Tribuna, iulie 2006 (Anul 122, nr. 4677-4702)

2006-07-22 / nr. 4695

Procurorul general al României a demisionat ESENŢIAL Editorialul zilei Absurdul nostru cel de toate zilele de Mihai BRATU , mimmmia ► CONCURS Pentru că nu s-a asigurat la un viraj cu bicicleta Tânără de 16 ani rănită într-un accident O tânără de 16 ani din Cluj Napoca a fost rănită joi după-amiaza într-un accident rutier, pe drumul dintre Sibiu şi Răşinari. O.C. circula cu bicicleta dinspre Răşinari spre Sibiu, pe partea stângă în sensul de mers, iar la un viraj spre dreapta nu s-a asigurat pentru a intra pe banda normală de mers şi a fost accidentată de o Skoda condusă de către Stelian C., din Sibiu, care circula în acelaşi sens, se arată în buletinul de evenimente al Inspectoratului de Poliţie al judeţului Sibiu. Tânăra a fost accidentată uşor. Cercetările sunt continuate de către lucrătorii Biroului pentru Siguranţa Circulaţiei în Mediul Urban, pentru a stabili cu exactitate cauzele şi condiţiile în care s-a produs evenimentul şi încadrarea juridică a faptei. (S. M.) Vremea frumoasă și călduroasă . | Maxime 30°-33°C Minime 16° - 18°C Valuta Euro ’-'t' RON-3,5811 Dolar RON-2,8288 COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU ■ Fondat în 1884 de Ioan Slavici Ochii care se abonează, gratuit se controlează! Oferim 300 de controale gratuite, la ochi, celor care se abonează pe 3 luni în perioada 1 iulie - 30 septembrie. ► AMÂNIME IN PAG 11 % îl) W ■ sâmbătă, 22 iulie 2006 ■ 12 pagini (cu supliment) 60 de bani la abonați: 27 de bani ■ Anul CXXII, serie nouă, nr. 4695 www.tribuna.ro red@ tribuna.ro; publicitate@ tribuna.ro Publicațiie auditată Să Revoltă la Pediatrie Ramona GĂINA ■ Aparţinătorul unui copil internat la Policlinica Luther este revoltat că, pentru a putea rămâne alături de copil în spital, trebuie să plătească 350.000 de lei vechi pe zi ■ Acelaşi aparţinător susţine că nu înţelege pentru ce plăteşte aceasta taxa, întrebându-se dacă "trebuie să achit aerul pe care îl respir în salon" ■ De cealaltă parte, conducerea unităţii spune că taxa este perfect legala, fiind scutiţi de ea părinţii sugarilor, cei ai copiilor până la 3 ani şi cei ai copiilor cu handicap ■ O nouă serie de beneficiari ai campaniei "Ochii care se abonează, gratuit se controlează" Campania demarată de TRIBUNA are o nouă serie de câştigători ai unui control oftalmologic gratuit la Clinica Polisano. Prin tragere la sorţi 12 sibieni abonaţi la TRIBUNA au fost programaţi la un control săptămâna viiitoare. Aceştia sunt Oneţiu Sabin, str. Călugăreni nr.31, 24 iulie 2006, ora 12,30; Cătălinoiu Gheorghe, str. Sălajului nr 3, ap. 12, sc. B, 24 iulie, ora 13; Apolzan Dumitru, str. Moldovei, nr.48, 25 iulie, ora 12.30; Antonesei Ioan, str. Locomotivei, nr.14, 25 iulie, ora 13; Loloiu Elena, str. V. Aaron, bl.24, ap.16, 26 iulie, ora 12.30; Drăgan Susana, str. Rusciorului nr.9, bl. 71, ap. 2, 26 iulie, ora 13; Obrejea Ion, str. Iasomiei nr.4 bl.24, sc.B, ap.14, 27 iulie, ora 15; Cosma Silviu, str. Crisanei nr.16, 27 iulie, ora 15.30; Marin Ileana, Orlat, str. Gării, nr.49,28 iulie, ora 12.30; Czika Iuliana, Ocna Sibiului, st. de Jos nr. 59, 28 iulie, ora 13; Negru Elena, Copşa Mare nr.212, 29 iulie, ora 10.30 şi Crăciun Gligor, Cisnădie, str. Uzinei nr.6, 29 iulie, ora 11. Reamintim cititorilor noştri că cei care doresc să se înscrie în această campanie trebuie să fie abonaţi pe tot anul 2006 sau să se aboneze pe minim trei luni în perioada 1 iulie - 30 septembrie 2006. în aceste condiţii, participanţii au obligaţia să trimită la redacţie talonul pe care îl pot decupa din paginile cotidianului. Programarea se va face după tragerea la sorţi, iar câştigătorii vor fi anunţaţi în ziar şi telefonic. Programarea se face o singură dată şi nu poate fi modificată. Premieră la Spitalul Militar Primul Centru de Chirurgie Vitreo-Retiniană din Transilvania ! Cu această ocazie, se vor efectua o serie de intervenţii chirurgicale ce vor fi transmise printr-un sistem video cu circuit închis ■ Ramona GĂINA Colectivul secţiei de Oftalmologie din cadrul Spitalului Militar Sibiu inaugurează prin muncă, astăzi şi mâine, primul Centru de Chirurgie Vitreo-Retiniană din Transilvania. Evenimentul beneficiază de prezenţa prof.dr. Benone Cârstocea, personalitate de marcă a chirurgiei oftalmologice, preşedintele Societăţii Române de Oftalmologie. Domnia sa, împreună cu dr. Radu Bălă, dr. Adelina Bălă şi colectivul secţiei vor efectua o serie de intervenţii chirurgicale la nivelul corpului vitros şi corioretinei. Aceste operaţii se adresează pacienţilor suferinzi de dezlipire de retină, hemoragii vitreene, retinopatii diabetice, membrane preretiniene şi subretiniene, cristaline luxate in vitros, endoftalmnite şi găuri moculare. Intervenţiile chirurgicale vor fi efectuate cu instrumentar şi aparatură extrem de complexe şi vor fi transmise prin sistem video cu circuit închis. Această prezentare este esenţială pentru optimizarea rezultatelor şi actualizarea metodelor de tratament chirurgical oftalmologie în concordanţă cu progresele înregistrate pe plan mondial. ISilla