Tribuna, mai 1996 (Anul 112, nr. 1653-1675)

1996-05-01 / nr. 1653

ieri, la Siliul PRM şi-a lansat candidaţii pentru alegerile locale Ieri, în sala de şedinţe a ATCOM din Sibiu, Partidul România Mare, filiala Sibiu, şi-a anunţat candidaţii pentru alegerile locale. Festivitatea a început prin intonarea imnului partidului, după care dl. Ion Andrei, preşedintele filialei sibiene, a prezentat, succint, câteva din ideile programatice ale acestui partid care se consideră de centrustânga. Pentru funcţia de primar al Sibiului a fost propus dl. ing. Florin Mihail Zavat, om despre care participanţii au apreciat “ca are o mare experienţă în conducerea unor instituţii de interes obştesc". Tot cu această ocazie, au fost prezentate şi candidaturile pentru funcţiile de consilieri ai municipiului Sibiu şi de consilieri judeţeni. La eveniment au ţinut să fie prezenţi reprezentanţi ai unor formaţiuni politice sau organizaţii, printre care am reţinut pe dl. ing. Victor Fuior, preşedintele filialei Sibiu a Vetrei Româneşti, dl. Ioan Pasc, preşedintele Organizaţiei judeţene PSM, dl. Mihai Ionescu, PDSR, dl. Ştefan Munteanu, preşedintele Sindicatului Pensionarilor din Sibiu, şi d-na Iulia Drăguţoiu, candidat independent pentru funcţia de primar al Sibiului. Nu vă vom prezenta curriculum vitae al candidatului şi nici spicuiri din programul său electoral. Interesante ni s-au părut sugestiile care i s-au făcut de către participanţi: “aplecarea urechilor la păsurile sibienilor” şi, în acest context, cunoaşterea şi rezolvarea problemelor reale cu care aceştia se confruntă, în special problema locuinţelor şi a celor de gospodărie comunală. O idee interesantă ni s-a părut a fi cea privind inventarierea tuturor terenurilor de care dispune Primăria, parcelarea acestora şi acordarea lor în vederea construcţiei de locuinţe. Nu au lipsit nici propunerile care au vizat şi alte sectoare pentru ca oraşul nostru să fie adus pe “linia de plutire". Dar, cea mai interesantă “provocare” a fost lansată de dl. Victor Fuior care a propus “unirea tuturor forţelor de centru- stânga", fără a le nominaliza. Bănuim, însă, că domnia sa s-a referit la PUNR, PRM şi PDAR. Lupta pentru fotoliul de primar al Sibiului se încinge, numit m w.i.v/î/r hilo. milri INTA în imagine, ing. FLORIN MIHAIL ZAVAT prezentându-și programul electoral A 11-a sucursală a Băncii “Transilvania” s-a inaugurat la Sibiu Banca "Transilvania", înfiinţată cu 2 ani în urmă, şi-a inaugurat la Sibiu, în clădirea SC Proiect SA, a 11-a sucursală din ţară. Pornită cu un capital de două miliarde lei, Banca a ajuns astăzi să deţină un capital subscris de 20 miliarde lei, de altfel rezultatele bune obţinute de bancă se regăsesc şi în profitul pe anul '95 care a fost de 14 miliarde lei din care s-au achitat dividende în valoare de peste 8 miliarde şi jumătate de lei. “Avem relaţii cu peste 51 de bănci din străinătate’’- ne-a declarat d-na Maria Inclezan, directoarea Sucursalei Sibiu a Băncii Transilvania, dânsa completând că 21% din capitalul băncii este străin. Nu ne rămâne decât să sperăm că şi această de curând inaugurată instituţie financiar-bancară îşi va aduce partea ei de contribuţie la dezvoltarea municipiului şi judeţului nostru. R. MARCU "Războiul" Primărie - CETESIB continuă! Contrar informaţiei furnizate ziarului nostru de către dl. Nicolae Baneş, directorul “Getesib” SA, potrivit căreia Hotărârea 93 a Consiliului Local Municipal Sibiu nu mai este în vigoare, fiind anulată de Tribunalul Sibiu, prin Sentinţa civilă nr.18, dl. Cornel Ştirbeţ, secretarul Consiliului Local Municipal Sibiu, a ţinut să facă publică următoarea precizare: “Hotărârea 93/17.XI.1994 a Consiliului Local Municipal Sibiu este şi rămâne în vigoare, fiind aplicabilă şi în prezent, până la obţinerea unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile". Domnia sa a subliniat, în continuare, că “Sentinţa civilă a primei instanţe de judecată cu privire la anularea Hotărârii 93 nu produce nici un efect, întrucât Consiliul Local Municipal Sibiu a declarat Apel la Curtea de Apel Alba lulia. Ca urmare, rampa de gunoi şi WC-urile publice din municipiul Sibiu trebuie să fie administrate de RAGCL, cum de altfel este absolut normal, acestea făcând parte şi la ora actuală din domeniul public al municipiului. Ele în nici un caz nu pot fi administrate de francezi, care au 51 % din capitalul social al SC “Getesib”. Consiliul Local Municipal Sibiu este convins că problema de fond privind transferul dreptului de proprietate asupra acestor utilităţi va fi soluţionată în termeni corecţi, conform prevederilor Legii şi nu după interesele, mai mari sau mai mici, ale conducerii unei societăţi al cărei mod de constituire şi transfer al dreptului de proprietate ridică şi azi serioase, semne de întrebare”. Ioan VIDRICHIN 1 mai 1821 -Turcii pătrund în Moldova, pe la Brăila, şi în Ţara Românească, pe la Giurgiu, Călăraşi, Calafat şi Bechet, pentru a înăbuşi revoluţia condusă de Tudor Vladimirescu (175 de ani) 1831 - S-au înfiinţat, la Bucureşti, “Arhivele Statului" din Muntenia (165 de ani). 1896 - S-a născut Mihai Ralea, eseist, sociolog, psiholog şi om politic român (n.17.III.1964) (100 de ani) 1996 - Misiune economică românească în Marea Britanie, organizată de Ministerul Comerţului şi Centrul Român de Comerţ Exterior. Pe 2 mai, va fi organizată conferinţa “Romanian Business Day” (1-5). mut ix im M m mici r-• ' i-' ... . _> •• ,, ,, y 1 t ' COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXII,nr. 1653 serie nouă Miercuri, 1 mai 1996 8 pagini - 300 lei (la abonați -150 lei) Un colac de salvare pentru investitorii SAFI! După veştile dezolante care s-au abătut în aceste zile peste mulţimea celor care şi-au depus banii în Fondul SAFI, am primit ieri, la redacţie, o rază de speranţă. Purtătorul ei - dl. TEODOR BUCUR, directorul Sucursalei Sibiu a Băncii "BUCUREŞTI”. Am aflat că banca respectivă-cu capital integral străin şi privat - este singura care ajută în aceste zile, cu lichidităţi, plăţile investitorilor la Fondul SAFI. în decurs de o săptămână au fost disponibilizaţi 720 milioane lei! Să recunoaştem o absolut necesară “gură de oxigen”... Şi tinereţea fără bătrâneţe a satului românesc are, ca generoasă speranţă, tineretul şcolar. La Moşna, atât la Şcoala Generală, cât şi la cea Profesională dascăli pricepuţi îndrumă - în condiţii materiale demne de luat în seamă - paşii spre viaţă a peste 600 de elevi. O privire reportericească asupra comunei Moşna vă oferim în pagina a III-a, la rubrica noastră “Tribuna satelor”, sub titlul: “Moşna - Sub zodia apropierii de oraş, intr-o dificilă competiţie cu sine însăşi". Foto: Fred MSS lote Etosfei împreună cu o numeroasă şi valoroasă suită, din care nu lipsesc preşedinţii Kazahstanului, Kîrghistanului şi Tadjikistanului, Boris Elţîn încearcă nu numai să impresioneze China, dar să şi-o facă şi aliată, în condiţiile în care n-a prea fost luat în seamă în ce priveşte extinderea NATO în ţările din centrul şi estul Europei, spunându-i-se în faţă că Rusia nu are drept de veto în aceste cazuri. Ţarul Boris încearcă să sperie vestul cu o eventuală alianţă militară cu China şi ţările foste sovietice ai căror preşedinţi îl însoţesc la Shanghai. Un joc a cărui regulă principală rămâne, deocamdată, o necunoscută pentru cei mulţi. Căci, vorba ministrului apărării Graciov, Rusia caută noi alianţe militare în Asia. Şi o axă Moscova-Beijing ar fi mai mult decât înspăimântătoare. In condiţiile în care, deja, Moscova a tranzacţionat armament în favoarea Chinei în valoare de multe miliarde de dolari. Preocupaţi prea mult de Orientul Mijlociu, americanii, se pare, au cam scăpat din vedere Orientul îndepărtat, acordând mai multă atenţie Japoniei şi Coreei de Sud. Cum vor reacţiona americanii? Iată o întrebare la care vom afla cu siguranţă răspuns la puţine zile după încheierea vizitei lui Elţîn în China. Pentru că americanii nu se vor mulţumi cu Taiwanul în schimbul Chinei conti □□□ nentale. Schimbul ar fi total inechitabil. Şi, socotim noi, neacceptabil. Căci o asociere a imperiului slav cu cel chinez ar constitui nu doar o surpriză de proporţii, ci şi un pericol pe măsură. Alegerile prezidenţiale din Rusia se apropie. De viitorul preşedinte al Federaţiei Ruse va depinde modul de soluţionare a multor probleme aflate azi în suspensie. Printre acestea şi problema extinderii NATO şi problema Chinei, drepturile omului fiind cu siguranţă subordonate intereselor politice şi militare, cum s-a întâmplat de atâtea alte ori. Căci omul contează până devine inutil ca intermediar în câştigarea de către o mare putere a unei poziţii strategice. TRIBUNA □ Prejudecăţile sunt raţiunea proştilor Voltaire . in cazul “Baza hipica”, aleşii locali se întreabă “Ce fac gloabele?” Desfăşurată într-o atmosferă încinsă, şedinţa Consiliului Local de joi a încercat totuşi să soluţioneze, având în vedere că a fost penultima din actualul mandat al consilierilor noştri, o serie de probleme rămase în “coadă de peşte” la întrebările anterioare. Din păcate însă, pentru majoritatea subiectelor de pe ordinea de zi s-a aplicat metoda: “ e cineva contra? Atunci problema cade!”. Ceea ce a fost însă o povară pentru toţi cei prezenţi a fost faptul că, pe lângă că subiectele nu se aprobau, pe marginea lor se discuta câte o jumătate de oră. Şi un astfel de caz a fost cel al “Bazei hipice” a firmei Shahira, caz la care s-a staţionat o oră întreagă pentru ca, în final... “problema cade”. Putem spune însă că nici discuţiile nu au fost prea în cunoştinţă de cauză, căci, de la simpla propunere de revocare a Hotărârii 108 a Consiliului Local s-a ajuns la dezbaterea situaţiei Bazei hipice şi la întrebări de genul “ce fac gloabele?” adresate preşedintelui Clubului Sportiv Municipal, prof. Olimpiu Savu. în concluzie, dl viceprimar Aurel Maxim a afirmat: “dacă iarăşi cade problema, dacă iarăşi lăsăm deoparte subiectul, continuăm seria ilegalităţilor petrecute la Bază.” Ceea ce s-a şi întâmplat... Iar d-na consilier Iulia Drăguţoiu a adăugat: “ Dl.prof Olimpiu Savu nu este un manager prea bun!’’... Răzvan MARCU