Tribuna, iunie 2004 (Anul 120, nr. 4037-4062)

2004-06-01 / nr. 4037

7p VOTAT! De astăzi, prin Romtelecom Convorbirile locale sunt mai scumpe cu 9% APNL Pagina 17 tio COTIDIAN INDEPENDENT. APĂRE LA SIBIU Anul CXIX, serie nouă, nr. 4037 Marți, 1 iunie 2004 24 pagini, 5000 lei (la abonaţi ■ 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Johannis a inaugurat intersecţia Mihai Viteazul - Calea Dumbrăvii Primarul Klaus Johannis a inaugurat, ieri, la prânz, intersecţia Bulevardului Mihai Viteazul - Calea Dumbrăvii, ""cea mai modernă din Sibiu", după cum a spus el. Prima etapă a lucrării de străpungere a fost încheiată anul trecut, în luna noiembrie, când s-a dat în folosinţă prelungirea Bulevardului Mihai Viteazul, porţiunea dintre Calea Dumbrăvii şi str. Octavian Goga. „Amenajarea intersecţiei circulare a început în martie, odată ce timpul de afară a permis reluarea lucrărilor şi s-a realizat într-un timp foarte scurt raportat la amploarea proiectului. Am făcut pentru sibieni o intersecţie modernă”, a arătat primarul Klaus Johannis. Pe lângă realizarea propriu-zisă a intersecţiei cu tot ceea ce presupune aceasta (asfaltare, marcare, instalare de semafoare, bordurări etc), au fost înlocuite sau montate reţelele noi de utilităţi, s-au creat locuri de parcare pentru taximetrişti în zona străzii Oituz şi s-a construit o fântână arteziană placată cu marmură, pentru ca întreaga zonă să fie corespunzătoare nu numai funcţional, dar să şi arate foarte bine. Lucrările au costat peste 60 de miliarde de lei. Florin STAICU în atenţia ministrului Blănculescu Doi inspectori de control acuzaţi de abuz in serviciu şi sfidarea legii * Neculai Stanciu şi Ioan Cinazan, din cadrul Direcţiei Regionale de Metrologie Legală Braşov, fac controale şi dau amenzi după bunul lor plac * Se ştie că ministrul Controlului, Ionel Blănculescu, a promis totală transparenţă în exercitarea actului de control, în plus, domnia-sa a declarat că vor fi sancţionaţi exemplar atât agenţii economici care încalcă legea, cât şi inspectorii de control care, prin exces de zel, incompetenţă sau rea-credinţă abuzează de mandatul pe care îl au. Secţia noastră de investigaţii este în măsură să ofere ministrului Blănculescu exemplul a doi inspectori de control care fac de ruşine instituţia unde lucrează. Este vorba de Neculai Stanciu şi Ioan Cinazan, inspectori în cadrul Direcţiei Regionale de Metrologie Braşov, ultimul având funcţia de şef al Serviciului Judeţean de Metrologie Legală Sibiu. Practic, în data de 12 mai 2004, Neculai Stanciu, în mod nelegal şi abuziv, a întocmit un proces-verbal de control la firma ATLASSIB, constatând în mod eronat faptul că societatea sibiană foloseşte în mod nelegal aparate tahograf. Din investigaţiile noastre rezultă că inspectorul Stanciu, ca organ de control, a dat dovadă de o gravă necunoaştere a sarcinilor sale de serviciu, efectuând controlul în cauză fără să ia, în prealabil, legătura cu reprezentanţii legali ai societăţii şi a-i înştiinţa despre începerea unui control. în plus, făcând pe dural, inspectorul de serviciu Neculai Stanciu i-a agresat psihic pe angajaţii societăţii, solicitând (fără a fi în drept să o facă) unor angajaţi aflaţi întâmplător la locul de desfăşurare a controlului, diverse informaţii şi documente ce nu puteau fi prezentate decât de reprezentanţii legali ai societăţii. Aceleaşi metode de control inadecvate şi nelegale, ne informează Eugen Radu, consilier juridic al Holdingului ATLASSIB, au fost aplicate de Stanciu şi la alte două firme ale noastre, respectiv la "Transcar" şi "Transcom Internaţional". Secţia de investigaţii cont. in pag. 14 G*10 1+ 11 ziua internaţionala a Copilului Pagina zi împreună întoarcem ceasul! 3+1 pentru cârmaci ENA este numele scurt al Şcolii Naţionale de Administraţie, institut parizian de prestigiu, unde se pregătesc înalţi funcţionari publici, primari, prefecţi şi chiar ambasadori. Un absolvent al ENA este un administrator garantat. De acest avantaj a vrut să se folosească fostul diplomat Geoană, în cursa pentru Primăria Capitalei. Mitică Dragomir nu este absolvent ENA, dar este o prezenţă delectantă şi un rezervor de surprize pentru oamenii răbdători. Cei doi, împreună cu Traian Băsescu şi cu Monica Tatoiu, au format, vineri seară, la televizor, un careu al candidaţilor. Diplomatul pe cale să eşueze la Primărie a fost luat în primire de un Dragomir aţâţat. Disputa a semănat a conspiraţie. Duetul Dragomir-Tatoiu a funcţionat ca după repetiţie. Surpriză a furnizat doar Traian Băsescu, cel care a venit în cvartet cu o "trompetă" prevăzută cu surdină, întrebat unde sunt investitorii străini promişi, diplomatul ENA n-a putut să-i arate, astfel că "fotbalistul" Dragomir a dedus, în mod logic, că Geoană are "coloana vertebrală flexibilă", calitate recunoscută şi de ceilalţi doi. Dragomir a prelungit raţionamentul şi a ajuns la concluzia că Geoană se face vinovat de genocid. Scurt. Compoziţia careului candidaţilor asigura, prin ea însăşi, succesul emisiunii, dar pe partea de penibil, care era aşteptată din direcţia Dragomir, exclusiv, a fost împărţită frăţeşte de tuspatru candidaţii. "La ENA la Paris, la Harvard în SUA, am învăţat administraţie publică sănătoasă şi o voi pune la dispoziţia dumneavoastră", a vrut să-i asigure Geoană pe bucureşteni. Ca şi când la Bucureşti s-ar potrivi vreo învăţătură de pe undeva. Mihai BRATU Un autostopist spulberat de un Opel, pe Calea Şurii Mari ,maşina era condusă de un cetăţean german aflat sub influenţa alcoolului. Duminică, 30 mai, în jurul orei 19.45, pe Calea Şurii Mari din Sibiu, s-a produs un accident de circulaţie soldat cu un mort. Cetăţeanul german S. Friederich, de 58 ani, domiciliat în oraşul Nürnberg, aflat sub influenţa alcoolului (0,84 mg/l aer expirat) a pierdut controlul direcţiei de mers a autoturismului său Opel Vectra şi l-a acroşat pe S. Victor, de 44 ani, din satul Bărcăneşti- Vâlcea, care făcea autostopul pe carosabil, în apropierea trotuarului. în urma impactului, autostopistul a decedat pe loc. I. SORESCU "SFATUL BUN E SCUMP , D A R N U L A N U • ”A lua sau a nu lua” centrală termică individuală? Asta-i chestiunea anului 2004! ‘ Instalatorii și vânzătorii de centrale vă dau un răspuns clar desigur, căci este cu mult mai ieftin! Dar stau lucrurile chiar așa? Clientul mediu CMMONSIB consumă circa 11,9 Gcal pe an La noul preţ de referinţă de 880.000 ieLGcal acest consum reprezintă 10.472.000 lei pe an (872667 lei în medie pe lună). Cu sprijinul Consiliului Local ne-am putea extinde şi v-am putea scădea nota de plată în medie cu 25%. Costul mediu lunar ar deveni 654500 lei. O centrală termică individuală costă între 20 şi 30 de miloane de lei. Credite, până la 4 sau poate 5 ani, se dau la o dobândă de 28%, plus un comision de 3%, plus o asigurare obligatorie de 0,6%, plus autorizarea care costă între 1,5 şi 3,5 milioane de lei, plus verificarea anuală, plus contractul de service anual care costă cam 30 de EURO. Pe an, la un credit pe 5 ani, costurile acestea se ridică la 10 -14,5 milioane de lei. Peste care mai vine şi nota de gaz. La un consum de numai 2000 de metri cubi (media pe ţară se pare că este de 2400) se mai adaugă 8.660.000 lei totalul cheltuielilor situându-se între 19 şi 23 de milioane de lei pe an. Media lunară este deci între 1,6 şi 1,9 milioane. Şi asta la un preţ subvenţionat al gazului. Dar când se va alinia preţul gazului la cel al Uniunii Europene, unde consumatorul casnic plăteşte pe medul cub de gaz aproape de trei ori mai mult decât producătorul centralizat de energie ternică? Mai aveţi întrebări? Specialiştii noştri vă stau la dispoziţie. Pe strada Mirăslău 41, sau la telefonul 0269/23.38.34. 0N S 1B