Tribuna, martie 2005 (Anul 121, nr. 4267-4293)

2005-03-01 / nr. 4267

I - mais -COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Marți, 1 martie 2005 • 24 pagini, 6000 lei; 0,60 lei (la abonați - 2500 lei; 0,25 lei) • Anul CXXI, serie nouă, nr. 4267 Varianta în limba română pe internet: www.tribuna.ro • e-mail: red@tribuna.ro; publicitate@tribuna.ro O miarhi mhb imai ■ Spitalul nu mai are contract cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru analize medicale, radiologie şi anatomie patologică ■ gratuităţile se mai aplică numai internaţilor ■ Neatenţie, neglijenţă şi zăpadă multă răniţi Intr-un accident de autocar Ieri seară, în jurul orei 19, 1 pe DN1, în zona comunei Cristian, a avut loc un accident rutier în urma căruia au fost rănite nouă persoane. Un autocar Eurolines cu număr de Bistriţa- Năsăud plin cu pasageri, care se întorcea din Spania, s-a izbit frontal de un camion care a încercat să evite un vehicul militar ce staţiona nesemnalizat, după cum declară martori oculari. Nouă pasageri din autocar au fost răniţi, iar patru dintre ei erau, aseară, în stare gravă. Se pare că la producerea accidentului au contribuit şi condiţiile grele de circulaţie cauzate de căderile abundente de zăpadă din ultimele două zile. Poliţia continuă cercetările în acest caz, pentru stabilirea vinovaţilor. F. STAICU Florin Muntean, director la Transgaz Deputatul de Sibiu, Florin Muntean, va fi numit, săptămâna viitoare, director al Companiei Naţionale Transgaz SA. Preşedintele PD Mediaş îl va înlocui la şefia Transgaz pe actualul director Gabriel Coconea, susţin surse demne de încredere din cadrul Transgaz. Gabriel Coconea se va pensiona. Mutarea va avea loc săptămâna viitoare, deoarece Gabriel Coconea este plecat în străinătate. Johannis schimbă directori ■ primarul a declarat, ieri, la Antena 1 Sibiu, că nu exclude destituirea unor directori ai societăţilor din subordinea Consiliului Local ■ Johannis e nemulţumit de rezultatele unor societăţi şi de modul în care au fost administrate ■ in zâmbet de mărţişor ■ Mărţişorul, simbol al primăverii, pare să se nască din zâmbetul, seninătatea şi candoarea sufletului copiilor a m mmm Opoziţii, şicane, piedici Ultimul din şirul de reproşuri, pe care colegii scoşi din sărite îl aduc lui Adrian Năstase, este încălcarea înţelegerii de a şicana, în regim nonstop, Alianţa DA, Guvernul Tăriceanu şi iniţiativele preşedintelui Traian Băsescu. Adrian Năstase a fost acuzat de "non combat", cu toate că existau motive să-şi exerseze, măcar ironia, dacă nu tăişul critic. Băsescu avea o problemă cu o vilă, a fost observat când scotea din vila respectivă niște sacoşe, în timp ce una din fiice era logodită cu un ziarist. Motive temeinice pentru luat poziţie, neglijate de Năstase, spre mirarea tuturor acelora care îi cunosc pasiunea cu care apără ideile complicate. Nici nu neam gândit la o eventuală reorientare spre aşa-numita "opoziţie ajutătoare", constructivă chiar, în cadrul căreia ranchiuna, şicana şi critica gratuită se exclud. Un exemplu recent de critică gratuită, ca urmare a respectării înţelegerii de şicană non-stop, ni-l oferă deputatul PSD, Vasile Puşcaş, cel mai îndreptăţit om să evite sintagma "opoziţie constructivă”. Despre opoziţia constructivă la români s-a vorbit o singură dată, când noua putere a vrut să-l menţină în fruntea echipei de negociatori români cu Uniunea Europeană pe... Vasile Puşcaş. Domnul Puşcaş n-a înţeles să-şi pună experienţa în slujba unui obiectiv naţional şi, după consultări la vârful partidului, a demisionat. Astăzi, acelaşi domn Puşcaş ne spune că România ar rata data Integrării. Ideea fostului negociator-şef este sprijinită în nişte comentarii ciudate, cum că pricina amânării ar fi corupţia, pe care Guvernul Năstase, tocmai când începuse să o combată serios, a trebuit să o lase pe mâna Guvernului Tăriceanu şi a preşedintelui Băsescu. Aşa se face că lupta anticorupţie este doar mimată, că discursurile autorităţilor nu sunt însoţite de rezultate şi d-aia s-a speriat comunitatea internaţională, d-aia e îngrijorată Europa, că autorităţile de azi nu sunt în stare "să gestioneze fenomenul". Iată cum monitorizarea la sânge se poate cristaliza în mod anost, în şicane gratuite. Şicanele se pot cristaliza în piedici. De prisos să mai amintim că opoziţia se execută prin faţă, iar piedica se pune prin spate. Nu mai spunem nici că piedica brutală, gen Vasile Puşcaş, n-are nimic în comun cu mişcările obişnuite de opoziţie. Mihai BRATU EDITORIAL VA | ** ]