Tribuna, octombrie 2004 (Anul 120, nr. 4142-4167)

2004-10-01 / nr. 4142

Anul CXX, serie nouă, nr. 4142? IEmmmEmEmJm ! COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Vineri, 1 octombrie 2004 24 pagini, 5000 lei (la abonați - 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro â u '£ e utorităţile se chinuie în adevăratul sens al cuvântului să găsească o soluţie pentru continuarea lucrărilor la Podul Gării. După ce Guvernul a alocat, în 20 septembrie, 10,4 miliarde lei, Consiliul Local Sibiu a aprobat, ieri, o rectificare bugetară prin care municipalitatea sibiană suplimentează fondurile alocate pe acest an pentru Podul Gării, cu 7 miliarde. Suma, deşi nu e mică, pare ca o picătură întrun pahar cu apă, întrucât necesarul total pentru finalizarea lucrărilor era, înainte de şedinţa de ieri, de încă 59 de miliarde lei. Practic, demolarea şi reconstruirea Podului Gării nu a mers aşa cum şi-ar fi dorit autorităţile, începute în 8 iulie 2003, lucrările au încetinit pe măsură ce fondurile au întârziat. Potrivit documentelor prezentate, ieri, Consiliului Local de Primăria Sibiu, la ora actuală autorităţile mai au de plătit 11,6 miliarde de lei pentru ce s-a lucrat până acum. Cele trei autorităţi care s-au angajat să refacă podul sunt: Ministerul Transporturilor (79,5 de miliarde), Consiliul Judeţean (22,4 miliarde) şi Consiliul Local (26,2 miliarde). Până acum, ministerul a alocat 34,7 miliarde, Consiliul Judeţean a alocat 10 miliarde, iar Consiliul Local 24 de miliarde. Cu toate acestea, sumele au fost insuficiente, acumulându-se datorii la constructor de 11,6 miliarde. Cu cele 7 miliarde pe care le-a aprobat, ieri, Consiliul Local depăşeşte valoarea sumelor pe care s-a angajat să le achite pentru Podul Gării, dar suma ar putea determina reluarea lucrărilor, și așa întârziate peste măsură. F. STAICU Foto: Fred MSS Din fericire, alarmă falsă pe B-dul V. IMilea Geantă diplomat cu bucluc Ieri, în jurul amiezii, Dispeceratul IPJ Sibiu a fost sesizat că, în parcul de joacă pentru copii de lângă staţia Petrom, situată pe B-dul Vasile Milea, se află o geantă diplomat abandonată. Comanda Inspectoratului Judeţean de Poliţie Sibiu s-a deplasat operativ la locul cu pricina, concomitent luându-se următoarele măsuri: alarmarea subunităţii Grupei pirotehnice interjudeţene a Poliţiei, contactarea conducerii SRI pentru trimiterea la faţa locului a echipei specializate, aducerea câinelui specializat în depistarea substanţelor explozibile, mobilizarea autospecialei de la grupul de pompieri şi a echipei Inspectoratului de Protecţie Civilă. Imediat a fost eliberată zona, toţi cetăţenii fiind duşi la limita de siguranţă, au fost evacuate maşinile, a fost deviată circulaţia rutieră pe strada Rahovei, totodată întrerupându-se furnizarea energiei electrice la staţia Petrom. După verificarea genţii diplomat de câinele specializat au fost efectuate patru verificări succesive, conform procedurilor specifice, în urma acestora s-a constatat că nu era vorba nici de un atentat, nici de o farsă. Cercetările au stabilit că N.I., din Sibiu, a uitat geanta în locul respectiv, fără a avea nici cea mai mică intenţie de a provoca panică. Cetăţenii care observă obiecte dubioase sunt rugaţi să sesizeze de urgenţă Dispeceratul IPJ, pentru a putea preveni eventualele tragedii. întreaga acţiune de ieri a fost condusă personal de chestorul de Poliţie, dr. Nicolaie Gheorghe Şuteu, şeful IPJ Sibiu. (D. B.) Sibiul îşi rectifică bugetul din rezerva bugetară şi din fondul de garantare pentru BERD * municipalitatea a renunţat la amenajările din Piaţa Mare şi Cartierul Tineretului pentru a da bani la Podul Gării * Consiliul Local Sibiu a aprobat, ieri, rectificarea bugetului local pe anul 2004. Practic, bugetul creşte cu aproximativ 10 miliarde de lei, dar banii nu provin din încasări mai mari sau din alte surse externe, ci tocmai din fondul de rezervă bugetară şi din fondul pentru garantarea împrumutului de la BERD. Suma de 10 miliarde a fost împărţită către mai multe instituţii şi servicii care au solicitat suplimentări de fonduri. Cel mai mult s-a alocat la învăţământ, e vorba de 3,5 miliarde, bani necesari pentru acoperirea creşterilor de preţuri înregistrate la gaz, apă, canal, energie electrică. Urmează, cu două miliarde, direcţia Arhitect Şef, care are nevoie de această sumă pentru realizarea documentaţiei în vederea cuprinderii Centrului Istoric al Sibiului în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO. Sume de câte 1 miliard au primit Teatrul "Radu Stanca", pentru cheltuieli de întreţinere şi pentru organizarea Festivalului Internaţional de Teatru, şi Serviciul Public "Complex Baia Neptun", pentru reparaţii capitale la bazinul de înot. Rectificarea bugetară cuprinde şi mutarea unor sume de la un capitol la altul în privinţa investiţiilor. Edilii au luat 4 miliarde de la amenajarea Pieţei Mari şi 3 miliarde de la viabilizarea Cartierului Tineretului, lucrări care nu se mai efectuează în acest an. Suma astfel adunată, de 7 miliarde, a fost alocată pentru lucrările de la Podul Gării. F. STAICU ChoM Crimă odioasă la Nou Român Arma mortala • criminalul a împuşcat o altă persoană decât cea pe care dorea să o omoare • întreg scandalul a pornit de la o bicicletă • Crimă cum mai rar se vede chiar şi la televizor, consumată în satul Nou Român. Un bărbat a murit împuşcat, fără să aibă nici o vină şi nici măcar o legătură cu persoanele implicate în scandal. Miercuri seară, pe la ora 21, fraţii Bratu, Alexandru şi Ion s-au apucat serios de băut la bufetul din sat. Timp de aproape o oră, au băut pahar după pahar până s-au îmbătat şi au plecat spre casă. Imediat după ce fraţii Bratu au plecat spre casele lor, I.B. a ieşit şi el din bar ca să îşi caute bicicleta. Bicicleta însă, ia-o de unde nu-i. Şi pe cine putea să bănuiască bărbatul de furtul bicicletei dacă nu pe unul dintre cei doi fraţi. Supărat, I.B. a pornit spre casa lui Alexandru, să îi ceară socoteală pentru bicicleta dispărută. El i-a ajuns din urmă pe cei doi fraţi chiar în faţa casei. Acolo, cei trei au început să se certe şi să îşi împartă pumni. Alexandru a intrat imediat în casă, de unde a luat puşca pe care o folosea la vânătoare. El a uitat însă că băuse mult prea mult şi ochii îi erau tulburi. Bărbatul a pus puşca la ochi şi a tras două focuri în direcţia unui bărbat, despre care credea că este I.B. Deşi era beat mort, bărbatul a ochit destul de bine, doar că a încurcat persoanele. El l-a împuşcat pe Remus Lepădat, paznic în localitatea Nou Român, care tocmai dorea să intervină între cei trei scandalagii pentru a aplana conflictul. Bărbatul a căzut fulgerat la pământ şi a murit pe loc. Criminalul l-a nimerit direct în inimă. Poliţiştii n-au avut însă prea mari probleme în a-l reţine pe autorul acestei fapte ieşite din comun. Ei l-au găsit pe Alexandru în casă, l-au reţinut iar ieri dimineaţă l-au prezentat Judecătoriei Sibiu pentru emiterea mandatului de arestare. Bogdan BRYLYNSKI Simonele şi terorismul moderat Simonele voluntare au mai înveselit lumea. Italienii le-au organizat o mică festivitate. Unii s-au grăbit să creadă că ar fi vorba de o victorie a... A cui? Alţii s-au grăbit să sesizeze " semnale încurajatoare". Mâine, poimâine, se va vorbi de terorismul moderat, în numele căruia călăul devine simplu răpitor, renunţă la decapitare şi înmânează prezumtivelor victime Coranul şi caramele de drum. Sunt aşteptaţi gazetarii francezi de la R.F.I. şi "Le Figaro". Este aşteptat şi englezul Ken Bigler. Cine i-o fi înduioşat pe terorişti? Una dintre Simone declară, uşor teatral, că "nu trebuie să abandonăm poporul irakian". Amândouă îşi vor continua voluntariatul. "Am fost tratate cu căldură şi respect", spun ele în timp ce Berlusconi, vicepremierul Fini, prefectul şi primarul Romei, împing spectacolul până la margine. Se vorbeşte că eliberarea Simonelor ar fi costat un milion de dolari. Dacă ar fi aşa, am şti precis a cui a fost "victoria". In nici un caz a exportatorilor de democraţie deplasaţi în Irak. Ei îşi pregătesc alte victorii, în alegeri. Şi mai pregătesc ei un summit internaţional pe tema Irakului Discursurile ar fi deja pregătite. Ceva, însă, îi frământă pe eşuaţii din Irak şi le vine greu să decidă, să invite, sau sa nu invite ţările arabe la conferinţa internaţională? Oricum, terorismul moderat pune mai puţine probleme, aşa că occidentalii ar putea să ia pe umerii lor chestiunea irakiană. Pentru impresia artistică şi pentru poza finală, ar putea fi invitate şi cele două Simone voluntare. Mihai BRATU Interdicţia privind creşterea animalelor in Sibiu se amână Consilierii locali au fost de acord, ieri, cu propunerea primarului Klaus Johannis privind amânarea instituirii interdicţiei privind creşterea animalelor în municipiul Sibiu. Potrivit proiectului de hotărâre, interdicţia ar fi operat de la 1 ianuarie 2005. Johannis a propus amânarea acestui lucru cu încă un an. Principala motivaţie o constituie faptul că măsura nu poate fi aplicată decât gradual. Crescătorii de animale au investit în acest an în furaje şi nu pot scăpa de animale în numai 3 luni. Hotărârea instituie interdicţia creşterii de bovine, ovine, porcine şi cabaline în municipiul Sibiu de la 1 ianuarie 2006. Sibienii vor avea voie să crească doar păsări de curte şi animale mici, cu condiţia respectării normelor sanitarveterinare şi a amenajării de coteţe la o distanţă de minim 10 metri de orice locuinţă. F. STAICU In exclusivitate Pagina 23 -----——'did in materie penală nu putem rămâne in afara Uniunii Euro • afirmă, cu argumente, dl.dr. Constantin Butiuc, preşedintele Secţiei Penale a Tribunalului Sibiu •