Tribuna, martie 2006 (Anul 122, nr. 4574-4600)

2006-03-01 / nr. 4574

Tribuna eveniment Sorana MAIER Şelimbărul la control O comisie de control a Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor din România va verifica, săptămâna viitoare, situaţia împroprietăririlor în comuna Şelimbăr. Acest control a fost anunţat, ieri, de vicepreşedintele ANRP, Theodor Nicolescu, care s-a întâlnit cu aproximativ 20 de localnici din Şelimbăr nemulţumiţi de modul în care s-au făcut sau nu retrocedările. Theodor Nicolescu s-a întâlnit, începând de la ora 9.00, la Prefectură, cu toţi primarii din judeţul Sibiu, pentru a răspunde nelămuririlor legate de modul de aplicare a Legii 247, privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei. La aproximativ o oră de la începerea discuţiilor, un grup de oameni s-a strâns în faţa Instituţiei Prefectului pentru a-şi spune păsurile. Theodor Nicolescu şi subprefectul Marin Crăciun au stabilit o întâlnire cu aceştia, iar după încheierea întâlnirii cu primarii, oamenii au fost primiţi în sala de şedinţe. Unii dintre ei au acuzat că li s-au refuzat titlurile de proprietate, alţii probleme legate de amplasamentul terenului. "Fiecare caz şi fiecare dosar va fi analizat în parte, pentru că este vorba despre situaţii diferite. Dorinţa noastră este ca situaţia de aici să se rezolve cât mai repede, pentru asta ne vom implica cu toate forţele de care dispunem, iar dacă va fi nevoie vom solicita şi sprijinul altor autorităţi competente", ne-a declarat subprefectul Crăciun. Primarii şi legea 247 Theodor Niculescu a discutat şi cu primării din judeţul Sibiu, după ce luni s-a întâlnit cu secretarii comisiilor de fond funciar din majoritatea judeţelor din Ardeal. El a atras atenţia asupra hotărârilor irevocabile care nu au fost puse în executare, iar la Curtea Europeană pentru Drepturile Omului de la Strasbourg, România a fost deja condamnată în câteva cauze. Unii dintre primari s-au plâns de neînţelegeri cu Direcţiile Silvice vizavi de amplasamentul terenurilor ce urmează să fie retrocedate. Vicepreşedintele ANRP a atras atenţia că aceste neînţelegeri trebuie rezolvate şi a dat exemplul altor judeţe unde autoritatea s-a confruntat cu situaţii în care reprezentanţii Romsilva s-au opus retrocedărilor şi au aplicat amenzi în valoare de 300 milioane lei vechi. Reprezentantul Romsilva susţine că nu se opune la retrocedări, dar doreşte să ştie cât anume din suprafaţă este pădure. De altfel, se pare că oamenilor le revin cheltuielile cu măsurătorile. Nicolescu a recomandat ca retrocedările să fie încheiate în ceea ce priveşte drumurile forestiere, căci anul acesta este singura şansă ca oamenii să beneficieze de fonduri SAPARD. Acţionaţi în judecaţi, din lipsă de teren Iordan Nicola, secretarul Primăriei Municipiului Sibiu, a declarat că primăria a fost acţionată în judecată pentru nepunerea în posesie a unor terenuri, tocmai din lipsă de teren. "Avem sentinţe irevocabile, vrem să le punem în posesie dar nu avem terenuri", a spus Iordan Nicola. Parohii fără personalitate juridică Problema retrocedărilor terenurilor pentru greco- catolici a fost şi ea ridicată de primari. Vicepreşedintele ANRP spune că spre deosebire de cultul ortodox, parohiile greco-catolice nu aveau personalitate juridică. "Nu parohiile trebuie să revendice, ci de la episcopie în sus, organizaţiile care au personalitate juridică", a adăugat Nicolescu. Terenuri degradate drept rezervă Mediaşul se confruntă şi el cu o problemă, aceea a fondului de rezervă. Secretarul Sorin Costache a declarat ieri că există suprafeţe care au rămas înregistrate ca terenuri degradate, ce nu mai pot fi retrocedate, însă ele figurează la fondul de rezervă. Lămuriri în scris Pentru că problemele I primarilor legate de Legea 247 au fost multe şi unele dintre ele extrem de I delicate, vicepreşedintele ANRP a cerut în unele cazuri solicitări în scris la care va răspunde după ce I va avea discuţii pe această I temă la nivelul Autorităţii. Săptămâna viitoare Retrocedările de la Şelimbăr - luate la purecat înghiţit de avalanşă [continuare din nan. 1) Nicoale Mustea, şeful Serviciului Salvamont Sibiu, spune că salvarea a fost extrem de dificilă, în primul rând din cauza valurilor de ceaţă care îngreunau mersul salvatorilor, a faptului că salvamontiştii nu aveau nici un reper vizavi de locul în care se aflau cei care aveau nevoie de ajutor. De asemenea, Mustea a adăugat că totul a decurs nesperat de bine, având în vedere că la astfel de distanţe, avalanşele sunt, de cele mai multe ori, fatale. Tânărul a suferit doar leziuni minore şi a fost dus la Spitalul Clinic Judeţean Sibiu pentru îngrijiri medicale. Pentru situaţia în care ar fi fost nevoie, salvamontiştii sibieni au alertat şi echipajul de pe elicopterul SMURD Mureş. Risc de avalanşă Adrian David, salvator montan în cadrul Serviciului Salvamont Sibiu, spune că anul acesta au mai fost avalanşe de acest gen, însă fără ca turiştii să fie surprinşi de valul de zăpadă. El a adăugat că drumurile spre cabane sunt deschise, însă pe drumurile de la cabane spre zonele de creastă, riscul de producere a unor avalanşe este crescut . Turiştii care vor să ajungă pe crestele munţilor Făgăraş sunt sfătuiţi să ia legătura cu salvamontiştii pentru că aceştia le pot spune dacă zona respectivă este accesibilă sau nu. Le stau la dispoziţie telefonul 0745 140 144 şi telefonul SALVAMONT. Acesta din urmă este telefonul Dispeceratului Naţional Salvamont, şi pentru a fi mai uşor de reţinut, cel care formează caută literele cuvântului salvamont. Legislaţia actuală nu permite salvamontiştilor să închidă un traseu care devine periculos într-o anumită porţiune a anului. Ei nu pot decât să-i avertizeze pe cei care se aventurează în zonele riscante. întreruperi de curent Joi, 2 martie a c., între orele 9-16, în vederea unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice, în localitatea Cisnădie, pe străzile: Florilor, Progresului, Carpenului, Bradului, Paltinului, Plopilor, Aleea Căpșunilor, Teilor, Frasinului, Stadionului. Tot joi, între orele 9-14, în vederea unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice, în localitatea Glâmboaca. % miercuri, 1 martie 2006pag 3 PUBLICITATE Ai nevoie de mai multe OPŢIUNI ? Alege ECONOMII LA VEDERE Economisind la vedere beneficiezi de dobânzi semnificativ mai mari decât la contul curent, în condiţiile în care poţi retrage numerar oricând, atâta timp cât soldul contului rămâne mai mare de 1000 de RON. Dobânda anuală bonificată este de 7,5% sau 7,75% în funcție de suma economisită. BANCA IBTI ! Pe scurt: şi BUNE, ŞI RELE Rareş BIŢU_______ Zgomotele de pe scena politică nu lasă în pace prima pagină. Adevărul e convins că" PNL şi PD aşteptă moartea fuziunii". Noi, ăştia mulţi cu ceom fi greşit, mă-ntreb, că dacă nici politicienii nu reuşesc să trăiască bine, vouă atât vă zic: Bine că trăiţi! ■ Aglomeraţie mare pe glob, zice alt titlu sub care stă scris: "Pe Terra locuiesc 6,5 miliarde de oameni". Câţi or fi într-adevăr oameni, n-a mai socotit nimeni. Prin şcoală ni se spunea că nu suntem mai mulţi de vreo 4 miliarde şi ceva, după care, invariabil, venea gluma aia cu coeficientul de inteligenţă. Oare-ntre timp s-o fi modificat ceva? ■ în capul ziarului, acelaşi ziar ne anunţă că "Maghiarii au dreptul să înfiinţeze facultăţi la UBB Cluj- Napoca". Pe cine nu iaşi să moară, nu te lasă să vorbeşti româneşte! ■ Evenimentul Zilei scrie că "Şereş, ministrul lui Voiculescu, dă bani pe şest ziarului lui Voiculescu", din bani, evident, publici, practică pe care pesedeii au ridicat-o la rang de artă. La vremuri noi, tot vechile apucături ■ La Geneva a scârţâit din toţi noul Logan, varianta Break, pe care Tăriceanu ne-o va prezenta în curând. Cine zicea că primul ministru nu face mai nimic în afară de schi, dezacorduri şi băi de mulţime pe la munte? ■ De "Alianţa NU" am scris încă de ieri, aşa că nu mai insistăm şi lăsăm divorţul politic să-şi întindă boarfele pe ce sârme apucă ■ Tot pe sârma primei pagini am dat şi de rufele mimozelor de la Indiggo, şucărite fac că băiatul ăla cu cinci octave şi-a adjudecat selecţia pentru Eurovision. "Scandal la Indiggo", exact după modelul ţigăniilor din anii trecuţi. De data asta, până şi Băsescu şi poliţia au fost solicitaţi să amendeze aşazisele nereguli de la televotingul revereului .Fiindcă nici ei nu-i prea sigur, alt titlu de primă pagină ne-ntreabă fără ocolişuri: "Ţiriac şi Lucescu, investitori la Dinamo?", semn că-n groapă câinele mălai visează ■ Gândul: ’’PSD tras în groapă de mătuşa Tamara". Nici măcar în propriul sondaj IMAS, fostul partid care impunea poziţia de drepţi nu are mai mult de 23 la sută, în vreme ce Năstase a ajuns la 16 la sută încredere. Cel mai bine se simte tot nea Nicu, săracu’. Că el, la procente din ăstea, nu simte mai nimic! ■ Acelaşi Năstase are însă resurse pentru a face obiectul altui titlu: "Nerecunoscând nici o învinuire, Năstase o ţine sus şi tare cu dosarul politic". Asta-i ca reumatismul: şi-n groapă mai doare două-trei zile! ■ "Gică Popescu a plătit impozitul pe milionul de dolari de la Galata”. Decât s-o dea în bară la poarta lui Bodu... ■ "Salariile bugetarilor au crescut cu 24 la sută în 2005, nu cu 50 la sută", scrie mai jos. Aha, deci ştirea cu pricina nu viza românii din Diaspora aşa cum am fost tentat, iniţial, să aud! ■ Libertatea: "Silviu Prigoană şi Adriana Bahmuţan, la al treilea divorţ. Miliardarul e supărat că soţia nu-i poartă numele" ■ Ştirea e-n Libertatea, însă titlul în 7Plus: "Silviu Prigoană cum face sex, cum se însoară" «Acelaşi ziar zice că la Atena ne va reprezenta o "Voce de castrat - Domnişoara Trăistariu pleacă la Eurovision“. Oricum dacă cineva ar organiza vreodată Eurovisionul bâlciurilor, nu ne-ar bate nimeni!