Tribuna, iunie 1996 (Anul 112, nr. 1676-1696)

1996-06-01 / nr. 1676

Ambasadorul Canadei la Bucureşti a vizitat Sibiul In pag. a III-a Parastas pentru mareşalul Ion Antonescu Ieri, dl. Gilles Duguay, ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al Canadei la Bucureşti, a sosit într-o scurtă vizită la Sibiu. Excelenţa sa a vizitat unele obiective turistice sibiene. La Primăria Sibiu, domnia sa a avut o întrevedere cu viceprimarul, dl. Aurel Maxim, şi cu dl. Cornel Ştirbeţ, secretarul instituţiei. Adrian POPESCU continuare în pagina 8 Asociaţia Culturală PRO BASARABIA ŞI BUCOVINA, filiala Octavian Goga din Sibiu, în colaborare cu Asociaţia Naţională a Veteranilor de Război, filiala g-ral Traian Moşoiu din Sibiu, face cunoscut cetăţenilor municipiului că astăzi, 1 iunie a.c., ora 16:30, în Catedrala Mitropolitană Sibiu, se va oficia parastasul de pomenire a mareşalului Ion Antonescu, de la a cărui asasinare se împlinesc 50 de ani. Prof. univ. dr. Dumitru Ciocoi-Pop, rectorul Universităţii “Lucian Blaga ”, Doctor Honoris Causa al Universităţii Missouri - Columbia, SUA. « Dezvelirea statuii umanistului Nicolaus Olahus SHOWBA ,«IW» STÍDIU Anul CXII, nr.1670Tere nouă Sâmbătă, 1 iunie 1996 S mat îs im se munci mmmmm li COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU 8 pagini - 300 lei (la abonaţi -150 lei) “Copiii • bucuria noastră” Ieri, cu începere de la ora 10, la Filiala “Bâlea” a Bibliotecii Judeţene "Astra” a fost sârbătorită ziua de 1 iunie - Ziua copilului, într-un spectacol intitulat “Copiii - bucuria noastră”. Şi-au dat concursul copiii de la Grădiniţa nr.33 din Sibiu, îndrumaţi de d-na directoare Elena Fromena. Grabcev, de doamnele educatoare Lidia Stanca, continuare în pag. 81Foto: Fred MSS 1 Marş de protest! Asociaţia PRO-VITA Sibiu, Seminarul de Ecoteologie şi Bioetică din cadrul Facultăţii de Teologie “Andrei Şaguna” Sibiu organizează, azi, un MARŞ AL VIEŢII. După oficierea Sfintei Liturghii, la Biserica din Muzeul Satului, de la ora 10, cei prezenţi se vor deplasa pe traseul Muzeu- Calea Dumbrăvii-Prefectura, unde vor înmâna un protest împotriva liberalizării avortului. D.T. , Judecătorul Constantin Butiuc • noul preşedinte al Tribunalului Recent, Consiliul Superior al Magistraturii a numit în funcţia de preşedinte al Tribunalului Sibiu pe dl. judecător Constantin Butiuc care a îndeplinit funcţia de preşedinte al Judecătoriei Sibiu. Vom reveni cu amănunte. _______________________/ A doua mare sărbătoare a Bisericii Creştine, ţinută încă din veacul apostolic împreună cu Sf. Paşti, este Cincizecimea, Pogorârea Sf. Duh sau Rusaliile. _______________continuare în pagina 2 în mod firesc, atunci când un copil rămâne repetent la şcoală, el repetă clasa. Exemplul elevului repetent a fost luat, din păcate, drept ideal de mulţi primari şi consilieri care au “domnit” în legislatura de până acum. Primari şi consilieri repetenţi în gospodărirea oraşelor şi localităţilor noastre în general, candidează din nou la funcţiile avute, deşi în urma lor oraşele şi localităţile noastre în general, arată ca după un prelungit război. Ciudat, nu? Dar nu numai ciudat ci şi anormal. Căci primarul sau consilierul repetent care doreşte să rămână pe poziţie, candidând din nou, mulţi pe listele altui partid, ar trebui să stea închişi în casă, până când să poată privi în ochi pe cei care i-au ales. Şi, spre deosebire de elevul repetent care, ruşinat, nu ştie cum să-şi ceară iertare părinţilor, primarul sau consilierul repetent pretinde alegătorilor care i-au dat votul să-l proclame şi premiant pentru a candida din nou, pentru încă patru ani. Şi alegătorul, mai de milă, mai de indiferenţă, îi face pe voie şi iată-i pe primarul şi pe consilierul repetenţi în fruntea listei, căci dacă nu-i primesc alte partide, ei candidează ca independenţi. Promiţând în stânga şi-n dreapta mari minuni gospodăreşti, sub dreapta lor conducere, în localităţile pe care, de fapt, le-au pus pe butuci. Profesorul-cetăţean sau cetăţeanul profesor a sesizat intenţiile unor asemenea gospodari de paie, dar cu tupeu, şi se pare, o va ocoli. Căci au trecut câţiva ani buni de democraţie şi a mai învăţat şi el câte ceva. Iar dacă sunt trecuţi pe listele altui partid, alegătorul trece peste ele ca şi cum n-ar exista. Căci s-a săturat de promisiuni, s-a săturat de mizeria în care se zbate nu numai el ci şi străzile şi parcurile şi spaţiile verzi şi tot ce mişcă-n localitatea în care trăieşte. S-a săturat de ‘"lacătul" indiferenţei şi neputinţei care blochează uşa primăriei. S-a săturat de funcţionari obraznici şi infatuaţi care blochează democraţia în incinta primăriei, s-a săturat să intre în conul de lumină al primarului sau consilierului doar când se apropie alegerile şi când votul său are preţ. Aşadar, atenţie la repetenţi. Nu-i declaraţi şi repetenţi şi premianţi, deopotrivă. Lăsaţi-i să repete clasa în propria lor gospodărie. TRIBUNA