Tribuna, ianuarie 2006 (Anul 122, nr. 4525-4549)

2006-01-03 / nr. 4525

Este un arbore din India Orientală, care creşte până la 100 m înălţime şi rămâne întotdeauna verde. De la acest arbore se utilizează Noutăți editoriale La librăria "Caron" (str. Tribunei nr.11): "Primul război mondial - istorie ilustrată" (69,99 lei); A. Beevor "Berlin - Căderea 1945" (59,99); A. Beevor "Stalingrad" (49,95); M. Chrichton "Frica" (34,90); C. Hofmann "îndrăgostită de un Masai" (29,90); G.G. Marquez "Ochi de câine albastru" (24,99); M. Levy "în altă viaţă" (24,90); "Semnele dragostei şi limbajul trupului" (21,90); "Ghidul manierelor elegante pentru sec. XXI" (25); "Ghid clinic - medicină internă" (76,30); "Agendă medicală" (82,84); "Dieta Young - miracolul ph pentru o sănătate perfectă” (19,90); "Webster's Colege Thesaurus"(89,90); "Concise Dictionary Thesaurus" (89,90). Horoscop 4£ şl Berbec Ziua nu începe prea bine, dar vă descurcaţi cu aplomb. Vă place să câştigaţi în pofida şansei. Ceea ce nu vă place este că nu aveţi mai mult timp liber pentru familie. Taur Aveţi un tonus ca şi cum aţi fi îndrăgostit, dacă nu s-a şi întâmplat asta. Circulaţi mult, programaţi multe evenimente şi uitaţi de obligaţiile la zi. Sunteţi obişnuiţi cu munca în asalt. | Gemeni Apar certitudini ce sunt mult peste imaginaţia dv. Deveniţi destul de confuz în faţa perspectivelor, însă vreţi să vă păstraţi sângele rece, atunci când alţii şi-l pierd. Rac Ştiţi că puteţi controla situaţia, totuşi lumea pare că vă este împotrivă. Problemele de acasă nu vă lasă să vă urmaţi obiectivele. mg% Leu Avem atâta succes încât aţi devenit o legendă printre cunoscuţi. Mulţi se întreabă cum reuşiţi asta. Dacă vă menţineţi echilibrul între ce se poate şi ce doriţi, sunteţi în avantaj. Fecioară Sunteţi stăpânii propriului destin. Dacă păşiţi pe un teren nefamiliar, este cazul să vă luaţi măsuri de precauţie. Cu persoanele apropiate încercaţi să fiţi mai intuitivi. Balanţă O discuţie diplomatică poate fi necesară, pentru a favoriza relaţia dintre dv. şi un aliat important în proiectele de afaceri. Puteţi face glume şi să vă distraţi, însă timpul dedicat muncii are prioritate. Scorpion Frecuşurile inerente nu înseamnă o luptă la propriu, ci încercarea unor colegi invidioşi de a forţa nota spre propriul interes. Nu ezitaţi să recurgeţi la un compromis. Săgetător Concentraţi-vă doar pe lucrurile practice. Lăsaţi filosofia! Treburile gospodăreşti nu vă plac, dar vă relaxează şi armonia în cămin are de câştigat. Nu aveţi ajutoare, sunteţi pe cont propriu. SANTAIUL (Santalum Album) lemnul şi esenţa obţinută prin distilare. Prezintă proprietăţi urinare şi pulmonare. Este tonic şi afrodisiac. Este indicat în caz de bronşită, diaree, cistită, blenoragie, colibaciloză. Lemnul era folosit la fabricarea mobilei, decorarea templelor, având un miros foarte plăcut şi are calitatea că nu este atacat de insecte, în cazul ceremoniilor religioase se făceau fumigaţii. S-a dovedit eficacitatea lemnului de santal preparat sub formă de esenţă, în cazul infecţiilor urinare, în Orient era considerat unul din cele mai bune parfumuri. IC.MJ vremea Vremea se va răci uşor. Cerul va fi variabil, cu unele înnorări trecătoare în timpul zilei, când izolat sunt condiţii de ploi slabe, iar la munte, trecător, ninsori. Vântul va sufla slab până la moderat, cu unele intensificări în sudul judeţului şi la munte. Temperaturile maxime: 2 la 6 grade C, temperaturile minime: -4 la -1 grade C. Local, se va semnala ceață. Stratul de zăpadă măsoară 34 cm la Păltiniș, iar la Bâlea Lac 160 cm. Meteorolog, N.RUSAN I marţi, 3 ianuarie 2006 ■ Pentru Biblioteca Judeţeană ASTRA, anul ce abia s-a încheiat s-a dovedit a fi unul deosebit de bun, din punct de vedere al perspectivelor de dezvoltare a instituţiei. Despre realizările din 2005 şi perspectivele Bibliotecii ASTRA în 2006 ne-a vorbit directorul instituţiei, Ion Onuc Nemeş.■  Cum a fost anul 2005 dezvoltarea Bibliotecii spre sfârşitul anului. Aproape pare neverosimilă concretizarea acestei idei, din etapa de vis până la realitate. Un astfel de proiect cultural atât de important nu putea să dobândească finalitate fără o susţinere în unanimitate din partea Consiliului Judeţean, a consilierilor judeţeni,fără susţinerea Guvernului, prin Ministerul Culturii şi Cultelor, care ne-a oferit poate cel mai frumos cadou de Anul Nou, 30 de miliarde lei vechi, adică o treime din valoarea investiţiei. Gestul acesta al Guvernului României în pentru Biblioteca Judeţeană ASTRA şi ce aşteptaţi de la 2006? - 2005 a fost un an bogat pentru noi, dar 2006 trebuie să devină un an deplin. Anul care a trecut a stat sub semnul aniversării unui secol de la inaugurarea Palatului Asociaţiunii, loc în care biblioteca are o existenţă neîntreruptă, iar anul 2006 va fi un an deplin având o dublă semnificaţie. Aniversarea a 145 de ani de la constituirea bibliotecii, 145 de ani în serviciul lecturii, va fi dublată de inaugurarea sediului de U3^r^---rr -rs-T* Biblioteca ASTRA, la început de an seamnă o solidaritate la un proiect cultural de anvergură naţională, care va înnobila statutul de Capitală Culturală a Sibiului, în 2007. Unul din principiile care guvernează criteriile acceptării ţărilor în Uniunea Europeană e rezumat la ideea că viitorul unei comunităţi depinde de atenţia pe care le acordă bibliotecilor. Suntem în pragul integrării în UE, iar educaţia şi cultura sunt elemente definitorii în armonizarea cu exigenţele UE. Ce a mai adus bun anul 2005? Această generozitate a fost dublată şi de o atitudine de solidaritate colegială din partea Bibliotecii Publice din Deventer, care ne-a oferit 50 de calculatoare noi pentru transferul informaţiei, pe care o deţinem, în variantă electronică. Donaţia ne dă posibilitatea să informatizăm toate compartimentele şi filialele Bibliotecii, iar, la rândul nostru, să oferim calculatoare celorlalte biblioteci din judeţ. • Cum vor fi sărbătoriţi cei 145 de ani ai Bibliotecii ASTRA? Manifestări vor avea loc pe toată durata acestui an, dar sigur că apogeul acestora va fi legat de inaugurarea noului sediu, care va fi sediul modern al Bibliotecii, în sediul vechi păstrăm biblioteca de tip clasic (cartea veche românească şi străină, manuscrise, colecţii speciale, fondul bogat de periodice), iar clădirea nouă va fi expresia modernă a ceea ce înseamnă biblioteca în secolul al XXI-lea şi în secolele care vor urma. (M.SJ  . ■ fi r 1 Tribuna timp liber Capricorn Multă lume va voi în jurul dv. Cei din familie vă cocoloşesc, prietenii vă critică. Un stres continuu peste tot. Sunteţi mulţumit că aţi bifat cam totul din agendă. .. Vărsător O veste surpriză trezeşte amintiri plăcute. Aveţi parte de alinturi, pe lângă dulciuri preparate special pe gustul dv. Aveţi grijă de sănătate! Peşti Redeveniţi creativi şi faceţi rost de fonduri să vă achitaţi obligaţiile restante. Nu sunteţi singuri. Vă simţiţi bine atât la serviciu, cât şi acasă. Cu cărţile pe faţă C.N. PICA ■ Tot mai des, din cauza alunecărilor de teren, căile de comunicaţie dintre Sibiu şi Rm. Vâlcea sunt întrerupte, spre disperarea oltenilor. Mai amatori de "drumeţii" pe Olt în sus... ■ în această lună s-au născut câţiva mari scriitori români: Aron Cotruş (2 I 1891), Ion Minulescu (7 I 1881), Mihai Eminescu (15 I 1850), Ioan Slavici (18 I 1848), I.L. Caragiale (30 I 1852) ■ Sunt curios cum va funcţiona "struţo-cămila" în care a fost transformat Muzeul Naţional Brukenthal prin mezalianţa dintre Stat şi Consistoriul Evanghelic. Ministrul Culturii şi Cultelor, Adrian Iorgulescu, n-a scăpat ocazia de a-şi face publicitate, însoţind personal noul pian adus la Sala Thalia şi donat Filarmonicii sibiene. Pariez că dacă era vorba de un ţambal, nu venea! «"Când eram copil, mă rugam în fiecare seară pentru o bicicletă. Pe urmă, mi-am dat seama că Dumnezeu nu procedează în felul acesta, aşa că am furat o bicicletă, după care l-am rugat să mă ierte". Cam aşa fac mulţi dintre bisericoşii zilelor noastre ■ Am frunzărit "Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al municipiului Sibiu". La art.50 se spune: "Este interzisă proferarea de insulte sau calomnii atât de către cel care are cuvântul cât şi de către cel din sala de şedinţă. Se interzice dialogul între vorbitori şi persoanele aflate în sală, acesta putându-se realiza numai prin intermediul preşedintelui de şedinţă". De când sunt fedegeriştii lui Johannis în Consiliu, n-am auzit să se mai işte vreun scandal, aceştia votând, fără să cârtească, toate proiectele primarului . Cum îşi mai botează sibienii copiii: Robert, Lorena, Izabela, Timeea, Anathea, Francesca, Anita, Daria, Denisa, lasmina, Raul, Angelo, Axel, Patrick, Memomena, Carlos, Casiana... Nu mai sunt de actualitate Ana, Maria, Nicolae, Ioan, părinţii pregătindu-şi odraslele şi prin prenume pentru Uniunea Europeană! ■ După ce a luat o căruţă de bani pentru că a lăsat să mai funcţioneze un timp Grădiniţa nr.44 în imobilul ce i-a fost atribuit, un sas caută, acum, chiriaşi. (Probabil că la fel se va întâmpla şi cu clădirea în care funcţionează în prezent Liceul Pedagogic) ■ De Sărbători, treburile Primăriei Sibiu au fost lăsate în seama viceprimarului Eugen Ciorugă, care abia dacă a învăţat drumul spre birou... ■ în Sibiu circulau, până în 31 decembrie 2005, 1100 taxiuri. De la 1 ianuarie nu ştiu dacă mai sunt atâtea, pentru că n-au voie să umble decât cele galbene ■ Ca la noi la nimeni, după ce au fost montate plăcile din pavajul Pieţei Mari, s-a trecut la arderea lor, operaţiune menită să confere pavajului "rigurozitatea necesară pentru a nu fi alunecos". Nu se puteau cumpăra de la început nişte plăci nealunecoase? ■ "Pentru români, Parisul e un fel de paradis. Românii nu au decât un vis: să-şi cheltuiască toată averea la Paris şi după aceea să se sinucidă. Visul lor e de a trăi la Paris, de a cheltui tot ce au şi apoi... Parisul înseamnă pentru ei fericire. Parisul, fără îndoială, este unul din oraşele cele mai triste, un oraş nespus de frumos, dar melancolic". De multe ori mi-e dor de Emil Cioran... Societate comercială ANGAJEAZĂ TEHNOREDACTOR. Condiţii: ► cunoașterea la nivel excelent a programelor Page Maker, Adobe, Photoshop, pachetul Word ► disponibilitate la program prelungit ► domiciliul în Sibiu ► telefon. CV-urile se depun pe str. George Coşbuc nr.38, secretariat, între orele 8-16.  . . ... w şi Editura 5 Casa de Publicaţie auditată BRAT Procesare computerizată executată la S.C. Casa de Presă și Editură 7 »I Str. George Coşbuc nr. 38, cod 5RDG SIBIU Telefoane: 1 (0040269) Secretariat: 21.12.81 Redactori: 43.31.93; Tribuna ISSN 1220-3157 Fax:21-41.41 21.13.18 1 Contabilitate+agenţia de mică publicitate: 21.13.33 Depart. publicitate (tel.+fax): 21.66.03 TIPARUL EXECUTAT DE s.c. TIPOTRIB S.R.L. SIBIU Colegiul director Director general: Mircea BIŢU. Directori adjuncți: Bogdan BRYLYNSKEI, Florin STAICH Internet: http://www.tribuna.ro e-mail: redactori. red3tribuna.ro publicitate. publicitate@tribuna.ro Echipa redacţională Secularile iwhirip Mircea BABĂ lles/HHisabil tie nr. Alexandru DUCA Ioniium Paula MORARIU luliana HĂRŞAN Teliiionilarlamediipiileri ala Alina TOGHE Ingrid CHILOM Natalia pretoceanu Militare text Rodica BARTOI Maria PLETERIU Valeria munteanu FOARTE IMPORTANT Potrivit art. 206 C.P. responsabilitatea juridică pentru conţinutul articolului aparţine autorului. De asemenea, in cazul unor agenţii de presă şi personalităţi citate, responsabilitatea le aparține.