Tribuna, noiembrie 2006 (Anul 122, nr. 4782-4807)

2006-11-01 / nr. 4782

ȘTIRILE DE PE STRADA MEA Caravane InfoEuropa Ion SORESCU _____ ProVita Sibiu, în colaborare cu DADR Sibiu şi OJPDRP Sibiu a organizat caravane de informare InfoEuropa în 1 16 localităţi rurale din judeţ, şi anume: Gura Râului, Marpod, Alţâna, Şura Mică, Cârţa, Chirpăr, Orlat, Geârghiş, Nocrich, Roşia, Bruiu, Porumbacu de Jos, Şelimbăr, Vurpăr, Racoviţa şi Cristian. Numărul de participanţi I a fost de 1096. Caravanele s-au desfăşurat în zilele de sâmbătă şi duminică, în fiecarelocalitate echipele caravanei au discutat cu oamenii, au împărţit materiale informative ("Valori româneşti, Valori europene", "Politica Agricolă Comună", "Renta Viageră Agricolă" etc.) s-au organizat dezbateri în grupuri constituite ad-hoc pe plan local. în cadrul tematicii abordate au figurat teme ca: eurovenituri, finanţări europene în agricultură înainte şi după integrare, cetăţenie europeană, drepturi şi obligaţii, valori ale UE, principii care stau la baza Politicii Agricole Comune etc. Doar până la 10 noiembrieidentificarea parcelelor la Agnita Reamintim că din data de 20 octombrie a debutat acţiunea de identificare a parcelelor de pământ în oraşul Agnita. Până la 10 noiembrie toţi fermierii din zonă care deţin cel puţin un hectar de teren agricol, în parcele de cel puţin 30 de acri fiecare, sunt invitaţi să le identifice cu ajutorul APIA Agnita, pe baza fotografiei aeriene. Identificarea se va face la sediul primăriei oraşului, în sala de şedinţe, zilnic între orele 8-16. Campanii de informare în cursul lunii - septembrie principalele activităţi desfăşurate de Compartimentul Protecţiei Naturii, Protecţia Solului şi Subsolului al APM Sibiu s-au concentrat pe pregătirea campaniei de informare şi conştientizare cu privire la implementarea "Reţelei Naturii 2000" pe teritoriul administrativ al judeţului. Această campanie a demarat la sfârşitul lunii septembrie printr-o acţiune de informare a primarilor pe teritoriul cărora au fost propuse situri "Natura 2000". La întâlnirea care a avut loc la sediul APM Sibiu au mai participat reprezentanţi ai Consiliului Judeţean şi ai ARPM Sibiu. Medieșenii care doresc să se căsătorească civil în weekend vor achita de la 1 ianuarie 2007, noi taxe. Astfel, pentru căsătoria civilă oficiată sâmbăta, se vor achita 120 RON, în timp ce oficierea aceleiași ceremonii duminica, va scoate din buzunarele mirilor 170 RON. Pe lângă aceste tarife, au fost aprobate şi unele taxe speciale, pentru activităţile Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Mediaş. în această săptămână, angajaţii serviciului se vor deplasa în câteva din localităţile arondate, pentru luarea în evidenţă a persoanelor care nu au acte de identitate sau ale căror documente au expirat. Vasile ANTIPA Consilierii locali medieşeni au aprobat în cadrul şedinţei de luni dupăamiază, referatul întocmit de Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Mediaş, privind stabilirea unor taxe speciale, care se vor constitui venituri proprii ale serviciului. Astfel, de la 1 ianuarie 2007, medieșenii care doresc oficierea căsătoriei civile duminica vor trebui să achite o taxă de 170 RON, în timp ce pentru ziua de sâmbătă se vor percepe 120 RON. Persoanele care solicită eliberarea în regim de urgenţă a certificatului de naştere vor achita o taxă suplimentară de 20 RON, în timp ce pentru verificarea în registrul local de evidenţă şi eliberarea adeverinţei pentru reîntregirea familiei, se vor achita 10 RON. Taxa de transport privind asigurarea securităţii documentelor, cum ar fi permisul de conducere, certificatul de înmatriculare sau paşaportul simplu, este de 15 RON, serviciul local de evidenţă a persoanelor urmând a percepe şi o taxă în valoare de 10 RON pentru efectuarea verificărilor în cazul transcrierilor certificatelor de stare civilă sau a schimbării numelui pe cale administrativă. Pentru aplicarea vizei de reşedinţă în actele de identitate,se vor percepe 10 RON, iar pentru efectuarea verificărilor în registrele de acte de stare civilă, precum şi eliberarea adeverinţei doveditoare a actelor şi a faptelor de stare civilă se vor percepe, de asemenea, 10 RON. In fine, ultimataxă aprobată de legislativul local vizează furnizarea datelor din registrul local de evidenţă a persoanelor, în regim de urgenţă. Astfel, persoanele fizice vor achita o taxă de 5 RON, în timp ce persoanelor juridice li se va percepe o taxă de 10 RON. Activităţi în comunele arondate în această săptămână, angajaţii Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Mediaş se vor deplasa în localităţile Alma, Dumbrăveni şi Geacăş, pentru rezolvarea problemelor legate de lipsa actelor de identitate. „Urmează să desfăşurăm o acţiune în aceste localităţi, pentru punerea în legalitate a persoanelor care nu au acte de identitate sau ale căror documente au expirat. Este o problemă destul de mare în localităţile care ne sunt arondate, în sensul că sunt foarte multe persoane în această situaţie, cărora le-au expirat actele de identitate sau nu au nici un asemenea document. în măsura posibilităţilor, vom încerca să organizăm cât mai multe asemenea acţiuni, pentru rezolvarea acestor probleme”, a declarat pentru Tribuna, comisarul Ştefan Florea, şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Mediaş’. De la 1 ianuarie 2007 Taxe speciale la Evidenţa Populaţiei Mediaş «outdyuL ,HOL.. rWM ROMANIA I ROMANIA , _ I «io*«*'..' ......fssemst '“'.in,. , a , ' ’<• m , Învăţământ virtual la Sibiu Elevii şi profesorii de la Colegiul Economic "George Bariţiu" din Sibiu au adoptat un sistem "revoluţionar" de pregătire. Coordonaţi de specialişti austrieci, dascălii sibieni se pregătesc pentru dezvoltarea "firmelor de exerciţiu" din România. Deşi sună ciudat, elevii învaţă cum să conducă o firmă, fără ca aceasta să existe practic. Totul este structurat la nivel imaginar, iar planurile "realităţii" le sunt dezvăluite copiilor pentru a se putea adapta mai uşor atunci când vor fi nevoiţi să-şi pună cunoştinţele în practică. Timp de trei zile, o echipă de experţi din Austria a susţinut seminarii la Sibiu pentru implementarea învăţământului virtual. Pregătirea s-a desfăşurat sub tematica "Managementul calităţii pentru piaţa firmelor de exerciţiu din România" din cadrul proiectului ECO-NET. Totul este de fapt un program special, pe care îl aplică deja profesorii sibieni pentru a-i ajuta pe elevi să înţeleagă mai bine ce se întâmplă în adevărata lume a afacerilor, în care se pregătesc să intre. "Este un mare avantaj pentru elevi. Ei învaţă şi lucrează ca într-o firmă reală. Firmele de exerciţiu, spre deosebire de cele de pe piaţă, nu au produse şi nu au bani în cont. Elevii învaţă cum este structurată o firmă şi cum sunt derulate activităţile în cadrul procesului de coordonare" ne-a declarat Susanne Spangl, specialist coordonator al proiectului ECO-NET. • Ea susţine că astfel de proiecte îi ajută pe copii să fie mai bine pregătiţi pentru viaţă şi să se adapteze mult mai bine la cerinţele pieţei. Un astfel de proiect a fost implementat , în urmă cu zece ani în Austria, unde se bucură de un real succes. Peste 150 de elevi, din clasele a XI- a de la Colegiul Economic, precum şi cei din cadrul şcolilor de arte, se vor bucura de avantajele oferite. Este ceva nou pentru sistemul românesc. ROCT (departamentul de colaborare al firmelor de exerciţiu din România) a fost înfiinţat în 2000, ca parte integrantă a proiectului ECO-NET, program ce face parte din Pactul pentru Stabilitate pentru Europa de Sud - Est. Finanţarea este asigurată de către Ministerul Afacerilor Externe al Austriei şi sprijinit de Kultur Kontact Austria. IC.FI Supăraţi pe Comisia Sibienii nu avut deloc cuvinte de laudă la adresa fostelor Comisii Sociale care au activat în cadrul Primăriei Sibiu,în perioada 2000- 2004, în urma materialului publicat în ediţia de ieri, "Dosare penale pentru locuinţe sociale", mulţi sibieni şi-au arătat dezaprobarea faţă de modul în care lucrează aleşii locali din comisiile sociale şi, mai grav, o parte sunt sceptici în ceea ce priveşte eficienţa organelor de anchetă, în speranţa că cei avizaţi vor lua în considerare comentariile cititorilor noştri făcute în urma publicării materialului "Dosare penale pentru locuinţe sociale" am selectat o parte dintre mesajele primite pe www.tribuna.ro Reamintim că în ediţia precedentă a ziarului TRIBUNA au fost publicate informaţii referitoare la deschiderea unui dosar penal voluminos în cadrul căruia sunt cercetaţi de către procurori, foştii consilieri locali ce au făcut parte, în mandatul anterior, din Comisiile Sociale ale Primăriei Sibiu. în cadrul aceluiaşi material s-a făcut referire directă la cazul unui sibian, fiu de profesor universitar, care este cercetat penal pentru modul în care a reuşit să intre în posesia unei locuinţe sociale. "Probabil prin acest "ping-pong" cu dosarele între Parchet şi Poliţie se încearcă muşamalizarea cazului." "Care este poziţia primarului Johannis în acest caz, ce măsuri va lua împotriva subalternilor dumnealui?" "Nu ştiu de ce, dar am impresia că Poliţia sibiană încearcă să muşamalizeze cazul...." "Aceste comisii sociale distribuie locuinţe după bunul lor plac. Dacă mergeţi în cartierele de locuinţe sociale şi vedeţi ce maşini "zac" în parcările adiacente blocurilor vă cruciţi, în respectivele blocuri locuiesc foarte puţine familii nevoiaşe, majoritatea sunt PCR-işti (pilele cunoştinţele şi relaţiile) ai comisiilor sociale! Fără cuvinte....." "Nu e de vină cumpărătorul ,vina aparţine în totalitate comisiei "; "Pentru unii noţiunea de ruşine nu are niciun fel de conotaţie. Poate odată şi odată cei care şi-au permis să-şi bată joc de mulţi oameni nevoiaşi ai Sibiului vor da socoteală...poate în faţa lui Dumnezeu, măcar. _Să vă fie ruşine el!"__. . miercuri, 1 noiembrie 2006 ■ Tribuna Federaţia SANITAS intră în grevă [continuare din nan. 11 "Situaţia din sectorul sanitar estecritică. La fel ca şi în cazul învăţământului, şi Sănătatea a fost tratată în anii de după 1989, cu un total dispreţ de guvernanţi. Am ajuns la limita răbdării. Este inacceptabil ca noi, cei din sănătate, să avem colegi, şi nu puţini, care să aibă statut de asistaţi social. Cum cred guvernanţii că se mai poate supravieţui în această ţară, în care scumpirile la utilităţi se anunţă una după alta cu salarii de trei milioane, cum au mulţi dintre membrii noştri? Mai mult am aflat recent cum categorii profesionale importante, cum ar fi din poliţie, justiţie, armată nu plătesc niciun leu pentru asigurările de sănătate, dar beneficiază de gratuităţi de sută la sută. Este revoltător ca oameni cu sute de milioane salarii să nu aibă vreo contribuţie la bugetul sănătăţii, iar noi cei din sistemul sanitar să nu primim nicio facilitate, deşi ne plătim integral contribuţia către CNAS. Aşadar am ajuns întrun punct în care greva nu mai poate fi evitată decât dacă guvernul va rezolva revendicările noastre. Suntem hotărâţi să ne apărăm drepturile, iar responsabilitatea pentru consecințele formelor radicale de protest pe care le vom adopta revin, în întregime, factorilor decizionali din Guvernul României", a declarat Dan Prrnoiu.