Tribuna, iunie 1997 (Anul 113, nr. 1930-1949)

1997-06-10 / nr. 1935

Pagina 6 Tribuna ner in Ca 4ANîVVlULA: MAI ONORAT - Domnule Gavrilă, vă invit la o discuţie cu cărţile pe faţă despre conflictul cu Sabău. De fapt, ce s-a întâmplat joia trecută? Antrenamentul a început normal. După vreo 25 de minute, sesizând că Sabău mimează pregătirea, l-am întrebat dacă vrea să se antreneze. Mi-a răspuns că nu vrea. L-am trimis la vestiar. Apoi, lăsându-l pe Văsâi să continue antrenamentul, m-am dus la vestiar, reamintindu-i, preţ de două minute, lui Sabău că un jucător profesionist nu are doar drepturi, ci şi îndatoriri. Apoi am plecat. - Concret, ce-i reproşaţi lui Sabău? D În comparaţie cu alţi colegi de-ai săi, Sabău a fost cel mai onorat jucător interist. A primit maşină la scară, i s-au plătit banii pe contract şi se bucura de un statut special. Nimeni nu i-a spus nici fă-te mai încolo. Cum a înţeles el să se achite de obligaţii? Vă spun: după meciul de la Hunedoara, în loc să vină la Sibiu, pentru că urma meciul decisiv cu Electroputere, a plecat la Baia Mare. S-a întors marţi, dupăamiază, obosit şi ... vânăt’ la ochi. Am aflat că avusese o altercaţie, undeva pe la Şomcuta Mare. Atunci am făcut un compromis, trecând sub tăcere incidentul. - Nu cumva un compromis deschide drum pentru un altul, domnule Gavrilă? - Din păcate, aşa se întâmplă. Dar în situaţia de la noi, de la F.C. Inter, unde valorile nu le poţi număra nici măcar pe degetele unei singure mâini, eram obligaţi la compromisuri!? Tratând cu blândeţe un act cras de indisciplină, am sperat că acei 7 ani de acasă din fiecare se vor răzvrăti şi lucrurile vor intra pe făgaşul normal. M-am înşelat... - înţeleg că în spatele conflictului, intens mediatizat, ar sta Caşolţan ... Aflat la final de contract, Caşolţan se teme că nu-l mai reţin în lotul pentru ediţia viitoare de campionat. Aud că-şi caută o echipă prin Ungaria sau Israel. Mai nou, în loc să se pregătească şi să joace, în loc să-şi ajute echipa care a scăpat ca prin urechile acului de retrogradare, Caşoltan face pe avocatul, vorbeşte în numele echipei (!?), își dă cu părerea că FC Inter nu se va prezenta la Arad, etc. (va urma). A consemnat ... ■_________________Mircea BITU Generalităţi Streetball-ul este o variantă simplificată a jocului de baschet şi se dispută între două echipe formate din trei jucători plus o rezervă, pe categorii de vârstă (separat băieţi şi fete). Se joacă la un singur panou, pe jumătatea unui teren standard de baschet. Desfăşurarea competiţiei Fiecare echipă îşi desemnează câte un căpitan şi poate să-şi atribuie denumirea pe care o doreşte, înscrierile se fac de către căpitanul de echipă la sediul Direcţiei Judeţene pentru Tineret şi Sport Sibiu, str. Independenţei nr. 1 (în clădirea Clubului Sportiv Şcolar Sibiu-etajul 2), în zilele de 9-13.06 şi 16 -17.06 a.c., orele 10-13:17-19 (informaţii suplimentare la telefon 43.25.66). Pentru înscrieri, căpitanul de echipă trebuie să prezinte acte doveditoare (în original sau copii xerox), ale vârstei componenţilor echipei (certificat de naştere, buletin de identitate) şi să achite taxa de participare, în funcţie de numărul de echipe înscrise, se va juca sistem turneu (fiecare cu fiecare) sau pe grupe de calificare, prin tragere la sorţi. Şedinţa tehnică, tragerea la sorţi şi stabilirea programului de desfăşurare se vor face în ziua de 17.06.1997, ora 18, la sediul Direcţiei Judeţene pentru Tineret şi Sport (str. Independenţei nr. 1). Categorii de vârstă şi taxe de participare 12-15 ani (născuţi 1.01.1982 sau mai tineri) - 8.000 lei de echipă 16-20 ani (născuţi 31.12.80-1.01.76) - 12.000 lei de echipă 21-30 ani (născuţi 31.12.75-1.01.66) -12.000 lei de echipă 31-40 ani (născuţi 31.12.65-1.01.56) -12.000 lei de echipă + 41 ani (născuţi 31.12.55 sau mai în vârstă) - 12.000 lei de echipă Echipament Echipele trebuie să aibă echipament uniform (tricouri de aceeaşi culoare). Responsabilităţi Organizatorii îşi declină orice responsabilitate faţă de eventualele accidentări suferite de participanţi. Meciurile vor fi supravegheate de către doi oficiali (arbitru+ cronometror). Premieri Echipelor câştigătoare pe categorii de vârstă (M+F) li se Univ. „Lucian Blaga“ Sibiu Catedra de Educaţie Fizică şi Inspectoratul Şcolar Judeţean, prin CSŞ Sibiu organizează, in perioada 19 - 21 iunie . . 1997, în Parcarea atribui din partea organizatorilor cupe, diplome şi premii. Regulament de joc "Principala regulă a Streetball-ului este fair play-ul Se joacă după regulile standard ale jocului de baschet cu următoarele precizări: 1. Se joacă la un singur panou, pe jumătate de teren. 2. Echipele se încălzesc împreună timp de 5 minute, iar prima posesie a mingii se stabilește prin tragere la sorţi. 3. în timpul încălzirii şi al jocurilor este interzisă atârnarea de inel. 4. După coş marcat, repunerea mingii în joc se va face OBLIGATORIU dincolo de semicercul de 6,25 m. 5. Coşul reuşit de 3 puncte = 2 puncte. Coşul reuşit de 2 puncte = 1 punct. Coşul reuşit din lovitură liberă = 1 punct. 6. După fiecare coş marcat se va schimba posesia mingii. 7. Jucătorul care acumulează 3 faulturi într-un singur meci este descalificat pentru meciul respectiv. 8. Faultul intenţionat se penalizează cu o aruncare liberă şi păstrarea posesiei mingii. 9. Faultul pe aruncare se penalizează cu aruncare liberă (cu două aruncări libere în cazul faultului pe o aruncare de dincolo de semicercul de 6,25 m). 10. în cazul unei aruncări libere, dacă este cos se va schimba posesia mingii, dacă aruncarea nu este reușită se continuă meciul prin recuperarea mingii de către unul din jucătorii din teren. 11. Pe parcursul unui meci sunt permise un număr nelimitat de schimbări de jucători, dar numai după coș marcat, sau când mingea este afară din joc și numai la cererea căpitanului de echipă. 12. Fiecare echipă are dreptul în timpul meciului la două time out-uri de câte 60 de secunde, fără oprirea cronometrului; în cazul în care time out-ul se solicită în ultimele 3 minute de joc, se va opri cronometrul. 13. Meciul este câştigat de echipa care realizează prima 16 puncte, cu o diferenţă de două puncte faţă de echipa adversă, sau de către echipa care se află în avantaj după 20 de minute de joc. Dacă după 20 de minute de joc echipele se află la egalitate, meciul continuă până la înscrierea primului coş. 14. în caz de violenţă fizică sau verbală, echipa în cauză este DESCALIFICATĂ din competiție. Comitetul de organizare I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I J Sparta Mediaş, campioană detaşată a Diviziei C Acum câteva zile a căzut cortina sfârşitului de stagiune, peste ediţia 1996- 1997 a diviziei C, dominată cu autoritate, în acest ultim sezon, de tânăra şi valoroasa formaţie Sparta din Mediaş, care instalânduse din start pe prima treaptă a podiumului de premiere după un parcurs de mare regularitate, punctat frecvent de evoluţii excelente şi exacte, a reuşit să se impună nonşalant şi categoric în clasamentul final, noua noastră campioană urmând să întâlnească mâine, 11 iunie a.c., la Rm. Vâlcea, pe Constructorul Craiova, într-o unică şi decisivă confruntare de baraj, ce va propulsa învingătoarea pe scena diviziei imediat superioare. Urmând a reveni, cu amănunte, într-o viitoare şi amplă retrospectivă analitică asupra comportării de ansamblu a tuturor combatanţelor acestui eşalon, noi - şi ca noi toţi iubitorii fotbalului judeţean - avem deplină încredere în capacitatea de luptă şi multiplele posibilităţi ale campioanei noastre, convinşi fiind că tânăra, dar extrem de talentata echipă medieşană, pregătită cu profesionalism de antrenorul M. Tulinschi, abordând dificila partidă de baraj cu mare ambiţie şi totală dăruire, prin jocul ei avântat, simplu şi cursiv se va impune pe gazonul Municipalului vâlcean, oferindu-ne tuturor celor prezenţi spectacolul aşteptat şi mult dorita victorie a promovării. Deplin succes, mult noroc (că e nevoie şi de el) şi cât mai multe reuşite tuturor celor ce vor intra din lotul ce cuprinde pe M. Lupu, M. Popşor, V. Tănase, M. Piştea, V. Ştefan, A.loo, K. Szőke, F. Cula, O. Oprea, D. Gáspár, M. Părău, M. Marin, I. Şeica, S. Avram, F. Boroncoi, precum şi juniorilor dornici de afirmare, M. Popa, O. Cârstici, A. Manta şi S. Lucacs - în aspra bătălie de miercuri. Clasamentul final V.M. 1. Sparta Mediaş 2. CFR Retezat PIM 3. Comeso Şeica 4. Vitrometan M. 5. Geromed M. 6. Record M. 7. Textila Cisnădie 8. „U“ Mecasem 9. Romanofir T. 10. Sticla Avrig 11. Construcții 12. Unirea O. Sib. 13. CS Agnita 14. Viitorul Bazna 15. Progresul D-veni 16. Euroil Săliște 30 233 4 95-18 72 30 212 7 82-26 65 30 194 7 72-29 61 30 194 7 70-44 61 30 184 8 66-33 58 30 167 7 97-30 55 30 163 11 61-45 51 30 152 13 71-47 47 30 125 13 62-48 41 30 124 14 43-70 40 30 112 17 40-73 35 308 6 16 41-57 30 309 1 20 53-80 28 307 5 18 53-92 26 306 3 21 63-121 21 300 1 29 25-18 11 Toată lumea a avut şansa să participe la această competiţie, dar puţini au fost aleşii. Anul acesta au fost selecţionate cinci femei, încă un record pentru CTM. Cei 40 de competitori au cele mai diverse ocupaţii: de la un medaliat olimpic, la pompier, profesor sau director de vânzări. Cel mai în vârstă este cehul Petr Stejrkal (41 ani) iar cel mai tânăr portughezul Antonio Leitac. Este cunoscută rivalitatea dintre greci şi turci, dar se pare că sportivii nu o cunosc căci ... în una din probele din CTM ’97 maşina grecilor a rămas împotmolită într-o vale mlăştinoasă. Echipajul turcilor şi un Defender de suport s-au întors din drum pentru a-i ajuta pe greci. După un kilometru parcurs, în misiunea lor de salvare, cele două vehicule au rămas blocate pe munte. Ninsoarea ce a începtut să cadă a scăzut vizibilitatea și misiunea de salvare a fost abandonată. Curând a căzut noaptea iar temperatura a scăzut sub minus 10 gr . C. Sus pe munţi la 3000 m altitudine somnul e scurt. După 5 ore interminabile, în care s-au agăţat cu vinciul de fiecare bolovan, la ora prânzului au ajuns la poziţia pe care au avut-o când au plecat să-i salveze pe greci. Decizia turcilor de a se întoarce după greci i-a costat pierderea unei etape din competiţie şi necalificarea în Land Rover Award. Mike şi Nikos din echipa Greciei au declarat că nu pot să le mulţumească îndeajuns colegilor turci, în ultima etapă, după 2500 km şi după 64 de probe, Japonia şi-a sacrificat punctele pentru a ajuta echipa Turciei blocată în râu. Harigato! (Mulţumesc!) La mountain bike unul din concurenţii turci a aşteptat să treacă linia de sosire împreună cu echipa Japoniei. Dar cel mai surprinzător şi elocvent exemplu a fost ultima probă de caiac. Concurenţii au decis să schimbe numerele de concurs şi caiacele între ei şi să sărbătorească finalul evenimentului printr-o cursă la care toată lumea să treacă linia de sosire împreună. O cursă în care s-a cântat, au fost răsturnări şi ciocniri de caiace, o cursă fără învinși și fără învingători. Dacă dictonul concursului era ADVENTURE NO LIMITS (aventură fără limite) putem spune că s-a transformat în FRIENDSHIP NO LIMITS (prietenie fără limite). Felicitări! Andrei BUTA 10 iunie 1997 Discriminări int re achiziţii senatori şi deputaţi la... finala "Cupei României" Printre spectatorii aflaţi în tribuna oficială a Stadionului Naţional din Bucureşti, la finala Cupei României dintre Steaua şi FC Naţional s-au aflat numeroşi deputaţi. S-a constatat, la o privire mai atentă, că numărul senatorilor prezenţi în tribună era cu mult mai mic decât cel al deputaţilor. Motivul acestei diferenţe între cele două categorii de parlamentari este că invitaţiile au fost adresate doar deputaţilor, în timp ce senatorii au trebuit să-şi cumpere bilet. Unii senatori prezenţi la finală şi-au exprimat nedumerirea în legătură cu distribuirea invitaţiilor şi nu înţeleg de ce reprezentanţii Camerei Superioare a Parlamentului au fost neglijaţi în comparaţie cu colegii lor. Ei şi-au plătit biletele la preţul de tribuna zero, adică 50.000 lei. A.M.PRESS .