Tribuna Sporturilor, 2015 (Anul 25, nr. 1238-1287)

2015-06-01 / nr. 1258

2 7 Iunie 2015 1 • Formația spaniolă FC Barcelona a câştigat Liga Campionilor la handbal masculin, după ce a învins, scor 28-23 (14-10), echipa ungară MKB-MVM Veszprém, duminică, în finala de la Köln. FC Barcelona, condusă de starul francez Nikola Karabatici, a reușit să câştige Liga Campionilor pentru a opta oară. Locul trei a ___ revenit polonezilor de la Vive Tauron Kielce, care au învins echipa germană THW Kiel, scor 28-26 (12-12). • Ciclistul spaniol al echipei Tinkoff-Saxo, Alberto Contador, a câștigat, duminică, pentru a doua oară în carieră Turul Italiei, informează Gazzetta dello Sport. Contador, în vârstă de 32 de ani, s-a mai impus în Turulul Italiei în 2008. In cea de-a 98-a ediţie a Il Giro, Contador, care nu a câştigat nicio etapă, i-a devansat pe rutierii formaţiei Astana, italianul Fabio Aru (un minut şi 53 de secunde) şi spaniolul Mikel Landa (trei minute şi cinci secunde). Acesta este al şaptelea succes într-un mare tur pentru Contador, după ce a mai câştigat Turul I Italiei în 2008, Turul Franţei în 2007 şi 2009, şi Turul Spaniei în 2008,2012 şi 2014. Spaniolul s-a mai impus în Marea Buclă în 2010 şi în Il Giro în 2011, dar acestea* ■ performanţe i-au fost retrase după ce a fost depistat pozitiv cu Clenbuterol. La actuala ediţie a Turul Italiei au participat şi doi români, Eduard Grosu (locul 5 în etapa a Xlll-a) şi Serghei Tvetcov. « Echipa Glasgow Rangers a ratat promovarea în prima ligă scoţiană, după ce a fost învinsă în barajul cu formaţia Mothewell, informează BBC. Glasgow Rangers a fost învinsă în tur, scor 3-1, iar, duminică, în retur, a pierdut, scor 3-0. Rangers, club fondat în 1872, a evoluat de la înfiinţarea primei ligi scoţiene (1890) numai în prima divizie până când a fost retrogradată în 2012 în a patra ligă din cauza problemelor financiare. "Bronz" pe Andreea II la "Trofeo de Gimnasta originară din localitatea sibiană Tilişca s-a clasat cu naţionala României pe locul al treilea la patrulaterul din Italia. Andreea Iridon a obţinut medalia de bronz cu naţionala României la "Trofeo Torino", un turneu la care au mai participat echipele Rusiei, Italiei şi Columbiei şi care s-a desfăşurat în weekend. Alături de gimnasta originară din localitatea sibiană Tilişca, din lotul României au mai făcut parte Silvia Zarzu, Laura Jurcă, Anamaria Ocolişan şi Andreea Ciuruşniuc. A şasea sportivă, Diana Bulimar, nu a mai concurat. Pe prima poziţie s-a clasat echipa Rusiei (224,850 puncte), urmată de Italia (218,000), iar Columbia a fost pe locul 4 (207,650). în clasamentul individual, Seda Turkhalian (Rusia) s-a clasat pe prima poziţie (57,400 puncte), cea mai bună clasare a unei gimnaste românce fiind locul 7, obţinut de Laura Jurcă (53,700). Trofeo Torino a fost o etapă de verificare importantă înaintea Jocurilor Europene de la Baku, programate în luna aceasta. Pentru gimnastica feminină, evenimentul major din 2015 îl reprezintă Campionatul Mondial de la Glasgow, din luna octombrie, la care se vor decide sportivele și echipele calificate direct la Jocurile Olimpice de la Rio. s sportor JfaMtW sporturilor Prima etapă a Triadei MTB 2015 s-a desfăşurat la Avrig Text şi foto: Dan FRÂNCU Peste 200 de iubitori ai ciclismului din întreaga ţară, unii reprezentând cluburi sau asociaţii sportive foarte cunoscute, dar şi sportivi amatori, au participat în zilele sfârşitului de săptămână ce a trecut la activităţile cuprinse în cadrul primei etape din acest an a Triadei MTB, una dintre cele mai importante competiţii de ciclism montan organizate în ţara noastră. Etapa s-a desfăşurat la Avrig şi în împrejurimile oraşului, introducerea acestei zone în calendarul competiţiei fiind o premieră. Sâmbătă, copiii au fost destinatarii primelor competiţii organizate în cadrul evenimentului de la Avrig. începând cu ora 13, într-o zonă centrală a oraşului, cei mai mici iubitori ai pedalatului şi competiţiilor de mountain bikina, au ■ avut de parcurs un traseu special, întins pe zonă de asfalt dar şi prin parcul fostei Reşedinţe de Vară a baronului Samuel von Brukenthal (Palatul Brukenthal). Concursul s-a desfăşurat pe categorii de vârstă şi sex (băieţi şi fete), ambiţia şi calităţile deosebite arătate de unii dintre participanţi fiind elemente mai mult decât încurajatoare pentru organizatori, ce pot şi în viitor să se orienteze spre concursuri pentru cei mici. După desfăşurarea tuturor etapelor, copiii au fost premiaţi, festivitatea desfăşurându-se după regulile marilor concursuri de gen. După amiaza, cei mari au pus stăpânire pe centrul oraşului, primul concurs organizat pentru aceştia în cadrul Triadei din acest an fiind unul de mountain bike cross country eliminator (XCE), probă spectaculoasă, recent introdusă în cadrul competiţiilor internaţionale. Cum era normal, traseul pregătit pentru această probă a fost unul adaptat specificului, cu obstacole, coborâri şi urcări pe teren accidentat, concurenţilor, unii dintre cei mai buni sportivi din România, fiindu-le rezervate destule “surprize”, atât pe zona de asfalt, dar mai ales în porţiunea întinsă prin parcul fostului guvernator al Transilvaniei. N-au lipsit căzăturile, acrobaţiile pe o roată precum şi depăşirile în aer, concursul fiind de o valoare deosebită. Din cei 26 de concurenţi înscrişi la startul competiţiei, doar 23 au reuşit să încheie toate etapele, podiumul final fiind ocupat de Lucian Logigan (loc 1), Fabian Gândilă (loc 2) şi Tudor Oprea (loc 3), toţi componenţi ai echipei Ideal Geiger Team. Duminică dimineaţa s-a dat startul în,Avrig Mountain Bike Race”, proba vedetă a concursului şi cea care a constituit etapa de debut a Triadei MTB 2015. La start s-au aliniat atât femei cât şi bărbaţi, câţiva dintre concurenţi fiind încă la vîrsta junioratului. Traseul pregătit a fost unul deosebit de frumos, după Avrig concurenţii ajungând la Săcădate, apoi pe dealurile şi zonele împădurite dintre râurile Olt şi Hîrtibaci, la hidrocentrala de la Racoviţa, în apropiere de Mîrşa şi, pe malul râului Olt, până la Avrig. Din apropierea Gării Avrig, traseul a continuat pe domeniul Palatului Brukenthal, zona de finish fiind aceeaşi cu cea de start, în centrul oraşului. Lungimea totală a traseului a fost de peste 43 de kilometri, diferenţa de nivel fiind de aproximativ 900 de metri. La juniori (14-18 ani), podiumul Avrig Mountain Bike Race a arătat astfel: 1 - Malnasi Attila (Geiger), 2 - Vatamanu Călin (Squeezy Bike Mania), 3 - Anton Mihai Squeezy Bike Mania). Categoria “Elite”, cea mai disputată din concurs, a avut pe podium următorii sportivi: 1- Mădăras Attila (01:45:22), 2 - Oprea Tudor (01:45:38), 3 -Logigan Lucian(01:46:07), toţi componenţi ai Ideal Geiger Team. în ceea ce priveşte amatorii participanţi, podiumul clasamentului general a fost ocupat de următorii: 1 - Csergedi István (01:51:09) - Mureş Cycling, 2 - Comişan Ciprian (01:54:01) - Explorer Bike Team, 3 - Mocanu Eugen (01:55:23) - HPM Cycling Team. Pe categorii de vârstă (bărbaţi), cei mai buni au fost: categoria 14 - 18 ani - 1. Burta Roberto (01:59:20), 2. Moruzov Adrian (02:12:56) - Explorer MTB Team, 3. Dan Mihai Cristian (02:16:52) - PerfectBike; categoria 19 - 29 ani - 1. Comișan Ciprian (01:54:01) - Explorer Bike Team, 2. Păcurar Timotei (01:58:13) - NoMad Merida CST, 3. Bălăucă George-Sergiu (01:58:20); categoria 30 - 39 ani - 1. Csergedi István (01:51:09) - Mureş Cycling, 2. Mocanu Eugen (01:55:23) - HPM Cycling Team, 3. Apa László (02:01:12) - Mureş Cycling; categoria peste 40 de ani - 1. Morcov Ştefan (01:56:24) - BikeXport Racing Team, 2. Balázs Sándor (01:58:17), 3. Ionaşcu Marius (01:58:24) - MausBike. La femei (peste 14 ani), podiumul a fost ocupat de următorii: 1. Dumitru Irina (02:30:14) - BikeXport Racing Team, 2. Cociubă Andreea- Marina (02:37:29), 3. Chinees Larisa (02:39:23) - KTM Cycling Sibiu. Competiţia de la Avrig a fost organizat şi de OfUbuteporti, Pro Cycling, cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local Avrig şi a sponsorilor: Mapei, Faresin, Skil, Veneto Banca, Santal, Ideal, Scott, Shimano, Power Bar, Polar, Opt, Xtremevideo.ro, Av Store, Action Sport. Parteneri ai organizatorilor au fost: Federaţia Română de Ciclism, ciclism.ro, freerider.ro. Triada MTB 2015 va continua cu etapa de la Păltiniş (11-12 iulie). Concursul se va numi “Păltiniş MTB Project” şi include o competiţie Elite, categoria C2 în calendarul UCI. Seria de competiţii ale triadei va fi încheiată de clasicul “Geiger MTB Challenge”, în 23 august, la Sibiu. Chiar dacă organizarea competiţiilor din acest sfârşit de săptămână desfăşurate la Avrig a fost una deosebit de bună, la nivelul competiţiilor internaţionale de gen, nu pot să nu remarc numărul foarte mic al spectatorilor ce au asistat la activităţi, într-o zonă unde asemenea manifestări de anvergură sunt, totuşi, destul de rar organizate, e oarecum inexplicabil de ce publicul refuză să participe. Păcat, pentru că spectacolul sportiv a fost unul cu adevărat remarcabil.