Tribuna Sporturilor, 1996 (Anul 6, nr. 297-348)

1996-01-08 / nr. 297

SUPLIMENT SĂPTĂMÂNAL DIaMARE SPORTIVĂ AL COTIDIANULUI INDEPENDENT"TRIBUNA" ' * Anul VI, nr. 297 8.01. - 14 .01.1996 r ___________________A NICULESCU I-A PRIIT VACANŢA ACASĂ! Radu Niculescu rămâne unul dintre fotbaliştii la care ţin sincer. Vacanţa la Sibiu i-a priit de minune. “Când eşti acasă, cu familia şiprietenii, nu poţi să-ţi doreşti mai mult - mi-a spus zilele trecute. Dar tot ce e frumos trece repede, prea repede. Important e că sunt complet restabilit cu sănătatea, ceea ce mi-a permis o vacanţă activă, cu destule minţe, în sală, la Cisnădie, alături de bunii mei prieteni Luci Cotora, Dorin Zotincă, Cătălin Popa şi ceilalţi foşti colegi”. Cum te înţelegi cu Halagian? ‘ întrebaţi-l pe dânsul! E destul de mare stresul la F.C. Naţional, al cărui jucător mai sunt în acest an calendaristic, dar mă descurc. Nu ştiu ce voi face în viitor, însă vă asigur că sufletul mi-a rămas la Sibiu şi la F.C. Inter. Sper să joc bine şi, dacă s-o putea, să atrag din nou spre mine privirile selecţionerului Iordănescu”. Succes, Radule! M.B. r ____________ |-"RAMAN OPTIMIST. NE BATEM PENTRU PROMOVARE!" Mulţumindu-ne pentru urări, Marin Radu, antrenorul şoimilor, pe care l-am abordat, zilele trecute, la locuinţa sa din Piteşti, ne-a spus că şi-a petrecut sărbătorile acasă, cu familia. Discuţia a alunecat, normal, spre fotbal. “Eu rămân optimist - l-am auzit. Ne batem pentru promovare. Uşor n-o să fie pentru că, în deplasare, avem de înfruntat echipele minerilor din Valea Jiului, care nu-şi primesc cu flori adversarii. Mi-e ciudă că, în condiţiile ştiute, am cedat 7 puncte la Sibiu, chiar în faţa contracandidatelor la promovare, puncte cu care, e uşoară socoteala, eram lideri la ora asta. Sper să ne pregătim cât mai bine în iarna asta şi să începem returul în forţă”. B. MIRCEA LUCIAN GUACHOL OPTCAZA PENTRU ŞOIMII Domnul Teodor Bega, preşedintele Asociaţiei sportive Şoimii COMPA este un interlocutor de o amabilitate desăvârşită. Nu seamănă deloc (şi bine face!) cu conducătorii infatuaţi, secreţi şi mereu prea ocupaţi ca săţi acorde câteva minute. Ce e nou la Şoimii COMPA, domnule Bega? - Băieţii sunt încă în vacanţă, dar noi, la club, am început să ne gândim la retur. Sunt multe de rezolvat. După încheierea turului, zece dintre jucători au urmat tratamente la Băile Felix. în 11 ianuarie am programat vizita medicală, iar din 17 ianuarie lotul se va duce în cantonament, pentru două săptămâni, la Păltiniş sau la Sovata - Ce calificativ daţi evoluţiei din tur? Eu zic că după un start ezitant, cu înfrângere la Sibiu în faţa formaţiei Vega Deva, echipa noastră a evoluat mereu mai bine, devenind pe merit una dintre fruntaşele seriei. Dacă ne vom lua revanşa, la Deva, în prima etapă a returului, lupta pentru promovare se relansează. De altfel, promovarea este obiectivul pe care ni l-a stabilit conducerea, personal dl. director general Deac şi trebuie să ne batem cu toate forţele pentru a-l atinge. - Contaţi pe aceeaşi conducere tehnică? - Bineînţeles. Principalul Radu II va fi secondat tot de Dan Călinescu. - Cine pleacă, cine vine? - De plecat nu pleacă nimeni. Suntem, în schimb, în discuţii cu Lucian Burchel, care are statut de jucător liber, şi care şi-a oferit serviciile. Ne mai sunt în atenţie un fundaş şi un atacant din Bucureşti, un portar din Piteşti şi mai tatonăm şi alţi jucători de la echipe din judeţ. Important este că atmosfera în echipă este una stimulativă, suporterii sunt alături de noi, conducerea uzinei ne sprijină, aşa că aşteptăm cu încredere returul. Succes, şoimilor, domnule Bega şi mulţumim pentru informaţii. A consemnat: Mircea BIŢU 4 pagini, 200 lei INTERIŞTII SE REUNESC ASTĂZI Pentru interişti vacanţa ia sfârşit astăzi. Două zile vor fi dedicate vizitei medicale. Miercuri, 10 ianuarie, jucătorii se vor reîntâlni cu antrenorii Ţălnar, Lupu şi Purima, care în primele două zile ale acestei săptămâni vor participa la cursul organizat pentru tehnicieni de F.R.F. După antrenamentele menite să facă readaptarea la efort, lotul interist se va deplasa la Sovata în 17 ianuarie, unde timp de 12 zile va avea loc “încărcarea bateriilor”. Spunându-le jucătorilor şi antrenorilor “La mulţi anii”, le dorim spor la treabă și un sezon de primăvară rodnic. M.B. CE-AR FI DACA.. Chiar așa, ce-ar fi dacă numele unor antrenori de marcă ai sportului sibian, care au trudit zeci de ani pentru dezvoltarea sportului local - făcând-o cu pasiune, profesionalism și, mai ales, cu rezultate deosebite - ar fi date unor arene sportive? Ar fi, zicem noi, o meritată răsplată, un gest reparatoriu cu care suntem datori. N-ar fi frumos ca stadionul “Municipal” din Sibiu să se numească TRAIAN TODORAN, cel de rugby din Valea Aurie BEBE BOBOC, iar Sala Polivalentă să poarte numele MAREŞ GHEORGHIŢĂ? Supunem propunerea factorilor abilitaţi să ia o decizie. Fireşte că se pot face şi alte propuneri. Sorin CHIVAT i + aceasta* întrebarea + Ultimele zile n-au adus nimic nou în Şoseaua Ştefan cel Mare, competiţia pentru ocuparea postului de antrenor principal fiind departe de a fi tranşată. Numele cel mai des amintite au fost cele ale lui Viorel Hizo, Cornel Ţălnar şi Costel Orac. Dar bomba a explodat vineri, când cineva (persoană importantă, nu dăm nume!) a rostit numele lui Mircea Lucescu. Să lase “italianul” de la Brescia peninsula pentru Dinamo Bucureşti, iată o întrebare cu răspuns, momentan, imposibil de rostit? Chestiunea, să recunoaştem, merită încă un bob zăbavă! M. BITU • A fost aleasă noua conducere a Colegiului Naţional al arbitrilor de judo: preşedinte Constantin Savu (Ploieşti), vicepreşedinţi Octavian Creţu (Sibiu) şi Ioan Stoicuţ (Bucureşti), secretar Ionel Bălăescu (Craiova) • Cu prilejul Cursului de instruire a arbitrilor de fotbal care se va ţine în această lună, la Sinaia, li se va face o festivitate de retragere “cavalerilor” Ion Crăciunescu, George Ionescu, Dan Ologeanu, Vasile Angheloiu şi Cornel Corocan. Şi-au făcut... plinul! • Gică Hagi şi-a deschis o policlinică stomatologică în Bucureşti. Celor care-şi vor trata acolo dinţii, le va fi oferită câte o fotografie dea machedonului nostru, cu autograf. Poza este gratis... • Fostul internaţional Sandu Boc oferă 10 milioane lei recompensă celui care va da date pentru prinderea hoților care i-au jefuit apartamentul • După eşecul handbalistelor noastre la CM s-au iscat tot felul de continuare în pagina 4 n.r.d. OMAR, 2011 Când arbitrul de centru-sus a fluierat sfârşitul anului, la revelionul peluziştilor s-a ciocnit tradiţionala cupă cu Rombel, s-a despicat găina cu pene de curcan şi mărgele artificiale, s-au servit tradiţionalele sarmale româneşti dietetice, cu orez din import, s-au cântat şi s-au fluierat cântece din strămoşi, s-au aprins artificii “Carpaţi fără” şi s-a tras cu mere ca după tuşier. După miezul nopţii ne-au înghesuit în careul nostru intim primii colindători. Grupul de copii fluieraşi din tribuna principală, cu vocile lor în formare, au intonat “Huo, huo copii şi fraţi”, formaţia “Non fotbal” a veteranilor păcăliţi nea delectat cu un colind din folclorul imediat, “Culcaţi, culcaţi boieri mari, că tot Steaua sus răsare”. Cam pe la “Cântători”, când prind glas cocoşii noştri negalici, a sosit corul bilingv de fete “Bosforul” şi ne-a fredonat într-o plăcută surdină “Părăsind peluza” şi “Hai cu noi pe bulevarde unde becurile arde”, într-un deplin consens ne-am prefăcut că nu pricepem aluzia, i-am invitat pe colindători pe la alte case şi am demarat prima şedinţă a anului 1996, doar aşa, ca s-o luăm înaintea Federaţiei şi a conducerii clubului, conform lozincii “Primii la stadion, primii la Revelion, primii la şedinţă”. Despre aprinsele dezbateri care s-au purtat nu suflu un cuvinţel, deşi am fost reinvestit ca purtător de vorbe al peluzei, în lipsă de contracandidat şi datorită meritelor mele. Am hotărât, după exemplul conducerii clubului, să adoptăm politica “opac”, cu toate că transparenţa a fost apanajul nostru de când mingea. Am ales directorul general, directorul şef, directorul şef adjunct şi directorii şefi de rânduri ai peluzei şi am strigat un “La mulţi ani!”, ca la gol, să se audă până la dumneavoastră. Mihai BRATU  Cu gândul la apropiata reluare a campionatului Baschetbaliştii sibieni “acumulează kilometri” la Păltiniş După o scurtă şi binemeritată vacanţă elevii antrenorului Mircea Vulc şi-au reluat pregătirile în ziua de 3 ianuarie, deplasânduse în staţiunea Păltiniş. Beneficiind de condiţii optime de cazare şi masă, la “Casa Turiştilor”, ei parcurg un program de pregătire fizică generală şi specifică, efectuând două antrenamente “tari” pe zi. Ne-am deplasat vineri, 5 ianuarie a.c., la Păltiniş unde i-am urmărit la lucru pe campionii României. Atmosferă de seriozitate la antrenamente, destinsă şi plăcută în afara acestora. întregul lot se află în stare bună de sănătate, pregătindu-se intens în vederea reluării campionatului, moment ce se va produce în ziua de 20 ianuarie, la Sibiu, în compania echipei Farul Constanţa, sibienii începând returul de pe poziţia primă a clasamentului. Dintr-o discuţie purtată cu antrenorul Mircea Vulc am desprins faptul că acesta este mulţumit de modul în care se desfăşoară această perioadă de pregătire la munte, apreciind conştiincontinuare în pagina 4 Octavian RUSU 1. Claudia Presecan (C.S.Ş. Sibiu • Steaua) Despre micuţa gimnastă Claudia Presecan clasată pentru a doua oară consecutiv în fruntea celor mai buni 10 sportivi ai judeţului Sibiu, am m£d scris. Astăzi ne face o deosebită plăcere de a o elogia din nou. Eleva, descoperită de profesoara Constanţa Barbu şi pregătită de colectivul catedrei de gimnastică a C.S.Ş. Sibiu în perioada 1983 - 1993 îşi merită locul I pe podiumul laureaţilor pe 1995 prin performanţele obţinute. Iată-le: locul I, cu echipa României la Campionatele Mondiale de gimnastică seniori, desfăşurate la Sabae în Japonia , şi la individual locul 6 în proba de sărituri. Născută în Sibiu la 28 decembrie 1979 (sărbătorită chiar în cadrul festivităţii care a avut loc la restaurantul “Continental” de cei prezenţi, cu care ocazie i-a fost acordat oficial şi titlul de “Cetăţean de Onoare” al Municipiului Sibiu) gimnasta sibiană a început să se afirme pe plan internaţional cu prilejul Mondialelor de gimnastică de la Dortmund (Germania) din 1994 când, alături de Lavinia, Gina, Nadia, Simona, Daniela şi Ionela s-a numărat şi extrem de tânăra performeră sibiană Claudia Presecan. La vârsta de 15 ani, aşa cum a reuşit şi marea gimnastă a lumii Nadia Comăneci, ea a contribuit la cucerirea titlului mondial pe echipe de către România. Drumul spre culmile gloriei îi sunt deschise acestei firave sportive, care continuă să arate lumii întregi că gimnastica românească are la Sibiu o şcoală renumită care a dat pe: Melitta Rühn, Marilena Neacşu, Mihaela Stănuleţ, pe Marius Gherman, Dan Burincă, Adrian Sandu, pe surorile Camelia şi Simona Benciu. Şi în coloanele ‘Tribunei sporturilor”, ne facem datoria de a-i ura Claudiei Presecan “La mulţi ani!” şi în 1996 tot mai multe succese spre mândria sportului sibian. Hie IONESCU foto: Reinhold GUTT în foto: Claudia, împreună profesoara care a descoperit-o. cu