Tribuna, aprilie 1996 (Anul 112, nr. 1633-1652)

1996-04-02 / nr. 1633

i mr n mi ix m suna COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXII, nr. 1633 serie noua Marţi, 2 aprilie 1996 10 pagini -300 lei (la abonaţi -150 lei) ! Credincioşii din satul Rod îi interne preotului Dumitru Veni accesul in biserica amănunte in pagina 4 Corespondenţa noastră din Bucureşti Divorț ciuAdei / prietenia dintre PDSR şi PSM s-a sleit în pagina 4 începând de marţi, 2 aprilie, la ANTENA 1 Sibiu “vâslind” în apele tulburi ale tranziţiei m mmmo ■ urnă DISCORDIEI? Reamintim telespectatorilor sibieni că emisiunile încep la ora 18.30 Interiştiim în cârje! După meciul de la Piatra Neamţ alţi trei jucători interişti au luat drumul infirmeriei: Tajvan (care are entorsă la gleznă), C. Szeghedi (entorsă la genunchi) şi Mărgărit (întindere musculară) Adăugaţi-i pe Casolţan, D. Zotincă, M. Szeghedi şi CI. Moldovan şi veţi avea imaginea unei echipe decimate. Exact asta ne lipsea! 1866 - Se desfăşoară plebiscitul prin care populaţia României a fost consultată asupra impunerii pe tronul ţării a unui prinţ străin (28) (130 de ani) 1996 - Vizita în Japonia ___________________ a secretarului general ONU, Boutros Boutros- Ghali (2-6) 1996 - Secretarul american al comerţului, Ron Brawn, va conduce o delegaţie de oameni de afaceri americani într-o vizită în Bosnia şi Croaţia (2-4) 1996 - “Ziua internaţională a cărţii pentru copii” (este marcată de anul 1967 în ziua de naştere a lui H.C. Andersen (1805 - 1875, scriitor pentru copii). Peste 15% din cetăţenii judeţului Sibiu nu au subsens titlurile de privatizare De la Comisia judeţeană pentru urmărirea aplicării Legii 55 din 1995 privind accellerarea privatizării , suntem informaţi că , până la sfârşitul zilei I de 31 martie a.c., §84,9% din cetăţenii ajjudeţului Sibiu au subscris titlurile de proprietate, respectiv cupoanele nominative şi carnetele cu certificate de proprietate. Din datele preliminare existente la comisie rezultă că au fost depuse 265.144 cereri de subscriere, din care 206.834 în mediul urban şi 58.310 în cel Cuponiada continui rural. Cei care nu au optat până la această dată pentru o societate comercială o vor putea face, în continuare, la cele cinci FPP-uri până la data de 30 aprilie a.c. îi sfătuim pe cei care nu au făcut încă subscrierea titlurilor de privatizare să o facă. In acest sens, FPP III Transilvania ne informează despre faptul că posesorii de cupoane nominative şi/sau carnete cu certificate de proprietate pot face subscripţii pentru acest fond la toate centrele deschise în Sibiu, după următorul program: de luni până vineri, între orele 8-18, iar sâmbătă, între orele 9-13. (D.M.) OIO Iu. "nu se recunoaşte şi nu se respecta decit meritul dovedit prin fapte" (Helvetius) în respectul acestui principiu, vineri secret, au fost acordate trei titluri de CCTATMN DCONOflfic Un învăţat spunea că “mulţi recunosc un mare merit acolo unde văd o mare putere". Ei bine, sfidând această frază şi ghidându-se în decizia sa după cea surprinsă in titlul acestui material, Consiliul Local Sibiu, a recunoscut, prin solemnitatea de vineri seara, meritele a trei mari oameni: Claudia Presecan, cea care a dus, şi va mai duce, faima gimnasticii româneşti şi sibiene in lume; Charles R. Franz, reputatul profesor american, cel care a jucat un rol deosebit în destinele Universităţii sibiene, şi Ioan Macrea, marele nostru coregraf, cel care, timp de peste 50 de ani, a cules şi montat în scenă folclorul românesc. Acestora, pentru toate faptele lor, pentru tot ceea ce au făcut pentru Sibiu şi pentru ţară, le-a fost înmânat titlul de CETĂ DE ONOARE AL ORAŞULUI ŞI Un titlu cu avantaje concrete modeste, dar care, prin ceea ce înseamnă el, prin faptul că recunoaşte meritele celor devotaţi Sibiului înseamnă mult pentru oricine îl primește, pentru oricine a lăsat în Sibiu o parte din sufletul său.R.MARCU Foto: A. BUTA Liga Democratica a Luptatonlor Asta ne-ar mai trebui. Revoluţionarii România ar dori o lovituri militari de stat! " Având în vedere faptul că în cei şase ani care au trecut de la Revoluţia din Decembrie 1989 corupţia şi criminalitatea au crescut şi au atins cote alarmante, de nebănuit înainte de evenimentele care au dus la căderea sistemului comunist şi a dictaturii bicefale a cuplului Ceauşescu, şi ţinând cont de haosul generat de incapacitatea clasei politice actuale, Comitetul Director al Ligii Democratice a Luptătorilor Revoluţionari din România susţine preluarea puterii politice de stat de cele patru unităţi militare care, în luna octombrie 1988, aveau în plan înlăturarea dictaturii ceauşisto-comuniste şi preluarea conducerii României * - se arată intr-un comunicat remis spre difuzare agenţiei A.R.PRESS şi semnat de preşedintele ligii, Aurică Moraru şi împuternicitul cu relaţii cu mass-media, Flaviu Butnaru. în pagina IO SPORT! SPORT Clasamentul Diviziei A la baschet masculin Prima expediţie românească în Himalaia cuprinde şi un sibian! Despre dorinţa sibianului Lucian Bogdan de a cuceri unul din cele mai înalte vârfuri din Himalaia s-a mai scris, au fost făcute apeluri de sponzorizare, am fost făcuţi martorii unor frământări care, iată, s-au finalizat cu fericita veste, concitadinul nostru va face parte din prima expediţie complet românească ce va ataca “acoperişul lumii", sub conducerea alpinistului Ticu Lăcătuşu. Ultimul cadou, înaintea plecării, a fost primit de la Consiliul Judeţean care i-a pus la dispoziţie lui Lucian Bogdan un set complet de echipament special, în valoare de mai multe mii de mărci. La ora când apar aceste rânduri, echipa se află la Londra, de unde va călători spre Delhi-Katmandu-Pokhara Baghung. Succes, Bogdane! tS‘SS8£Sf^<:*.îif»ESiS8 ssUJuJnJSaajQjQ 22 ... După evenimentele din decembrie 1989, care au demonstrat că în România ceauşistă şi securistă existau baze de antrenament pentru viitorii luptători în revoluţie şi şcoli unde anumiţi oameni învăţau să devină revoluţionari, ascunse, fireşte, de ochii lumii şi ai Securităţii, după eliberarea noastră de comunism au venit la noi mii de oameni de peste hotare, şefi de state, prim-miniştri, miniştri, bancheri, oameni de afaceri, oameni de bine, preşedinţi de societăţi pro sau nou sau democratice sau libere. Şi fiecare din aceşti mii de oameni au ţinut să ne laude hărnicia şi priceperea şi să ne promită “marea cu sarea”. Au venit, au mâncat bine, s-au distrat bine, au făcut promisiuni, şi-au plecat. Şi nimeni nu i-a mai văzut de atunci. Iar noi îi aşteptăm cum ii aşteptau bunicii noştri pe americani în 1944 • 1945 • 1946... Şi ei nu mai vin. Pur şi simplu ne-au uitat, au uitat şi discursurile lor sforăitoare şi afacerile pe care voiau să le facă la noi şi cu noi, au uitat şi “lecţiile de democraţie” pe care ni le-au promis, ca şi lecţiile despre libertate. Tot aşteptăndu-i, unii dintre noi au uitat să muncească, alţii muncesc pe apucate, preferând să fie şomeri cu munca la domiciliu unuia şi altuia, sau să joace table şi cărţi în parcuri şi la intrarea in blocurile unde locuiesc. Ne-am făcut şi francofoni, şi francezii cu bani mulţi tot nu se uită la noi. Am respectat toate embargourile, pierzând miliarde de dolari şi nimeni nu ne-a întors o leţcaie, am trimis oşti în Golf, în Somalia, în Angola şi, mai recent, în Bosnia, in numele “Parteneriatului pentru Pace”, i-am trimis pe banii noştri, pe munca şi sudoarea noastră, sperând că doar-doar se vor indura de noi cei cu bani mulţi din ţările cele bogate. Dar, până in prezent, n-a prea fost să fie aşa ... Au venit arabi de toate naţionalităţile, mai abitir ca-n vremea lui Soliman Magnificul. Furci şi slavi, de toate culorile, şi au înfrăţit comerţul românesc cu contrabanda. Şi de atunci, de vreo șase ani buni, românul se tot întreabă: “Unde sunt iluziile mele?” Și nu-i răspundem nimeni. Nici măcar Guvernul. TRIBUNA ---------------------------------------------------------------------------■