Tribuna, noiembrie 2003 (Anul 119, nr. 3862-3886)

2003-11-01 / nr. 3862

II / a—— [fondat în im de un COTIDIAN INDEPENDENT.APAR Anul CXIX, serie nouă, nr. 3862 Sâmbătă, 1 noiembrie 2003 12 pagini (cu supliment), 5000 lei (la abonați - 2000 lei) ■m ■ ja "" T2BE> 5 Mk ' jk 1 t LA olBIU Varianta în limba română pe INTERNET http ://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Continental va produce, la Sibiu, subansamble pentru Volkswagen Continental a pus, ieri, piatra de temelie a fabricii din zona industrială Vest * Compania Continental AG a pus, ieri, piatra de temelie a viitoarei fabrici Continental Temic ce va fi construită la Sibiu, în zona industrială Vest. Compania va produce, aici, componente electronice de comandă pentru industria de autoturisme. Pe lângă fabrică, la Sibiu va fi ridicat și un centru de cercetare și proiectare. Ambele unități vor crea peste 500 locuri de muncă, conf. în pag. 10 Florin STAICU Ultimatum pentru primarul Johannis şi aleşii locali , aceştia vor luni alocarea celor 13 miliarde lei restante . Conducerea Asociaţiei Persoanelor cu Handicap neuro-locomotor din judeţul Sibiu a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă organizată la sediul instituţiei, că nu va mai accepta nici un compromis din partea primarului Klaus Johannis în ceea ce priveşte achitarea salariilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap şi a indemnizaţiilor persoanelor cu handicap. Cosmin PAL cont. în pag. 1o iffcsîâîif'î |3eEses?isf§F m tsi feâp cu greva foamei . .'! Raid nocturn al inspectorilor UM Sibiu % în ce condiţii se fabrică pâinea noastră cea de toate zilele? % în noaptea de vineri spre sâmbătă, Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu a organizat un raid de amploare la mai multe societăţi care îşi desfăşoară activitateaşi pe timpul nopţii. La această acţiune au fost invitaţi să participe toţi reprezentanţii din media locală; au fost formate 8 echipe de control alcătuite dintr-un inspector pe relaţii de muncă şi unul pe securitatea mpuncii. Scopul acestei acţiuni a fost depistarea cazurilor de muncă fără forme legale, respectarea legislaţiei în domeniul relaţiilor de muncă şi a legislaţiei în domeniul securităţii în muncă. Inspectorii de la ITM nu s-au confruntat în general cu situaţii extreme, cum ar fi interzicerea accesului în incinta societăţilor sau refuzul lucrătorilor de a răspunde la întrebări. De refuz s-a “bucurat” doar presa: patronul unei brutării de pe str. V. Cârlova, alergic probabil la camerele de filmat ale colegilor de la cont, în pag. 1o Dragoș BAKO opul firmelor judeţului Sibiu Aseară, la Teatrul “Radu Stanca” din Sibiu a avut loc festivitatea de înmânare a diplomelor de competenţă companiilor din judeţul Sibiu care au obţinut rezultate deosebite în anul 2002. Topul firmelor a fost realizat de specialiştii Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu pe baza bilanţului contabil, luându-se în considerare, cumulativ, criteriile din Legea 133/1999. Manifestarea a debutat în prezenţa autorităţilor judeţene şi locale cu acordarea Diplomelor de Excelenţă firmelor care, timp de cinci ani, consecutiv, au obţinut locul I în topul companiilor, Diplomelor de Onoare, firmelor care, timp de trei ani, consecutiv, au obţinut locul I, Diplomelor pentru cei mai mari exportatori. Preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Constantin Morar, a înmânat diplomele de competenţă pentru firmele foarte mari, prefectul judeţului, Mircea Silvestru Lup, a înmânat diplomele pentru firmele mari, primarul Mediaşului, Teodor Plopeanu, a înmânat diplomele pentru firmele mijlocii, primarul Avrigului, Gheorghe Frăticiu, a înmânat diplomele pentru întreprinderile mici, iar reprezentantul CCIA a înmânat diplomele pentru microîntreprinderi. Vom reveni cu amănunte de la manifestare în ziarul nostru de marţi. Liviu BREZAE Cu o zi înaintea începerii turneului brazilian, premierul Năstase intra deja în atmosfera “carioca”, sesizând nişte similitudini politico-sportive. Premierul observa că, după cum o echipă de fotbal îşi mai schimbă jucătorii, tot aşa se petrec lucrurile şi cu echipa guvernamentală. Analiştii nu s-au mulţumit să considere aceasta doar o explicaţie a celor trei demisii. Au luat-o ca o promisiune că remanierea guvernamentală începută va continua. Presa a mizat pe d-na Rodica Stănoiu, apreciată ca fiind cea mai îndreptăţită pentru remaniere, în mod surprinzător s-a ivit şi candidatura ministrului Ioan Rus, bănuit că a participat printr-o firmă din Cluj, la cheltuirea unor fonduri PHARE. Dl. Rus a completat greşit declaraţia de interese, omiţând să treacă numele firmei la care este acţionar. Atât d-na Stănoiu, cât şi dl. Rus au declarat că nu se gândesc la vreo demisie, pentru că nu au motive. Amândoi miniştrii şi-au manifestat încrederea că premierul Năstase va rezolva în mod corect problemele lor. Amândoi miniştrii sunt vizaţi de capitolul 24 din negocierile cu Uniunea Europeană, care se şi cheamă “Justiţie şi Afaceri Interne”, deşi doamna ministru al Justiţiei a încercat, în faţa presei, o disjuncţie a cazului. Abia întors în ţară, dl. Adrian Năstase va avea de soluţionat două chestiuni delicate, care nu mai sunt “probleme personale” ale cuiva, ci probleme de guvern. Revenind la ultimele aprecieri dinaintea deplasării la Sao Paulo o să spunem că am fost plăcut impresionați când premierul a subliniat, apăsat, că “este nevoie de altă mentalitate în folosirea fondurilor europene". Așa este! Care o fi fost vechea mentalitate? în încheiere, să mai spunem că, pe ici pe colo, este nevoie şi de alţi oameni. Ca la echipele de fotbal. Mihai BRATU O delegaţie a Ministerului Economiei şi Comerţului, condusă de Andrei Grigorescu, secretar de Stat în cadrul ministerului, s-a aflat, ieri, la Sibiu, pentru a cunoaşte problemele cu care se confruntă agenţii economici sibieni şi autorităţile locale în ceea ce priveşte politica industrială a judeţului. Din delegaţie au făcut parte şi reprezentanţi ai Ministerelor Muncii, respectiv ai Educaţiei şi Cercetării, precum şi conducerea Camerei Centrale de Comerţ. “Vrem să identificăm obstacolele şi barierele cu care se confruntă agenţii economici din judeţ. Ministerul încear prin aceste echipe interministeriale conf. în pag. la Cosmin PAZ