Tribuna, aprilie 2006 (Anul 122, nr. 4601-4623)

2006-04-01 / nr. 4601

ȘTIRILE DE PE STRADA MEA • . 2 Chirpar Investiţii edilitare Anul 2005 a fost unul dintre cele mai productive pentru administraţia locală, potrivit primarului comunei Chirpar, Nicolae Scutea. Astfel s-au reuşit reparaţii capitale la Căminul Cultural din satul Vărd, reparaţii capitale in parcul din satul Veseud, totodată, fiind ridicat un garaj şi un grup social la Primărie. De asemenea, 1 km de pe Uliţa Cristiului a fost pietruit, în condiţiile în care pe această uliţă nu s-a mai circulat de aproape 15 ani. Şcolile au înghiţit bani Pe lista de priorităţi s-au aflat şi şcolile din comună, acestea având nevoie de lucrări de reparaţii şi zugrăveli. S-au construit două grupuri sociale la şcolile din localităţile Vărd şi Săsăuş. Fondurile au fost asigurate de la bugetul local. Poduri afectate de inundaţii şi reparate O altă direcţie spre care s-au îndreptat eforturile primăriei a fost reabilitarea podurilor din comună. Mai ales că o parte dintre acestea au fost afectate de inundaţiile din vara lui 2005. Au fost reparate podurile din localităţile Săsăuş şi Veseud. De menţionat că aceste lucrări şi nu numai au fost realizate în regie proprie de Primăria Chirpăr Planuri pentru I 2006 Autorităţile locale din comuna Chirpăr şi-au propus şi în acest an o serie de investiţii, aprobate în luna decembrie prin hotărâre de Consiliu Local. Pe listă figurează igienizare şcoli pe raza comunei Chirpăr, îmbunătăţirea aspectului localităţilor, reconstruirea unui pod avariat de inundaţii în satul Vărd de peste pârâul Obloc, finalizarea lucrărilor interioare la grupul social de la sediul Primăriei (instalaţii electrice, sanitare, zugrăveli şi instalaţie centrală), construirea unui puţ sec, lucrări de reparaţii şi împrejmuire Troiţa din Chirpăr şi lucrări de întreţinere a drumurilor comunale din comună. (C. PAL) Diabetul - alternative fitoterapeutice Miercuri, ora 18, în sala de lectură a Bibliotecii ASTRA, va avea loc o întâlnire cu prof. univ. dr. Roman Morar. Cu acest prilej va fi lansată lucrarea domniei-sale "Diabetul - alternative fitoterapeutice" și va fi prezentat medicamentul naturist Diavit, care tratează diabetul. Rezultatele cercetărilor efectuate de profesorul român au fost confirmate de specialiştii de la Universitatea Harvard din SUA. Medicii sau cei care suferă de diabet sunt aşteptaţi să vină să discute cu profesorul Morar. Menţionăm că diabetul ocupă primul loc în rândul afecţiunilor cu largă răspândire în secolul XX. (M. S.) Centru de documentare şi informare la Şura Mare Cosmin PAL Autorităţile judeţene au inaugurat, ieri, Centrul de documentare şi Informare din comuna Şura Mare, amenajat în incinta şcolii generale. Au participat pe lângă primarul comunei Şura Mare, Nicolae Avram, şi Olga Ticiu, directorul Şcolii Generale Şura Mare şi "sufletul acestei investiţii", vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Iosif Moldovan, inspectorul şcolar general adjunct, Elena Gaboş, Dan Nanu, din partea Prefecturii, precum şi cadre didactice de la şcoala din Şura Mare şi alţi invitaţi din învăţământul sibian. "Acest centru de documentare şi informare este deschis tuturor elevilor, dar şi părinţilor din Şura Mare. Investiţia este o piatră la temelia învăţământului din localitate şi ne bucurăm că am dus la bun sfârşit acest proiect. Astfel se poate comunica mai uşor între elev, părinte şi profesor", a spus Nicolae Avram, primarul comunei Şura Mare. Investiţia a fost finanţată din banii Consiliului Judeţean şi ai Consiliului Local Şura Mare, aceasta ridicându-se la aproape un miliard de lei vechi. "Este un eveniment important pentru comunitatea dumneavoastră, mai ales că acest demers durează de câţiva ani. Vă felicit pentru ceea ce aţi realizat aici, mai ales că este cel de-al 18-lea CDI din judeţ”, a spus Iosif Moldovan, vicepreşedintele TM Consiliului Judeţean. Centrul de documentare şi a informare, situat la parterul școlii, cuprinde o bibliotecă, mai multe calculatoare, precum și o sală de lectură, inaugurarea centrului fiind precedată de un scurt moment artistic al elevilor. Piatră din China pentru Piaţa Gării Florin TUDCSIE Consiliul Local şi-a dat acordul pentru acest proiect de hotărâre joia trecută. Printre motivele care par să fi stat la baza suplimentării sănătoase a fondurilor se pare că a fost şi o "constatare tehnică". Specialiştii care au întocmit studiul de piaţă susţin că producătorii autohtoni, indiferent de unde sunt ei, pot asigura materiale pentru 1.000 de metri pătraţi pe lună. "Raportată la suprafaţa necesară a fi executată şi luată în considerare necesitatea asigurării unei caracteristici unitare a materialului, rezultă că perioada minimă de execuţie a lucrării, în condiţiile utilizării unui furnizor autohton este de 27 de luni", se arată în raportul de specialitate al hotărârii. Or, Primăria ar vrea să termine lucrarea în numai 11 luni, mai exact 8 pentru că trei sunt de iarnă, iar ritmul de lucru preconizat de edili ar necesita 3.500 de metri cubi la fiecare 30 de zile. Şi acum vine surpriza. "Livrarea unei asemenea cantităţi poate fi susţinută numai de ţări membre UE cum ar fi Germania, Franţa, Austria şi de pe Piaţa Chinei, caz în care ar trebui avută în vedere şi durata de transport de 45 de zile", se precizează în acelaşi document. Documentul nu explică însă de ce tocmai China nu SUA sau poate din alt colţ al Pământului, dar detaliază extrem de bine costurile, mai exact majorările acestora. Astfel, preţul unitar al pietrei naturale ar putea creşte cu 30 până la 100 la sută, costurile de transport pot atinge şi ele nivelul de 60 la sută din preţul unitar al pietrei naturale, iar în condiţiile în care piatra ar fi adusă din comunitatea europeană, se vor mai plăti alte taxe vamale de 12 la sută din valoarea mărfii. Ei şi dacă cineva avea vreun dubiu referitor la scopul tuturor acestor enumerări fraza următoare din acelaşi raport îl spulberă: "Ofertele pentru acest obiectiv pot atinge valori de 6.665.000 - 7.000.000 euro plus TVA". Iniţial studiul de fezabilitate arăta costuri de numai 4,725 milioane de euro pentru exact acelaşi set de lucrări, pe aceeaşi suprafaţă. Această sumă a fost licitată şi adjudecată în decembrie. Dar, faţă de ultima lună a anului trecut, acum lucrurile par să se fi schimbat fundamental şi întrun mod extrem de curios. Search Corporation SRL din Bucureşti, firma care a făcut primul studiu de fezabilitate din care problema cantităţii de piatră imposibil de susţinut lunar din resurse autohtone lipsea cu desăvârşire, a făcut o notă de fundamentare prin care explica necesitatea de a fi alocate fonduri suplimentare. De precizat că această firmă care cere bani mai mulţi de la bugetul local, este asociată cu firma care a câştigat licitaţia de execuţie. Consiliul Local nu a avut nici măcar o sclipire când a votat modificarea indicatorilor tehnico-economici de la peste 4,7 milioane de euro la 6,953 milioane de euro. de luni. Poliţiştii au pauză de masă începând de luni, în programul de lucru al poliţiştilor va fi inclusă pauza de masă. Cei care lucrează în structurile neoperative vor avea o oră liberă, între 12.30 şi 13.30. Programul cu publicul şi audienţele şefilor poliţiei vor fi schimbate, începând de luni, poliţiştii sibieni îşi vor schimba programul de lucru. Aceştia vor veni mai târziu cu o jumătate de oră la birou şi vor pleca acasă cu o oră mai târziu. Startul spre casă nu se va mai da acum la ora 16.00, ci la 17.30. Noul program a fost elaborat în conformitate cu prevederile Codului Muncii şi stabileşte că, între orele 12.30 şi 13.30 este timpul alocat pauzei de masă. Decizia vine să alinieze condiţiile de lucru ale poliţiştilor români la normele europene. "Noile schimbări de program vor fi aplicate pentru poliţiştii din structurile neoperative. Pentru cei care lucrează în operativ, care se deplasează la evenimente, se va găsi o soluţie astfel încât programul de lucru să fie de opt ore. Activitatea poliţiei nu va fi afectată. Spre exemplu, o echipă de la circulaţie nu va spune că nu merge la locul unui accident, la ora 13, pentru că este pauză de masă. Ei fac parte din segmentul operativ", ne-a declarat şeful IPJ Sibiu, comisarul şef Mircea Bârgoz. Pentru a trece la noul program şi pentru a nu se înregistra probleme în aplicarea lui, poliţiştii din judeţ se vor întâlni astăzi cu conducerea IPJ Sibiu. Tot astăzi, se vor stabili şi modificările programului de lucru cu publicul. Comisarul şef Mircea Bârgoz spune că, inclusiv orarul audienţelor va fi schimbat. Toate modificările vor fi comunicate la începutul săptămânii viitoare. C. F. Dosarul elevilor de la Cisnădie la Parchet Cazul elevilor de la Liceul "Gustav Gündisch" din Cisnădie a ajuns pe masa procurorilor. Opt elevi sunt acuzaţi de fals în acte oficiale şi o profesoară pentru neglijenţă în serviciu. Poliţiştii sibieni au finalizat cercetările în cazul elevilor de la Cisnădie, în urmă cu o lună de zile, o clasă întreagă de la Liceul Teoretic "Gustav Gündisch" a intrat în atenţia oamenilor legii după ce copiii şi-au motivat absenţele din catalog. "Distracţia" lor a fost taxată de conducerea liceului prin scăderea mediei la purtare. Celor care au făcut modificări în catalog li s-a scăzut media la purtare la 5, iar cei care au asistat și nu au spus ce se întâmpla în clasă, au primit 9. Totul s-a întâmplat în timpul orelor de psihologie fapt pentru care, Consiliul Profesoral al Liceului "Gustav Gündisch" i-a retras profesoarei de psihologie dreptul de a mai profesa în şcoală. Evenimentele au determinat poliţia să se autosesizeze şi să demareze verificări mai amănunţite. Copiii,însoţiţi de părinţi, au fost nevoiţi să meargă la poliţie pentru a da declaraţii şi a explica ce s-a întâmplat în timpul orelor. La fel s-a întâmplat şi cu profesoara de psihologie. După audierea tuturor s-a înaintat dosarul la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu, unde urmează să se ia decizia finală. Surse din cadrul Poliţiei Cisnădie ne-au declarat că opt elevi s-au pricopsit cu dosare penale pentru comiterea infracţiunii de fals în acte oficiale, în timp ce profesoara va răspunde pentru neglijenţă în serviciu. Este pentru prima dată în judeţul Sibiu când poliţia a instrumentat un astfel de caz. Potrivit legii, catalogul şcolar este un document cu regim special în care au dreptul să facă înscrisuri numai profesorii și directorul școlii, C. F. Vameşii medieşeni, implicaţi într-un nou scandal Continuare pag. 1 Din informaţiile noastre rezultă că tirul aparţine unei firme de transport din Bucureşti. Se pare că vameşii medieşeni şi-au făcut mai mult decât datoria în acest caz. Tirul a fost încărcat la capacitate maximă la Emailul Roşu, în prezenţa angajaţilor de acolo. Lucrătorii Biroului Vamal Mediaş au făcut verificările care se impuneau şi au efectuat în plus şi un control fizic prin sondaj, în conformitate cu procedurile vamale, operaţiunea fiind pe culoarul verde de vămuire, controlul fizic nu se mai impunea. Cablul şi sigiliul aplicate de vameşi au fost conforme cu prevederile legale. Se acreditează ideea că baxurile de ţigări descoperite în acest tir au fost introduse ulterior operaţiilor de vămuire. Cercetările fiind abia la început, anchetatorii nu exclud nici o ipoteză care ar putea duce la rezolvarea acestui nou caz de contrabandă cu ţigări.