Tribuna, mai 2006 (Anul 122, nr. 4625-4650)

2006-05-02 / nr. 4625

ȘTIRILE DE PE STRADA MEA C.N.PICĂ ■ Dl. Alexandru Anghel (Sibiu, str. Felinarului nr.,12) este nemulţumit de prestaţia unor reporteri tv de la "Realitatea" şi scrie, între altele:"(...) Aceştia nu fac relatări obiective, nu dau informaţii pe care oamenii să le judece şi să-şi facă impresii personale, nu alterate de prezentări neconforme cu realitatea (sic!), făcute de unii reporteri incorecţi, din interes sau din lipsă de profesionalism, mergând până la calomnie (...)". Aveţi dreptate, dar situaţia este cvasigenerală la televiziunile din România ■ Nişte cifre: un român consumă anual sub 3 kg paste făinoase (în Italia: 28 kg!); 265 grame de ketchup; circa 10 litri de ulei; la noi se mănâncă într-un an cam 1,2 kg ciocolată/locuitor, faţă de 4,5 kg la polonezi şi 120 kg la elveţieni. Vorba cititorului de mai sus: vă las să trageţi singuri concluziile. ■ G.M. a trimis o scrisoare la Primăria Sibiu în urmă cu mai bine de o lună şi n-a primit nici un răspuns. Dacă i-aţi scris lui Johannis, nici să nu aşteptaţi, fiindcă s-a săturat de scris cât a fost dascăl de fizică. Nici audienţele nu-i plac, aşa că adresaţi-vă altcuiva! ■ "în Tribuna am citit că animalele sunt scoase la periferii în Sibiu şi sunt menţionate străzile unde este permisă creşterea, animalelor şi păsărilor. în acea listă nu am găsit menţionate străzile Fântânii şi Gârlei. Ei bine, aici unii cresc orătănii şi porci într-o veselie. Pute de-ţi mută nasul! Cui să ne adresăm, fiindcă, orice s-ar spune, aceste străzi nu sunt periferice?" (Un grup de locatari din zonă). Păi, lista cu pricina noi am primit-o de la... Primărie, aşa că acolo ar trebui să faceţi sesizarea, indicând concret cine încalcă dispoziţiile Consiliului Local ■ "în faţa Poştei din cartierul Ştrand stă scris la vedere: Atenţie - staţia TAXI desfiinţată, dar chiar acolo, pe trotuar se înşiră maşinile taximetriştilor. Din două una: ori se mută maşinile în alt loc, ori ar trebui dat jos anunţul" (Gheorghe M.) Aveţi dreptate ■ Un cititor propune ca pe str. N. Bălcescu, pe axa principală, să fie amenajat spaţiu verde şi să se amplaseze bănci. Sunt de acord, numai că edilii oraşului sunt de părere că în centru să nu avem decât piatră, beton şi asfalt. Puţinii copaci care au mai rămas, au fost încorsetaţi în beton ■ Am citit un studiu în care se spune că, deşi cantitativ, hrana pentru câini o depăşeşte pe cea pentru pisici, valoric situaţia stă invers. Normal, doar şi femeile sunt mai costisitoare decât bărbaţii... ■ Dacă credeţi că îrn luna mai s-au rărit sărbătorile, vă înşelaţi amarnic, ortodoxă n-averm decât una - Sfinţii împăraţi Constantin şi Elena (11), în schimb nu lipsesc celelalte: Ziua Mondială a Libertăţii Presei (3), Ziua Europei (6), Ziua Mondială a Rusului (5), Ziua Serviciului de Protecţie şi Pază (7), Ziua Mondială a Crucii Roşii (8), Ziua Victoriei împotriva Fascismului (9), Ziua Uniunii Europene (9), Ziua Internaţională a Modei (11), Ziua Internaţională a Nurselor şi Moaşelor (12) etc. ■ Românilor li se oferă spre cumpărare pământ de flori din... Ungaria! Dacă fiecare am cumpăra 5 kg, din ţara vecină şi prietenă n-ar mai rămâne decât Dunărea, Tisa și Balatonul. 1 Mai sărbătorim, muncim şi Textul foto: Dragoş Bako Etichetată de mulţi - în virtutea unui elan revoluţionar (?) - drept sărbătoare comunistă, 1 Mai, ziua celor ce muncesc sau se prefac că muncesc, a fost şi în acest an sărbătorită cum se cuvine, ca pe vremuri, cu mici, grătare şi bere (acum şi la doi litri, vorba reclamei). Profitând de ziua liberă, numeroşi sibieni au ieşit la iarbă verde pe Valea Ştezii, înarmaţi cu măsuţe pliante, scaune, grătare, pături, carne, bere, muzică, după puteri şi gusturi. Un vânt neprietenos a reuşit să ţină în casă amatorii de ieşiri în natură până pe la ora amiezii, când fiecare şi-a luat inima în dinţi, îndreptându-se către locul în care aveau să fie sacrificate cele enumerate mai sus, pe altarul muncii, mai bine zis al relaxării; în fine, scopul scuză mijloacele, ce mai contează, totul e bine când se termină cu bine şi cu foamea şi setea ostoite. Veselia a ţinut până spre seară, îngurgitările fiind dublate de câte o miuţă, un tenis sau o partidă de volei încropită la repezeală. Una peste alta, 1 Mai 2006 a readus câte ceva din vechile sărbători ale "oamenilor muncii", chiar dacă aceştia au schimbat între timp Dacia şi Oltcitul pe maşini ceva mai deocheate, munca cu "jobul", sau grătarul pe grill. Noi să fim sănătoşi, şi (măcar) să sărbătorim în continuare munca, ne chefuim 1 Mai fără curent ■ şi sâmbătă, 25.000 de locuinţe au rămas în beznă ■ Zeci de mii de sibieni au rămas, în acest weekend, fără electricitate, în urma unor pene de curent ale căror cauze încă nu se cunosc. Primele probleme au apărut sâmbătă, când 25.000 de consumatori din zona centrală a Sibiului, Guşteriţa, Valea Aurie şi Hipodrom au rămas fără energie electrică. Cosmina Olariu, purtător de cuvânt al Societăţii Electrica, spune că aceşti consumatori au fost rebranşaţi, însă cauzele întreruperii nu se cunosc încă. Ieri dimineaţă, curentul s-a luat din nou în 18.000 de locuinţe din zona centrală, Valea Aurie şi zona Tilişca. Zeci de sibieni au sunat ieri la redacţie, nemulţumiţi de întreruperile de curent, care în ultimele săptămâni au fost tot mai frecvente. Str. Rozmarinului - prelungită pe banii sibienilor Cosmin PAL Consilierii locali au aprobat, joi, prelungirea străzii Rozmarinului din cartierul Turnişor. Astfel, aici vor fi construite un podeţ şi o cale de acces, plus utilităţile (apă-canal, curent electric şi branşament gaz metan). Această investiţie se face la solicitarea şi pe cheltuiala unui grup de proprietari de terenuri din zonă. Realizarea acestei investiţii va fluidiza circulaţia, deoarece noul acces va face legătura între străzile Rozmarinului şi str. E A. Bielz. De asemenea, se doreşte construirea unui podeţ peste albia canalului Iazul Morii şi crearea unei străzi de-a lungul albiei, care va facilita accesul la loturile de teren din zonă. Construcţia podeţului va avea o lăţime de 9, cu o cale de rulare lată de 8 m, fiind prevăzută pentru un tonaj de minimum 25 tone. PUBLICITATE MATRUS I__________PARCHET SI ACCESORII Str. Semaforului Bl.11 Tel: 0369101.411 PUBLICITATE LA FANTANA Lider naţional în servicii de distribuţie a apei prin sistemul water-cooler caută persoane motivate şi responsabile pentru Fabrica “La Fântâna" din localitatea Tălmaciu, pentru următoarele posturi: • Gestionar • Stivuitorist • Mecanic întreţinere • Electrician • Technician service • Paznic • Femeie de serviciu Compania oferă un pachet salariat atractiv, cu posibilitatea de dezvoltare profesională intr-o companie în plină ascensiune, alături de un colectiv tânăr De 1 Mai, bere şi mici social-democraţi Text şl foto: Al. DUCA Pesediştii sibieni au ales să sărbătorească Ziua Internaţională a Muncii, împreună. Astfel, circa 100 de membri şi simpatizanţi ai partidului s-au adunat în poiana din spatele hotelurilor din Pădurea Dumbrava, pentru a celebra sărbătoarea lui 1 Mai, aşa cum se cuvine, cu un mic şi o bere. Alături de preşedintele Organizaţiei Judeţene a partidului, deputatul Ioan Cindrea, au ciocnit o sticlă de bere o bună parte din liderii partidului: fostul viceprimar Ioan Banciu, foştii deputaţi Gheorghe Suditu şi Amalia Bălăşoiu, fostul şef al DPC, Tiberiu Ţânţ, consilierii locali loan Stroie, Constantin Bascalache, consilierul judeţean Cosmin Ionescu, vicepreşedintele pe municipiu, Marius Olariu, o parte a organizaţiei de tineret, fostul subprefect Cornel Langa, fostul director al taberelor sibiene, Ştefan Firu, dar şi numeroşi simpli membri de partid. "Am ţinut astăzi să marcăm Ziua Internaţională a Muncii în adevăratul sens al cuvântului. Cu acest prilej, am organizat un simpozion privind însemnătatea acestei zile din punct de vedere istoric şi am dorit să încheiem ziua aşa cum obişnuieşte cel mai bine românul, la un mic şi o bere. Pentru asta am invitat în Pădurea Dumbrava, membrii şi simpatizanţii de partid şi pe toţi cei care au dorit să ne fie aproape", a declarat preşedintele Organizaţiei Judeţene de Tineret a TSD Sibiu, Cosmin Ionescu. Adrian POPESCU Ziua de 1 MAI nu a fost una din cele mai călduroase pe raza judeţului Sibiu. Astfel, în timp ce la Bâlea Lac excentricii au avut curajul să-şi pună schiurile în picioare şi să doarmă peste noapte în corturi montane, la Cisnădioara tineri curajoşi şi-au întins păturile pe iarbă, au ignorat vântul tăios pentru a savura o frigăruie în aer liber.Cei mai matinali în sărbătorirea zilei de 1 Mai au fost sașii din Cisnădie. Pentru ei "MAI FEST" este o zi pe care o sărbătoresc neîntrerupt încă înainte de război. "Noi am început sărbătorirea acestei zile matinal. De la mic la mare am plecat din Cisnădie la primele ore ale dimineţii pentru a ajunge la ora 7.00 în Cisnadioara, atunci când bat clopotele. Preotul a săvârşit o scurtă slujbă religioasă după care tinerii au interpretat cântece laice legate de primăvară, de frumuseţea naturii, în cadrul natural cele peste 100 de persoane au servit cafea, sucuri, ceai şi sandvişuri. La eveniment au fost prezenţi şi membrii unui cor bisericesc din Herford (Germania), care azi (ieri, n.n.) vor susţine un concert la Biserica Evanghelică din Sibiu. Conform tradiţiei, de această zi au fost pomeniţi cel mai în etate participant şi cel mai tânăr, anume Fröhlich Ana de 74 de ani şi Henning Ana de cinci ani", ne-a spus preoteasa Cosoroabă Gerlinde. Grătarul nu a lipsit nici el din masa festivă doar că, din cauza gradelor Celsius... mai puţin prielnice, nu a mai fost servit în aer liber. De 1 Mai Saşii din Cisnădie au ieşit la iarbă verde marți, 2 mai 2006 ■ Tribuna 2 PUBLICITATE INTERBRANDS Marketing & Distribution SRL, partener al celor mai mari producători de bunuri de larg consum din lume, cum ar fi British American Tobacco, Procter&Gamble, Nestle, Gillette, Kotanyi, Orkla Foods te invita sa te alaturi echipei sale din SIBIU i funcţia de: MANIPULANT MARFA Cerinte: • onestitate, seriozitate, putere de munca , atentie distributiva • minim 10 clase finalizate , fara antecedente penale Nu ezita sa iti trimiti CV-ul si o scrisoare de intentie, pana in data de 05.05.2006, la: INTERBRANDS Marketing&Distribution, Str. Distribuție, nr. 28, Sibiu - fax: 0269.228606, in art. Ramona Panaitescu sau e-mail: cora.chircu@interbrands.ro. Toate aplicaţiile sunt strict confidenţiale. Numai candidaţii selectaţi vor fi contactaţi. Tipul contractului de munca-perioada determinata-un an de zile.