Tribuna, septembrie 2006 (Anul 122, nr. 4730-4755)

2006-09-01 / nr. 4730

EVENIMENT Doliu şi spaimă PDDN1 Pierderea de vieţi omeneşti cauzata de neatenţia pe şoselele Sibiului a devenit înspăimântătoare. Miercuri seara, la câteva ore după ce doi sibieni au murit în apropiere de Apold, o alta femeie a murit când maşina, în care se afla, a ajuns în parapetul de protecţie a drumului. Tot din cauza neatenţiei şi a ploii, zeci de persoane au fost la un pas de moarte, în apropiere de Şelimbar, unde microbuzul cu care se deplasau, a fost lovit Cristiana FOTA Loredana MUNTEAN Zona morţii Tronsonul Sălişte- Miercurea Sibiului a devenit unul dintre cele mai periculoase porţiuni de drum din judeţ. Trei persoane şi-au pierdut viaţa miercuri, din cauza vitezei şi a neatenţiei. La numai câteva ore, după ce doi sibieni, din Arpaşu de Jos, au murit pe loc, o altă femeie şi-a pierdut viaţa, în aceeaşi zonă. Bătrâna se afla într-un Renault Clio, împreună cu familia, şi se îndreptau spre Sibiu, unde trebuiau să ajungă la o înmormântare. Chiar dacă traseul este semnalizat corespunzător, din cauza curbelor foarte periculoase şoferul pare să nu fi ţinut cont de pericolele la care se expun. Surse din cadrul Poliţiei Rutiere Sibiu ne-au declarat că şoferul nu a adaptat viteza la condiţiile de drum, întrucât carosabilul era ud, şi a pierdut controlul volanului. Maşina a intrat pe contrasens şi s-a izbit violent de parapetul de beton de pe marginea drumului. Femeia, în vârstă de 70 de ani, a murit pe loc. Spaimă la Şelimbăr Zeci de persoane şi-au văzut moartea cu ochii, miercuri seara, în apropiere de Şelimbăr, după ce microbuzul în care se aflau a fost lovit în plin de o Dacia care venea de la Cisnădie. Microbuzul, care transporta 20 de persoane, se îndrepta spre Sibiu şi circula regulamentar. La un moment dat, acesta a fost lovit în plin de o Dacia, care nu s-a asigurat şi nu a acordat prioritate maşinilor ce rulau pe drumul naţional. Impactul dintre maşini a fost puternic, iar pasagerii din microbuz au trăit momente de groază. Mulţi dintre ei au fost aruncaţi de pe scaune şi s-au lovit în timpul accidentului. Numărul mare de persoane implicate în accident i-a alarmat atât pe poliţişti, cât şi pe medicii salvatori de la SMURD şi Ambulanţă. 19 persoane au primit primul ajutor şi au fost transportate la Spitalul Clinic Judeţean Sibiu. Potrivit poliţiştilor, şoferul care a fost neatent urmează să răspundă acum penal, pentru infracţiunea de vătămare corporală gravă. Patru persoane au ajuns la spital în stare gravă. Fostul restaurant Transilvania luat la ochi de Consiliul Local Florin TUDOSI. Restaurantul a fost închis cu mai bine de un an în urmă, iar de atunci a ajuns o ruină tristă, la doi pași de unul dintre cele mai frecventate supermarket-uri din Sibiu. în plus, respectiva clădire este amplasată în mijlocul blocurilor, fapt ce sporeşte exponenţial atât disconfortul plătitorilor de taxe, cât şi pericolul unor accidente, infecţii etc. La nici 500 de metri distanţă funcţionează Şcoala 19 şi Şcoala 21. Nimeni nu a mişcat un deget, până acum, pentru a obliga proprietarul să-l refacă sau măcar să închidă spaţiul. Poliţia Comunitară a împărţit câteva amenzi, însă administraţia locală s-a izbit de faptul că este proprietate privată şi legea nu prevede posibilităţi de intervenţie în acest caz. Problema a fost discutată în mod public, prima dată ieri, în şedinţa Consiliului Local Sibiu, când consiliera PD, Livia Sava, a întrebat dacă se poate face ceva. "Spaţiul de la Cedonia nu ne reprezintă deloc. Ştiu că este proprietate privată, dar mirosurile emanate de acolo şi faptul că zona este foarte populată sunt motive pentru care nu mai putem tolera aşa ceva. Vreau să ştiu cum şi ce se poate face", a solicitat Livia Sava. Răspunsul i-a fost oferit de primarul Klaus Johannis, care la rândul lui a solicitat identificarea unor soluţii pentru a scăpa zona de acest coşmar. Din păcate nici primarul nu a avut altceva de făcut decât să se recunoască înfrânt de lege. "Este o problemă prost rezolvată de legiuitor. într-o situaţie similară este şi terenul de la fosta fabrică de pâine, devenit acum un loc viran. Legiuitorul a omis sau nu a înțeles că, în astfel de cazuri, trebuie să dea posibilitatea autorităţilor locale să intervină, în situaţia actuală, Poliţia Comunitară a dat amenzi, care au fost plătite. Dar, nu s-a schimbat nimic, iar amenzile următoare au fost ignorate şi contestate. Se ajunge în instanţă, unde procedurile sunt lungi şi anevoioase. Cer Serviciului Juridic să găsească o soluţie pentru a întocmi un proiect de hotărâre care să ne permită să intervenim", a explicat primarul Sibiului, la rândul său. Problema acestei ruine este oarecum similară cu cea din primăvară, cu gripa aviară de pe cele două străzi, din municipiu. Acestea sunt clar în afara zonei care le permite locatarilor să crească animale sau păsări de curte, fapt recunoscut şi de Primărie, dar care, din proprie iniţiativă, nu poate verifica şi nici amenda pe nimeni. Tot legea obligă la existenţa unei reclamaţii/sesizări prealabile oricărui control. Restaurantul este şi el proprietate privată şi legea nu permite decât amendarea proprietarului, o dată, de două, de "n" ori. Dacă acesta din urmă contestă amenzile, totul se blochează. Nimeni nu poate obliga proprietarul să îşi facă curat şi cu atât mai puţin să schimbe aspectul imobilului. Decât poate prin intermediul instanțelor în care s-ar putea demonstra că respectiva proprietate dăunează interesului public, comunitatea constituindu-se în parte vătămată. Dar, cine ştie ce legi interzic şi această posibilitate. Proprietarul "epavei" restaurantului Transilvania din cadrul complexului Cedonia din Sibiu ar putea avea neplăceri pentru ca refuza sa cureţe locul şi sa-l întreţină corespunzător. Fostul restaurant a ajuns acum un trist spaţiu de depozitare a gunoaielor, un fel de toaleta publica în care singurul fel "servit" sunt mirosurile pestilențiale și frica de a fi atacat noaptea de te miri ce "auraiad". Ultima zi a Bac-ului loredana Neacşu După ce miercuri candidaţii înscrişi la cea de-a doua sesiune a bac-ului au trecut cu bine de emoţiile probei D, la care au fost testaţi la matematică, istorie sau geografie, ieri, la proba E, 375 de elevi au susţinut proba la alegere dintr-una din materiile din aria curriculară corespunzătoare specializării. La această probă, profesorii examinatori au fost, se poate spune, cei mai solicitaţi, elevii fiind testaţi la nu mai puţin de 24 de discipline. Legat de prezenţă, procentul celor prezenţi în sălile de examen a fost ieri de 96,4%, dintre cei 389 de candidaţi înscrişi, doar 14 fiind absenţi. Astăzi în cele trei centre de examinare din judeţ va fi susţinută ultima probă a Bacalaureatului, proba F, la care elevii vor fi examinaţi la alegere la una dintre disciplinele din celelalte arii curriculare studiate în învăţământul liceal. Spre deosebire de prima sesiune a bac-ului, când proba sportivă a fost preferata majorităţii candidaţilor, astăzi la ultimul examen al Bacalaureatului de toamnă, majoritatea candidaţilor au optat pentru geografie, biologie sau istorie. Conform calendarului de desfăşurare a examenului de Bacalaureat, luni, 4 septembrie până la ora 16, se vor afişa primele rezultate şi se pot depune contestaţii între orele 16 şi 20. Rezultatele finale vor fi afişate pe data de 7 septembrie. Pentru a fi declaraţi admişi la Bacalaureat, candidaţii trebuie să obţină la toate probele cel puţin nota 5.00, iar în final media generală a acestor probe trebuie să fie peste 6.00. vineri, 1 septembrie 2006 ■ Tribuna PUBLICITATE________________________________________________ S.C. CPE TRIBUNA SRL angajează urgent conducător auto, categoria B+C. Domiciliul în Sibiu Rugăm seriozitate. CV-urile se primesc la secretariat (Sibiu, str. G. Coșbuc nr. 38, între orele 8-15, până cel târziu în 1 septembrie a.c.) Pe scurt: $1 BUNE, $1 RELE IonSORESCU ■ Circula înainte de 1990 o vorbă în România, cum că în socialism tot ce nu este interzis, este obligatoriu. Libertatea astfel exprimată pare valabilă şi acum. Potrivit unui proiect legislativ cam neconstituţional, de la anul viitor, toţi românii care deţin o locuinţă vor trebui să o asigure cu o primă anuală de 20 de euro, încă un bir! ■ Toţi ofiţerii SRI care au lucrat înainte de 1990 în Securitate, la Direcţiile I (Informaţii Interne) şi VI (Cercetări Penale) vor fi trecuţi în rezervă până la sfârşitul lunii octombrie. Seamănă cu epurările din anii '50 făcute de comunişti, cu deosebirea că "epuraţii" de acum vor primi pensii grase ■ Directorul adjunct al DSVSA Cluj, Kovács Zoltán, a demisionat din funcţie, deoarece are dosar de colaborator al fostei Securităţi ■ Mulţi vor avea un dosar similar, fabricat fără ştirea lor, căci securiştii aveau normă de racolare ■ Guvernul a aprobat o minirectificare bugetară, veniturile fiind suplimentate cu 1.774 milioane de lei şi cheltuielile cu 2.176 milioane lei. Deficitul bugetar rămâne de 2,5% din PIB ■ Cancerul ar putea fi transmis de la om la om, precum bolile infecţioase, se afirmă într-un articol apărut în revista americană "Cell". Până acum s-a demonstrat că transmiterea se poate face de la un câine la altul, prin contact sexual ■ Directorii de spitale cu peste 400 de paturi vor câştiga pe lună între 1.800 şi 3.500 lei noi, salariu de bază, plus indemnizaţia de conducere de 55% ■ termenul pentru depunerea obligatorie a registrului de evidenţă a salariaţilor a fost prelungit până la 31 decembrie 2006. Angajatorii au obligaţia de a le depune la inspectoratele teritoriale de muncă ■ Roşii I de un kilogram şi jumătate sau vinete mai mari de o jumătate de metru sunt recordurile obţinute într-o micuţă curte din comuna Otopeni. Pasionatul grădinar are grijă de răsaduri ca de propriii copii ■ După ce şi-a cerut scuze de la rudele şi de la prietenii celor trei persoane pe care le-a ucis cu bolidul său, şoferul ucigaş cu paşaport britanic aruncă ameninţări, spunând că va avea el grijă de toţi taximetriştii care au încercat să-i dea o mână de ajutor colegului lor aflat în agonie. "O să vă aranjez pe toţi şia ameninţatei. Când? Şi cum? ■ Nu întâmplător, cotidianul Libertatea dă, în acelaşi număr de ziar, notă bună "luptătorului" Traian Băsescu şi notă rea "răutăciosului" Ion Iliescu, ca să fi inversat notele... «Finul ministrului de Interne, Vasile Blaga, a fost dat în urmărire generală de Poliţia Bihor, pentru că nu s-a prezentat la penitenciar pentru a executa o pedeapsă cu închisoarea de 4,5 ani, la care fusese condamnat. O fi acesta în... Siria ■ în luna iulie, în Olanda au murit dur cauza caniculei 1.000 de persoane. Au spus ca vieţii în principal persoanele în vârstă şi cei suferinzi de boli respiratorii şi cardiovasculare ■ "Ai început să putrezeşti de viu, domnule Băsescu, şi vei fi pe zi ce trece un focar de infecţie atât morală, cât şi sanitară. Urgia e aproape!" - aşa se încheie scrisoarea deschisă trimisă de CV Tudor preşedintelui. Comentariile sunt de prisos.