Tribuna Sporturilor, 1993 (Anul 3, nr. 146-196)

1993-02-08 / nr. 150

U * „Eu nu vei forţa lucrurile, nu voi băga mina, în fundul sacului, să-i scot la suprafaţă pe jucătorii care îmi vor spune că au alte treburi sau care nu se vor dovedi apţi pentru un asemenea efort“ a declarat Alexe Bardan, căpitanul nejucător al echipei noastre de „Cupa Davis.“ Are dreptate * Nelu Andone şi-a încheiat cantonamentul de jucător în Olanda şi revine în ţară. Se dă ca sigură prezenţa lui pe banca tehnică a lui Dinamo, alături de Moldovan şi Cheran. După cum îl ştiu, pe mulţi arbitri o va strînge de gît. * Adrian Pascal, patronul firmei „Aura din Iaşi, ales preşedinte al Federaţiei Române de Handbal, s-a dovedit a fi un escroc. El este acuzat că n-a onorat promisiunea de a dota cu echipament 64 echipe de juniori, că n-a sponsorizat - cura a promis mai multe cluburi, că autocarul Magi rus donat este, de fapt, un hîrb, că nu i-a plătit şoferului salariul, că a plătit un transport cu un cec fără acoperire etc. E plină lumea de şarlatani. * La echipa de fotbal Corvinul Hunedoara, în această iarnă a fost legitimat fundaşul Fartuşnic de la CFR Simeria. Sunt curios cum îi va pronunța numele vijeliosul Die Dobre... * Teodor Crăciunescu, băiatul vîlceanului Ion Crăciunescu, a devenit, arbitru. O fi văzut cum venea taică-său, încărcat ca o furnică, de la meciurile pe care le conducea şi a zis că trebuie să continue „tradiţia“ familiei. * Mare dramă la Oţelul Galaţi: fotbalistul albanez Arben Kokalari s-a supărat că un coechipier i-a spus: „De ce nu te duci tu acasă, în Albania, acum cînd v-a dat şi vouă pămîntul? E cel mai bun prilej să vă săpaţi unul pe altul!“ şi a anunţat că nu mai rămîne nici un minut în Galaţi. Asta e! * Maricica şi Ion Puică şi-au prelungit cu încă un an contractul de antrenori în Insulele Baleare. Ce rezultate au obţinut pînă acum? „Un titlu de campion naţional la şcolarele Spaniei, două locuri 3 la „naţionalele“ de juniori şi un loc 4 cu echipa“ Ce-aţi fost şi ce-aţi ajuns! * Garda Financiară scormoneşte prin hîrţoagele Clubului de fotbal Olimpia Satu Mare şi găseşte tot felul de nereguli. Preşedintele clubului, Tudor Stoica, este demis şi dat în judecată. După cîteva zile, i se cere iertare şi este pus, din nou, în funcţie. Ca la noi, la nimeni . Continuă turneul dezastruos al reprezentativei de fotbal a României Cornel Dinu păţeşte acum ce-a păţit Napoleon în campania din Rusia. Doar că împăratul a avut scuza iernii... (n.id.) Interviul nostru „A.S. GAZ METAN UI MEDIAȘ NU VA MURI “ declară dl. ILIE VLAD, secretarul asociaţiei - în 19 etape echipa a marcat 39 de goluri, dar aţi primit 20... Da. Golgeterul echipei este Pustai, cu 15 goluri marcate, îl urmează: Popescu F, Dumitrache şi Jilăveanu câte 5, Nistor 3, Cenan 2, Handrea şi Nila cîte 1. în privinţa golurilor primite, este de remarcat că în 3 partide susţinute în deplasare (la Uricani, Lupeni şi Stoina) echipa a marcat 9 goluri. Apropo de Pustai, se zvonea că va pleca la FC Braşov. E adevărat? - Am fost abordat de cei de la Braşov, dar nici n-am stat de vorbă. Cine-i prostul ăla care, avînd ca obiectiv promovarea, renunţă la cei mai buni jucători? - Ce vă propuneţi în retur pentru a reuşi promovarea? - O primă condiţie ar fi ca jucătorii să se mobilizeze mai mult, să „pună osul“ şi în deplasare. Este şi interesul lor, material vorbesc. Va trebui să le formăm tuturor o mentalitate de profesionişti care ştiu că activitatea de fotbalist are o limită de vîrstă, după care încep greutăţile vieţii de om obişnuit. Avem, apoi, nevoie de un om, în cadrul secţiei de fotbal, priceput şi pasionat, aşa cum a fost dl. Schuster, care a renunţat datorită sănătăţii. Pentru a ridica o echipă îţi trebuie oameni competenţi cum au marile cluburi, gen Pădureanu, Ulman, Costinescu, Alexandrescu, Ianul. Avem nevoie de un om de încredere, care să fie trup şi suflet alături de echipă, care să nu urmărească îmbogăţirea lui personală. - Mai vin spectatorii la meciurile Gazului? Intr-o vreme echipa avea o galerie extraordinară. Galeria este la fel de fidelă şi inimoasă, dar a scăzut ca număr, în plus, sunt mulţi spectatori care preferă să vină la meci după pauză ca să nu plătească sau preferă să urmărească partida peste gard, din tribunale_______- continuare in pag. 2 - I I I I I I I I I I I I I I I I I Anul III, nr. 150 8.02.1993-14.02.1993 4 pagini, 15 b) Voi». div.-MT) C.S.M. Libertatea Sibiu -„U“ Electronica Cluj 0-3 9-15,10-15, 2-15) Confruntată cu o acută lipsă de efectiv, echipa C.S.M. Libertatea a început partida cu sextetul format din: Flavia Sabo, Florentina Cîrpătorea, Mihaela Argintaru, Anca Bota, Georgeta Rebegel și Cristina Blaga şi în rest, pe banca de rezerve, nu se afla decît Teodora Pojoga, care fiind gravidă nu a putut fi folosită. Aşadar, voleibalistele sibiene au încercat să facă faţă puternicei formaţii clujene, însă ele au gafat enorm de mult, în special fiind depăşite din lipsa unui blocaj eficient, în primul set gazdele au ţinut pasul cu adversarele lor pînă la scorul de 8-8, apoi, parcă fără o putere de concentrare în acţiunile lor, cedează teren, pierd setul la 9, apoi şi pe celelalte două la 10 şi la... 2, în numai 50 minute de joc. Se impune luarea de măsuri pentru oprirea căderii echipei pe „toboganul” spre divizia B. Au arbitrat: Grigore Nedelcu (principal) și Aurelian Nedelcu (secund) ambii din București. [. ||_|E In pagina a-IV-a PROGRAMUL SĂPTĂMINAL T.V. Rapid Bucureşti - C.S.U. Balanţa Sibiu 67-54 (25-19) * O repriză de baschet cît una de... polo * Un cronometru cu 3 viteze * Deviză meciului: „mamă unde eşti, să vezi circul din Giuleşti!“ Rapidiştii s-au temut de întîlnirea cu echipierii de la C.S.U. Balanţa şi şi-au luat măsuri de prevedere. Cea mai eficientă dintre ele s-a dovedit a fi... pronometrul cu trei viteze. Datorită acestei „scule“ prima repriză a durat 8 minute de joc efectiv, în loc de 20 de minute. Adică, cam tot atît cît durează o repriză de polo. Pentru a susţine cele mai sus afirmate, este suficient să amintim că în aşa zisul minut 17 al primei reprize scorul era... 19 - 19 (?!). Să mai adăugăm că mucaliţii suporteri giuleşteni au sesizat că pauza dintre reprize a fost mai mare decît timpul (după ceas) cît a durat prima parte a meciului. Şi pentru ca „tacîmul“ să fie complet şi absurdul perfect, la sesizările întemeiate ale oaspeţilor şi comisarului federal pe foaia de arbitraj s-a consemnat: „cronometrul are mai multe viteze“. Şi cu asta, bastal In legătură cu partida propriuzisă prea multe lucruri nu sunt de spus. S-a jucat de la egal la egal, Claudiu Munteanu a fost în permanenţă „măcelărit“, jucătorii sibieni au ratat, între altele, 12 faulturi, aşa că în final rapidiştii şi-au adjudecat mult dorita victorie, cu un scor mai rar întîlnit şi la meciurile feminine. Pentru C.S.U. Balanţa au înscris: Corui (13), Munteanu (13), Tordai (8), Lefter (8), Perger (7), Rugină (2), Alecu (2), Kincses (1). Octavian RUSU - continuare in pag. 4  continuare in pag. 2 -t is I L. / JHspolLiLiM * Antrenamente și jocuri * Miţi Majearu între F.C. Inter şi Nyíregyháza * Burchel n-a dat nici un semn * Mihălţă Stănescu revine la matcă * „Gazeta Sporturilor“ renunță la tonul belicos * Ing. Nagy Janos preferă ziariștii obiectivi * Abonamente pentru returul cu Dinamo și Steaua * Dl. Gelu Leicu despre... Silviu Stănescu * în 13 februarie, meci cu Lucchese în perioada 20-22 ianuarie ax. a avut loc la Budapesta o întîlnire de lucru a membrilor TAFISA/ Organizaţia Internaţională a Sportului pentru Toţi/ cu reprezentanţii oraşelor înscrise la Challenge Day ’93 şi cu reprezentanţii federaţiilor naţionale „Sportul pentru Toţi“. Din ţara noastră au participat domnii Cornel Tămăşan şi Mircea Moldovan din partea municipiului Bucureşti şi ai Federaţiei române „Sportul pentru Toţi“ şi prof. Dorin Nan, director al Oficiului Judeţean pentru Tineret şi Sport Sibiu. Întîlnirea a avut ca scop prezentarea lui Challenge Day, acţiune internaţională a „Sportului pentru Toţi“ - istoric, evoluţie, experienţă acumulată in organizare de ţară de origine (Canada) şi de celelalte ţări care organizează această acţiune pe plan naţional (Germania, Australia, Ungaria etc). Ea a avut ca scop desemnarea şi prezentarea oraşelor rivale. S-au înscris 31 de oraşe din 20 de ţări de pe 4 continente (a lipsit Africa). Înainte de tragerea la sorţi, oraşele au fost grupate în funcţie de numărul populaţiei, stabilindu-se 4 grupe. Sorţii au stabilit următoarele confruntări: categoria I (pînă la 100.000 locuitori) Agen (Franţa) - Vaugen (Canada) Evora (Portugalia) - Ballart (Australia) Nithsoale (Scoţia) - Reykjavik (Islanda) Ashkelon (Israel) - Akureyri (Islanda) CEL MAI IMPORTANT EVENIMENT MONDIAL ÎN „SPORTUL PENTRU TOŢI“ categoria a D-a (100.000 - 200.000 locuitori) Phuket (Thailanda) - Sibiu (România) Debrecen (Ungaria) - Aberdeen (Scoţia) Petahtikva (Israel) - Cascais (Portugalia) categoria a m-a (200.000 -1 milion locuitori) Carapicuiba (Brazilia) - Bordeaux (Franţa) Dortmund (Germania) - Pusan (Coreea de Sud) Cardif (Ţara Galilor) - Bratislava (Slovacia) Belfast (Irlanda de Nord) - Rostok (Germania) categoria a IV-a (peste 1 milion locuitori) Melbourne (Australia) - Manchester (Anglia) Bucureşti (România) - Budapesta (Ungaria) Sofia (Bulgaria) - Sao Paolo (Brazilia) Hong Kong - Vancouver (Canada). Această informaţie a fost prezentată marţi 2N, la Sibiu în faţa ziariştilor din presa scrisă şi vorbită de către dl. director al O.J.T.S., prof. Dorin Nan. După vizionarea de pe casete video a întrecerilor anterioare, a urmat expunerea pe larg a acestei întreceri intitulată „Challenge Day“, în traducere „Ziua rivalităţii“ În rîndurile ce urmează, vă vom pune la curent cu această întrecere. 1. ISTORIC Ideea „Challenge Day“ s-a născut în 1984, în oraşul Saskatoon din Canada în acel an, 50 de fabricanţi au acceptat invitaţia de a lua parte la întrecere şi 650.000 persoane şi-au disputat „rivalitatea“. De atunci Challenge Day-ul canadian s-a dezvoltat spectaculos; recordul de participare a fost stabilit în 1991, cînd peste 4 milioane de După cantonamentul epuizant de la Păltiniş şi amicalul în compania Unirii Alba Iulia, antrenorii Viorel Hizo şi Jan Gavrilă le-au oferit elevilor lor un repaus de 48 ore. Apoi, interiştii au reluat antrenamentele, jucînd sîmbătă cu A.S.A., la Tg. Mureş şi duminică, la Sibiu, cu Şoimii COMPA. Miercuri, 10 februarie, interiştii vor întîlni la Arad formaţia locală ARIS, iar a doua zi vor pleca în turneul italian. Deocamdată nu se ştie decît că, primul joc din Peninsulă se va disputa în compania echipei Lucchese, în ziua de 13 februarie a.c. La ora la care încredinţăm tiparului aceste rînduri, Miţi Majearu se află în Ungaria, la divizionara A Nyíregyháza, care-l doreşte cu orice preţ. Normal, Miţi are nişte pretenţii, ungurii i-au promis că i le satisfac în rate, ceea ce nu pare să-l încînte pe jucătorul sibian. Aşa că problema transferului său (pe perioada returului) încă se negociază... Clubul sibian n-a primit nici un semn de viaţă din partea lui Lucian Burchel care, se pare, se află tot în Elveţia. La Sibiu este aşteptat un Mircea BITTI - continuare in pag. 2 "1 I I I î i i î i I 1 ! S I I i r