Tribuna, decembrie 2003 (Anul 119, nr. 3887-3910)

2003-12-02 / nr. 3887

Anul CXIX, serie nouă, nr. 3887 Marți, 2 decembrie 2003 24 pagini, 5000 lei (la abonați - 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http ://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro cm-t cont. in pag. 14 ,e în dialog cu dv., pe probleme sociale, în cadrul unei rubrici săptămânale care este găzduită de ziarul nostru. Aşteptăm, în continuare, scrisorile dv. pe adresa redacţiei. Probleme sociale în dezbatere " Ioan Cindrea răspunde întrebărilor dv. Dl. Florin M., Sibiu: "Sunt de la un centru de plasament şi sunt elev la o şcoală din Sibiu. Voi termina anul acesta şi vreau neapărat să-mi găsesc un loc de muncă deoarece la vară nu voi mai fi în acest centru de plasament fiindcă am aproape 19 ani". ( Răspuns: Pentru a găsi un loc de muncă trebuie să mergeţi la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă. Având în vedere faptul că proveniţi dintr-un centru de plasament potrivit Legii nr.116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale, tinerii cu vârste între 16 şi 25 de ani, aflaţi în dificultate şi confruntaţi cu riscul excluderii sociale, printre care vă număraţi şi dv., pot beneficia de acompaniament social personalizat prin încheierea de contracte de solidaritate. Aceste contracte de solidaritate pot fi încheiate între tinerii beneficiari şi agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă pe o durată de până la 2 ani, dar nu mai puţin de un an. Dacă vă angajaţi, Agenţia va finanţa, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, salariul de bază lunar al dv., — __—---------- Joi, la Sibiu, concert extraordinar de Crăciun "Deschide uşa creştine!" Consiliul Judeţean şi Societatea Română de Televiziune organizează joi, 4 decembrie, ora 18, la Casa de Cultură a Sindicatelor Sibiu, concertul extraordinar de Crăciun “Deschide uşa creştine!” realizat de doamna Marioara Murărescu, îşi dau concursul: Nicolae Furdui Iancu, Dinu Iancu Sălăjanu, Ionuţ Fulea, Formaţia “Crai Nou” din Alba lulia, Mariana Anghel, Nineta Popa, Gabriela Tuţă, Alisa Toma, Ciprian Roman, Ovidiu Homorodean, Ovidiu Olar, Elena Mimiş-Trancă şi Grupul “Liliacul” din Baia de Aramă - Mehedinţi, Sava Negrean Brudaşcu şi Grupul de colindători din Buciumi - Sălaj, Gavril Prunoiu şi Grupul “Doruri Muscelene”, Marinela Zegrean Istici şi Grupul de copii colindători “Zestrea” din Gherla, Ansamblul de obiceiuri din Poiana Stampei - Suceava, Florica Ungur, Florica Zaha, Voichiţa Mihoc, Cornel Borza, Radu Potoran, Otilia Haraguş, Antonela Ferche, Ionel Ban, Corina Lele, un grup instrumental al Filarmonicii din Oradea condus de Aurel Moţ, Valeria Peter Predescu, Cornelia Ardelean-Archiudean, Alexandru Pugna, Lidia Someşan, Petrică Stoian Mâţu, Adrian Stanca, Vasile Ciobanu, Ion Dumitraşcu, Maria Golban Dan, Marius Ciprian Pop, Radu Ciordaş, Aurel Cicepan, Florin Mariş, Andreea Faur, Amalia Chiper, Grupul “Cununiţa” din Satu Mare, Leontina Dorea, Maria Carmen Sas, Nicolae Mureşan, Florin Lauran, Lucia Sabău, Lucia Pop Borlean, Malvina Madarederan, Petrică Mureşan, Taraful condus de Cosmin Petruţ, colindătorii din comuna Tilişca - judeţul Sibiu, colindătorii din comuna Chirpăr - judeţul Sibiu, Ansamblul “Cindrelul-Junii Sibiului”. Spectacolele sunt oferite gratuit de către organizatori. Invitaţiile se pot procura de la Casa de Cultură a Sindicatelor şi de la Centrul Creaţiei Populare “Cindrelul-Junii Sibiului” astăzi, între orele 10-14 şi miercuri, între orele 9-12. Patru experți fac Damas spulberat de un autobuz Tursub un studiu de trafic pentru Sibiu Detalii în pag. 16 Omul politic este şi un artist Arta de a vibra patriotic cu orice prilej presupune nu doar o înzestrare cu totul specială, ci şi existenţa unui auditoriu tolerant în stare să-şi reprime nişte întrebări, de dragul unui moment istoric pe care, chiar dacă nu îl înţelege în întregime, îl respectă. Românul s-a dovedit tolerant iar omul politic i-a speculat calitatea, ca pe o slăbiciune. Artiștii politici au urcat în scena politică și au oferit spectacole diverse, la date diferite, pentru diferite evenimente, toate istorice, toate pe un calapod menit să facă opinia mai confortabilă, mai bună de joc în hore. Românul a jucat şi la 24 Ianuarie, şi la 1 Decembrie şi la 23 August şi la 22 Decembrie. Românul a jucat şi la momentul înălţător şi la momentul umilitor. Politicianul care a vibrat patriotic la toate aceste momente ar putea fi întrebat A şi fost întrebat A şi răspuns. Răspunsul a fost artistico-politic. Răspunsul încearcă să explice de ce opinca joacă în continuare. Cum de ce? Din patriotism. Ştiţi de ce mănâncă lumea sarmale? Din patriotism. Stomacul patriot şi discursul patriot se îmbină fericit în momente istorice. Artistică. Mihai BRATU Oferta locurilor de muncă ^ valabilă în perioada 2-5 decembrie ^ Detalii în pag. 13 M ira m ii Pilăf ! *