Tribuna, iulie 2006 (Anul 122, nr. 4677-4702)

2006-07-01 / nr. 4677

.. itiLE DE PE STRADA MEA -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------—--------------------- C. PAL Sura Râului Pădurea-sursă de venit la bugetul local Gestionarea durabilă a pădurilor constituie o preocupare principală pentru autorităţile locale din comuna Gura Râului. în acest sens, s-a dorit îndeplinirea unor obiective clare, cum ar fi păstrarea integrităţii suprafeţelor pădurilor prin intensificarea pazei pădurilor şi parcurgerea cantoanelor silvice cu minimum două controale de fond anual. De asemenea, s-a avut în vedere conservarea şi gestionarea pădurilor şi a vegetaţiei forestiere, scop în care se va proceda la împădurirea terenurilor degradate improprii folosinţelor agricole - 2 ha, creşterea ponderii regenerării naturale prin aplicarea tratamentelor intensive adecvate, extinderea lucrărilor de îngrijire a arboretelor tinere, asigurarea administraţiei fondurilor proprietate retrocedate prin structura nou creată, Ocolul Silvic Cindrel, comercializarea produselor specifice fondului forestier și asigurarea stării de sănătate a pădurilor prin aplicarea unor măsuri de combatere biologică și integrată a dăunătorilor. De altfel, combaterea principalilor dăunători din solarii, pepiniere, arborete tinere şi arborete ajunse la vârsta exploatabilităţi s-a realizat prin stropiri şi aplicarea de nave feromonale. Totodată alte măsuri s-au referit la creşterea gradului de accesibilitate a fondului forestier prin dezvoltarea reţelei de drumuri forestiere. Şefii Primăriei împreună cu responsabilii ocolului au avut în vedere punerea în siguranţă a 23 km drumuri forestiere prin lucrări de reparaţii şi întreţineri curente. Impozite şi taxe Ioan Duţu, primarul comunei Gura Râului, spune că are la dispoziţie un buget bun, în condiţiile în care comuna stă bine în ceea ce priveşte încasarea taxelor şi impozitelor locale. Totuşi, sunt câteva proiecte în care a solicitat sprijinul Consiliului Judeţean pentru realizarea unor documentaţii tehnice. Totuşi, pe plan local obiectivele de interes major, pe anul 2006 pe linie de administrare fiscală, sunt concretizate în creşterea volumului total al încasărilor la bugetul local, creşterea ratei veniturilor bugetare colectate prin aplicarea procedurilor de executare silită şi asigurarea unei administrări mai bune a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale. Mesaj de Ziua Cooperaţiei Cu ocazia Zilei Cooperaţiei, ţin să le urez tuturor membrilor cooperatori multă sănătate, fericire, noroc şi spor la treabă. La mulţi ani! Ioan HÂMBÂŞAN, preşedinte UJCM Sibiu sâmbătă, 1 iulie 2006 ■ Tribuna2 Alarmă "verde" pe Calea Dumbrăvii Afişe vizibile au fost aplicate pe trunchiul castanilor de pe Calea Dumbrăvii, în dreptul Finanţelor Publice, cu un îndemn disperat de a nu fi tăiaţi copacii. De obicei, unde nu e foc, nu iese fum! Pe semne, tot ştiau ceva, acei cetăţeni care îndeamnă municipalitatea ca aceşti castani superbi să nu fie doborâţi, cu scopul de a lărgi partea carosabilă?! încetul cu încetul, bulevardele Sibiului vor fi lipsite de atât de necesarul verde al copacilor, iar betoanele încinse vor asimila întreaga căldură sufocându-ne. Aşadar, cinstiţi gospodari, cugetaţi îndelung înainte’ de-a doborî întreaga pleiadă de castani. WWW, Qrit ciorile / 3 rr â V "rient CTjtyi* * ■ m !!•§’ ■* -. /V’ 1 *4 *L js TS' y» 'J. m T. 4- — |t*®*L*- • iM vV.;,1 Textul foto: Fred MSS "PRIORITAR" a intrat în viaţa sibienilor Cosmin PAL Sibienii au putut sta ieri de vorbă cu şefii Inspectoratului Teritorial de Muncă Sibiu pentru a le spune principalele probleme cu care se confruntă la locul de muncă. De asemenea, inspectorii de muncă sibieni i-au sfătuit pe cei tineri să fie atenţi în momentul în care încheie un contract de muncă, precum şi în ceea ce priveşte obligaţiile şi drepturile angajatorilor şi ale angajaţilor. Aceste discuţii au fost posibile ca urmare a organizării caravanei ITM Sibiu - TRIBUNA, desfăşurată joi şi vineri în municipiul Sibiu, şi a lansării suplimentului "PRIORITAR", ziar editat de cotidianul TRIBUNA şi Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu. Caravana a poposit în trei locuri aglomerate din oraş, Piaţa Mare, în faţa Primăriei Sibiu şi la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Sibiu, de pe Calea Dumbrăvii. Au fost prezenţi la întâlnirea cu sibienii Francisc Török, inspector-şef al ITM Sibiu, şefii de servicii din cadrul instituţiei sibiene şi reporterii TRIBUNA. "Cu această ocazie, Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu a dorit să vină în întâmpinarea sibienilor, cu probleme de consultanţă în domeniul relaţiilor de muncă, al sănătăţii şi securităţii în muncă. Totodată, ne-am propus consolidarea relaţiei angajat - angajator prin cunoaşterea şi respectarea legislaţiei muncii în vigoare şi realizarea unui dialog social între sindicate patronate şi instituţia noastră. A fost o campanie reuşită în care ne-am propus informarea actorilor de pe piaţa muncii", a spus Francisc Török, inspector-şef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Sibiu. Suplimentul "Prioritar", editat de TRIBUNA şi ITM Sibiu, este o publicaţie trimestrială care îşi propune un dialog real între angajaţi şi angajatori, relaţie supravegheată de ITM, dar şi între sindicate şi patronate. Acesta a fost editat în 35.000 de exemplare. "PRIORITAR" a fost lansat iniţial prin intermediul cotidianului TRIBUNA, fiind apoi organizată în judeţ caravana ITM Sibiu - TRIBUNA. Aceasta a poposit în această săptămână în Sălişte, Cisnădie, Agnita, Avrig, municipiul Mediaş, iar, în ultimele două zile, în municipiul Sibiu. Astfel, în judeţ au fost împărţite în jur de 10.000 de exemplare, la care s-au adăugat cele aproape 17.000 de exemplare primite acasă de cititorii cotidianului TRIBUNA. Restul au fost împărţite reprezentanţilor agenţilor economici care au trecut în aceste zile pragul Inspectoratului Teritorial de Muncă Sibiu, precum şi în judeţele Alba, Cluj, Covasna, Vâlcea şi municipiul Bucureşti. Pe harta judeţelor în care va fi distribuit suplimentul "PRIORITAR" au mai rămas Braşovul, Argeşul, Hunedoara şi Mureşul. Per total, suplimentul sibian va ajunge la finalul campaniei în 15 judeţe din ţară, prin intermediul ITM Sibiu. Sassen* •.«wcs M****vaf Mesaj Şefului Inspectoratului Judeţean al Poliţiei Sibiu Dibdului dalsar şaf Mircea Birgaz, Vă rog să-mi permiteţi să vă adresez respectuoase mulţumiri pentru solicititudinea şi sprijinul acordat instituţiei noastre, privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor de recrutareîncorporare care au avut loc în perioada ianuarie-iunie 2006. Vă aducem la cunoştinţă pe această cale că personalul numit de dv., agenţii şefi Albu Ioan şi Solomon Radu au dat dovadă de profesionalism, seriozitate şi implicare în activităţile desfăşurate, fiindune de un real folos, îmi exprim încrederea că şi în viitor vom găsi resursele necesare pentru a menţine, amplifica şi diversifica relaţiile de colaborare existente între instituţiile noastre, în slujba şi spre binele comunităţii militare şi locale. Primiţi, domnule comisar şef, expresia sentimentelor de stimă şi consideraţie. Comandantul Centrului Militar Judeţean Sibiu, locotenent colonel Mihai Adrian ZISU Festivalul Muzicii Favorit la Sibiu Duminică, ora 16, pe platoul Sălii Transilvania va avea loc Festivalul Muzicii Favorit, organizat la Sibiu de Televiziunea Favorit. Vor fi prezenţi pentru a susţine spectacole folclorice: Junii Sibiului Ansamblul Ceata Junilor a Cercului Militar. Ansamblul Ardealul al Casei de Cultură a Studenţilor Sibiu, Veteranii Junii Sibiului, precum şi o serie de vedete ale folclorului sibian: Lia Bologa, Sergiu Cipariu, Robert Târnăveanu, Alina Pinea, Gabriela Nistor, Viorica Telceanu, Nelu Albu, dar şi Elena Merişoreanu. (C.P.) Comunicat de presă în temeiul HG nr. 723/2006 privind modificarea HG nr. 1024/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor OG nr. 68/2003 privind serviciile sociale, precum și a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale și a Ordinului ministrului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei nr. 383/2005 pentru aprobarea standardelor generale de calitate privind serviciile sociale şi a modalităţii de evaluare a îndeplinirii acestora de către furnizor, toţi furnizorii de servicii sociale au obligaţia de a obţine acreditarea din partea Comisiei de Acreditare a Furnizorilor de Servicii Sociale Sibiu (CAFSS), până la data de 31 decembrie 2006. După această dată, furnizorilor de servicii sociale care acordă servicii sociale fără a deţine certificatul de acreditare, le sunt aplicabile dispoziţiile prevederilor art. 55 alin (1) din OG nr. 68/2003 privind serviciile sociale, modificată şi completată de OG nr. 86/2004. Pentru a obţine certificatul de acreditare este necesar ca instituţia/organizaţia care acordă servicii sociale, să întreprindă măsuri urgente în vederea pregătirii documentaţiei obligatorii pentru solicitarea acreditării, inclusiv elaborarea noilor documente justificative cu privire la îndeplinirea standardelor generale de calitate privind serviciile sociale şi depunerea cererii de solicitare a acreditării conform prevederilor actelor normative mai sus-menţionate. Procedura de acreditare se va declanşa la data depunerii cererii la Secretariatul Tehnic al CAFSS Sibiu, urmând ca decizia finală a Comisiei să fie transmisă instituţiei/organizaţiei care a facilitat acreditarea în maximum 45 de zile de la înregistrarea acestei cereri. Menţionăm că acreditarea reprezintă procesul prin care furnizorul de servicii sociale îşi demonstrează propria capacitate funcţională, organizaţională şi administrativă în acordarea serviciilor sociale, cu condiţia respectării standardelor de calitate în vigoare şi totodată conferă acestuia dreptul de a acorda servicii sociale, dreptul de a încheia convenţii de parteneriat cu alţi furnizori de servicii sociale precum şi dreptul de a accesa fonduri cu finanţare externă (BIRD, fonduri structurale etc) sau fonduri cu finanţare internă prin programele de interes naţional şi, după caz, de a beneficia de subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetul local. Furnizorii de servicii sociale din judeţul Sibiu care până la această dată nu sunt acreditaţi se pot adresa la Secretariatul Tehnic al CAFSS Sibiu, la nr. tel. 21.81.68 sau e-mail: asistenta sb@directnet.ro Director executiv, jr.drd. Vasile DUCA, preşedinte al CAFSS Sibiu