Tribuna Sporturilor, 2016 (Anul 26, nr. 1288-1336)

2016-05-23 / nr. 1306

4 7 - Gavra primeşte de la Buziuc, în Interiorul careului, preia şi şutează peste transversală;,., '11, 01 - Buziuc şi Gavra scapă singuri cu Mutu, primul îi pasează golgeterului din play-off al medieşenilor şi acesta trimite în poarta goală; '19 - Silviu Pană îl deschide în adâncime pe Manole, care pătrunde în careu cu mingea la picior și trage la prima bară, sub transversală, de unde Greab respinge în corner; ’21 - Buziuc recentrează migea deviată cu capul de Gavra, în urma unui corner, apoi tot Gavra ratează reluarea acrobatică, din marginea careului mic; '22 - Mutu parează mingea șutată de Gavra de la 10-11 metri, lateral dreapta; '23 Cristian Andor (FC Brașov), pentru lovire fără minge; '27 - Buziuc trimite peste tansversală, de la 25 de metri; '29 - Buziuc recuperează în preajma careului advers și încearcă să-i trimită lui Iacob printre picioarele unui adversar, dar intervine Vlad Munteanu și respinge; '34 - Buziuc cere penalti după un duel cu Vlad Munteanu, dar se dă fault în atac; '36 - Silviu Pană şutează peste transversală de la 25 de metri; '44 - Gavra primeşte printre fundaşii centrali ai Braşovului de la Bic, îl driblează în stânga pe Mutu, dar trage cu stângul în bară, la colțul scurt, apoi mingea iese în afara terenului; '49 - Radu Zaharia reia alături, cu capul, din marginea careului mic, în urma unui corner executat de Ciprian Petre; '50 - Greab reţine mingea şutată de Silviu Pană din marginea careului mare; '55 - Manole sare pe sub mingea centrată de Buga, din flancul stâng; '56 Ovidiu Bic (Gaz Metan), pentru că îl calcă pe Istrofor pe gleznă, la o contră a brașoveanului; '56 Cristian Danci - Ovidiu Bic (Gaz Metan); '56 Andrei Tîrcoveanu - Paul Iacob (Gaz Metan); '58 - Gavra este încă o dată oprit eronat pentru o poziţie de ofsaid; '60 - Andor primeşte în adâncime de la Silviu Pană, dar Greab iese la 20 de metri şi respinge cu piciorul; '65 Bogdan Rusu - Laurenţiu Manole (FC Braşov); 71 - Mutu iese greşit dintre buturi, Buziuc insistă şi are prim-planul, trimite în faţa porţii, dar niciun coechipier nu urmăreşte mingea; 72 Greab parează mingea reluată din cădere de Andor, de la 7-8 metri, după o pasă a lui Pană; 71 Roberto Romeo (Gaz Metan), pentru un fault făcut asupra lui Alupoaie; gaz- 78 Daniel Ene - Alexandru Voran (FC Braşov); '90 George Neagu - Alexandru Buziuc (Gaz Metan); '84 Daniel Ene (FC Braşov), pentru un fault la Stancu; '87 - Greab iese greşit pe centrarea lui Alupoaie, Radu Zaharia respinge cu capul până la Buga, care reia din voleu, peste transversală, cu toată poarta goală în faţă; '89 - Danciu recuperează la mijlocul terenului şi încearcă să-l surprindă pe Mutu cu un lob, dar mingea trece peste transversală; '90 Bogdan Rusu (FC Braşov), pentru un fault la Neagu; '90+1 Şerban Moraru - Alexandru Wagner (FC Braşov); '90+3 - Mutu parează mingea reluată din unghi de Tîrcoveanu. Ovidiu BOICA ovidiiboica@tribuna.ro Braşovul stătea în calea fericirii gaziştilor, acum un an. Deja retrogradaţi, jucătorii lui Adi Szabó - mantaua de vreme rea a "Steagului” - au tras cu dinţii de o remiză în meciul direct, în utima etapă, rezultat în urma căruia Gaz Metan a retrogradat. De situaţie a profitat Concordia, care s-a salvat in extremis. La vremea respectivă s-a vehiculat că "zelul” braşovenilor ar fi fost provocat de o "primă” venită dinspre Chiajna, cazul intrând în atenţia Comisiei de Disciplină şi Integritate a federaţiei - care ulterior s-a spălat "elegant” pe mâini - şi mai apoi a DNA-ului, care nici până în momentul de faţă nu s-a pronunţat. La un an distanţă, Braşovul poate fi locul în care Gazul Metan a luat o opţiune serioasă pentru revenirea în primul eşalon. Medieşenii s-au impus prin golul lui Gavra şi, profitând de eşecul Chindiei la Arad, au revenit pe primul loc în Seria a ll-a, cu două etape înainte de căderea cortinei. Se poate spune că, de acum, "lupii negri” nu mai depind de alţii, în cazul în care vor câştiga ultimele două jocuri de campionat urmând să obţină promovarea. Impulsionaţi de rezultatul jocului de la Arad - acolo unde Chindia a condus cu 1-0, dar a pierdut cu 3-1 - jucătorii lui Cristi Pustai au intrat pe terenul de la poalele Tîmpei cu adrenalina la maxim şi Gavra a irosit o primă situaţie de gol după serviciul lui Buziuc (7). Cei doi au conlucrat excelent şi patru minute mai târziu, când Buziuc l-a lăsat pe Gavra singur-singurel cu toată poarta în faţă şi golgeterul din playoff al Gazului Metan n-a ratat ocazia de a-şi mai trece o nouă reuşită în cont, după care s-a dus în faţa propriilor suporteri, numărând pe degete golurile marcate de când a venit la Mediaş, în iarnă. Ieşit din cărţile promovării şi cu grave probleme cu banii, Braşovul n-a capitulat, iar Silviu Pană l-a pus pe Manole într-o situaţie de 1-1, dar ultimul - în loc să scoată în faţa orţii, unde Buga aştepta să îndeplinească o simplă formalitate - a tras pe colţul portarului şi Greab a respins în corner de la vinclu (’19). Buziuc şi Gavra au mai pus o dată pe jar defensiva Braşovului, ultimul ratând însă voleul, din apropiere (’21). Tot Gavra l-a mai încercat o dată pe Mutu, fără succes însă ('22). Medieşenii erau stăpânii dreptunghiului verde şi cu toţii ne întrebam când o să pice golul doi... Braşovenilor, în schimb, le-au cedat nervii şi Andor a făcut un fault absolut inutil, de ciudă, oprind un atac al propriei echipe ('23). Buziuc a fost cât pe ce să îşi treacă un nou "assist” în cont, trimiţând printre picioarele lui Istodor, pentru Iacob, care ar fi scăpat singur cu Mutu, dar Vlad Munteanu a intervenit salvator ('29). Cu siguranţă diferenţa de pe tabelă ar fi fost mai mare, la pauză, dacă de asta n-ar fi avut grijă asistentul de pe acea parte, zălăuanul Tunyogi. Că a fost, sau nu, poziţie de afară din joc, tuşierul s-a trezit mai mereu cu fanionul ridicat. Aşa s-a petrecut şi cu vreo 7-8 minute înainte de pauză, când a semnalizat absolut aiurea un ofsaid la Gavra, iar atacantul l-a fulgerat cu privirea, asistentului îngheţându-i de-a dreptul mâna pe fanion. Chiar şi aşa, atacantul a avut şansa de a face "dubla”, cu un minut înainte de pauză, când a primit excelent printre fundaşii centrali Istrofor şi Munteanu, de la Bic, l-a driblat şi pe Mutu, dar a intrat în unghi şi a trimis în bară. După ce, în prima repriză, terenul a fost rău înclinat spre poarta Braşovului, la reluare jocul s-a echilibrat. Jucătorii lui Szabó au ieşit mai decişi de la cabine şi Andor l-a pus în situaţie favorabilă pe Buga, dar apărarea Gazului Metan s-a descurcat în cele din urmă şi a îndepărtat pericolul ('47). Replica a veit de la Radu Zaharia, fundaşul reluând imprecis în urma cornerului bătut de "Cipri” Petre ('49) Greab n-a avut emoţii la şutul lui Silviu Pană ('50) şi a scăpat cu faţa curată la centrarea lui Buga pentru că Manole ar fi avut nevoie de-o scară ca să poată relua (’55). Pustai a sesizat pasul înapoi făcut de-ai lui şi a schimbat ambii închizători, trimiţându-i în teren pe "zvârluga” Tîrcoveanu şi experimentatul Danci, mai ales că Bic avea deja un "galben” şi risca să îl ia şi pe al doilea. în restul timpului s-a jucat pe contre. La adăpostul golului lui Gavra, medieşenii au aşteptat orice ocazie de a-şi surprinde pe contraatac adversarul, iar la una din aceste posibilităţi Buziuc i-a luat faţa lui Mutu, dar a trimis pentru... nimeni în faţa porţii (71). Medieşeni trebuie să fie fair-play şi să recunoască gramul de noroc pe care l-au avut în acest meci. Greab a reluat mingea reluată din cădere de Andor (72), iar Buga a trimis peste transversală, după respingerea nefericită a lui Zaharia şi ieşirea... după cai verzi pe pereţi a lui Greab ('87). Danci putea marca golul sezonului, cu un lob de la jumătatea terenului, dar mingea a trecut peste trasversală. Dacă ar fi fost cu 3-4 metri mai în spate... Ultimul cuvânt i-a aparţinut lui Tîrcoveanu, un jucător care nu degeaba e al lui Dinamo, fiind doar împrumutat la Mediaş, acesta distrându-se cu Istrofor înainte de a trimite pe poartă, din unghi, în prelungiri, dar Mutu a reuşit să pareze. LIGA A ll-A / FC BRAŞOV - GAZ METAN 0-1 Fie roata şi pătrată... în urmă cu un an, braşovenii lui Adrian Szabó au făcut tot posibilul să-i încurce pe medieşeni, ambele echipe mergând la braţ în eşalonul secund. S-a vorbit, la vremea respectivă, că "stegarii" ar fi fost motivaţi de o sumă de bani venită dintre Chiajna, Concordia fiind echipa care a profitat de această remiză. De altfel, cazul a ajuns la DNA şi face, în momentul de faţă, subiectul unei anchete. Joi seara, Gaz Metan a obţinut o victorie extrem de importantă sub Tîmpa, care s-ar putea dovedi decisivă în revenirea medieşenilor în Liga I. "Lupii negri" sunt din nou lideri în Seria a ll-a. Ce-i drept, o mână de ajutor le-a dat şi "Bătrâna Doamnă", care a câştigat cu 3-1 jocul cu Chindia, de pe teren propriu. XV Fotbal A marcat: Gavra11. FC BRAŞOV: 13. Daniel Mutu - 20. Alexandru Vagner (5. şerban Moraru '90+1), 23. Mihai Istrofor, 57. Vlad Munteanu, 22. Raul Negoiei - 27. Laurenţiu Manole (10. Bogdan Rusu ’65), 7. Alexandru Coman (15. Daniel Ene 78), 8. Silviu Pană, 18. Cristian Andor - 29. Mugurel Buga (cpt.), 21. Diego Alupoaie. Antrenor: Adrian Szabó. GAZ METAN: 1. Alexandru Greab - 80. Roberto Romeo, 15. Iulian Cristea, 16. Radu Zaharia, 8. Ionut Buzean (cpt.) - 6. Paul Iacob (5. Andrei Tîrcoveanu '56), 7. Ovidiu Bic (28. Cristian Danci '56) - 21. Alexandru Buziuc (23. George Neagu '80), 24. Mihai Stancu, 2. Ciprian Petre - 9. Cristian Gavra. Antrenor: Cristian Pustai. Arbitru: Illyeş Adrian (Ploieşti). Asistenţi: Tunyogi Ferencz (Zalău), Alexandru Mihăilă (Rm. Vîlcea). Rezervă: Nagy Vladimir (Aiud). Observatori: Cristian Sava (Bacău), Adrian Petre (Buzău). Cartonaşe galbene: Andor '23, Istrofor 75, D. Ene '84, Bg. Rusu '90+1 / Bic '56, Danci '67, R. Romeo 73. Cartonaşe roşii: -/-. Stadion: "Silviu Ploeşteanu” Braşov. Spectatori: circa 1.000. 23-29 mai 2016 Finalul a produs rocada, în fruntea clasamentului. După două ore de "domnie", Bătrâna Doamnă le-a redat medieşenilor locul în fotoliul de lider. Ieri, Gaz Metan a câştigat din nou, 1 -0 acasă cu FCM Baia Mare şi are 40 de puncte, cu două mai multe decât UTA şi trei peste Chindia. "Lupi negri" mai au de jucat la Mioveni, în ultima etapă. Cu 3 puncte, indiferent de ce fac celelalte echipe, Gaz Metan PROMOVEAZĂ.