Tribuna, august 2005 (Anul 121, nr. 4396-4422)

2005-08-01 / nr. 4396

Pagina 2 însemnări din sala de concert Te Demolandamus Catedrala Evanghelică din Sibiu a găzduit vineri, 29 iulie a.c., în faţa unui numeros auditoriu, concertul formaţiei vocalinstrumentale "Evangelische Jugend Kantorei der Pfalz" din Germania. Corul, soliştii vocali şi micul grup instrumental, sub conducerea dirijorului Jochen Steuerwald, cu activitate laborioasă în cadrul bisericii evanghelice din Speyer - mică localitate pe malul Rinului, în cel mai vestic dintre landurile germane, Rheinld - Phalz - se află,în momentul de faţă, întrun scurt turneu de concerte în mai multe localităţi transilvane - Sibiu, Braşov, Bistriţa etc. - prilej de a-şi evalua calităţile artistice dar şi de a lua contact cu formaţii muzicale similare în comunităţile contactate. Programul prezentat de artiştii germani, vineri seara, a cuprins lucrări vocal-instrumentale - Beatus vir de Marc- Antoine Charpentier, piesă caracterizată printr-o deplină libertate în conducerea vocilor din viziunea polifonică și prin coloritul luminos al sensurilor muzicale, Da pacem Domine de Heinrich Schütz, compozitor german care are meritul de a fi făcut intrarea muzicii germane în rândul celor ale marilor naţiuni muzicale prin legătura pe care a realizat-o între polifonia vocală tradiţională şi cuceririle stilului concertant şi monodie al modernităţii componistice şi Te Deum de Felix Mendelssohn Bartholdy şi lucrări pentru orgă - Cantilena Anglica de Samuel Scheidt şi Fantezia în fa minor de W.A. Mozart. Corul condus de Jochen Steuerwald, format din tineri cu voci clare, cristaline, în special la soprane şi altiste, a impresionat în primul rând prin comunicativitate şi dinamism, prin străduinţa de a menţine acurateţea în intonaţie dar şi prin dorinţa de a demonstra că prin entuziasm, forţă de dăruire şi îmbunătăţirea permanentă a calităţii în munca de pregătire se poate ajunge la altitudini artistice. Cei patru solişti vocali s-au achitat conştiincios de rolurile impuse de partitură. Soprana Kathrin Ziegler, cu obligaţii doar în două dintre piesele programului, a fost solicitată mai puţin, pasajele pe care le-a parcurs nefiind de natură a-i scoate în evidenţă certele calităţi vocale pe care le are. Joachim Hochbauer, un bariton cu posibilităţi destul de reduse în registrul grav, ar o voce plăcută şi diferenţiată în funcţie de piesele abordate, iar tenorul Johannes Eidloth a dovedit siguranţă şi precizie pe parcursul întregului program urmare, credem, a unei mai îndelungi experienţe artistice. O surpriză plăcută a constituit-o artista Verena Stein, a cărei evoluţie am urmărit-o cu multă atenţie, remarcându-i vocea amplă cu un anume dramatism atât în registrul grav cât şi în cel acut şi cu multă mobilitate, în cele două scurte piese pentru orgă, Torsten Wille, chiar dacă nu a etalat calităţi cu totul deosebite, s-a dovedit a fi stăpân pe secretele complicatului mecanism sonor, iar evoluţia lui a fost apreciată de auditori. Prin aportul hotărâtor al dirijorului Jochen Steuerwald, concertul tinerilor artişti germani a produs multă bucurie iubitorilor de muzică prezenţi în bătrâna catedrală, calitatea actului de cultură asigurând, desigur, trăinicia relaţiei dintre public şi opera de artă. Nicolae SCUTEA Acţiunile BRD reintră la tranzacţionare mari, 2 august 2005 BRD - Groupe Société Générale anunţă investitorilor finalizarea tuturor formalităţilor legale pentru înregistrarea majorării capitalului social, precum şi modificarea valorii nominale şi a numărului de acţiuni ale Băncii. în consecinţă, acţiunile BRD vor fi reluate la tranzacţionare la Bursa de Valori Bucureşti marți, 2 august 2005. Reamintim că la Adunarea Generală a Acţionarilor din 29 aprilie 2005 s-a aprobat majorarea capitalului social al BRD - Groupe Société Générale cu suma de 2.787.605.360.000 lei (278.760.536 lei noi), respectiv de la valoarea de 4.181.408.040.000 lei (418.140.804 lei noi) la valoarea de 6.969.013.400.000 lei (696.901.340 lei noi), prin majorarea din rezerve a valorii nominale a acţiunii BRD de la 3.000 lei (0,30 lei noi) la 5.000 lei (0,50 lei noi). De asemenea, s-a aprobat modificarea valorii nominale a acţiunii BRD de la 5.000 lei (0,50 lei noi) la 10.000 lei (1 leu nou), concomitent cu reducerea numărului total de acţiuni de la 1.393.802.680 la 696.901.340. Data de înregistrare pentru operaţiunile de majorare a capitalului social şi de modificare a valorii nominale şi a numărului de acţiuni, stabilit de AGA, a fost 1 iunie 2005. în consecinţă, de efectele acestor modificări vor beneficia Acţionarii înregistraţi în Registrul Acţionarilor la această dată. Conform Hotărârii AGA, pentru acţionarii cu un număr impar de acţiuni la data de 1 iunie 2005, rotunjirea numărului de acţiuni cuvenit ca urmare a acestor modificări s-a făcut prin adaos la cel mai apropiat întreg al numărului de acţiuni (capitalul social al Băncii fiind majorat inclusiv cu valoarea rotunjirilor necesare). în consecință, BRD - Groupe Société Générale are în prezent un capital social de 696.901.518 lei noi, împărțit în 696.901.518 acțiuni, având valoarea nominală de 1 leu nou fiecare. agenda vieţii spirituale ■ Suntem în săptămâna a 6-a după Rusalii. Sf. Ev. Matei ne prezintă minunea vindecării de către lisus a slăbănogului din Capernaum (Mt. 9,1-8). Se spune că după ce a ieşit din ţinutul gadarenilor, Iisus, intrând în corabie, a trecut lacul Ghenizaret venind în oraşul său, adică în Capernaum. Sf. Ev. Marcu mai precizează că, auzind mulţimile că lisus este acasă, s-au adunat să-i asculte cuvântul. Şi au venit la ei, aducând un paralitic pe pat, patru inşi. Aceştia, neputând din cauza mulţimii să se apropie de El, au desfăcut acoperişul casei unde era lisus şi, prin spărtură, au lăsat în jos patul în care zăcea slăbănogul. Ambii evanghelişti notează faptul că "văzând lisus credinţa lor, i-a zis slăbănogului: îndrăzneşte, fiule! Iertate sunt păcatele tale!" (Mt. 9, 2). Pentru credinţa celor patru, pentru dragostea faţă de cel suferind, Iisus i-a dăruit slăbănogului vindecarea trupului şi mai întâi iertarea păcatelor lui. ■ în fiecare an, la 1 august, începe Postul Adormirii Maicii Domnului, care precede praznicul cu acelaşi nume. Acest post este rânduit de Biserică spre aducerea aminte a virtuţilor alese ale Sfintei Fecioare şi, totodată, de postul cu care ea însăşi, după tradiţie, s-a pregătit pentru trecerea la cele veşnice. ■ Astăzi, 1 august, calendarul creştin ortodox face pomenirea Scoaterii lemnului Sfintei Cruci. Această sărbătoare provine dintr-o rânduială mai veche a Bisericii din Constantinopol. La 1 august, o părticică din lemnul Sfintei Cruci era scoasă din paraclisul palatului împărătesc şi purtată, cu sobor şi alai de sărbătoare, până la Biserica Sfânta Sofia, unde rămânea, spre mângâierea şi cinstirea credincioşilor, până la 14 august, când era readusă la palat. Această procesiune se făcea, se pare, în amintirea arătării Sfintei Cruci pe cer lui Constantin cel Mare şi a biruinţei acestuia asupra lui Maxenţiu, la podul Milvius, de pe râul Tibru (312), precum şi a descoperirii lemnului Sfintei Cruci, de către Sfânta Elena, la Ierusalim, împreună cu celelalte sărbători închinate cinstirii Crucii, respectiv: înălţarea Sf. Cruci, la 14 septembrie şi Duminica a treia din Postul Mare. Scoaterea Sfintei Cruci, de astăzi, ne cheamă ca sub umbra Crucii Domnului să ne purtăm propria noastră cruce, dată nouă, în această viaţă, de Dumnezeu. GODOBRIN Arta -Batman revineorele 14: 17:20. Timpul probabil Vremea va fi caldă, dar va deveni instabilă. Cerul variabil, va prezenta înnorări, începând din partea a doua a zilei, când local se vor semnala ploi cu caracter de aversă, însoţite de descărcări electrice şi intensificări ale vântului. Sunt şi condiţii de căderi de grindină. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 32 şi 34 grade C, iar cele minime între 15 şi 18 grade C. Izolat, indicle I.T.U. (temperatură - umezeală) va mai putea atinge pragul critic de 80 de unităţi. Meteorolog, Ilie MOJIC 1 august 2005  Horoscop-1 august 2005 Nu vă ajung banii pentru o excursie sau o călătorie, spre nemulţumirea partenerului de Pe viață. Se pare că nu reuşiţi să-i explicaţi situaţia Berbec Gemeni suficient de convingător. Vă sfătuim să ascultaţi şi părerile celor din jur şi să nu mai fiţi atât de cârcotaş La serviciu, s-ar putea să fiţi agitat din cauza unei decizii pripite a şefului. Vă recomandăm să vă temperaţi nervozitatea, altfel riscaţi să vă complicaţi situaţia. Discutaţi câini cu persoana iubită, ca să nu daţi ocazia unor certuri! Este o zi bună pentru întâlniri cu prietenii Daca nu vă controlaţi pornirile impulsive puteti avea probleme. O rudă mai în vârstă va împrumuta o sumă mare de bani De carpat, cernl-o mai demult. După-amiaa ,iese o colaborare. Nu vă grăbiţi sa f.lg111"6 fi bine să vă gândiţi cu mai multă seriozitate la ce va propuneţi să realizaţi. Dimineaţa s-ar putea să vă pună pe gânduri o ceartă cu o persoană în vârstă. întrebaţi-vă dacă aveţi o atitudine corectă faţă de cei din jur! Ar fi bine să fiţi mai prudent, ca să nu declanşaţi un scandal. Menajaţi-vă sănătatea! Wk. Fecioară Plecaţi într-o călătorie în care cheltuiţi cam mult, dar puteţi avea mari satisfacţii pe plan sentimental. S-ar putea să vă simţiţi foarte bine într-un grup, deşi nu v-aţi fi aşteptat. Balanţă Sunteţi dezamăgit de o persoană în care aţi avut mare încredere. Nu este sfârşitul lumii! Aveţi şi prieteni adevăraţi. Pe plan sentimental traversaţi o perioadă favorabilă. Vă sfătuim să evitaţi discuţiile în contradictoriu cu o rudă din partea partenerului de viaţă. Dimineaţa, sunteţi confuz şi riscaţi să aveţi *** probleme atât pe plan social, cât şi financiar. “ Vă recomandăm să nu vă ocupaţi astăzi de afaceri. Relaţiile sentimentale merg bine, ceea ce vă menţine aporalul ridicat. Spre seară, vă reveniţi şi comunicaţi mai uşor. Sir Scorpion Săgetător Sunteţi dominat de sentimente contradictorii, iar situaţia financiară nu vă oferă prea multe motive de bucurie. O persoană mai în vârstă vă propune să vă asociaţi într-o afacere. Vă recomandăm să nu luaţi nici o decizie fără să vă consultaţi cu partenerul de viaţă. Capricorn S-ar putea să fiţi încordat din cauza colaborării dificile cu un partener de afaceri. Este indicat să amânaţi orice decizie în privinţa investiţiilor, pentru că aveţi dificultăţi de concentrare. Ascultaţi sfaturile unei persoane cu experienţă în afaceri! Se pare că nu sunteţi în cea mai bună formă fizică şi intelectuală.’Vă sfătuim să nu vă asumaţi nici un risc, pentru că nu aveţi prea multe şanse de reuşită. Răbdare şi calm! Vărsator Neînţelegerile cu persoana iubită vă fac să acceptaţi fără ezitări o ieşire cu prietenii. Văă sfătuim să nu exageraţi pozând în victima. S-ar putea să faceţi cunoştinţă cu o persoana care vă cucereşte imediat. Vă recomandam să nu vă pripiţi şi să nu luaţi nici o decizie privinţa relaţiilor sentimentale. Procesare computerizată executată la S.C. Casa de Presă şi Editură Tribuna ISSN 1220-3157 Str. George Coşbuc nr. 38, cod 550013SIBIU Telefoane: 1 (0040269) Secretariat: 21.12.81 Redactori: 43.31.93; Fax:21-41.41 21.13.18 | Contabilitate-f-agenția de mică publicitate: 21.13.33 | Depart. publicitate (te).+fax: 21.66.03 TIPARUL EXECUTAT DE s.c. TIPOTRIB S.R.L SIBIU Colegiul director Director general: Mircea BITU, Directori adjuncți: Bogdan BRYIYHSW florin STUCU Internet: http://www.tribuna.ro e-mail: redactori. red@tribuna.ro publicitate. publicitate@tribuna.ro FOARTE IMPORTANT Potrivit art. 206 C.P. responsabilitatea juridică pentru conţinutul articolului aparţine autorului. De asemenea, in cazul unor agenţii de presă şi personalități citate, responsabilitatea le aparține.