Tribuna, septembrie 2004 (Anul 120, nr. 4116-4141)

2004-09-01 / nr. 4116

II COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIIJ Anul CXX, serie nouă, nr. 4116 Miercuri, 1 septembrie 2004 16 pagini, 5000 lei (la abonați - 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro,publicitate@tribuna.ro Se spune că, indirect, numărul autovehiculelor dintr-un acasă, să ne debarasăm de puerilele ambiţii de "întâietate" oraş (cifră la care se mai adaugă şi traficul celor aflaţi doar ■ (chiar dacă conducem maşini cu roţi de o anumită lăţime şi cu în traversarea urbei!) exprimă oarecum gradul de "nobleţe" cai putere în exces!). Aşadar, disciplina în ale circulaţiei a a respectivei metropole, capitale, municipiu sau - în cazul devenit o absolută... necesitate, ca să nu mai pomenim de nostru - a oraşului de pe Cibin. O ştim cu toții, am ajuns să acel necesar "fair play pe patru roţi", fără de care acea nobleţe circulăm, bară la bară (în anumite ore de vârf!), situaţii riscă să se cam "dezumfle", destul de frecvente în care va trebui să cam lăsăm nervii Text şi foto: Fred MSS I Cei 18 social-democraţ! continuă maratonul alegerilor preliminare din sânul PSD Purtătorul de cuvânt al PSD, Ovidiu Boia, a susţinut o conferinţă de presă, la începutul săptămânii, în care a făcut referiri la stadiul alegerilor preliminare din cadrul partidului pe care îl reprezintă. După ce în 28 august au avut o întrevedere cu membrii PSD din zona Avrig, iar în 19 august cu cei din zona Mediaş, competitorii urmează să mai treacă peste ultimul examen din 3 septembrie, când trebuie să convingă membrii PSD din Sibiu, Şelimbăr, Cristian, Orlat, Şura Mare şi Şura Mică, Slimnic, Roşia, Vurpăr, Cisnădie, Sadu, Râu Sadului, Poplaca, Gura Râului, Ocna, Loamneş, Păuca, Ludoş, Sălişte, Tilişca, Apoldu de Jos, Poiana şi Jina, care vor fi cei şase deputaţi şi cei trei senatori ce-i vor reprezenta în toamnă la alegerile parlamentare. Până în prezent cei peste 1.000 de social-democraţi şi-au făcut o imagine asupra candidaţilor şi asupra competiţiei. Urmează să vedem care va fi reacţia finală din partea celor 11.000 de electori, aşteptaţi la urne în data de 5 septembrie a.c. {vent. inpag. III) (A.P.) RITMUL DE CONSTRUIRE RĂMÂNE CONSTANT Potrivit datelor statistice ale Primăriei municipiului Sibiu, de la începutul acestui an şi până acum, Primăria Sibiu a eliberat 753 de autorizaţii de construire. Comparativ cu anul trecut, cifra indică o constanţă în privinţa numărului de construcţii care se ridică anual în Sibiu. Concret, în 2003, Primăria Sibiu a eliberat 1080 de autorizaţii, dintre care numai 99 pentru locuinţe. Anul acesta, cea mai mare valoare a unei construcţii pentru care s-a cerut autorizaţie este de 59 de miliarde lei, pentru una dintre firmele din Zona Industrială Vest. Este de așteptat ca, în următoarele 6 luni, numărul cererilor de acordare a autorizaţiei de construcţie să crească la capitolul locuințe, întrucât numai în cartierul Tineretului va începe, în scurt timp, construirea a peste 400 de case. (hicht O zi mare pentru informaticienii militari Structurile MApN ne-au dovedit că ştiu să-şi pună în valoare evenimentele militare. în acest spirit, am include şi aniversarea Zilei informaticienilor militari. Momentul nu a fost uitat de Şcoala de aplicaţie pentru transmisiuni, informatică şi război electronic Sibiu, care va puncta evenimentul, azi, 1 septembrie, a.c., aşa cum a făcut-o an de an. Maior Adrian Roibescu ne-a precizat: "Să nu uităm că primele file ale istoriei în domeniu le regăsim în 1960, apoi în 1963, anul de naştere al informaticii militare. Specialiştii militari şi-au demonstrat profesionalismul realizând primele calculatoare electronice din ţară: CENA1 (1967) şi CENA 2 (1969). Să nu uităm nici că în 1990 a luat fiinţă arma «informatică şi automatizarea conducerii trupelor»". Tot ofiţerul de relaţii publice a ţinut să facă referiri şi la un scurt istoric al informaticii militare din Sibiu, care a început în 1977, odată cu admiterea în învăţământul militar a primei grupe de elevi maiştri militari, şi prin înfiinţarea în 1978 a Catedrei de tehnică de calcul din cadrul Şcolii Militare de Maiştri şi Subofiţeri "Gheorghe Lazăr". (font. in pag. III) F.STAICU Belgienii investesc un agroturism Dacă până nu demult turiştii străini erau interesaţi să vină în România să viziteze şi să petreacă puţin timp în locuri în care istoria şi tradiţia reuşeau să ofere un cadru de vis pentru cei obişnuiţi cu betoane şi o "natură amenajată", iată că acum belgienii sunt interesaţi să investească în agroturism. Un bun exemplu îl constituie Centrul de turism de la Biertan, cu capital româno-belgian, înfiinţat în cadrul Societăţii "Natura". "De la punerea bazelor acestui centru turistic şi până în prezent am reuşit să atragem un număr mare de turişti străini, peste 20.000, la anul trecut, şi în creştere anul acesta, an care nu s-a încheiat încă.Turiştii sunt interesaţi atât de Cetatea Biertan, de împrejurimilelocalităţii, cât şi de restaurantul în stil medieval pe care am reuşitsă-l restaurăm şi să-l amenajăm", ne-a declarat directorul Societăţii "Natura" S.R.L., conf.dr. Ladislau Rosenberg. în prezent, în Biertan există zece pensiuni agroturistice, cu două-trei camere amenajate, care pot asigura 90 locuri de cazare. Preţul este de circa 10 euro, în care sunt incluse cazarea şi micul dejun. (I. C.) ! Timp de trei zile, centrul istoric al Sibiului oferă localnicilor şi vizitatorilor un scurt periplu în istoria olăritului românesc. Peste 200 de olari şi ceramişti din diferite zone etnografice ale României , se întâlnesc sâmbătă, duminică şi luni la cea de-a XXXVIII-a ediţie a Târgului Olarilor, într-o încercare de prezentare a caracteristicilor şi a evoluţiei şcolilor de olărit din ţară. Prestigioasa manifestare a fost propusă de către Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale "Cindrelul-Junii" I Sibiu printre proiectele anului 2007 când Sibiu va fi Capitală Culturală Europeană. "Dorinţa noastră este ca, în 2007, să le despărţim creatorii populari de comercianţi. Astfel, în Piaţa Mică se vor regăsi comercianţii, iar creatorii vor rămâne în Piaţa Mare. încercăm, de asemenea, o extindere a Târgului. Dorim să ii internaţionalizăm manifestarea, iar pe baza relaţiilor pe care leam stabilit cu Germania, Franţa şi Belgia să invităm olari şi ceramişti ■g şi din alte ţări europene", spune Ion Dinu, directorul CJCPCTV Sibiu. La Sibiu, la sfârşitul acestei săptămâni, se va desfăşura Târgul Olarilor Aproximativ 20 dintre creatorii populari, prezenţi la sfârşitul acestei săptămâni la Sibiu, vor deschide standuri şi la Festivalul , Turcii şi al Brânzei, care se va desfăşura, în aceeaşi perioadă, la p. Sălişte. Recomandări Târgul Olarilor va fi deschis în Piaţa Mare a Sibiului, sâmbătă , şi duminică, între orele 8-21, şi luni, orele 8-14. (M. 5.) Până când vom cunoaşte mult prin birouri, ci să găsească strategiile de campanie elec- modalităţi simple de contact totală ale celorlalte partide, direct cu cetăţenii alegători precum şi recomandările pe "fără fast şi ostentaţie". De care acestea le fac propriilor altfel, pesediştii fuseseră certaţi membri, să aruncăm o privire mai din timp, la Cotroceni, pentru abateri de la simplitate, când însuşi preşedintele Ion Iliescu i-a povăţuit să nu facă o campanie electorală “opulentă şi agresivă", peste recomandările extrase Dacă membrii Partidului din lucrările Congresului Social-Democrat vor da extraordinar al PSD. Unele dovadă de ascultare și uor recomandări ne sunt deja urma neabătut recomandările cunoscute din campania Congresului, și dacă celelalte pentru alegerile locale, altele partide vor accepta să ducă o sunt noi, izvorâte din campanie civilizată, vom avea rezultatele alegerilor. Două parte de o surpriză inimagiprobleme fac fruntea listei de nobilă în precampania episrecomandări: mobilizarea la tolală de dinaintea Congreume a membrilor proprii și sulii. Din păcate, ultima dintre remotivarea electoratului din recomandări ne pune în mediul urban. Dacă mobili- pericol surpriza. Ea cere zarea la urne a propriilor membrilor PSD "să dea dovadă membri devine problemă, nu de imaginație". Ştiind noi că e semn bun pentru vreun imaginaţia omului n-are partid, mai ales când are delimitări precise, ba o mai ia menirea la urne a fost scoasă uneori razna, ne încearcăm din lista de strategii, în urma vagă îndoială legată ,de experienţei urbane Bacău, curăţenia unei campanii unde a funcţionat sistemul" de electorale lăsată pradă la om la om" "din casă în casă", imaginaţiei omului, fie el şi Aşadar membrii de partid nu politic. Sau mai cu seamă, trebuie să zăbovească prea Mihai BRATU Mansarda Medicinei Legale a fost finalizată * aici sunt amenajate o sală de curs, un laborator şi o sală de consultaţii * Lucrările la mansarda Secţiei Medicina Legală, din cadrul Spitalului Clinic Judeţean Sibiu, au fost încheiate în această perioadă, iar spaţiul a fost dat în folosinţă. In podul aflat deasupra clădirii în care îşi desfăşoară acivitatea Secţiile Medicina Legală şi Anatomie Patologica au fost amenajate trei încăperi moderne şi bine dotate şi a fost rezolvată astfel şi problema spaţiului, mai ales pentru studenţii care aveau nevoie de o sală de curs. "La mansardă au fost construite o sală de curs, un minilaborator şi o sală de consultaţii, au fost puse geamuri termopan, pardoseală şi mobilier nou"- spune Geraldina Găldean, şeful Biroului de Relaţii cu Publicul din cadrul spitalului. Lucrările la această parte a clădirii au început în anul 2002 şi au costat 1,25 miliarde lei, bani proveniţi din fonduri proprii ale spitalului. Sorana MAIER