Tribuna, ianuarie 2004 (Anul 120, nr. 3911-3935)

2004-01-03 / nr. 3911

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXX, serie nouă, nr. 3911 Sâmbătă, 3 ianuarie 2004 12 pagini (cu supliment), 5000 lei (la abonați-2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Sute de sibieni au ales, şi de această dată, să întâmpine Noul An în centrul Sibiului, sub cerul liber. întâlnirea din centru, devenită, deja, o tradiţie, a avut loc, de această dată, în parcarea Cazarma 90, unde municipalitatea a amenajat Orăşelul Copiilor şi, în noaptea dintre ani, a organizat o petrecere pe cinste. Concertul susţinut pe scenă i-a avut ca invitaţi, printre alţii, pe Verso, Riff, Regal, Iedera, Mileniul III şi Atac, toţi reuşind să încălzească, la propriu, asistenţa. La cumpăna dintre ani, cerul a fost luminat de jocuri de artificii, care au strălucit minute în şir. Petrecerea a continuat până spre dimineaţă... CS.FI Pe stâncile de la Bălea La un pas de moarte doi tineri şi-au petrecut Revelionul pe patul de spital , ei au alunecat pe poteca ce leagă Bâlea Lac de Bâlea Cascadă şi au rămas agăţaţi de stânci mai bine de o jumătate de oră din cauza rănilor, cei doi tineri au fost la un pas de moarte * D oi tineri au fost miercuri la un pas de moarte în munţii Făgăraş. Cei doi tineri, băiat şi fată, au coborât miercuri dimineaţă de la Bâlea Lac la Bâlea Cascadă, pe potecă, în dreptul pilonului II, tinerii au alunecat pe gheaţă şi au căzut într-o prăpastie la câţiva zeci de metri adâncime. Cu multă prezenţă de spirit, cei doi au reuşit să se agaţe de stânci şi acest lucru le-a salvat probabil vieţile. Spânzurată deasupra prăpăstiei, tânăra a pus mâna pe telefonul mobil şi a sunat la poliţie. Salvamontiştii din Sibiu au fost apelaţi de urgenţă de către dispeceratul de poliţie şi au primit numărul de telefon al tinerilor agaţe pe stânci. Salvamontişfff,i-au sunat apoi pe cei doi tineri şi i-au rugat să stea nemişcaţi, în aşteptarea patrulei. O echipă a plecat imediat de la Bâlea spre locul accidentului, unde au ajuns în aproape 20 de minute. Concomitent, de la Sibiu a plecat spre Bâlea un echipaj al SMURD- ului. Salvamontiştii i-au recuperat pe cei doi tineri. Alături de salvamontiştii sibieni, la acţiunea de salvare au participat şi colegii lor de la Piteşti, aflaţi şi ei în patrulare în zonă. conf. în pag.o Bogdan BRYLYNSKI loV) mii/Bet începând cu acest an, activităţile de recrutare-încorporare în armată se vor desfăşura în vechiul sediu al Centrului Militar Judeţean din Calea Dumbrăvii nr. 34, în spaţiile pe care Universitatea “Lucian Blaga” le pune la dispoziţie (prin protocolul încheiat), întrucât în noul sediu al CMJ nu sunt asigurate spaţiile necesare desfăşurării corespunzătoare a încorporărilor în municipiul Sibiu. în cele trei serii din 2003 au fost încorporaţi circa 1300 de tineri, contingent 1983 şi restanţe din contingente mai vechi, precum şi tineri voluntari care nu au împlinit vârsta de 20 ani. (I.S.) Primul sibian născut în 2004 a venit pe lume la ora 1.40 Primul sibian născut în 2004 la Maternitatea Sibiu a venit pe lume la o oră şi 40 de minute de la primul gong al noului an. Se numeşte Radu Miclea şi a avut, la naştere, 2,560 kg. A fost o noapte destul de agitată la maternitatea sibiană, întrucât până la ora 6.20 au mai venit pe lume trei copii: Maria Vintilă, Ştefan Popescu şi Adrian Ţenea. Tuturor, viaţă lungă, sănătate şi La mulţi ani! (S.F) în dimineaţa de 1 ianuarie Schuster Ecologic a făcut “lună” centrul Sibiului Ca în fiecare an, după petrecerea de Revelion, în centrul Sibiului au rămas sute de kilograme de gunoaie, lăsate în urmă de sibienii petrecăreţi. Sticle sparte, doze de bere, hârtii, cutii de carton - toate au creat o imagine dezolantă în jurul orei 4, după ce fiecare sibian s-a retras pe la casa lui. în aceste condiţii, societatea ‘‘Schuster & Co Ecologic” Sibiu, care se ocupă de curăţenie în municipiu, a avut de lucru, în consecinţă,zorii primei zile a noului an au găsit centrul Sibiului curat, graţie eforturilor angajaţilor de la "Schuster". Merită felicitările tuturor. CS.FJ Desprins din presa lumii, anul 2003 apare ca un an al dezastrelor. Cu mai mult de 50.000 de oameni pieriţi în dezastrele naturale care au năpădit cu o frecvenţa înfricoşătoare, pământul, cu nişte morţi număraţi cu aproximaţie pe fronturile calde ale războaielor, cu victime ale terorismului planetar, 2003 n-are motive să fie regretat Bine că s-a dus! Desprins din discursurile de sărbători, 2003 are şi părţile lui faimoase, mai greu de evidenţiat deşi s-au făcut încercări. Au fost şi bune, şi rele, cele rele dominând, fără doar şi poate. Aceasta ar fi balanţa lumii, în general, în mod miraculos, balanţa României înclină diferit Ne-am păstrat racilele - sărăcia şi corupţia - de care ne despărţim greu, dar am avut şi nişte împliniri. Avem Constituţie, avem certitudinea că nu mai există pericolul partidului unic, s-a născut speranţa că vom fi conduşi de cei mai buni dintre noi. Este aceasta o speranţă. O speranţă rămâne întregul an 2004, cu toate că are aplicată pecetea nefavorabilă “an electoral”. Important este că s-a dat liber la speranţă. Oferta este mare, înghesuiala este mare, 2004 este, oricum, mai mare decât 2003. Să fie și mai bun! Mihai BRATU în exclusivitate pentru Tribuna Directorul Teren prezintă situaţia exactă a fondului forestier sibian Ca urmare a aplicării legilor funciare (Legea 18/1991 şi Legea 1/2000), din totalul suprafeţelor forestiere ale judeţului Sibiu de 187.194 ha pădure - afirmă ing. Ioan Terea, directorul Direcţiei Silvice Sibiu - la ora actuală 1 16.422 ha pădure au trecut în proprietatea unităţilor administrativ-teritoriale, 68.033 ha sunt păduri de stat, iar alte 2.739 ha de pădure aparţin persoanelor fizice, şcolilor şi bisericilor. Ca structură, în judeţul Sibiu există 2015 persoane care au în proprietate 1907 ha (din care 1244 persoane cu 631 ha pădure, dobândite în baza Legii 18/1991 și 771 persoane cu 1276 ha pădure, dobândite în baza Legii 1/2000). De asemenea, în proprietatea formelor asociative (composesorate) există 6962 ha pădure, iar alte 1026 ha pădure vor fi puse în posesia acestora în momentul în care se vor constitui ca persoane juridice la Judecătorii. Ca mod de administrare, în anul 2004, susţine directorul Terea. Direcţia Silvică Sibiu administrează un total de 131.296 ha pădure, din care 63.263 ha sunt păduri administrate în baza cor.ractelor semnate, cu primăriile din judeţ. Cele şase ocoale silvice private existente în judeţul Sibiu (Tălmaciu, Măgura Sibiului-Cisnădie, Avrig, Sălişte, Jina şi Iacobeni-Laslea) administrează o suprafaţă de 53.159 ha pădure. O suprafaţă de 2739 ha pădure se află în administrarea directă a proprietarilor (persoane fizice, biserici), neavând contract de administrare cu nici o structură silvică autorizată. în acest context, Terea declară că, potrivit legislaţiei în vigoare, indiferent de forma de proprietate, există obligativitatea administrării pădurilor în regim silvic. El a mai precizat că, în cel mai scurt timp, în cadrul Direct^ Silvice Sibiu vor fi rezolvate toate litigiile existente ■ la retrocedarea pădurilor.