Tribuna Sporturilor, 2015 (Anul 25, nr. 1238-1287)

2015-07-20 / nr. 1265

5 20-26 iulie 2015 Volei fruimmummáims SIBIU SANDS 2015 Voleiul se mută pe plajă. In Plaja Mică! )) Mâine debutează o nouă ediţie a primului turneu de volei pe plajă organizat vreodată în centrul istoric al unui oraş din România. i) Organizatorii s-au văzut nevoiţi să suplimenteze numărul echipelor participante. Ovidiu BOICA Voleiul pe plajă revine în centrul istoric al Sibiului! Pe "plaja" special amenajată şi anul acesta în Piaţa Mică, pe care vor evolua, de mâine, până duminică, un număr de 38 de echipe din ţară şi Republica Moldova. Organizatorul evenimentului, Asociaţia Eco Sport Team, s-a văzut nevoit să suplimenteze din nou numărul echipelor participante, după ce, anul trecut, la Sibiu Sands au participat 33 de teamuri de amatori şi profesionişti, dublu faţă de anul precedent. Astfel, la categoria Mixt, dedicată amatorilor, unde se pot înscrie atât fete, cât şi băieţi, numărul de echipe a fost mărit de la 12 la 16. Competiţia va fi, cu siguranţă, înverşunată şi la categoria Open Masculin, dedicată sportivilor profesionişti, la care - de asemenea - a fost atinsă limita maximă de 16 echipe care pot participa. La această categorie şiau anunţat prezenţa unii dintre cei mai buni jucători din ţară, printre care şi campionii României din ultimii ani, dar şi membrii loturilor naţionale de cădeţi şi seniori. In total, 38 de echipe din Sibiu, Blaj, Alba lulia, Oradea, Cluj, Arad, Zalău, Bucureşti, Reşiţa şi Chişinău se vor lupta pentru premiile de peste 3.000 de euro, puse în joc de către organizatori. Sibiu Sands este acreditat de către Federaţia Română de Volei, pentru a doua oară consecutiv şi a fost inclus în calendarul competiţional naţional de volei pe plajă. Sibiu Sands, organizat de Asociaţia Eco Sport Team, este inclus pe Agenda Sportivă a Municipiului Sibiu. Competiţia este o acţiune cofinanţată de Consiliul Local Sibiu prin Primăria Municipiului Sibiu, realizată cu sprijinul Federaţiei Române de Volei, Direcţiei Judeţene pentru Tineret şi Sport Sibiu şi SC DPC SA. Sponsor principal: UNIMAT - materiale de construcţii. Parteneri de eveniment: Metropolis, CiucRadler şi Kendrion. Marţi dimineaţa, primele meciuri Sibiu Sands va debuta marţi, în Piaţa Mică, de la ora 9 dimineaţa, cu meciurile categoriei Mixt. Spectacolul sportiv va continua pe nocturnă, la fel ca şi anul trecut, datorită numărului mare de echipe participante. Miercuri vor avea loc meciurile de la Open Feminin, zilele de joi,vineri şi sâmbătă fiind dedicate categoriei Open Masculin, unde competiţia se anunţă foarte intensă, în ultima zi a concursului, duminică, 26 iulie, vor avea loc semifinalele și finalele tuturor categoriilor, echipele de amatori fiind cele care vor da startul, de la ora 10:00. Regulile jocului Echipele vor juca după regulile Federaţiei Internaţionale de Volei, într-un sistem eliminatoriu. Echipa care câştigă înaintează în clasament, în vreme ce echipa care pierde mai are şansa unui ultim meci. Dacă îl pierde şi pe acesta, iese din competiţie. Dacă îl câştigă, în schimb, înaintează pe tabelul competiţional. în final, vor rămâne doar 4 echipe care vor juca finala mare şi finala mică. Fiecare meci va fi câştigat de echipa care se impune în două din 3 seturi. Primele două seturi se vor juca până la punctul 21, cu diferenţă de două puncte, fără punct limită. Dacă este cazul, al treilea set se va juca până la 15, tot cu două puncte diferenţă. Fiecare echipă are dreptul la maxim 3 lovituri pentru a returna mingea deasupra fileului. Un jucător nu poate lovi mingea de două ori consecutiv cu excepţia blocajului, care este considerat deja o atingere. Greşeli în jucarea mingii: echipa loveşte mingea de 4 ori, jucătorul se sprijină pe coechipier sau pe orice altă structură, jucătorul nu loveşte mingea - "minge ţinută" (excepţie făcând apărarea dintr-o lovitură puternică), jucătorul atinge mingea de două ori consecutiv, atingerea fileului, coechipierul celui care servește nu are voie să mascheze jucătorul advers (paravan), greșeală la ordinea serviciului, dirijarea mingii cu degetele, lovitura cu două mâini de sus spre adversar, când nu are traiectoria perpendiculară pe linia umerilor săi, atingerea mingii dincolo de planul vertical al fileului, blocarea serviciului advers. Este admis un timp de odihnă (time-out) în fiecare set pentru fiecare echipă, cu durata de 30 secunde. Când punctele obţinute total de ambele echipe ajung la 21, se acordă un time-out tehnic de 30 secunde, în cazul primelor două seturi. Schimbarea terenului se face după fiecare 7 puncte, în primele două seturi, respectiv după 5 puncte în setul 3, întotdeauna când o echipă greşeşte serviciul sau returnarea mingii, precum şi când comite o greşeală, echipa adversă câștigă un punct. * Echipa feminină de spadă a României, în componenţa Ana Maria Brânză, Simona Pop, Simona Gherman şi Loredana Dinu, a obţinut, sâmbătă, medalia de argint la Campionatele Mondiale de scrimă de la Moscova, fiind învinsă în finală de Chinei, scor 45-36. Sportivele române au ajuns în ultimul act după ce au trecut, sâmbătă, în sferturile de finală de Ungaria, scor 22-13, şi în semifinale de Ucraina, scor 27-24. Vineri, echipa României a trecut pe tabloul de 32 de Turcia, cu 45-15, iar apoi de Elveţia, cu 45-19. România a câştigat medalia de aur la CM de scrimă în proba de spadă feminin pe echipe, în 2010 şi în 2011, şi este campioana europeană en-titre. * Fostul internaţional brazilian Pele, în vârstă de 74 de ani, a fost supus unei intervenţii chirurgicale la coloană, la spitalul Albert Einstein din Sao Paulo şi recuperarea decurge bine, brazilianul urmând să fie externat astăzi, informează O Globo. Pele se află deja de 5 zile în spital, iar operaţia a avut loc joi, în ultimii ani, Pele a fost operat de câteva ori în același spital, în 2012 la şold, în noiembrie 2014 pentru înlăturarea unor calculi renali, iar în luna mai, la prostata. * Mijlocaşul ghanez Emmanuel Frimpong a fost eliminat pentru că a reacţionat virulent la injuriile rasiste ale fanilor adverşi, vineri, la meciul pe care echia sa, FC Ufa, l-a încheiat la egalitate, scor 2- 2, cu Spartak Moscova, în prima etapă a campionatului Rusiei, relatează presa internaţională. Frimpong a fost eliminat după o jumătate de o oră de joc, pentru gesturi obscene în direcţia fanilor moscoviţi. "Vreau să-mi cer scuze pentru că am fost eliminat după ce am fost provocat Aşa ceva nu trebuia să se întâmple, dar sunt doar un om. Am fost insultat pentru jocul pe care îl ador... şi totuşi vom disputa un turneu final al unei Cupe Mondiale în această ţară în care africanii vor trebui să vină pentru a juca fotbal", a scris sportivul ghanez pe Twitter, după meci.