Tribuna, iulie 1997 (Anul 113, nr. 1950-1972)

1997-07-01 / nr. 1950

O asigurare ce va bucura inima sibienilor Domnul Nicolae , preşedintele Consiliului Judeţean, afirmă: „Nu mai am nici o reţinere privind darea în atare a sălii de sport în acest an . Consiliul fost stabilite grafice de Judeţeana lucrări pentru terminarea alocat foii acestui obiectiv. Partea dublenece- română - antreprenorul sare pentru general SC Construcţii ca sala de S.A. - şi-a luat toate sport să fie măsurile pentru ca la pusă în fune sfârşitul lunii iulie să ţiune. Nu poată pune la dispoziţia partenerului german, firma Müsse, amplasamentul in vederea începerii finisărilor. Firma Müsse din Germania şi-a trimis deja tehnicienii la Sibiu, săptămâna trecută, pentru a-şi stabili principalele repere în vederea executării pardoselii, a finisării tribunelor şi a pereţilor din sală. Sâmbătă, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu a avut o discuţie cu aceştia, din care a reieşit satisfacţia părţii germane faţă de progresul lucrărilor şi ritmul de lucru. „Mai sunt câteva probleme de rezolvat, dar toate se află în atenţie, urmând a fi lămurite în această săptămână,a ţinut să mai precizeze dl. preşedinte Nicolae Nan Traien RUSU minim o . La noi tranziţia e ca în nici o altă ţară fost comunistă, ca şi reforma dirijată de Ulm Spineanu, ca şi politica externă condusă de Adrian Severin, ca şi privatizarea, ca şi modificarea Legii 18 dirijată de Vasile Lupu, ca şi modificarea Legii caselor naţionalizate propusă şi susţinută de un alt nostalgic ţărănist. Tot ce se întâmplă la noi e unic în lume. Inclusiv Legea învăţământului şi dreptul unei minorităţi de a deznaţionaliza populaţia românească din anumite sate, oraşe şi municipii. Mai zilele trecute, un specialist într-ale politicii de la Radio România Actualităţi ameţea ascultătorii spunând că Victor Ciorbea este singurul prim-ministru (din lume n.n.) care a reuşit să stea în SUA atâtea zile şi să discute cu atâţia senatori şi congresmeni americani despre România. Poate că are dreptate. Dar cât au costat oare, în afară de o oarecare umilinţă, lecţiile de geografie fizică, economică, politică a României, predate în SUA? Şi-n ce măsură l-au influenţat aceste ziceri pe preşedintele Clinton în privinţa primirii noastre în NATO? Şi-n ce fel au schimbat aceste lecţii până şi declaraţia făcută la întrunirea democrat-creștinilor din Europa de cancelarul Germaniei privind intrarea României în NATO călare pe primul val? Victor PONOREANU continuare în pag.2 Ne-mpinge austeritatea la Italia! Nu mi-am închipuit, ca să fiu sincer, că după ce atât ziarul nostru, cât şi alte instituţii de presă, au făcut atâta tamtam pe marginea deplasărilor primarului de Sibiu, Dan Condeurat în străinătate, acesta se va prezenta în faţa consilierilor locali cu atâta nonşalanţă şi va solicita fonduri pentru o nouă excursie (în interesul... comunităţii), în Italia. Şi asta, cu atât mai mult cu cât pare-se că ştie şi dumnealui cum este receptat de sibieni când aceştia află de delegaţiile sale Rázván MARCU continuare în pag.3 , 2005 atays TEO „a. SIBIU CPrieteniu poate exista fi încredere, nici încrederea fără tajritate. WIT IN IM MICI vina in: iS. Johnson. COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIII, nr. 1950, serie nouă Marţi, 1 iulie 1997 12 pagini - 600 lei (la abonafi - 250 lei) ------------------------------------| Admiterea in licee Anul acesta, pentru | admiterea în licee, după* susţinerea probelor de* aptitudini, graficul privind organizarea și desfășu- rarea concursului de admi- tere în licee, clasa a IX-a, | sesiunea iulie 1997 este următorul: . •• 7 iulie - lucrare scrisă la * limba şi literatura română; I 8 iulie - lucrare scrisă la | limba şi literatura miaternă | pentru candidaţii de la şcolile (clasele) cu predarea în limbi ale minorităţilor* naţionale; • 9 iulie - lucrare scrisă la | matematică; *• 15 iulie - data ultimă de afişare a rezultatelor; 18-23 iulie - soluţionarea ■ contestaţiilor; la■28-31 iulie - redis- tribuirea candidaţilor, doar aceia care au obţinut minime media 5. ^ Lucian SĂLCUDEANU I I I I Cânta de Thalia... în mass-media sibiană au fost prezentate, recent, opinii critice deosebit de virulente la adresa directorului Teatrului „Radu Stanca“, precum şi asupra activităţii de ansamblu a acestei instituţii. Autorii acestora, Constantin Chiriac, actor al Teatrului şi preşedinte al Festivalului Internaţional de Teatru Sibiu, şi actorul Virgil Flonda. în replică, direcţiunea Teatrului a organizat ieri, 30 iunie, o conferinţă de presă. Au fost prezenţi actori şi angajaţi ai Teatrului, precum şi cei doi contestatari. Reprezentanţilor mass-media le-au fost prezentate două casete, cuprinzând interviurile incriminate, cât și altele, oferind o imagine ce s-a dorit obiectivă și profesionistă în exprimare asurpa rezultatelor din ultimii ani ai Teatrului. Viorel ANDRIESCU continuare in pag. 17 Sărut mâna, domnule învăţător! De fiecare tiuia cuiul copiii ihm buzna în vacanţă şi se anină în cui coroniţele premianţilor, lumea îşi aduce aminte de învăţături şi tie profesori. De 1 iulie, cei mici care au trecut examenul, la litere, şi l ştiu face pe tic rost jru mare de mână sau cei mari care mai trudesc încă la şcoala vieţii îl cinstesc, măcar n clipi, ire cel carele a fost învălător. Ificetire cum şi-l aduce aminte, mai în amănunt sau mai estompiat, şi, pe măsură ce trec anii, toți aceşti începători de lume cu/fătă o aură tic înţelepţi într-o incăjiere tainică a sufletului unite se va cuibării şi prima fraţoste. De Iu ei ştim drumul spre lumină şi lot Je Iu ei ne-au rămas, fie că vrem, fie că nu vrem, primele trăsături ale chipului nostru tic om cu curte. rDe bi ei ne a rămas intelci/creu lumii pe care am resăvârşi-o, mai apoi, fiecare după puterile noastre. Să-i pomenim pe toți aceia care ne-au fomat cu oameni și care nu mai sunt printre noi, să le sărutăm mâna celor care azi se străjuiesc să aducâ trmniful bun si limik’tbin casele noastre, prin copiii noştri. Divin DFReZWE 100.000 lei pentru dl. Dragoş Rodean! La fotoghicitoarea publicată în ziarul nostru Piaţa Huet“) mai mulţi cititori. Prin tragerea din 21 iunie a.c. au răspuns corect („Inscripţia sorţi, premiul de 100.000 lei revine d-lui se găseşte pe unul din pereţii Bisericii Dragoş Rodean din Sibiu, str. Cedonia nr. 10. Evanghelice din Sibiu şi poate fi văzută din îl aşteptăm la redacţie!