, serie nouă, nr. 3809 Luni, 1 septembrie 2003 8 pagini (cu supliment): 4500 lei la abonați-1800 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro 1 — SIBIU — Un mesaj de suflet din partea preşedintelui Ion ILIESCU Tilişca -1 M O candelă aprinsă a istoriei naţional Timp de două zile, tilişcanii şi-au strâns rândurile chemându-şi “fiii rătăcitori” la o întâlnire cu adânci semnificaţii istorice. Nu exagerăm cu nimic, căci pe aceste plaiuri, cu anumită ritmicitate, stabilită de dorul de meleagurile natale, în zilele lui august, are loc întâlnirea “Fiilor Satului". Am avut şansa să fim martorii unei astfel de întâlniri. în ciuda caniculei ce părea să fie potrivnică momentului, în faţa Primăriei tot suflul tilişcanilor a dorit să sărbătorească cum se cuvine evenimentul. Aproape de ei, în postură de adevăraţi prieteni, au fost personalităţi culturale, locale şi naţionale, oficialităţi locale, în alte feţe preoţeşti, cu toţii legaţi prin ceva, cât de mic, de această localitate. Consilierul prezidenţial Dan Vaieric, ministrul secretar de Stat, Ioan Cindrea, prefectul Mircea Silvestru Lup, subprefectul Cornel Langa, preşedintele Consiliului Judeţean, Constantin Morar, viceprimarii Sibiului, Ion Banciu şi Daniel Fântână, directorul de Cabinet al prefectului dr. Titus Dunăreanu, inspectorul general şcolar, Constantin Catrina, episcopul vicar Visarion Răşinăreanu, gr.brig.prof. univ. dr. Nicolae Uscoi, rectorul Academiei AFT, comisarul-şef prof.univ.dr. Nicolaie Şuteu - sunt doar o parte din personalităţile judeţului care au onorat festivităţile de la Tilişca. Trebuie să recunoaştem că programul a fost inedit. Astfel, am fost invitaţi la dezvelirea Stemei comunei Tilişca, la inaugurarea Muzeului Etnografic, la programul artistic susţinut de Ansamblul “Ciobănaşul” şi formaţiile locale. Interesant a fost și simpozionul “Tilișca - veche vatră românească", conf. în pag. 2 A. POPESCU 48 de ore de groaza Incendiul de pădure de la Sfârşitul săptămânii trecute a fost unul de groază pentru locuitorii din oraşul Sălişte. Vineri dimineaţa, în pădurea din preajma oraşului a izbucnit un puternic incendiu, stins cu greu de pompierii sibieni. Când toată lumea credea că greul a trecut, focul a reizbucnit în alte trei locuri, la liziera pădurii de foioase. Tot eroismul pompierilor și al localnicilor nu a putut stăvili natura distrugătoare. Timp de 48 de ore, sute de oameni s-au luptat cu flăcările, sperând sa ferească pădurea de conifere din vecinătate de la o distrugere prematură. Tot județul a sărit să dea o mână de ajutor. Conducerea Prefecturii s-a deplasat în Săliște și a coordonat lucrările de stingere a incendiilor. Pompierii sibieni au trimis toate cele patru autospeciale pentru lichidarea flăcărilor, conf. în pag. 2 Bogdan BRYLYNSKI T Biblioteca,/ "T” ’ “ Gong final la Festivalul Medieval "Cetăţi Transilvane" i Corespondenţă de la Bucureşti PD se îndreaptă spre o alianţă cu pnlm * Conferinţa Naţională PD a adoptat o declaraţie politică, în care îşi arată sprijinul pentru o viitoare alianţă * de la Sibiu, la Conferinţă a participat o delegaţie de 60 de persoane * Partidul Democrat se îndreaptă spre o alianţă preelectorală cu PNL. Vineri, câteva mii de democraţi din toată ţara au adoptat, în unanimitate, la Conferinţa Naţională a PD, declaraţia politică în care îşi arată sprijinul pentru viitoarea alianţă. Preşedintele PD, Traian Băsescu, a prezentat priorităţile partidului în întocmirea programului de guvernare al alianţei. Băsescu a spus că PD-ul va avea în vedere următoarele obiective: reforma agriculturii prin finanţarea micului fermier care să-şi dezvolte propria linie de prelucrare a materiei prime, valorificarea lemnului prin renunţarea la exportul de buşteni şi trecerea la exportul de mobilă, revigorarea turismului prin introducerea unei amnistii fiscale pentru toţi agenţii din turism care investesc în dezvoltare, crearea de centre de dezvoltare a Industriei IT, reformarea sistemului de pensii, trecerea poliţiei în subordinea autorităţilor locale, creşterea finanţării pentru educaţie de la 4 la 6% din PIB, reducerea cu 50% a fiscalităţii pe forţa de muncă şi anularea impozitului pe profitul reinvestit. Traian Băsescu a mai spus că PD salută toate compromisurile doctrinare pe care PNL le va face în vederea încheierii alianţei, arătând că şi PD va face, la rândul său, acelaşi lucru. De la Sibiu, la Conferinţa Naţională PD a participat o importantă delegaţie, formată din 60 de persoane şi condusă de preşedintele organizaţiei judeţene, Nicolae Neagu. Democraţii sibieni s-au declarat încrezători în viitoarea alianţă, fiind convinşi că la Sibiu nu vor fi probleme. (S.F.) Izvoarele stresului se găsesc, la stresaţii din clasele inferioare, în spectrul zilei de mâine, iar la stresaţii de rang superior, în apăsarea pe care o exercită asupra lor mulţimea şi greutatea responsabilităţilor. Nici unora nu le este uşor. Stresaţii din clasele inferioare pot sfârşi în balamuc sau în ştreang, stresaţii de esenţă superioara pot elimina stresul printr-o simplă demisie. Este şi soluţia pe care a ales-o procurorul general al României, domnul Tănase Joiţa, după ce presa i-a recomandat-o de mai multă vreme. Obosit de nişte dosare grele .“Chiţac-Stănculescu", "Temeşan-Bancorex”, SexyClub etc.], domnul Joiţa a căzut pradă stresului, şi-a şubrezit sănătatea şi caută să se întremeze prin demisie. Cel mai greu, se pare, au atârnat mulţimea recursurilor în anulare, în dosarele privind casele naţionalizate, prin care domnul Joiţa expedia regulat la Strasbourg mandate cu euro, pe care România trebuia să le plătească din banii tuturor românilor, nu din banii românilor vinovaţi. Nu ştim dacă în toate cazurile care l-au stresat, ZlL£l domnul Joiţa s-a sfătuit cu cineva, dar a stat atent la ce spunea preşedintele Iliescu, prin vizitele de lucru în ţară, iar dacă preşedintele îşi spunea părerea sa pe la Olteniţa sau prin alte părţi, procurorul general aplica. Auzind, pe aceste căi, cum că "proprietatea privata este un moft”, sigur că recursurile în anulare curgeau în mod firesc. Cum sa nu fii stresat când ai în permanenţă atenţia încordată? Noul procuror general, Ilie Botoş, fost procuror militar, ar putea fi mai atent la lege decât la sugestie şi atunci, demisia predecesorului ar fi un câştig pentru toţi. In ce-l priveşte, domnul Joiţa nu va fi lăsat pe drumuri. Va fi pus pe drumuri. Respectându-se tipicul, va urma drumul relaxant al diplomaţiei, unde se odihnesc şi alte victime ale stresului. Nu chiar la Paris, lângă domnul Gherman, ci la Strasbourg, oraş de care, emoţional, se simte atât de legat Mihai BRATU Afaceri a împlinit un an Clubul Oamenilor de Afaceri din Sibiu a ajuns la ceas aniversar. Vineri, la Clubul Petrom, de pe Şoseaua Alba lulia, membrii clubului au sărbătorit un an de la înfiinţare."A fost un an bun, mai ales că suntem la început. Pe viitor, activitatea clubului se va intensifică, urmând a fi identificate noi colaborări. In decursul acestui an, cele mai importante proiecte s-au materializat în participarea la speram intr-o colaborare cât mai bună cu Camera de Comerţ Industrie şi Agricultură”, a spus Ilie Grădinar, preşedintele Clubului Oamenilor de Afaceri. Ministrul secretar de Stat în Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Ioan Cindrea, susţine ca înfiinţarea clubului va duce la consolidarea mediului de afaceri sibian. "Sibiul avea nevoie de un astfel de club al oamenilor de afaceri. Acest lucru va duce la dezvoltarea economică şi socială a judeţului. Membrii clubului pot face schimb de informaţii şi să se sprijine”, a declarat Ioan Cindrea, preşedintele PSD Sibiu. Constantin Morar, preşedintele Consiliului Judeţean, a participat la aniversare în dublă calitate, om de afaceri şi lideril administraţiei judeţene. “Este important că acest club există. Sunt oameni cu un potenţial deosebit Sperăm să apară noi membri”, a afirmat Morar. La rândul său, prefectul Mircea Silvestru Lup a declarat că înfiinţarea clubului este o îmbinare între mediul de afaceri sibian şi proiectele administraţiei locale. “Interesele Sibiului îşi pot găsi rezolvare. în acest fel, se îmbină afacerile cu administraţia Clubul Oamenilor de Afaceri reuneşte, în principal, oamenii de afaceri din cadrul PSD Sibiu. Cosmin PAL