Tribuna Sporturilor, 2002 (Anul 12, nr. 599-648)

2002-12-16 / nr. 647

Baschet (m) Divizia Naţională "Studenţii" n-au putut produce surpriza Dinamo Erbaşu Bucureşti - CSU Sibiu 107-83 (64-42) (35-25; 29-17; 26-18; 17-23) CSU Sibiu a pierdut, sâmbătă, in Capitală, în faţa formaţiei Dinamo Erbaşu, cu 107-83, la finele unui meci în care cei doi arbitri a avut o prestaţie penibilă: cel mai bun realizator al CSU-ului a fost Bogdan Spinu, autor a 29 de puncte. Dan Păltinişanu a suferit o entorsă în sfertul al patrulea: miercuri, în Palatul Sporturilor "Transilvania", formaţia pregătită de Mircea Vuic va întâlni, într-un meci restanţă contând pentru etapa a V-a, de la ora 11.00, pe Saf car Alexandria "Mergem la Bucureşti să ne apărăm", a afirmat tehnicianul CSU-ului, Mircea Vulc, înaintea meciului cu Dinamo Erbaşu, completând că băieţii sunt încrezători şi vor să furnizeze surpriza. N-a fost să fie, formaţia din Capitală impunându-se la finele întâlnirii cu 107-83. "Dinamo a dominat clar jocul, nu se pune problema. Am avut însă parte de un arbitraj penibil. S-a fluierat orice, motiv pentru care am ajuns să joc, în final, cu Rubint, Kovács, Lotrean, Dinu şi Spînu. Crăciun a fost eliminat pentru cinci greşeli personale în minutul 19, Vergu în minutul 23 iar Perger în minutul 26. în plus, Păltinişanu s-a accidentat la începutul ultimului sfert, a făcut o entorsă. Astăzi merge la cabinet, să vadă mai precis ce este, poate o să intre să joace miercuri, cu Alexandria, i-am şi spus că, alţii, pentru echipa asta au jucat şi cu entorse de gradul doi şi trei", a afirmat antrenorul sibian Mircea Vulc. Bucureştenii şi-au adjudecat primele trei seturi ale întâlnirii la 10,12 respectiv 8 puncte, ultima parte a întâlnirii fiind câştigată de CSU Sibiu cu 23-17. Pentru CSU Sibiu au marcat Bogdan Spînu 29(4x3), Lucian Vergu 12, Dan Păltinişanu 10, Rareş Morar 8 (2x3), Alex Kovács 8 (1x3), Cristi Crăciun 5 (1x3), Dragoş Lotrean 3 (1x3), Beni Perger 3 (1x3), Andrei Dinu 3 (1x3) şi Alex Rubint 2. Miercuri, de la ora 11.00, în Palatul Sporturilor "Transilvania" este programată restanța cu Saifcar Alexandria, din cadrul etapei a V-a. Fotbal/ Interviu Marian Mărgărit: "Speram ca returul de campionat să fie mai bun" Din vara acestui an, Marian Mărgărit a fost instalat antrenor principal la divizionara CFC AMSO. După o perioadă de adaptare, în care "şoferii" sibieni s-au plasat în subsolul clasamentului, formaţia patronată de Valentin Corjescu a reuşit să obţină o serie de rezultate bune care au făcut să ierneze, în pauza dintre tur şi retur, pe locul 7 în casamentul Seriei a Vil-a. - Mariane, mulţumit de locul pe care-l ocupaţi după turul de campionat? - Se putea şi mai bine. - După primele etape, nu cred că speraţi la mai mult. - Am avut un start de campionat mai greu. în vara asta au venit o serie de jucători noi, cărora le-a luat ceva timp până să se adapteze. Omogenitatea a avut de suferit, însă după câteva etape lucrurile au intrat în normal. - Când s-a consumat punctul critic? - în etapa a V-a, când am câştigat la Odorheiu Secuiesc. - Pe cine remarci, cine a dat satisfacţie şi cine nu, în această primă parte a campionatului? - începând de la meciul cu Budvar, remarc întreaga echipă. Cred că a contat foarte mult şi faptul că din punct de vedere financiar a existat stabilitate. - Se aude că vine Luci Cotora la FC AMSO. - Aş fi încântat, echipa noastră n-ar avea decât de câştigat de pe urma lui. Este un fotbalist cu mare experienţă, şi jucătorii ar avea numai de învăţat de la el. - Aţi început turul pe "Municipal", şi l-aţi încheiat pe "Voinţa" - L-am început la Tg. Mureş, cu Gaz metan din localitate, după aceea am jucat acasă, pe "Municipal". Apoi, am trecut pe "Voinţa", motivele sunt cunoscute, însă pot spune că aici avem condiţii bune de pregătire. - Ceva achiziţii pentru retur? - încă nu putem vorbi despre aşa ceva. - Ce speri că va fi în primăvară? - Sper ca returul de campionat să fie mai bun, să ajungem şi mai sus în clasament. - Care este programul la revenirea din vacanţă? - Ne vedem cu băieţii pe 15 ianuarie, vom face vizita medicală la doctorul Costea, după care va urma o perioadă de readaptare la efort, în localitate. Din 27 ianuarie şi până în 8 februarie vom merge în cantonament, după care urmează perioada meciurilor de pregătire, până prin 1 martie. Pe 8 martie se reia competiţia. îţi urez vacanţă plăcută şi sărbători fericite. Şi eu vreau să le urez tuturor sărbători fericite şi toate cele bune! Gimnastică/Competiţie Japonia respinge gimnastica româneasca Federaţia Japoneză de Gimnastică doreşte să solicite Federaţiei Internaţionale de specialitate să interzică participarea României la un turneu ce va avea loc, în 2003, la Yokohama, în urma difuzării filmului pentru adulţi realizat cu Miloşovici, Presăcan şi Ungureanu. Lavinia Miloşovici, dubla campioană olimpică, Claudia Presăcan şi Corina Ungureanu au fost filmate evoluând nud, într-o sală de gimnastică din Chilia. Filmul realizat cu cele trei foste gimnaste a fost difuzat la o ora târzie de o televiziune japoneză. Potrivit presei din Japonia, filmul cu cele trei foste gimnaste române a declanşat furia autorităţilor sportive din Japonia. "Chiar dacă Miloşovici s-a retras din competiţii, atitudinea sa este o ruşine pentru gimnastică. Dorim să atragem atenţia Federaţiei Internaţionale de Gimnastică în legătură cu această atitudine", a declarat directorul general al Federaţiei Japoneze de Gimnastică, Koji Takizawa, agenţiilor de presă Jiji şi Kyodo. Miloşovici, Presăcan şi Ungureanu au pozat nud pentru revista japoneză "Shukan Gendai", numărul cu fotografiile celor trei românce fiind lansat la jumătatea lunii noiembrie. "Este îngrozitor să-ţi imaginezi că tinerii sportivi ar putea crede că pot câştiga mulţi bani daca pozează nud după câştigarea unei medalii", a declarat Keiko Ikeda, responsabil al loturilor de juniori în cadrul Federației Japoneze de Gimnastică. Rugbi/Scutul European Dinamo - Conad Aquila a fost amânat Partida dintre echipele Dinamo şi Conad Aquila, din manşa un teren din România. Noi am consultat prognoza meteo şi secundă a primului tur al Scutului European, care trebuia să vremea se va înrăutăţi. întreaga vină nu o poartă Dinamo, ci se dispute, ieri, pe stadionul din cadrul complexului sportiv forul european, care a stabilit meciurile în această perioadă, din Şoseaua Ştefan cel Mare, a fost amânată, din cauza Nici în Rusia, nici chiar în unele părţi ale Italiei nu se poate terenului impracticabil, informează site-ul rugby.ro. juca acum, iar regulamentele lor sunt foarte stricte. Au oficialii desemnaţi de European Rugby Cup pentru a superviza recunoscut şi ei că nu este vina noastră şi că programarea acest meci au hotărât, după ce au fost la stadion, că partida nu jocurilor a fost una nefericită", a declarat preşedintele CS se poate disputa, deoarece terenul era foarte îngheţat. Dinamo, Marcel Popescu: "Terenul este îngheţat şi oficialii au stabilit că nu se întrunesc în tur, Dinamo a învins, în urmă cu o săptămână, în deplasare, condiţiile necesare. La ora aceasta nu se poate juca pe nici cu scorul de 27-24, formația italiană. Sporturi HandbaliIVCampionatul European O victorie pentru locul 7 Reprezentativa feminină de handbal a României a ocupat locul 7 la Campionatul European, după ce a învins, sâmbătă, cu scorul de 19-17 (13-8), selecţionata Cehiei, în meciul contând pentru poziţiile 7-8 ale competiţiei. Pentru "naţionala" României au marcat Aurelia Brădeanu - şase goluri, Alina Dobrin - trei goluri, Carmen Amariei, Cristina Vărzaru şi Steluţa Luca - câte două goluri, Ionela Goran, Ana Maria Lazăr, Petronica Fedorneac şi Nicoleta Gîscă - câte un gol. Cele mai multe goluri pentru naţionala Cehiei au fost înscrise de Marta Adamkova și Petra Cumplovu- cîte patru reușite. Baraj cu Turcia Echipa naţională feminină de handbal a României va întâlni Turcia în turul de calificare pentru zona Europei la Campionatul Mondial din 2003, ce va avea loc, în perioada 1-14 decembrie, în Croaţia, s-a stabilit în urma unei trageri la sorţi efectuate ieri, la Aarhus. Prima manşă va avea loc pe 24 sau 25 mai, în timp ce returul se va juca pe 31 mai sau 1 iunie. La CM din 2003 sunt calificate deja Rusia, deţinătoarea titlului, Croaţia, ţara gazdă, Danemarca, Norvegia şi Franţa, care au disputat semifinalele Campionatului European din acest an. Celelalte meciuri din turul de calificare pentru zona Europei sunt următoarele: Bulgaria - Germania Bosnia-Herțegovina - Ungaria Belarus - Slovenia Lituania - Ucraina Suedia - Austria Olanda - Cehia Slovacia - Iugoslavia Polonia - Spania Tenis/Orange Bowl Perechea Mergea • Tecău a pierdut finala Perechea română Florin Mergea - Horia Tecău a pierdut, ieri, finala probei de dublu a concursului rezervat juniorilor sub 18 ani în cadrul turneului Orange Bowl. Mergea și Tecău au fost învinși, cu scorul de 6-4, 6-4, de perechea americană Scott Oudesma/Phillip Simmonds Deşi au pierdut această finală, românii au fost declaraţi campioni mondiali în proba de dublu. Tecău şi Mergea au câştigat în acest an proba de dublu rezervată juniorilor în cadrul turneului de Mare Slam de la Wimbledon. De asemenea, tenismenii români s-au calificat în finala Internaţionalelor Australiei, pe care nu au disputat-o însă din cauza unei accidentări suferite de Horia Tecău. Pagină realizată de Ovidiu BOICA Tribuna sporturilor, Anul XII, nr. 647,16 - 22 decembrie 2002 3