Tribuna, decembrie 2006 (Anul 122, nr. 4808-4830)

2006-12-02 / nr. 4808

EVENIMENT Codul Rutier a “tamponat” primii sibieni A depăşit neregulamentar, a rămas fără carnet încă de la primele ore ale zilei de 1 decembrie, poliţiştii sibieni şi-au început activitatea aşa cum prevede noul cod rutier. Şi-au luat cu ei chitanţierele şi au plecat pe teren. Chiar dacă au avut ca primă sarcină prevenirea şi avertizarea şoferilor asupra necesităţii respectării proaspetelor reguli, nu toţi şoferii au putut fi trataţi cu îngăduinţă. După cum se pare, sibienii sunt cei care au tratat cu indiferenţă rigorile noii legi. Dacă In Mediaş şi în alte oraşe poliţiştii s-au limitat numai la avertismente, în Sibiu a fost nevoie şi de sancţiuni. "Până la ora prânzului, au fost trei cazuri în care s-au aplicat amenzi, iar în una din situaţii s-a impus şi suspendarea permisului de conducere pentru o perioadă de două luni " ne-a declarat subinspector Ana-Maria Ivan, din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Sibiu. Primul şofer "norocos" a fost un sibian, care nu a efectuat corespunzător un viraj la stânga, motiv pentru care s-a ales cu patru puncte amendă şi trei puncte penalizare. Pentru neadaptarea vitezei în curbă, un alt şofer a primit şase puncte amendă, iar cea mai dură sancţiune i-a revenit tot unui sibian care nu a acordat prioritate unui alt autoturism aflat în trafic. El s-a ales cu o amendă de şase puncte şi cu carnetul suspendat pe o perioadă de 60 de zile. Un punct amendă este stabilit , prin lege, la 33 de RON, iar amenda se poate achita în termen de 2 zile lucrătoare, jumătate din minim. Informare şi avertizare Pentru a nu crea panicăi în rândul şoferilor, poliţiştii sibieni îşi vor continua campania de prevenire până săptămâna viitoare. Pe acest considerent, patrulele de circulaţie vor munci mai mult în zilele următoare pentru a le explica şoferilor şi pietonilor noua lege. "în loc să-i sancţionăm pe conducătorii auto, o să le înmânăm cărţi şi pliante cu noile reglementări pentru a le cunoaşte mai bine în viitor” ne-a declarat subinspector Ana-Maria Ivan. Poliţiştii avertizează totuşi, că nu-şi vor manifesta indulgenţa atunci când se pune problema de încălcări grave ale normelor rutiere, adică atunci când este vorba de consum de alcool la volan sau de depăşiri periculoase. în toată această perioadă, echipajele de la Serviciul Drumuri Naţionale şi de la Serviciul Rutier Sibiu vor fi prezente în trafic şi vor face cunoscută noua situaţie la care trebuie să se adapteze atât şoferii, cât şi pietonii. “GÂNDIŢI ÎNAINTE DE A CONDUCE!” In 29 noiembrie 2006, INSPECTORATUL GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE şi AUTOMOBIL CLUBUL ROMÂN au lansat Campania “GÂNDIŢI ÎNAINTE DE A CONDUCE!”. Această campanie de promovare a siguranţei rutiere, desfăşurată la nivel mondial de către Federaţia Internaţionlă a Automobilului, sub genericul “GÂNDIŢI ÎNAINTE DE A CONDUCE!”, cuprinde o suită de propuneri, măsuri şi activităţi de factură modernă ce vizează conştientizarea conducătorilor de autovehicule în vederea purtării centurii de siguranţă, a protejării copiilor din autoturism, a şoferului şi celorlalţi pasageri, implicit a protecţiei participanţilor la traficul rutier. Menită să sensibilizeze conduita preventivă a participanţilor la traficul rutier, scopul campaniei reprezintă evitarea consecinţelor cumplite ale accidentelor de circulaţie. Astfel, prin mesaje simple privind siguranţa rutieră, se evidenţiază măsuri care iau doar câteva secunde, dar care pot salva vieţi. De aceea noi va recomandam: Gândiţi. Puneţi-vă mereu centura de siguranţă. Gândiţi, întotdeauna utilizaţi un scaun pentru copil. Gândiţi. Reglaţi-vă tetierele! Gândiţi. Verificaţi starea pneurilor. Aşadar, reţineţi: “GÂNDIŢI ÎNAINTE DE A CONDUCE!” Lotru la Primăria Tălmaciu?! Ne-a vizitat la redacţie sibianul Dorel Rogozea, proprietarul cantonului forestier nr. 2 de pe Valea Lotrioarei, zona "Izvorul Mielului", precum şi al terenului forestier pe care se află acest canton. Domnia sa era revoltat că angajaţii Primăriei Tălmaciu ar fi tăiat în mod ilegal 11 arbori, dintre care 2 brazi de pe terenul său.în sprijinul afirmaţiilor sale Rogozea ne-a pus la dispoziţie fotografia alăturată, făcută marţi, 28 noiembrie a.c., lafaţa locului, în prezenţa directorului economic Florian Mihu şi a juristei M. Rusu de la Direcţia Silvică Sibiu, cu ocazia semnării procesul de predare-primire a cantonului. "Conform pădurarilor aflaţi în zonă, tăierea arborilor s-a făcut de către reprezentanţii Primăriei Tălmaciu, care au stivuit şi pregătit lemnele pentru transport, la marginea drumului, iar bradul cel mai înalt şi frumos l-au montat deja în Piaţa oraşului Tălmaciu. Este condamnabil faptul că, deşi Primăria Tălmaciu deţine în zonă 80 hectare de pădure de răşinoase nu a găsit să taie alt brad de Crăciun decât pe acela dincurtea mea", declară Dorel Rogozea. Nemulţumit, el a înregistrat la Poliţia oraşului Tălmaciu o plângere penală în acest caz. Contactat telefonic, viceprimarul Tălmaciului, Radu Moroianu, ne-a precizat următoarele:" Arborii tăiaţi nu sunt în proprietatea domnului Rogozea, ci în proprietate Ocolului Silvic Tălmaciu. Ştiu că au fost întocmite actele necesare tăierii acestor arbori de către conducerea O.S. Tălmaciu. Un molid se află deja expus în centrul oraşului, ca brad de Crăciun. Pentru el există" avizul de însoţire nr.9593260/ 27.11.2006. Din punctul nostru de vedere, toate formele de tăiere sunt legale şi nu am prejudiciat proprietatea nimănui". Rămâne ca poliţia să facă lumină în acest caz. Ioan VIDRIGHIN Strivit de TIR Un tânăr de 32 de ani din Sălişte a murit în chinuri groaznice joi seara, în apropiere de Sălişte. Viaţa lui a fost curmată de un moment de neatenţie. Era seară, vizibilitatea pe DN 1 era redusă, iar circulaţia era aglomerată. Cu toate acestea, sălişteanul nu s-a gândit că îşi poate pune viaţa în pericol dacă trece strada în grabă. Surse din cadrul Poliţiei Rutiere Sibiu spun că bărbatul a vrut să treacă drumul naţional în fugă, fără să se asigure. Nu a reuşit însă să ajungă de cealaltă parte a şoselei pentru că a fost spulberat de un TIR. Şoferul bolidului, care tracta o remorcă încărcată, nu a reuşit să-l mai evite. L-a izbit în plin şi l-a prins între capul-tractor şi remorcă. Impactul a fost atât de violent încât pietonul grăbit nu a mai avut nicio şansă. Poliţiştii cercetează acum cazul, pentru a stabili cu exactitate împrejurările care au dus la moartea bărbatului. C.F. Intrare liberă în muzeu Cristina GHIŞOIU Cu ocazia Zilei Internaţionale de Solidaritate a Persoanelor cu Flandicap, Complexul Naţional Muzeal ASTRA oferă în data de 3 decembrie intrare gratuită în expoziţiile din Muzeul de Etnografie Universală „Franz Binder" şi din Muzeul de Etnografie Săsească „Emil Sigerus". sâmbătă, 2 decembrie 2006 ■ Tribuna 3 PUBLICITATE VSdRMI Atât de simplu sută persoane din prezenţă agreabilă. VALROM Industrie firmă de referinţă,în domeniul producţiei şi comercializării materialelor pentru instalaţii. Caută persoane dinamice, fete şi băieţi, cu iniţiativă sigilă, pentru depozitul din SIBIU. AGENŢI COMERCIALI (cod ACS) Cerinţe: Studii medii / superioare; Experienţă în vânzări minim 1 an (de preferat în domeniul instalaţiilor); Abilităţi de comunicare, negociere şi organizare; Carnet de conducere categoria B; Cunoştinţe minime operare PC; Domiciliu stabil în Sibiu, Inginer vânzări (cod IVS) Cerinţe: Studii medii/superioare (de preferinţă în domeniul instalaţiilor sanitare); Cunoştinţe de operare PC; Abilităţi de comunicare şi de lucru în echipă; Disponibilitate program prelungit; Domiciliu stabil în Sibiu. Se oferă: Cursuri de perfecţionare. Posibilitatea dezvoltării personale într-o echipă tânără, dinamică. Maşină de serviciu şi PC Pocket (pentru cod ACS) şi _____ telefon mobil (pentru codurile ACS şi IVS). Candidaţii interesaţi sunt rugaţi să trimită CV-ul la fax: 021-317.38.00, 317.38.10 sau e-mail: cv@valrom.ro, specificând codul postului. Doar candidații selectaţi vor fi contactaţi. întreruperi de curent Azi, între orele 9-12, în vederea efectuării unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice în localitatea Sibiu, în Piaţa Mică, Piaţa Mare - parţial şi Banca Piraeus, iar între orele 9-15, în localitatea Săcădate, între brutărie şi ieşirea spre Glâmboca. Luni, 4 decembrie, între orele 9-11, în vederea efectuării unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice în Sibiu, pe străzile: Movilei, 9 Mai - parţial, Felinarului, General Magheru - parţial, Liviu Rebreanu, Piaţa Aurarilor, Brutarilor, Pasajul Şcolii, Argintarilor, Târgului, Săpunarilor, Costache Hurmuzachi, Constituţiei - parţial. Tot luni, între orele 12-14, în vederea efectuării unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice în Sibiu, pe străzile: Zidului - parţial, Turnului - parţial, Valea Mare, Vopsitorilor, Cibinului, Plopilor. Tot luni, între orele 14-17, în vederea efectuării unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice în Sibiu, pe străzile: Xenopol, Poştei, Centumvirilor, Samuel Brukenthal. Tot luni, între orele 8-18, în vederea efectuării unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice în localitatea Boiţa, pe străzile: Traian, Alboiului, Tălmăcelului, Boicioara şi zona Gagă, iar între orele 9-15, la Popasul turistic Cârţa. Tot luni 4 decembrie şi marţi, 5 decembrie, între orele 9-14, în vederea efectuării unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice în localitatea Arpaşu de Sus, zona bisericii şi ieşirea spre Arpaşu de Jos. Marţi, 5 decembrie, între orele 8-12, în vederea efectuării unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice în localitatea Veştem, pe străzile: Principală (de la cămin la gară), Hulpari şi Subsat. Tot marţi, 5 decembrie, între orele 9-11, în vederea efectuării unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice în Sibiu, la Sala Thalia. Tot marţi, între orele 12-14, în vederea efectuării ui lor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice în Sibiu, pe străzile: Cetăţii, Nicolae Bălcescu (parţial), Piaţă Unirii, Papiu Ilarian. ’ ' PUBLICITATE RESTAUR A N T €■ mouT’e Duminica, ora 20:00 Live, Silex: Alexandru Brasovean Cipi Oancea ,5fr. XturtoftttJ1 parcareaîmp5?"^ a-"