Tribuna Sporturilor, 1998 (Anul 8, nr. 400-449)

1998-06-01 / nr. 420

Bacă numa pul vinia Vorba lui Anton Pann: „Dacă nema diferite eşaloane că fotbalul trebuie praf putirinţă, ce mai chichirez gâlceava“ i se potriveşte de minune reprezentativei noastre de tineret, care a... izbutit să se claseze pe locul opt, ultimul al turneului final desfăşurat la Bucureşti. Piţurcă a alcătuit o formaţie cu fotbalişti de buzunar, mingicari, dar fără vlagă pentru un meci întreg. Dacă s-ar fi jucat doar 45 de minute, probabil că piticii noştri ar fi ocupat un loc d de podium. Aşa, ne-am făcut de băcănie, cheltuind şi o grămadă de bani cu organizarea acestei competiţii. Ultimul meci, cel cu ruşii nu s-a deosebit prin nimic de celelalte pierdute de români... într-un fel, acest duş rece s-ar putea să fie folositor, convingându-i pe tehnicienii din M erite eşaloane că fotbalul trebuie practicat de jucători înalţi, puternici, cu o excelentă condiţie fizică, în stare să alerge 90 de minute. A apus vremea fotbaliştilor de 1,60 metri, cântărind 55 kg, oricât de tehnici ar fi aceştia. Ce folos că toată lumea spune că românii au jucat frumos, cursiv, dar... ineficient. Victor Piţurcă ar trebui să-şi revizuiască principiile, căci aşa va păţi şi cu prima reprezentativă dacă îi va înlocui pe Gh. Popescu, D. Petrescu, Prodan, Doboş şi ceilalţi bătrâni cu alde Fl. Petre, Liţă, Luţu etc. care nu ajung decât până la subsuoara adversarilor. Deocamdată norocul lui este că atenţia tuturor e îndreptată către... Puiu IORDĂNESCU, n.r.d. Stadionul „Tineretului" din Braşov a găzduit, la mijlocul săptămânii trecute, meciul de baraj pentru promovarea în Divizia C dintre Record Mediaş, campioana judeţului Sibiu şi Fortyogo Tg. Secuiesc, campioana judeţului Covasna. Abordând partida cu maximă seriozitate, elevii antrenorilor Gh. Albotă şi Mircea Ţiglariu şi-au demonstrat superioritatea la toate capitolele, obţinând o victorie aplaudată. Scorul l-a deschis CI. Boaru în min. 2, dar echipa din Tg. Secuiesc a egalat în min. 29 prin Solomon. Medieşenii forţează după pauză şi îşi asigură un avantaj de două goluri, în pofida jocului la intimidare practicat de Fortyogo şi nesancţionat de arbitrul Gh. Farcaş din Bucureşti. Au înscris Forgács în min. 50 şi CI. Boaru, în min. 59, el transformând un penalti obţinut de acelaşi inepuizabil Forgács. Pe contraatac, echipa din Tg. Secuiesc reduce din handicap prin Barkocz (min. 70), dar după trei minute, L. Savu reface diferenţa şi scorul (4-2) nu se mai modifică. De remarcat că la meci au asistat atât galeria gazistă, precum şi toate echipele medieşene, F.C. Braşov asigurând condiţii organizatorice impecabile. Felicitări se cuvin, aşadar, jucătorilor, antrenorilor, dar şi conducerii asociaţiei (preşedinte I. Mureşan) şi, în mod deosebit, directorilor Fănel Mendea şi Vasile Popescu de la MEDIMPACT, pentru modul exemplar în care au sprijinit echipa Record. Iată formaţia utilizată la baraj: Bocăzar - CI. Savu, ASPRICIOIU, R. Mureşan (81, Şerban), B. IORGACS (80,I. Şeica) - Comşa, D. Trifu, C. Mureşan, Hodârnău (46, L. SAVU) - CI. BOARU, A. TOFĂNESCU (63, S. Dinamo București la „Cupa României" la rugby Sâmbătă, pe terenul din „Parcul Copilului“ din Capitală, Dinamo București a învins cu 25-12 „U“ 16 Februarie Cluj, intrând în posesia „Cupei României“. Handbal Sibiu -Germania, o întâlnire tradiţională de suflet Fundaţia Handbalului Sibian organizează sâmbătă, 6 iunie, un joc de handbal masculin între fostele glorii ale handbalului sibian din anii 70 şi mai tineri, Sibiu - Germania. Este, dacă vreţi, a 77-a aniversare a handbalului sibian și, de ce nu, a celui românesc. Jocul va avea loc în sala ATU (Armatei), din str. Ştefan cel Mare, de la ora 11. r ns* I Biblio* 7 * CTRA“ 1 - S I r t 1 Campionatul European de Fotbal Tineret * \ SUPLIMENT SAPTAMANAL DE INFORMARE SPORTIVA AL COTIDIANULUI INDEPENDENT "TRIBUNA" Anul VIII, nr .420 01.06. -07.06.1000 4 pagini, 500 lei La cei 55 de ani ai săi, prof. Octavian Şerban se numără printre puţinii şlefuitori de talente din baschetul românesc. S-a născut în 6 iulie 1943, în comuna Iarăuş, judeţul Covasna. După absolvirea Liceului nr.2 din Braşov, cu program special de educaţie fizică, a urmat, între anii 1961-1965, cursurile Institutului de Educaţie Fizică din Bucureşti. Din 1965 şi până în prezent este încadrat ca profesor la catedra de baschet a Clubului Sportiv Şcolar din Mediaş. Domnule profesor, ştiu că prin mâna dv. au trecut o sete de mari baschetbalişti şi mai ştiu că o mare perioadă de timp aţi fost şi antrenor de lot naţional. D Intr-adevăr, în cei 32 de ani de activitate, am pregătit neîntrerupt echipele reprezentative de băieţi ale Clubului Sportiv Şcolar şi echipa de Divizia B FELAM - CSŞ Mediaş. Am promovat 34 sportivi în loturile naţionale de baschet, juniori, tineret şi seniori, şi peste 40 în echipele divizionare, cum ar fi: Vasile Zdrenghea („U“ Cluj - Steaua - Lot seniori), Mircea Barna („U“ Cluj - Lot seniori), August Schuller „U“Cluj-Lot seniori), Dominic Csender, Liviu Cucerzan (CSU Brașov continuare în pag.4 Ilie IONESCU FJ Miui prima li Sâmbătă, într-o partidă desfăşurată pe Stadionul „Nitramonia“ din Făgăraş, ocupanta poziţiei secunde din seria I a diviziei B, FC Oneşti, s-a impus în faţa oltenilor de la Electroputere cu scorul de 2 -1 (0-0, 1-1). Astfel, din sezonul următor, în prima divizie vom avea cinci echipe din Moldova, craiovenilor nerămânându-le altceva decât să încerce promovarea la anul. Partida a fost urmărită de circa 12.000 spectatori. Scorul a fost deschis de Electroputere, în minutul 71 Soavă înscrie în urma unei lovituri de cap lobate peste portarul Floria. Moldovenii egalează opt minute mai târziu, eterna rezervă Bârsan reluând cu capul în poarta apărată de Ungurianu în urma unei lovituri de colț. Scorul final este stabilit abia în prelungiri, Iriza, cândva jucător la echipa olteană, reușind să aducă calificarea echipei sale în prima divizie în urma unei neispirate respingeri a portarului Ungurianu la șutul lui Oprea, atacantul oneștean îndeplinind o simplă formalitate. Ovidiu B. NICOLAE » ----- ------------ 4) Ne-am făcut de ras! Rusia - România 2-1 (0-1) Stadion „Lia Manoliu“ Timp: bun pentru fotbal. Gazon: excelent. Spectatori: 3.000. Au marcat Ossimov (51), Laktionov (64), Trică (45). Rusia: Armișev - Solomatin, Berketov, Krivov - Sukov, Korablev (46, Titov), But (68, Komaukov), Baharev, Evseev - Laktionov, Ossimov. Antrenor Mihail Gerskovici. România: Lobonţ- Contra, Miu, Vancea, Iordache (68, Liţă) - Florentin Petre, Hîldan, Căt. Munteanu, Trică - Luţu (51, Frăsineanu), Dănciulescu (60, Ciocoiu). Antrenor Victor Piţurcă. Cartonaşe galbene: Laktionov, Ossimov/Contra, Frăsineanu, Ciocoiu. Echipa de tineret a României a reuşit să piardă şi această a treia partidă din cadrul turneului final al Campionatului European UNDER 21, în precedentele două au cedat în faţa Olandei (1-2) şi Germaniei (0-1). Astfel din visul de a cuceri titlul european s-a ales praful, echipa noastră intrând în posesia „lingurii de lemn“. O parte din vina pentru continuare în pag.4 Ovidiu BOICA ULTIMARMIA ▼ FCM Bacău a câştigat prima ediţie a Cupei Ligii la fotbal, dispunând în finală cu 3-2 de U Cluj .În Italia a început ediţia a 3-a a Campionatelor Europene de handbal, dintre cele 12 echipe participante lipsind reprezentativa noastră . Luni, la ora 13, la Săftica, va avea loc o Conferinţă de presă la care vor participa componenţii lotului reprezentativ de fotbal . „Sportul românesc“ a alcătuit o selecţionată a seriei a ll-a a diviziei B, în care a fost inclus şi Lucian Ferencz Popescu (Gaz metan), Iată cum arată aceasta: Rahoveanu (Vega Deva) - [Sterean (Corvinul), Biţă (Electroputere), Grad (Apulum Aluna) - Varga (UMT), F. Popescu (Gaz metan), Negrea (Olimpia S. Mare), Cioloboc (Olimpia S. Mare), Fabian (Electroputere) - Ghindă (FC Baia Mare), Sergiu Radu (Olimpia S. Mare) . In 6 iunie, reprezentativa de fotbal a României va juca un ultim meci amical cu cea a Republicii Moldova, din care fac parte: Hmaruc, Pușcă, Fistican, Talpă, Gaidamasciuc, Flentea... . Campionul european de box Dorel Simion a fost premiat de MTS cu 33 milioane lei, Marian Alexandru (argint) a primit 12,3 milioane, iar Marian Simion, Adrian Diaconu și Claudiu Roşco (bronz) - cu câte 8,3 milioane..______________ continuare in pag.4 (n.r.d) Aşadar, corcoduşa mecanică s-a dezumflat până la sâmbure. Corcoduşa a scăpat nebătută doar de echipele cu care nu s-a întâlnit. Toţi cei care i-au ieşit în cale au mototolit-o. Promisiunile lui Piţurcă sau dovedit a fi nişte minciuni însiropate. Cacialmaua, ca să folosesc un termen din repertoriul dumnealui, a ţinut. Ne-a păcălit pe toţi. „Finala“ (sic!) pentru locul 7 a pus moţ pe multe capete. Până la noi ordine, avem asigurată conducerea „Naţionalei“ tot de băiatul ăsta. Cineva era de părere că dacă retrogradează Timişoara şi promovează Oneştiul, n-ai nici un motiv să te bucuri! Mihai BRATU DJTS Sibiu îşi exprimă pe această cale protestul faţă de refuzul Consiliului Local Sibiu în şedinţa din 28 mai a.c., de a se atribui în administrare Baza Hipică Sibiu în favoarea Clubului Sportiv Municipal Sibiu. Faţă de acest refuz dorim să aducem la cunoştinţa opiniei publice următoarele: în temeiul Hotărârii nr.1 din 13 ianuarie 1994 a Consiliului Local Sibiu, Baza Hipică a trecut din patrimoniul CSM Sibiu, la domeniul public local, în administrarea Primăriei Sibiu. Deși Primăria Sibiu a încasat, din 1995, până în prezent, prin chirii percepute, de la societăţile comerciale care-şi desfăşoară activitatea, în mod ilegal, în această bază, suma în valoare de peste 150.000.000 lei, Primăria nu a găsit de cuviinţă să afecteze, măcar o parte din această sumă, pentru întreţinerea şi amenajarea Bazei Hipice. Din această cauză, în prezent nu se mai pot desfăşura concursuri sportive de nivel naţional şi internaţional, aşa cum a fost odinioară. Deşi CSM Sibiu are în folosinţă, limitată în timp,_____________________ continuare în pag.4 prof. Gheorghe GIURGIU, directori