Tribuna Sporturilor, 2001 (Anul 11, nr. 549-598)

2001-01-08 / nr. 549

CSS Şoimii Sibiu şi FCM Braşov s-au calificat în finala Cupei Memoriale "Gh. Ola" Moderna Sală a Sporturilor "Transilvania" din străvechiul burg de pe Cibin a găzduit în zilele de 5 şi 6 ianuarie a.c. una din zonele Cupei Memoriale "Gh. Ola", deschisă micilor fotbalişti născuţi în anii 1988 şi 1989, în grupa tinerilor născuţi în 1988 au participat campioanele judeţelor Alba (Monolit Alba lulia), Sibiu (CSŞ Şoimii Sibiu), Mureş (Olimpia Târgu Mureş), Harghita (Budvar Odorheiul Secuiesc) şi Braşov (FCM Braşov). In cealaltă grupă, judeţele Sibiu, Braşov şi Harghita au fost reprezentate de formaţiile aceloraşi cluburi de fotbal, pentru Alba concurând însă Apulum (Alba lulia), iar pentru Mureş, Metalul Sighişoara, în pofida evidentului decalaj valoric existent între loturile intrate în competiţie, dar mai ales a timpului diferit de pregătire avut la dispoziţie de acestea pentru a se adapta la rigorile impuse de jocul practicat în sală, toate cele 10 participante la întrecere şi-au apărat - spre cinstea lor - cu ambiţie şi dârzenie, dar în mod sportiv, şansele, majoritatea combatantelor oferind publicului un fotbal corect şi judicios elaborat, cu numeroase faze antrenante, dinamice şi spectaculoase. Au plăcut în mod deosebit, prin vivacitatea lor şi spectaculoasele răsturnări de situaţii şi scor, ambele dispute dintre veritabilele protagoniste FCM Braşov şi CSŞ Şoimii, dar şi partidele FCM Braşov - Olimpia Tg. Mureş; Budvar - Olimpia Tg. Mureş; Metalul Sighişoara - CSŞ Şoimii; Olimpia Tg. Mureş - CSŞ Şoimii; Budvar - FCM Braşov; Monolit Alba lulia - FCM Braşov; Olimpia Tg. Mureş - Monolit; Metalul Apulum; CSŞ Şoimii - Budvar. Iată rezultatele confruntărilor din cele două zile ale competiţiei şi autorii golurilor. Grupa A (copii născuţi în 1988): * CSS Şoimii - Monolit Alba lulia 8-2 (4-1), V. Lăcătuş (3), C. Vlad (2), D. Popescu, P. Pop şi V. Posa, respectiv D. Cristea cuP. Mirceagă * FCM Braşov - Olimpia Tg. Mureş 10-6 (1-4), G. Călugăreanu (6), N. Marincea, M. Enea, C. Rusu și C. Stegaru, E. Sentani, S. Dan, R. Baka, N. Oprea, D. Lenar și L. Balint * Budvar Odorhei - Monolit (Alba) 4-15 (2-8), K. Molnár (2), P. Mierean, S. Kovács, respectiv G. Negură (8), I. Bratină (3), D. Cristea, A. Circov și C. Cristea * FCM Brașov - CSS Șoimii 7-4 (3-2), M. Enea (3), A. Fogoroş (2) și N. Marincea (2) pentru învingători, V. Posa (2), V. Lăcătuș și M. Stănilă * Budvar Odorhei - Olimpia Tg. Mureș 6-11 (3-3), S. Kovács (4), K. Molnár (2), respectiv C. Lenar (6), M. Ungur (3) și R. Bako (2) * Monolit Alba lulia - FCM Brașov 7-6 (1- 3), D. Cristea (2), I. Bratină (2), G. Negură (2) și P. Hîrceagă, N. Marincea (2), M. Enea (2), S. Scânteie (2) * Olimpia Tg. Mureş - CSS Şoimii 9-8 (1-3), M. Ungur, R. Bako şi D. Lenar, A. Biriş (2) , V. Lăcătuş (2), E. Iancu, M. Popa, R. Pop și C. Vlad * Budvar Odorheiul Săcuiesc - FCM Brașov 5-5 (3-4), K. Molnár (4) și S. Kovács, respectiv N. Marincea (3) , S. Scânteie și C. Rusu * Olimpia Tg. Mureș - Monolit Alba lulia 4-7 (2-3), C. Lenar (2), N. Oprea și R. Bako, respectiv I. Bratină (4), G. Negură (2), C. Cristea * CSS Șoimii - Budvar Odorheiul Secuiesc 6-1 (3-1), D. Popescu (2), V. Lăcătuş, M. Stănilă, R. Pop,I. Biriş pentru sibieni, K. Molnar pentru învinşi. Grupa B (copii născuţi în anul 1989): * CSS Şoimii - Apulum Alba lulia 14-3 (6-1), A. Hadăr (6), C. Ganea (2), R. Hientz (2), A. Mateiescu (2) şi A. Greavu (2), V. Grozac, C. Selegea și I. Chirilă (autogol) * FCM Brașov - Metalul Sighişoara 10-3 (3-2), R. Spetcu (4) , R. Gătejel (4), A. Benga și B. Szabov, respectiv I. Curticăpean (2) și L. Vodă * Budvar Odorheiul Secuiesc - Apulum Alba lulia 0-4 (0-1), D. Vălean (2), S. Selegea și S. Ianc * FCM Brașov - CSS Șoimii 5-5 (1-1), A. Benga (2), R. Gătejel, I. Vlăsceanu şi A. Doca, pentru braşoveni, respectiv A. Hadăr (3), R. Hientz şi A. Greavu * Budvar OdorheiuL Secuiesc - Metalul Sighişoara 2-5 (1-3), E. Kovács (2) pentru învinşi, A. Cheşa (3), I. Curticăpean şi D. Husar * Apulum - FCM Braşov 2-14 (2-2), C. Selegea şi M. Bozeşan, respectiv R. Gătejel (9), R. Spetcu (3) şi N. Bogdan. (Formaţia din Alba lulia a condus în minutul 5 cu 2-0!) * Metalul Sighişoara - CSS Şoimii 5-9 (2-3), I. Dancu (2), F. Onu, I. Curticăpean şi I. Oprean, A. Greavu (4), A. Hadăr (3), R. Hientz şi C. Ganea * Budvar Odorheiul Secuiesc - FCM Brașov 0-11 (0-5). R. Spetcu (4), R. Gătejel (3), I. Pop (2), G. Vlăsceanu și A. Benga * Metalul Sighișoara - Apulum 6-1 (2-1). A. Cheşa (3), I. Curticăpean (3) și C. Suciu, respectiv C. Selegea * Budvar - CSS Șoimii 0-14 (0-6). A. Greavu (5), R. Hientz (4), A. Hadăr (3), M. Oprean şi I. Oancea. Din rândurile celor peste 120 de mici fotbalişti, fără pretenţia de a fi exhaustiv, am reţinut, prin intervenţii solitare, blocaje temerare şi robinsonade aplaudate şi utile goal-keeperii F. Medrea (CSŞ Şoimii), S. Donose (FCM Braşov), F. Moldovan (Olimpia), Cs. Zaharia (Budvar), toţi cei prezenţi în sala de concurs fiind impresionaţi de tehnicitatea ieşită din comun, vivacitatea, viteza de reacţie, uşurinţa şi virtuozitatea de a jongla cu balonul şi deosebitul apetit pentru gol al jucătorilor A. Hadăr, A. Greavu, I. Biriş, V. Lăcătuş, R. Hientz, D. Popescu, M. Stănilă, R. Pop (CSS Şoimii), R. Gătejel (veritabil golgeter), R. Spetcu, G. Vlăsceanu, A. Benga, B. Szabó, M. Enea, G. Călugăreanu şi N. Marincea (FCM Braşov), D. Cristea, I. Bratină, G. Negură (Monolit Alba lulia), D. Lenar, M. Ungur şi R. Bako (Olimpia Tg. Mureş), I. Curticăpean, A. Cheşa, D. Husar (Metalul), K. Molnár şi S. Kovács (Budvar), D. Vălean şi „Selegea (Apulum). întrecerilor li s-au asigurat excelente condiţii de către AJF Sibiu, care a răspuns prompt la toate solicitările celor 10 formaţii. Foarte bune arbitrajele prestate de republicanii sibieni O. Bran, R. Brumar, M. Bordean, M. Blându, D. Curtean, D. Comşa, I. Florea, M. Manea şi V. Streza. Fotbal/Monden Cica Popescu şi-a botezat fiica Internaţionalul român Gheorghe Popescu şi soţia sa, Luminiţa, au organizat, sîmbătă, la salonul “Le Diplomat’’ de la hotelul “Hilton” o petrecere, la care au participat aproximativ 130 de invitaţi, prin care au sărbătorit botezul fiicei lor, Maria. “îmi doresc ca Maria să fie sănătoasă şi ascultătoare, căci de educaţia ei ne vom ocupa eu şi cu Luminiţa”, a spus Gheorghe Popescu, menţionînd că la această petrecere a invitat numai rudele apropiate şi prietenii cei mai buni. El a mai spus că îşi doreşte ca anul 2001 să fie cel puţin la fel de bun ca anul 2000, în care a avut multe împliniri: cîştigarea Cupei UEFA şi a Supercupei Europei cu formaţia Galatasaray Istanbul, calificarea în sferturile de finală ale Campionatului European cu echipa naţională de fotbal a României, precum şi naşterea Măriei. Micuţa Maria a fost adusă la hotelul “Hilton” de către părinţii Luminiţei, soţii Vlahicei. Ea era îmbrăcată într-o rochiţă albă şi avea cizmuliţe vişinii. La petrecere a participat şi soţia fotbalistului Gheorghe Hagi, Marilena, împreună cu cei doi copii Chira şi Iannis. Hagi, Mircea Lucescu şi Gabi Balint nu au luat parte la acest eveniment deoarece au plecat, duminică dimineaţă, la Istanbul, unde a avut loc reunirea lotului echipei Galatasaray. Popescu a spus că l-a sunat impresarul Ioan Becali, care se află în Italia, şi l-a anunţat că nu poate veni la petrecere. Printre invitaţi s-au numărat preşedintele Federaţiei Române de Fotbal (FRF), Mircea Sandu, secretarul general al FRF, Adalbert Kassai, secretarul general adjunct al FRF, Cristian Bivolaru, impresarul Victor Becali, şeful protocolului FRF, Ion Piscanu, acţionarii Universităţii Craiova Nicu Gheară şi Gheorghe Neţoiu, antrenorul formaţiei Universitatea Craiova, Ilie Bălăci, fostul arbitru internaţional Ion Crăciunescu, familia fostului fotbalist Cosmin Olăroiu, precum şi fostul coechipier al lui Gheorghe Popescu de la Universitatea Craiova, Adrian Popescu. cbUod^Silan L Pozaţi, vă rog... Poza bate ştirea. Relaţia ştire-poză este apreciată diferit, după cum crede jurnalul. îmi pare rău că trebuie să văd şi să mai spun că jurnalul de sport, pe care îl apreciez cel mai mult, face, din când în când, o alegere de spaţii pe care unii pefuzişti o apreciază ca fiind părtinitoare. Pe scurt, o ştire de interes naţional, din care aflăm că nevasta unui fotbalist de la F.C. Naţional s-a adresat presei cu pitoreasca expresie extrasportivă "mă piş pe voi", a fost plasată doar în manşeta jurnalului, poza lui Dudu Georgescu ocupă trei sferturi de pagină (pagina întâi). O atenuantă ar fi aceea că sub poza lui Dudu Georgescu există și un text compensatoriu, din care aflăm că la vârsta de 50 de ani, fostul jucător "cu cap" și cu ghete de aur care se pare că i-au rămas mici, fostul om de centrare Lucescu, s-a hotărât să emigreze în Canada unde, "a trecut prin calvarul neadaptării. Nu şi-a găsit de lucru în fotbal". Ştiţi ce face Dudu al nostru? "S-a mutat într-un apartament în care trăieşte cu soţia rupţi de lume"! Peluziştii cad pe gânduri. Bietul băiat, nu ştie că preşedintele FRF este un om de suflet care face şi desface Comitete şi Comisii în care orice bun român, fie el şi izolat şi dezamăgit la Toronto, ar putea să fie măcar membru? De-aia spuneam că e o nedumerire de spaţiu. Care-i poza? Mihai BRATU Tribuna sporturilor, nr. 549,8 ianuarie-14 ianuarie 2001 Popice/ Participare Călin cazacu • campion mondial la cădeţi Călin Cazacu (Foresta Tălmaciu) a reuşit în anul care s-a încheiat, cea mai bună performanţă a carierei sale prin obţinerea titlului de campion mondial în proba de perechi la ediţia din acest an a CM care s-a ţinut în luna octombrie, în Cehia. Reamintim faptul că sportivul tălmăcean a mai reuşit în 2000, în luna decembrie, să obţină şi titlul de campion naţional la campus, şi două titluri de vicecampion în probele de perechi şi individual, în cadrul finalelor CN de popice. Tot la aceste finale, Foresta Tălmaciu a mai obţinut şi două locuri IV prin sportivii Vasile Nicolae şi Călin Cazacu în proba de perechi-seniori, şi de cuplul Gică şi Bălan la cădeţi. Clasamentul grupei A (1988) 1. CSS Şoimii Sibiu 2. Monolit 4 3 0 1 28-13 9 2. Monolit Alba lulia 4 3 0 1 31-22 9 3. FCM Braşov 4 2 1 1 28-22 7 4. Olimpia Tg. Mureş 4 1 0 3 24-31 3 5. Budvar Odorheiul Secuiesc 4 0 1 3 16-37 1 Loturile folosite de câştigătoare în cele 4 confruntări. CSS Şoimii Sibiu: F. Medrea, D. Popescu, I. Biriş, M. Stănilă, I. Ursu, M. Posa, C. Vlad, R. Pop, V. Lăcătuş, V. Popa, R. Moldovan, C. Voica (antrenor prof. V. Lăcătuş). FCM Braşov: A. Grigoraş, A. Doca, G. Vlăsceanu, S. Pelin, D. Dobre, A. Benga, M. Ciocan, R. Spetcu, B. Szabó, N. Bogdan, R. Gătejel, I. Popa (antrenor M. Panache). Finala Cupei Memoriale "Gh. Ola", rezervată tinerilor fotbaliști născuți în anul 1988, se va disputa în zilele de 18,19 și 20 ianurie a.c. în Sala Sporturilor "Transilvania" din Sibiu. Participă câştigătorii celor 8 zone. (V.M.) Clasamentul grupei B (1989) 1. FCM Braşov 4 3 1 0 40-10 10 2. CSS Şoimii Sibiu 4 3 1 0 42-13 10 3. Metalul Sighişoara 4 2 0 2 19-22 6 4. Apulum Alba lulia 4 1 0 3 10-34 3 5. Budvar Odorheiul Secuiesc 4 0 0 4 2-34 0 Astăzi începe procesul de divorţ al soţilor Becker Procesul de divorţ dintre Boris şi Barbara Becker va începe, astăzi, la ora locală 9.00, la Tribunalul afacerilor familiale din Miami, deşi cei doi s-au întilnit, sîmbătă, pentru a ajunge la o înţelegere în vederea evitării apariţiei în faţa organelor judiciare, informează AFP. Potrivit presei germane, soţii Becker s-au întîlnit la reşedinţa de la Fisher Island pentru a ajunge la un compromis. Cotidianul "Bild am Sonntag" a anunţat, duminică, că mama lui Boris Becker, Elvira Becker, a sosit la Miami, pentru a depune mărturie în cadrul procesului de divorţ dintre fiul său şi Barbara. Boris Becker i-a solicitat mamei sale să vină la Miami pentru a depune mărturie că fostul tenisman este un bun părinte, iar copii săi s-ar simţi mai bine la München. Barbara Becker a solicitat tribunalului din Miami să-i acorde custodia celor doi copii, Noah Gabriel (6 ani) şi Elias Balthasar (un an), reşedinţa de la Fisher Island şi să-l oblige pe Boris Becker la plata unei pensii alimentare. Tribuna sporturilor Fondat în 1990 Str. G. Coşbuc, nr. 38,2400 Tel. 21.12.81; 43.31.93 Tel./Fax: 21.41.41 Editat de Casa de Presă şi Editură Tribuna Tiparul executat la SC Tipotrib SRL Consiliul de Administraţie Emil David - director general Mircea Biţu - director editorial Vasile Tâlvan - director economic Colectivul redacţional Ovidiu Boica - şef departament N.I. Dobra, Octavian Rusu, Mihai Bratu - seniori editori Marius Ionescu, Mădălina Mănescu - reporteri Ramona Popa, Victor Cociu, Puiu Stoica, Avram Besoiu - colaboratori Fred Nuss, Ioan Gliga, Vasile Cârdei - foto