Tribuna, noiembrie 2004 (Anul 120, nr. 4168-4193)

2004-11-01 / nr. 4168

ASTRA FILM FEST 2004 - emoţii pentru participanţi Filmul "Dhobighat" al italianului în sala de proiecţii luminile s-au stins, dar nu pentru a marca începutul unui nou film, ci închiderea celei de-a VlI-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film Documentar şi Antropologie Vizuală ASTRA FILM FEST 2004. în eterna ciclicitate a timpului, orice sfârşit e urmat de un nou început, iar cei care, timp de o săptămână, au călătorit în universul uman prin intermediul filmului documentar şi antropologic aşteaptă deja următoarea ediţie a festivalului. ASTRA FILM FEST s-a încheiat sâmbătă seara, dar, până în momentul gongului final, spectacolul a fost unul de calitate şi urmărit adeseori de săli arhipline. Iar, sub pulsul ameţitor al festivalului, sala de proiecţii s-a încălzit la propriu şi la figurat. Am remarcat, de asemenea, punctualitatea cu care au început proiecţiile, atmosfera întreţinută de Ansamblul "Ciubcik" al ruşilor lipoveni şi de Minisatul "Sf. Andrei", dar şi premiera unui film - "Blestemul ariciului", de Dumitru Budrala - ce schimbă o viziune generalizată asupra băieşilor. Şi apoi, aşa cum spunea Vintilă Mihăilescu, membru al juriului, menirea "unui film documentar bun este să schimbe părerea celui care priveşte", să te facă să priveşti Marin SPĂTARIU (cont. în pag. 2) Giorgio Garini a cucerit publicul COTIDIAN INDEPENDENT. APARE ILA SIBIU Anul CXX, serie nouă, nr. 4168 Luni, 1 noiembrie 2004 8 pagini (cu supliment), 5000 lei (la abonați - 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro ...... .. . ... în loc de fotocronică, să ne fie permis să facem câteva aprecieri laudative referitor la excepţionala expoziţie de fotografii, prezentată cu ocazia Festivalului de Film Documentar de la Sibiu. In majoritate instantanee, realizate în condiţii de lumină existentă, ele se disting printr-un dramatism autentic, fiind apreciate unanim de admiratori. Felicitări autorilor, dar și organizatorilor! Fred NSSA.FIAP 28 de locuitori ai judeţului vor lucra în Spania şi Germania Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă a preluat, vineri şi sâmbătă, în localităţile Agnita, Avrig, Cisnădie şi Dumbrăveni, dosarele celor interesaţi de o slujbă în Spania şi Germania. în urma acestei acţiuni, 28 de persoane din judeţul Sibiu au fost luate în evidenţă pentru a lucra în cele două ţări. în total, 57 de participanţi la selecţie au îndeplinit integral condiţiile pentru a obţine o astfel de slujbă, în meseriile de tâmplar, bucătar-ospătar, măcelar, îngrijitor de animale, sudor sau mecanic, şi se vor întâlni cu angajatorii. Din cei 57, 28 sunt din judeţul Sibiu, iar restul din judeţele Vâlcea, Cluj, Mureş, Prahova, Ilfov şi Timiş, semn că sunt români care au străbătut jumătate de ţară ca să poată ajunge să lucreze în străinătate. Au fost însă şi persoane cărora li s-a respins dosarul fie pentru că nu aveau suficientă experienţă, fie pentru că nu aveau toate actele la dosar sau nu cunoşteau limba. Cu acest prilej, Doru-Claudian Frunzulică, secretar de Stat şi şeful Departamentului pentru Muncă în Străinătate, s-a aflat la Sibiu şi a vizitat oraşele în care s-au desfăşurat selecţiile. Sâmbătă după-amiaza, Doru-Claudian Frunzulică a susţinut o conferinţă de presă la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sibiu. „în cadrul acestui departament, înfiinţat în urmă cu aproximativ două luni, în cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, am hotărât ca aceste acţiuni de selecţie a persoanelor pentru munca în străinătate să nu se mai desfăşoare la Bucureşti, ci în judeţe, la oameni acasă”, a declarat Frunzulică. El a adăugat că cei care vor merge să lucreze în Spania și Germania vor semna contracte clare care să-i ferească Sorana MAYER (cont. în pag. 2) Pentru a încerca să lămurească controversele apărute în legătură cu lucrările de modernizare de la Podul Gării, Primăria Municipiului Sibiu a dat publicităţii informaţii care arată că documentaţiile de achiziţie şi modul de acordare a lucrărilor sunt conforme cu Ordonanţa 60/2001 referitoare la achiziţiile publice, sunt legale şi au fost însuşite de Guvern. "Pentru a nu izola de oraş un cartier întreg, în care locuiesc în jur de 20.000 sibieni, lucrările pentru devierea reţelelor tehnico-edilitare şi soluţiile pentru traversarea liniei au fost prevăzute în fişa de date a achiziţiei din documentaţia de licitaţie, în care s-a menţionat că se prevede completarea contractului cu aceste lucrări. Fişa achiziţiei prevede că lucrările de completare vor fi ofertate separat de câştigătorul licitaţiei la aceleaşi tarife, în urma protocolului încheiat cu Regionala CFR Braşov, aceasta a solicitat amenajarea Pasajului Lupeni şi a străzii Gării ca soluţii pentru devierea traficului. Documentaţia, cu toate actele ei adiţionale, a fost însuşită de Ministerul Transporturilor, care a avut în comisia de evaluare a ofertelor doi reprezentanţi" - se arată într-un comunicat al Primăriei municipiului Sibiu. în aceste condiţii Primăria consideră obligaţiile de plată valabile pentru toate cele trei părţi cofinanţatoare (Primărie, Consiliul Judeţean şi Ministerul Transporturilor) şi nu poate accepta eschivări de la plată. Până în prezent, la Podul Gării s-au achitat 68 miliarde lei, ceea ce reprezintă 56% din valoarea totală a investiţiei (105 miliarde lei - construcţia Podului, 18 miliarde - devierile de trafic şi 5 miliarde - proiectare, asistenţă şi urmărire de şantier),’ în privinţa ritmului în care avansează lucrările, şi Primăria Municipiului Sibiu este nemulţumită şi a anunţat că urmăreşte modul în care se execută lucrările şi va lua măsurile legale în cazul nerespectării termenului. (S. F.)